BMW 220i Cabrio vs BMW R nineT

Στη σέλα ή στο κάθισμα, με κράνος ή με ξεσκούφωτο ουρανό, με boxer ή με TwinPower Turbo, με 2 ή με τέσσερις τροχούς. Διλήμματα που με τον γαλανόλευκο έλικα της BMW ανάμεσα στα πόδια ή στα χέρια, το σίγουρο είναι ότι η απόβαση στα παράλια, θα γίνει με στιλ

  • -
  • -
Ισχύς184 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,5 sec
Μέση κατανάλωση6,5 lt/100km
Εκπομπές CO2152 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
BMW R nineT
Ουσιαστικά με την R nineT, η BMW, γιορτάζει την 90η επέτειο από τον πρώτο boxer (φορέθηκε στην R32 το 1923) και συνδυάζει το απλοποιημένο naked στιλ με μυώδεις γραμμές και νοσταλγικές λεπτομέρειες σε ένα γάμο αποχρώσεων του μαύρου με το βουρτσισμένο αλουμίνιο. Ο κινητήρας προέρχεται χωρίς αλλαγές από την R 1200 GS και είναι ο τελευταίος αερόψυκτος με την απόδοση στους 110 ίππους και την ροπή στα 120 Nm.

Στο τραπεζάκι του καφέ, ανάμεσα σε φρέντο, τσιγάρα και τσαλακωμένα σακουλάκια από τυρόπιτες, υπάρχουν και τα κλειδιά της ημέρας. Τα αντικείμενα του πόθου μόλις έχουν φρεσκαριστεί και οι τελευταίες νευρικές γουλιές και τζούρες υποδηλώνουν ότι το διάλειμμα τελείωσε. Ο καθένας το κλειδί του που σήμερα γράφει BMW, αλλά το ένα από αυτά δεν είναι αυτοκίνητο. Την ανοιχτή 220i, ήρθε από κοντά να την συνοδέψει μια δίτροχη ντίβα προέλευσης Βαυαρίας που γυρνάει στο ονομά R nine T και κάνει και τα κεφάλια να γυρίσουν στο πέρασμα της. Λίγο ο απελευθερωμένος ήχος από τις εξατμίσεις, λίγο η αποκαλυπτικά ρετρό εικόνα, καταφέρνει να υποσκελίσει την θέα της αψεγάδιαστης κατά τα άλλα αισθητικής της 220i Cabrio.

 

Θέρετρο με μια ρετρό

Με σκοπό να περιπλανηθούμε μέχρι το Πόρτο Γερμενό αφήνω την αριστοκρατική 220i και την λουσάτη καμπίνα της και ντύνομαι πολεμιστής. Γάντια, κράνος και ανάθεμα τη στιγμή που διάλεξα δερμάτινο μπουφάν για να ταιριάζει στο στιλ της με τις θερμοκρασία να σημαδεύει ένα γεμάτο 30αρι από τις 9 το πρωί. Την στιγμή που η μίζα γυρνάει για να ξυπνήσει τον κλασικό 2κύλινδρο με την επίπεδη διάταξη, η R nineT τινάζεται στιγμιαία δεξιά, σαν σκύλος που βγαίνει από το νερό και μετά κελαηδούν τα δίμπουκα τελικά τιτανίου της Acrapovic. Ήχος μεγαφωνικός που απελευθερώνει τους αντικριστούς κυλίνδρους και σε τσιγκλάει να χουφτώνεις νευρικά το γκάζι έτσι για να τον ακούς.



Λίγο νωρίτερα χαζολογώντας την λεπτομέρεια η νεορετρό BMW σε πείθει ότι ανήκει στις μοτοσυκλέτες που συνδυάζουν το brutal με το νεορετρό look και γοητεύουν με τον café racer δυναμισμό τους. Το χρυσό ανάποδο πιρούνι δεσπόζει στην εμφάνιση και ταιριάζει περισσότερο από την λογική Telelever, οι στάνταρ Acrapovic τονίζουν τον δυναμισμό, ενώ οι Monobloc Brembo, το ABS με Traction control και οι ενδείξεις trip computer σε έναν all time classic σχεδιασμό στα όργανα, υποδηλώνουν ότι σήμερα ένα ρετρό δεν είναι απαραίτητα και παρωχημένο. Απλό, γυμνό αλλά σύγχρονο στα περιφερειακά του, διαθέτει ένα συνολικά σπορ στήσιμο που δίνει ελπίδες για το γευστικό στροφιλίκι που θα βρούμε σύντομα μπροστά μας. Νωρίτερα όμως στην ευθεία, διαπιστώνεις την πρόθεση του κινητήρα να σε απογειώσει στα 200+ και να σου ξεχειλώσει τα χέρια εξαιτίας της ανύπαρκτης προστασίας από τον αέρα. Η R nineT από την μια μπορεί, από την άλλη όμως δεν αφήνει περιθώρια στο αναβάτη να απολαύσει υψηλές ταχύτητες, εκτός αν έχει σβέρκο σαν πλατάνι. Προτιμά το βολταδικο στιλ και φυσικά διαπρέπει όταν ο δρόμος περιορίζει τις ανιαρές ευθείες και αποκτά λαχταριστές στροφές. Όσο εύκολο και απολαυστικό είναι στην περατζάδα με το μοτέρ να γουργουρίζει και την αρρενωπή θέση οδήγησης να προσφέρει σωστές γωνίες σε χέρια πόδια, άλλο τόσο σε προσκαλεί στην επιθετική οδήγηση που ταιριάζει σε ένα καλοστημένο naked. Γέρνει και στρίβει με πληροφόρηση και αυτοπεποίθηση, ενώ το traction control σου επιτρέπει να χουφτώνεις άφοβα το γκάζι και να χορεύεις τάχιστα από στροφή σε στροφή. Οι ακτινικές δαγκάνες της Brembo έχουν superbike καταγωγή κάτι που νιώθεις με το αρχικό δάγκωμα που γονατίζει το μπροστινό και την R nineT αποτελεσματικά και χωρίς ιδιοτροπίες ακόμα και με απαγορευμένες ταχύτητες. Αδρεναλίνη στα ντουζένια της, όμως ήρθε η στιγμή για την μετάβαση στην έτερη BMW.

 

Ξεσκούφωτος πειρασμός

Απελευθερώνομαι από τον βαρύ οπλισμό και εισβάλω ανάλαφρος στην καμπίνα της 220i. Ο υπερτροφοδοτούμενος 2λιτρος με τους 184 ίππους προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 7,5’’ και τελική ταχύτητα 231 km/h), ενώ το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο που είχε το αυτοκίνητο δοκιμής απλοποιεί την καθημερινότητα χωρίς να συμβιβάζει την σπορ λογική. Ευχάριστο και αθόρυβο στο ταξίδι διατηρεί την μέση κατανάλωση συνολικά κάτω από τα 10 lt/100 km, ακόμα και όταν απολαμβάνεις την γεμάτη απόδοση του κινητήρα. Αναμενόμενα λιγότερο οδηγοκεντρική σε σχέση με την Coupe, αλλά περισσότερο «ανοιξιάτικη» για ξέγνοιαστες βόλτες.




Ακόμα και με την οροφή αποθηκευμένη στην ουρά (20’’ αρκούν για να ανοίξει ή κλείσει και εν κινήσει έως τα 50 km/h), ο κατακούτελος μεσημεριανός ήλιος ελάχιστα με απασχολεί με τον διζωνικό κλιματισμό να στέλνει αεράκι δροσιάς. Εμφανής πολυτέλεια και αριστοκρατικές στιγμές με την γνωστή σπορ κουλτούρα της εταιρίας να αποτυπώνεται αδιαπραγμάτευτα τόσο εν στάση όσο και εν κινήσει. Νωρίτερα και με την κουκούλα κλειστή στον ανοιχτό δρόμο ζούσα την στιβαρή αίσθηση, ενώ και με ανοιχτή δεν δείχνει να χάνει σε στιβαρότητα. Ποιοτικό βάρος πληροφορίας γεμίζει χέρια και αισθήσεις και είναι θέμα επιλογής πως θα την απολαύσεις. Το γρήγορο και σαφές τιμόνι βοηθά να εκτιμήσεις σωστά το όριο της πρόσφυσης και να οδηγήσεις επιθετικά, ενώ ο κινητήρας προσφέρει σπορ ζωντάνια και την συμπεριφορά BMW που αναζητά ο απαιτητικός αν επιλέξει τον δυναμικό τρόπο, αν και στην ξεσκούφωτη εκδοχή οι βόλτες με το αεράκι να χαϊδεύει το μαλλί ταιριάζουν περισσότερο στο κοινό της.  

Ο ήλιος βουτάει πίσω από τον Κιθαιρώνα, οι φωτογραφικές κάρτες είναι πλήρης εικόνων και ρεαλιστικά μετά από μια κοπιαστική μέρα η φιλόξενη καμπίνα της 220i Cabrio, σε αιχμαλωτίζει στις ανέσεις της. Παρόλα αυτά, κουμπώνω το κράνος και χάνομαι στο ηλιοβασίλεμα…

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

BMW 220i Cabrio
Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια τετραθέσια ανοιχτή πρόταση, βασισμένη στην σειρά 2 Coupe με τις ανάλογες ενισχύσεις φυσικά στο αμάξωμα για να δικαιολογήσει την μετατροπή του σε Cabrio. Στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με υπερτροφοδοτούμενο δίλιτρο κινητήρα 184 ίππων και 270 Nm ροπής.
POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...