ΔΟΚΙΜΗ: BMW X1 xDrive20d

Νέα ήθη, νέα έθιμα, από την BMW που παρουσιάζει τη νέα X1

  • -
  • -
Ισχύς190 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,6 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2126 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ένα πραγματικό SUV με την υπογραφή της BMW σε όλα τα επίπεδα. Ειδικά σε αυτή την τετρακίνητη έκδοση με τον diesel κινητήρα που συνδυάζει εξαιρετικά επιδόσεις και οικονομία.

γλυκά
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
ξινά
  • Άνεση
  • Τιμή

Η νέα X1 άλλαξε. Εντελώς! Δεν συνεχίζει από εκεί που η προηγούμενη γενιά έμεινε, αλλά χαράσσει έναν καινούργιο δρόμο, κάτι που διακρίνεις από την πρώτη κιόλας ματιά. Πιο μεγάλη, πιο τετράγωνη, με μικρότερους προβόλους και σημαντικά πιο μαζεμένο εμπρός μέρος. Βλέπετε, σε αυτή τη γενιά ο κινητήρας άλλαξε διάταξη και είναι τοποθετημένος εγκάρσια, αντί κατά τον διαμήκη άξονα που ήταν στην προηγούμενη γενιά.

 

BMW X(ένα) σε όλα

Πατώντας στη νέα πλατφόρμα που πρώτη χρησιμοποίησε η Σειρά 2 Active Tourer, το πρώτο πολυχρηστικό όχημα της BMW, η νέα X1 έχει τη μετάδοση της κίνηση στους εμπρός τροχούς, όσον αφορά τις δικίνητες της εκδόσεις, δημιουργώντας ρήξη με το παρελθόν και τις αρχές της γερμανικής φίρμας που θέλει τα μοντέλα της, ακόμα και τα μικρά - βλέπε Σειρά 1 - να είναι πισωκίνητα.

Ο στόχος των μηχανικών της φίρμας δεν είναι άλλος από τη δημιουργία μιας πιο άνετης καμπίνας για τους επιβάτες, αλλά παράλληλα και ενός πιο επιθετικού σχήματος. Με την πρώτη κιόλας ματιά διαπιστώνεις ότι η νέα X1 είναι πιο αρμονική, πιο… SUV. Έγινε 15 mm πιο «κοντή» σε μήκος (4.439 mm), αλλά πήρε 23 mm στο πολυπόθητο για τους επιβάτες πλάτος (1.821 mm) και αυξήθηκε κατά 53 mm το ύψος της (1.598 mm), ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.670 mm.

Το μακρύ εμπρός καπό που είχε η προηγούμενη γενιά λόγω διάταξης του κινητήρα, έγινε μικρότερο, χαρίζοντας μεγαλύτερη ευρυχωρία στον οδηγό που κάθεται 37 mm πιο ψηλά, έχοντας πιο εποπτική θέση. Κερδισμένοι βγήκαν και οι πίσω επιβάτες, που έχουν στη διάθεσή τους 36 mm περισσότερα για τα πόδια τους, τα οποία φτάνουν, αν τραβήξεις τα πίσω ρυθμιζόμενα καθίσματα, μέχρι και τα 66 mm.

Μεγαλύτερος και πιο πρακτικός είναι πλέον και ο χώρος αποσκευών, με 505 λίτρα, δηλαδή 85 περισσότερα από αυτά της προηγούμενης γενιάς, ενώ ακόμα μεγαλύτερη γίνεται η διαφορά (+200 λίτρα) με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα με το συνολικό όγκο σε αυτή την περίπτωση να φτάνει τα 1.550 λίτρα. Το ψηλό κατώφλι είναι το μόνο, σχετικά αρνητικό, αφού κάνει δυσκολότερη τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου βάρους. Από την άλλη το διπλό πάτωμα φιλοξενεί και κρατά απομονωμένα αρκετά αντικείμενα και όχι απαραίτητα μικρού μεγέθους.

 

Poetry in Motion

Ο κινητήρας που φοράει η τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας είναι ο 2λιτρος τούρμπο diesel με άμεσο ψεκασμό common rail και απόδοση 190 ίππων στις 4.000 rpm και 400 Nm ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα στο σύνολό τους από τις 1.750 έως τις 2.500 rpm. Δύναμη αρκετή για να κινήσει σε ρυθμούς… GTi το μεγάλο και βαρύ αμάξωμα της Χ1 που ζυγίζει σχεδόν 1.600 κιλά. Οι απόλυτες επιδόσεις είναι καταιγιστικές, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 7,6 sec και τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 219 km/h.

Στην πράξη, τα πράγματα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά, αφού η X1 με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων Steptronic επιταχύνει χωρίς κόπο από πολύ χαμηλά και αδιαφορώντας για την ταχύτητα που αναγράφει το οδόμετρο. Βλέπεις, μπορεί να μην της φαίνεται, αλλά η νέα X1 έχει εντυπωσιακό αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,28, που θα ζήλευαν αρκετά αυτοκίνητα και δεν αναφερόμαστε μόνο σε SUV. Κάτι που απολαμβάνεις στο ταξίδι, τόσο σε ησυχία, που προσφέρει η καμπίνα στους επιβάτες, όσο και σε επίπεδο κατανάλωσης. Τιμές κοντά στα 6 lt/100 km είναι απόλυτα εφικτές ακόμα και με ταχύτητες αρκετά πάνω από το… όριο. Μέσα στην πόλη η τιμή αυτή θα ανέβει περίπου 2 lt/100 km, μένοντας σε κάθε περίπτωση κάτω από τα 10 lt/100 km.

My precious

Η «δική μας» 20d με τα διακριτικά xDrive διαθέτει το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, με ηλεκτροϋδραυλικό έλεγχο ενός πολύδισκου συμπλέκτη που μοιράζει τη ροπή ανάμεσα στους δυο άξονες, ανάλογα με την περίσταση. Με αυτό τον τρόπο εξοικονόμησαν βάρος, ενώ με την απουσία του τούνελ μετάδοσης απελευθέρωσαν χώρο για τους επιβάτες, όπως σας προαναφέραμε. Με καθαρή απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 183 mm, η Χ1 διαθέτει σε θεωρητικό επίπεδο τις προδιαγραφές να κινηθεί και εκτός δρόμου.

Ένα πατημένο χώμα δεν είναι υπερβολή, ακόμα και γι' αυτή τη σπορ κατασκευή με τη σφιχτή ανάρτηση και τον ασφάλτινο προσανατολισμό. Αρκεί να αντέχει η καρδιά σου στα χτυπήματα της ανάρτησης στις κακοτράχαλες διαδρομές. Δύσκολα, κάποιος που έχει δώσει κάτι παραπάνω από τα 40.000 ευρώ που στοιχίζει η βασική έκδοση της X1 xDrive20d, θα βγάλει ένα τέτοιο αυτοκίνητο εκτός από το φυσικό του περιβάλλον, που είναι η άσφαλτος, ακόμα και αυτή με τις πολλές στροφές.

Εκεί η X1 είναι πραγματικά ικανή και το αποδεικνύει από την πρώτη κιόλας στροφή. Σφιχτή, με καλή ισορροπία, όπως εξάλλου κάθε BMW, δεν θα σε τρομάξει ακόμα και αν υπερβάλεις. Επιλέγοντας τη Sport λειτουργία, ο κινητήρας ανεβάζει στροφές, το κιβώτιο ξυπνάει και είναι έτοιμο να ανεβάσει ή να κατεβάσει αστραπιαία μόνο με τη σκέψη, ή αν θέλεις με το άγγιγμα των paddles που βρίσκονται πίσω από το όμορφο τιμόνι, με τη χοντρή δερμάτινη στεφάνη.

Η Χ1 κρύβει το βάρος και τον όγκο της, γίνεται «ελαφρύτερη», χωρίς ωστόσο να απαιτεί το μέγιστο των δυνατοτήτων της για να κινηθεί σβέλτα. Σε βοηθάει με τον φιλικό της χαρακτήρα να καλύψεις μεγάλες αποστάσεις, με άνεση που συγκρίνεται με αυτή του… σπιτιού σου. Της λείπει αυτό το «κάτι» παραπάνω για να πάρει τον τίτλο του σπορ, αλλά αυτό μάλλον δεν έγινε τυχαία. Πλησιάζει πιο πολύ στη φιλοσοφία μιας X3 παρά της πιο σκληροπυρηνικής X4, δημιουργώντας ένα σαφή διαχωρισμό ανάμεσα στη γκάμα των μοντέλων με τα διακριτικά X της BMW.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Μπορεί η νέα πλατφόρμα, με την κίνηση εμπρός στις βασικές εκδόσεις της X1, να προϊδεάζει αρνητικά τους φανατικούς της φίρμας, ωστόσο αυτοί δεν θα πρέπει να προδικάζουν. Μια απλή επαφή μαζί της θα πείσει ακόμα και τον πιο δύσπιστο για την ποιότητα του μοντέλου, σε όλους του τομείς και την αρτιότητα της κατασκευής. Η «δική μας» 2λιτρη diesel με την τετρακίνηση δεν προσφέρεται για αρνητική κριτική, αφού συνδυάζει επιδόσεις, οικονομία και οδική συμπεριφορά σε ένα συναρπαστικό πακέτο που σε βάζει στην πρίζα να το αποκτήσεις.

BMW X1 2015. Official launchfilm

BMW X1 2015

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...