ΔΟΚΙΜΗ Opel Adam S 150 PS: Sweet rocket

Έχει το όνομα του πρωτόπλαστου, αλλά και του ιδρυτή της Opel. Tώρα στη γρήγορη έκδοση ‘S’ απογειώνεται, αλλά τόσο γλυκά που δεν μπορείς παρά να το αγαπήσεις

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,5 sec
Μέση κατανάλωση6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2145 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η γρήγορη έκδοση του στυλάτου Adam με 1.400άρη turbo κινητήρα βενζίνης 150 ίππων και τις ανάλογες παρεμβάσεις σε πλαίσιο και εμφάνιση.

Με τη ματιά του Κώστα Λούβαρη

Αποτελεί μια ενδιαφέρουσα και «γλυκιά» πρόταση που ακουμπά τη sport πλευρά της «μικρής» αυτοκίνησης.

γλυκά
  • Ποιότητα
  • Χώροι (για την κατηγορία)
  • Εμφάνιση
  • Επιδόσεις
  • Κράτημα

 

ξινά
  • Ιδιαίτερη συμπεριφορά στις κλειστές στροφές
  • Άνεση

Αν θέλετε να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους, το Adam ήταν και είναι ένα μεγάλο ρίσκο για την Opel. Γιατί άραγε ο Γερμανός κατασκευαστής να θελήσει να δοκιμάσει τα νερά της fashion και ολίγο victim κατηγορίας (πέρα από το πολύ πετυχημένο Corsa) και να πάρει το ρίσκο να συγκρουστεί με το καταξιωμένο στο χώρο «πεντακοσαράκι»; Κι όμως, νομίζουμε ότι ήταν μονόδρομος για την Opel, το χρειάζονταν, μια πιο νεανική «εικόνα» ήταν επιβεβλημένη! Ήταν απαραίτητο το Adam, η Opel έπρεπε να αποκτήσει μια entry-level πρόταση και σε αυτή τη κατηγορία. Γιατί ας μην γελιόμαστε, είναι μια κατηγορία πολύ ευαίσθητη για την όλη εικόνα της οποιασδήποτε εταιρείας, που έχει σαν στόχο να αποσπάσει πωλήσεις από τους νεοεισερχόμενους στην αυτοκίνηση.

Με αυτά λοιπόν φτάσαμε στην πιο γρήγορη (μέχρι τώρα τουλάχιστον, γιατί πάντα υπάρχει και ο κινητήρας του Corsa OPC με 207 ίππους) έκδοση του Adam, την «S», η οποία άλλωστε αποτελεί το κερασάκι στη τούρτα, δικαιώνοντας την ίδια την ύπαρξη του μοντέλου. Γιατί ας μη γελιόμαστε, είναι οι γρήγορες εκδόσεις τελικά που… τραβούν τις πωλήσεις σε αυτή τη κατηγορία.

 

Εικόνα

Εδώ είναι όλα τα λεφτά και πρέπει να παραδεχτούμε ότι οι σχεδιαστές της Opel προσπάθησαν να διατηρήσουν την συγκαλυμμένη προοδευτικότητα, την οποία άλλωστε θέλει να αποπνέει η εταιρεία με σήμα τον κεραυνό. Και αυτό γιατί δεν είχαν κάποιο υπόδειγμα πάνω στο οποίο να πατήσουν (όπως η Fiat), παρά μόνο την δεσμευτική σοβαρότητα της εταιρίας, που αποτελεί όμως ταυτόχρονα και ανάθεμα για την Opel, πατώντας φρένο στην ανεξέλεγκτη σχεδίαση. Πάντως το Adam αποτελεί μια σχεδιαστική πρόταση που δείχνει ότι έγινε προσπάθεια να ξεπεραστούν οι εμμονές του παρελθόντος και σχεδιαστικά θα λέγαμε ότι ακροβατεί ευχάριστα ανάμεσα στο μοδάτο και στην παραδοσιακή εικόνα του Russelsheim, η οποία όμως τώρα διανθίζεται με νέα μάσκα, νέα οροφή αλλά και νέα χρώματα σε τεράστια ποικιλία.

Εσωτερικά θα το χαρακτηρίζαμε ποιοτικό με πλούσιο εξοπλισμό (ειδικά τα καθίσματα της Recaro είναι κούκλες) και με έξυπνες λύσεις. Και εξωτερικά όμως έχει τις χαριτωμενιές του, ειδικά σε αυτή εδώ τη πλούσια έκδοση όπου υπάρχουν πολλές αισθητικές παρεμβάσεις, όπως μεγάλοι τροχοί 17 ιντσών (ελαστικά 215/45), πρόσθετοι προβολείς και πιο «in» χρωματισμοί (διχρωμίες), όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας που ήταν βαμμένο σε ένα πολύ ιδιαίτερο γκρι που συνδυάζονταν με κατακόκκινη οροφή. Συνολικά σαν σχεδίαση θα λέγαμε ότι αποτελεί μια φρέσκια ιδέα, που όμως θα πρέπει να ωριμάσει στις συνειδήσεις μας και να αποκτήσει με τα χρόνια τη δικιά της ιστορική αφήγηση. Προς το παρόν θα παραμένει απλά «γλυκό»!

Τέλος οι αναλογίες είναι στα όρια των mini με το μήκος να φτάνει τα 3,708 m (3,657 m Abarth 500) και το μεταξόνιο στα 2,311 (2,300 m για το Abarth), χωρίς όμως να κάνει οικονομία για τα πόδια των πίσω. Ως μέτρο σύγκρισης να αναφέρουμε ότι το μεγαλύτερο Corsa φτάνει τα 4,021 m με μεταξόνιο 2,510 m.

 

Τεχνικά

Ακόμα ένα δυνατό σημείο του αυτοκινήτου, ο κινητήρας του. Ο τετρακύλινδρος υπερσυμπιεζόμενος των 1.398 cc αποδίδει 150 γεμάτους ίππους στις 4.900 rpm που είναι ένα ενθουσιώδες νούμερο, αλλά ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η ροπή του στα 220 Nm σε μόλις 2.750 rpm. Και όταν μπείτε στις 3.000 rpm τότε τα πράγματα γίνονται πραγματικά εντυπωσιακά, με την επιτάχυνση στα 8,5 δεύτερα για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα και την τελική ταχύτητα να ξεπερνά το στρογγυλό «διακόσια» (210 km/h). Φυσικά ο κινητήρας βρίσκεται εγκάρσια εμπρός και η κίνηση δεν θα μπορούσε παρά να μεταφέρεται στους ανάλογους τροχούς μέσα από ένα «κλειστό» εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Όσο για τις αναρτήσεις ακολουθούν τη πεπατημένη με McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα που τώρα φορούν σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ από τα απλά Adam.

 

Οδηγώντας

Από τη πρώτη στιγμή αισθάνεσαι άνετα πίσω από το τιμόνι και αυτό είναι μεγάλο προσόν. Το τιμόνι έχει αίσθηση και μέχρι τις μεσαίες ταχύτητες το «S» είναι ένα ευχάριστο παιχνίδι. Από εκεί και πέρα όμως και όταν μπείτε κοντά στα κόκκινα το Adam χωρίζεται στα δύο. Η μια πλευρά του σε αφήνει άφωνο, η άλλη απαιτεί συγκεκριμένη προσέγγιση. Και σε αφήνει άφωνο εκεί που δεν το περιμένεις. Γιατί δεν περιμένεις ότι ένα μικρό αυτοκίνητο με σχετικά περιορισμένο μεταξόνιο, μπορεί να είναι τόσο σταθερό στις υψηλές ταχύτητες και στις ανοιχτές καμπές. Το «S» είναι ακλόνητο στα πολλά χιλιόμετρα και στις γρήγορες στροφές μπορείς να επιτεθείς με αυτοπεποίθηση με το πίσω μέρος να μην δείχνει σημεία… ελαφρώματος.

Αντίθετα στις κλειστές στροφές, εκεί δηλαδή που θα περίμενες ότι θα ήταν το ψωμί του, αν προσπαθήσεις να «μπεις» με… «όσα» θα καταλήξεις να παλεύεις με την υποστροφή. Επιβάλλεται αναθεώρηση τρόπου οδήγησης λοιπόν: αντί να προσπαθείς να πετύχεις υψηλές ταχύτητες μέσα στη στροφή, θα πρέπει να προσαρμοστείς στο κλασικό «αργή είσοδος - γρήγορη έξοδος». Και όπως λεν στο χωριό μου… «brake & shoot», δηλαδή φρένο στην είσοδο, αργή ταχύτητα εισόδου και συντηρητικά μέσα στη στροφή με γρήγορη έξοδο (με τους τροχούς στην ευθεία) για καλύτερη εκμετάλλευση των ίππων! Αν ακολουθήσεις αυτό τον τρόπο οδήγησης το αυτοκίνητο θα σε ανταμείψει, θα κινηθείς πολύ πιο γρήγορα από όσο πιστεύεις!

Τέλος, η άνεση και αυτή είναι προσαρμοσμένη σε πρότυπο καλής ασφάλτου, η οποία βέβαια απουσιάζει από τη χώρα μας και με τις αναρτήσεις ρυθμισμένες προς τα σκληρό, το «S» δεν θα το χαρακτηρίζαμε άνετο. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι έχουμε να κάνουμε με μια γρήγορη έκδοση και θα πρέπει εκ των πραγμάτων να κάνουμε κάποιες υποχωρήσεις στον τομέα αυτό.

ΦΩΤΟ: Κ. ΛΟΥΒΑΡΗΣ - OPEL

συμπέρασμα

Είναι σπορτίβικο, χωρίς όμως ποτέ να γίνεται εκκεντρικό ή εξεζητημένο και αυτό μπορεί να είναι ένα μεγάλο προσόν, ιδιαίτερα μακροπρόθεσμα. Γλυκό, φιλικό και ετοιμοπόλεμο. Δεν το δείχνει, αλλά καλά θα κάνεις να μην του… κολλάς!

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...