ΔΟΚΙΜΗ: Toyota Auris 1.2 Turbo

Η Toyota μπαίνει επιτέλους στον χορό των μικρών turbo κινητήρων προσφέροντας στο μικρομεσαίο hatchback της μια ανανέωση ουσίας

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή185 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,1 sec
Μέση κατανάλωση5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2125 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το Auris 2ης γενιάς δέχτηκε ένα facelift που συνοδεύεται από ανανεωμένη γκάμα κινητήρων. Ανάμεσά τους και ο ιδιαίτερα ενδιαφέρων 1.2 Turbo βενζίνης.

1.2 Turbo D-4T

Ο νέος κινητήρας βενζίνης έχει χωρητικότητα 1.197 cc, είναι 16 βάλβιδος, 4-κύλινδρος και υπερτροφοδοτούμενος, αποδίδει μέγιστη ισχύ 116 PS στις 5.200-5.600 rpm και ροπή 185 Nm από 1.500 έως 4.000 rpm και συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο είτε με το συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης Multidrive S που διαθέτει αυτόματο και σειριακό 7-τάχυτο Sport mode. Είναι ελαφρύς, συμπαγής και μπορεί να λειτουργήσει τόσο σε κυκλο Atkinson όσο και σε Otto. Υιοθετεί πολυάριθμες τεχνολογίες, όπως άμεσο ψεκασμό καυσίμου, βελτιωμένο Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW), κυλινδροκεφαλή με αυλούς υψηλού στροβιλισμού, ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, ένα ελαφρού βάρους σύστημα κίνησης βαλβίδων, μεταβλητού ελέγχου σύστημα ψεκασμού λαδιού και πολλαπλή και αυλούς εισαγωγής από ρητίνη. Το τούρμπο, ο άμεσος ψεκασμός που επιτρέπει πολλαπλούς ψεκασμούς και το νέο VVT-iW συνεργάζονται ώστε να επιτυγχάνεται υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές, καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση.

Toyota Safety Sense

Μία νέα σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας που περιλαμβάνει τα εξής συστήματα:

Pre-Collision System: Σε ταχύτητες από 10 km/h μέχρι 80 km/h περίπου, ανιχνεύει αντικείμενα μπροστά από το αυτοκίνητο και αν αναγνωρίσει ενδεχόμενο σύγκρουσης παροτρύνει τον οδηγό να φρενάρει με μία ηχητική και οπτική προειδοποίηση και προ-φορτίζει το σύστημα φρένων. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα, το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, μειώνοντας την ταχύτητα κατά 30 km/h περίπου, ή ακόμα και ακινητοποιώντας το όχημα, για την αποφυγή της σύγκρουσης ή μείωσης της σφοδρότητας πρόσκρουσης.

Lane Departure Alert: Παρακολουθεί διαγράμμιση των λωρίδων και, αν το όχημα παρουσιάσει τάσεις απόκλισης από τη λωρίδα χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί το φλας, προειδοποιεί τον οδηγό με ένα οπτικό και ηχητικό σήμα.

Automatic High Beam: Διασφαλίζει άριστη ορατότητα μπροστά κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Ανιχνεύει τόσο τους προβολείς των αντίθετα ερχόμενων οχημάτων όσο και τα πίσω φώτα των προπορευόμενων αυτοκινήτων, αλλάζοντας αυτόματα μεταξύ μεγάλης και μεσαίας σκάλας για να μην ‘τυφλώνει’ τους άλλους οδηγούς.

Road Sign Assist: “Διαβάζει” την κυκλοφοριακή σήμανση, όπως όρια ταχύτητας, απαγορευτικά προσπέρασης, οδικές συνθήκες και πινακίδες οδών ταχείας κυκλοφορίας και ενημερώνει τον οδηγό μέσω της έγχρωμης οθόνης πολλαπλών πληροφοριών TFT στο ταμπλό οργάνων. Σε περιπτώσεις ορίων ταχύτητας, το σύστημα εκδίδει μία οπτική και ηχητική προειδοποίηση εάν ο οδηγός υπερβεί το ισχύον όριο.

γλυκά
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Άνεση ανάρτησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ευρυχωρία καμπίνας
ξινά
  • Τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές
  • Τιμή βασικής έκδοσης

Οι Ιάπωνες άργησαν να μπουν στο τρένο των μικρών turbo κινητήρων. Πρώτη “ξύπνησε” η Nissan, την οποία ακολούθησε η Toyota με τον νέο 1.200άρη Turbo που βρίσκει εφαρμογή στο ανανεωμένο μικρομεσαίο της μάρκας. Μετά την Πρώτη Οδήγηση του νέου Toyota Auris στις Βρυξέλες, επανερχόμαστε με μια αναλυτική δοκιμή επί ελληνικού εδάφους στην βενζινοκίνητη έκδοση, που λόγω κυβισμού και τιμής αποτελεί δυνατό “εσωκομματικό” αντίπαλο του 1.400άρη diesel.

 

Από τη θεωρία…

Το νέο μοντέλο ξεχωρίζει στο δρόμο από το ελαφρώς ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος, αφού από το πλάι και πίσω οι αλλαγές έγιναν με το σταγονόμετρο. Στο εσωτερικό τον απαραίτητο αέρα ανανέωσης φέρνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Toyota Touch II που συγκεντρώνει τις ενδείξεις του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού, του συστήματος πλοήγησης και των λειτουργιών του οχήματος σε μια εύχρηστη οθόνη αφής 7 ιντσών. Η ποιότητα κατασκευής παραμένει σε καλό αλλά όχι κορυφαίο επίπεδο, οι χώροι είναι πολύ μεγάλοι με επίπεδο πάτωμα για τους επιβάτες και 360 λίτρα για τις αποσκευές, η θέση οδήγηση βολεύει κάθε σωματότυπο και προσφέρει καλή ορατότητα γύρω γύρω και ο απαλός μπλε φωτισμός συμβάλλει στην ευχάριστη ατμόσφαιρα της καμπίνας.

Δεδομένου λοιπόν πως το ιαπωνικό hatchback δεν άλλαξε ριζικά ούτε σε εμφάνιση ούτε στο εσωτερικό, ο νέος κινητήρας αποτελεί το σημαντικότερο νέο στοιχείο. Ο 1.2 D-4T είναι ολοκαίνουργιος και δεν ακολουθεί την πεπατημένη σε τεχνολογία. Στα χαμηλά φορτία (π.χ. σε χαλαρή οδήγηση με σταθερή ταχύτητα σε ευθεία) λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με το σύστημα Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide που ελέγχει τους εκκεντροφόρους να επιτρέπει στις βαλβίδες εισαγωγής να παραμένουν για λίγο ανοιχτές κατά τη φάση της συμπίεσης αφήνοντας μέρος του αέρα εισαγωγής να επιστρέψει πίσω στην εισαγωγή, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου. Όταν οι απαιτήσεις σε φορτίο ανέβουν, τότε ο κινητήρας επανέρχεται σε κύκλο Otto και με πολλαπλούς ψεκασμούς καυσίμου συνδυάζει απόδοση και οικονομία. Η ισχύς του φτάνει τους 116 ίππους μεταξύ 5.200 και 5.600 rpm και η ροπή τα 185 Nm στο μεγάλο εύρος των 1.500-4.000 rpm. Η κίνηση μεταδίδεται φυσικά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός καλού σε αίσθηση χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων (προαιρετικά διατίθεται και το αυτόματο CVT Multidrive S).

 

…στην πράξη

Όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε αισθητά καλύτερο τράβηγμα στις μεσαίες στροφές και περισσότερη δύναμη ψηλά συγκριτικά με τον ατμοσφαιρικό 1.33 των 99 ίππων. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 10,1 sec και η τελική ταχύτητα “διακοσαρίζει”, αλλά αυτό που κάνει ιδιαίτερα θετική εντύπωση είναι η γραμμική, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία του μοτέρ. Κρίμα που ο 1.2 Turbo δεν τα καταφέρνει το ίδιο καλά στις χαμηλές στροφές, κάτω από τις 1.700 rpm, όπου του λείπει εμφανώς η ροπή. Και στον τομέα της κατανάλωσης όμως, το Auris  δεν κατάφερε να μας εντυπωσιάσει. Στη δοκιμή μας έκαψε κατά μέσο όρο 8 lt/100 km (4,7 δίνει η Toyota), τιμή που δεν είναι υπερβολική αλλά όχι και αυτή που περιμέναμε με βάση τις προδιαγραφές. Πάντως, με εκπομπές CO2 μόλις 109 g/km τα τέλη κυκλοφορίας είναι πολύ χαμηλά.

Στον αντίποδα, το Auris έγινε ακόμη καλύτερο οδηγικά. Σίγουρα παίζει ρόλο και η πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια αντί του ημιάκαμπτου άξονα που χρησιμοποιούν τα 1.33 και 1.4 diesel, αλλά και το μεγαλύτερο ποσοστό του ανταγωνισμού (μπροστά συναντάμε γόνατα MacPherson). Το μικρομεσαίο Toyota κρατάει πολύ καλά, φρενάρει δυνατά, γέρνει σε λογικό βαθμό και χάνει δύσκολα πρόσφυση, ενώ δείχνει και πιο ζωντανό αλλάζοντας άμεσα κατεύθυνση όταν του το ζητήσεις με το τιμόνι. Το τελευταίο αν και βελτιωμένο παραμένει ελαφρύ, κάτι πάντως που συνηθίζεις γρήγορα. Αλλά και η άνεση βρίσκεται σε εξαιρετικό επίπεδο με τις ανωμαλίες να αποσβένονται αποτελεσματικά και αθόρυβα.

Ένας ακόμη τομέας που αναβαθμίστηκε σημαντικά στο νέο Auris είναι η ασφάλεια, με το πακέτο Toyota Safety Sense (περισσότερες λεπτομέρειες γι’ αυτό στα ΒΟΧ αριστερά) να έρχεται να προστεθεί στο σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VSC και τους 7 αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού). Έτσι, το Auris δεν έχει πλέον τίποτα να ζηλέψει από τον ανταγωνισμό, σε κανέναν τομέα.

 ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Ο νέος 1.2 Turbo δίνει νέα πνοή στο πετυχημένο Auris και σε συνδυασμό με την ευρυχωρία, την ποιότητα και τα άριστα οδηγικά χαρακτηριστικά, καθιστούν το ιαπωνικό μικρομεσαίο μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία.

Toyota Auris 2015

POLL

Τι κίνητρα πρέπει να δοθούν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

  • Έκπτωση τουλάχιστον 5.000 ευρώ
  • Δωρεάν στάθμευση παντού
  • Δωρεάν διέλευση από τους σταθμούς διοδίων
  • Δωρεάν φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς
  • Όλα τα παραπάνω
64
GOCAR Magazine #64

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...