ΔΟΚΙΜΗ: Hyundai i20 1.4 CRDi

To νέο supermini της Hyundai σε εκπλήσσει θετικά κάθε φορά που το αντικρίζεις και αυτό οφείλεται στην μοντέρνα σχεδίαση με το υψηλό επίπεδο κομψότητας

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,1 sec
Μέση κατανάλωση3,7 lt/100km
Εκπομπές CO297 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Το νέο i20 σε κερδίζει για τη μοντέρνα εξωτερική σχεδίαση και δεν φοβάται να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό της σημαντικότερης κατηγορίας της αγοράς μας.
Το πρώτο που κεντρίζει το ενδιαφέρον στο νέο i20, είναι ο μοντέρνος σχεδιασμός του, ο οποίος έχει δανειστεί αρκετά στοιχεία κυρίως από τον μεγαλύτερό του αδερφό, το i30. Η δεύτερη γενιά του κορεατικού supermini αποτελεί -αναμφίβολα- ένα δυνατό χαρτί της εταιρείας στη πρώτη σημαντικότερη κατηγορία της αγοράς μας και γιατί όχι, αφού είναι μεγαλύτερο, εξελιγμένο, μοντέρνο και κατασκευάζεται σε ευρωπαϊκό έδαφος.

Και ωραίο και ευρύχωρο
Το νέο i20 είναι αισθητά πιο μεγάλο από τον προκάτοχό του, αφού πλέον έχει περάσει τα 4 μέτρα (4.035 mm) σε μήκος και είναι πιο φαρδύ κατά 24 mm. Το ύψος μειώθηκε τόσο για καλύτερη αεροδυναμική, όσο και να αποδώσει ένα πιο σπορτιφ χαρακτήρα. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.570 mm) εξασφαλίζει μία ευρύχωρη καμπίνα, η οποία μπορεί να απειλήσει ακόμα και κορυφαία μοντέλα όπως το Honda Jazz. Συγκεκριμένα, η δεύτερη σειρά καθισμάτων φιλοξενεί άνετα 3 ενήλικες χωρίς ιδιαίτερο περιορισμό για το κεφάλι ή τα γόνατά τους. Στα συν πρέπει να αναφέρουμε και τον χώρο αποσκευών που φτάνει τα 326 λίτρα, κάτι που εκτοξεύει το supermini μοντέλο στα κορυφαία της κατηγορίας του. Διαθέτει διπλό πάτωμα, ενώ φιλοξενεί και ρεζέρβα ανάγκης. Στην περίπτωση που κάποιος αναζητήσει ακόμα περισσότερο χώρο, μπορεί να αναδιπλώσει τα πίσω καθίσματα ώστε να τον μεγαλώσει στα 1.042 lt.

Αίσθηση από μεγαλύτερη κλάση
Η αίσθηση που σου δίνει το νέο i20 μόλις καθίσεις στη θέση του οδηγού είναι στιβαρή, αν και κρατάει ένα κάπως συντηρητικό προφίλ. Η συναρμογή είναι σε καλό επίπεδο και τα υλικά ικανοποιούν σε ποιότητα και υφή, αν και όχι σε όλα τα σημεία. Θετική εντύπωση κάνει και η εργονομία, μιας και όλοι οι διακόπτες είναι εκεί που τους περιμένεις χωρίς να «ψάχνεσαι» για να… ξεκλειδώσεις τις πόρτες. Όσον αφορά στη θέση οδήγησης, μπορείς να βρίσκεσαι αναπαυτικά στα στενά καθίσματα για αρκετές ώρες μέσα στην κίνηση της Αθήνας, χωρίς να διαμαρτυρηθείς. Τέλος, αν είσαι "γκατζετάκιας" δεν μπορεί να σε αφήσει αδιάφορο η βάση στήριξης και φόρτισης του smartphone, που στην ουσία εγκαθιστά στο αυτοκίνητο ένα σύστημα πολυμέσων.
Σύμφωνα με τη Hyundai, η δομή του νέου i20 είναι κατά 81% πιο στιβαρή από το απερχόμενο μοντέλο και αυτό οφείλεται στα νέα υλικά, αλλά και τις μεθόδους κατασκευής του supermini. Οι σωστές ρυθμίσεις των αναρτήσεων (Γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) βοηθούν το νέο i20 να είναι άνετο και να απορροφάει τις ανωμαλίες των κακοτράχαλων δρόμων και ταυτόχρονα να φρενάρει δυνατά. Οι μηχανικοί της εταιρείας έκαναν καλή δουλειά στην ηχομόνωση, με τον θόρυβο του 1.4 diesel κινητήρα των 90 ίππων να μην ενοχλεί τους επιβάτες της καμπίνας. Τα 240 Nm ροπής του εν λόγω κινητήρα, καθώς και η σωστή κλιμάκωση του 6άρι χειροκίνητου κιβώτιου δεν αφήνουν κενά με εξαίρεση τις πολύ χαμηλές στροφές, ενώ η διαδικασία του 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 12,1 sec. Βέβαια, όπως σε κάθε πετρελαιοκινητήρα, ο οδηγός πρέπει να κρατάει τις στροφές του κινητήρα στο ωφέλιμο εύρος (πάνω από τις 1.600 rpm) ώστε να λαμβάνει τη μέγιστη απόδοση του μοτέρ. Περνώντας στην κατανάλωση, το εργοστάσιο αναφέρει ως μέση τιμή τα 3,7 lt/100 km. Κατά τη δοκιμή μας κυμάνθηκε στα 6 lt με τις διαδρομές να είναι κυρίως μέσα στην πόλη, νούμερο που κρίνεται πολύ καλό. Τα 97 g/km CO2 επιτρέπουν την ελεύθερη διέλευση στον Πράσινο Δακτύλιο της Αθήνας και συνεπάγονται χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.
Η ολοκαίνουργια γενιά του i20 αποτελεί μία ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία των supermini με την τιμή να μην χαρακτηρίζεται ως ευκαιρία, ωστόσο υποστηρίζεται από τα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου στο έπακρο. Πρόκειται για ένα μοντέλο που προσφέρει κορυφαίους χώρους και αξιοπρεπέστατη συμπεριφορά στον δρόμο.
γλυκά
  • Eυρωπαϊκή προσέγγιση
  • Στιβαρό πλαίσιο
  • Λειτουργία ανάρτησης
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ηχομόνωση
  • Χώροι καμπίνας και πορτμπαγκάζ
  • Εργονομία
  • Γεροδεμένη συναρμολόγηση
  • Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
ξινά
  • Αδύναμο μοτέρ στις χαμηλές στροφές
  • Κραδασμοί στο ρελαντί
συμπέρασμα

Τελικά τo Hyundai i20 αποτελεί ένα ολοκληρωμένο supermini μοντέλο, το οποίο –ουσιαστικά- δεν φαίνεται να έχει κανένα μελανό σημείο.

Hyundai i20 2015

Hyundai i20 2014

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...