ΔΟΚΙΜΗ: BMW i8. e-πανάσταση!

Δείχνει γνήσιο supercar, καίει σαν supermini, αλλά είναι και απρόσμενα γρηγορο και εύκολο για όλους. Θέλετε και άλλα;

  • -
  • -
Ισχύς374 PS
Ροπή570 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,4 sec
Μέση κατανάλωση1,8 lt/100km
Εκπομπές CO242 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Απόλυτα αντιφατικό, συνδυάζει καταιγιστικές επιδόσεις, καταπράσινη οικολογική συνείδηση και καύσιμο με το σταγονόμετρο. To υβριδικό plug in i8 ανεβάζει το πρεστίζ της BMW και επαναπροσδιορίζει την σπορ αυτοκίνηση. 

γλυκά
  • Σεμιναριακή σχεδίαση
  • Τεχνολογία
  • Συνδυαστική απόδοση κινητήρων
  • Δυνατότητα ηλεκτροκίνησης
  • Τετρακίνηση
  • Επιδόσεις
  • Φιλικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ήχος (σε Sport Mode)
  • Κομψό σαλόνι
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
ξiνά
  • Πόρτες για ...ευλύγιστους
  • Στενά ελαστικά
  • Αρχική τάση υποστροφής
  • Χώροι
Τεχνολογία

Πλαίσιο-Αμάξωμα     

Το plug-in υβριδικό supercar της BMW βασίζεται στην αρχιτεκτονική LifeDrive (που αφορά τα μοντέλα i) και διαθέτει μια πλατφόρμα με μεταξόνιο 2.800 mm χωρισμένη σε δυο τμήματα. Η αλουμινένια ραχοκοκαλιά πάνω στην οποία χτίζεται το i8 αναλαμβάνει τα μηχανικά μέρη, την ανάρτηση, τους κινητήρες-κιβώτια ταχυτήτων και τις μπαταρίες, ενώ ένα ελαφρύ, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο μονοκοκ αμάξωμα με πρωτοποριακή χρήση συνθετικών υλικών, ενισχυμένων με ανθρακονήματα (CFRP) φέρει τον ρόλο του κέλυφους που έχει η 2+2 καμπίνα. Τα πάνελ του αμαξώματος είναι κουμπωτά και εύκολα επισκευάσιμα, ενώ το αλουμίνιο έχει προτιμηθεί για το καπό και τις πόρτες. Τα εξωτικά υλικά έχουν καταφέρει εκτός από το να περιορίσουν το συνολικό βάρος (έως 50% αντικαθιστώντας το ατσάλι και έως 30% το αλουμίνιο), να προσφέρουν ακόμα πιο ενισχυμένη ακαμψία, ενώ με συμβατικότερες κατασκευαστικές λύσεις το i8 θα ήταν βαρύτερο κατά 200 περίπου κιλά. Με το συνολικό βάρος πλήρες υγρών στα 1.560 κιλά το i8 ζυγίζει όσο ανταγωνιστικά μη υβριδικά σπορ αυτοκίνητα και αυτό είναι αξιοθαύμαστο, όπως και η σχεδόν τέλεια αναλογία φορτίου ανά άξονα (49:51).

 

Κινητήρες-Μετάδοση    

Η ψυχή του i8 είναι ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας TwinPower Turbo 1.5 λίτρων της BMW που με την πίεση υπερπλήρωσης στo 1,5 bar καταφέρνει μια αξιοθαύμαστη ειδική ισχύ (154 ίπποι/λίτρο). Είναι τοποθετημένος στο κέντρο συνδυάζεται με εξατάχυτο αυτόματο και οι 231 ίπποι και τα 320 Nm προσφέρονται με μεγαλοπρέπεια που συνοδεύεται από ήχο «σκαλισμένου» εξακύλινδρου. Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται τοποθετημένος ανάμεσα στους εμπρός τροχούς τους οποίους τροφοδοτεί μέσω μιας αυτοματοποιημένης μετάδοσης δυο σχέσεων με 131 ίππους και 250Nm ροπή. Αυτή η διάταξη παρέχει δυνατότητες πλήρως ηλεκτρικής λειτουργίας με αυτονομία μέχρι 35 km και τελική ταχύτητα 120 km/h. Επαναφορτίζεται σε μια στάνταρ οικιακή πρίζα και σύμφωνα με την BMW ο κύκλος ζωής των μπαταριών δεν απαιτεί αντικατάσταση. Πρακτικά λοιπόν είναι τετρακίνητο, χωρίς όμως το φαρδύ τούνελ να φιλοξενεί κεντρικό άξονα μετάδοσης, αλλά τις μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 7,1 kWh. Τους δυο κινητήρες συγχρονίζει ο εγκέφαλος και στην ταυτόχρονη λειτουργία προτεραιότητα στην αντίδραση, έχει ο θερμικός όταν φυσικά έχει επιλεγεί το Sport Mode.

 

EcoMode    

Χρησιμοποιώντας τον επιλογέα σχέσεων, ο οδηγός μπορεί είτε να επιλέξει τη θέση D για αυτοματοποιημένη αλλαγή σχέσεων ή να αλλάξει σε SPORT mode που προσφέρει σειριακή επιλογή σχέσεων και πολύ σπορ ρυθμίσεις οδήγησης και ανάρτησης. Ταυτόχρονα, οι χρόνοι αλλαγών ταχυτήτων μειώνονται και επιλέγεται μία πολύ σπορ ρύθμιση για το στάνταρ Dynamic Damper Control. Ο διακόπτης Driving Experience Control στην κεντρική κονσόλα προσφέρει δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο ρυθμίσεων: COMFORT mode για ισορροπία μεταξύ σπορ επιδόσεων και απόδοσης καυσίμου και ECO PRO mode, το οποίο, στο BMW i8 όπως και σε άλλα μοντέλα, υποστηρίζει ένα αποδοτικό οδηγικό στιλ. Η μέγιστη αυτονομία του BMW i8 με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου και μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία είναι πάνω από 500 km σε COMFORT mode. Σε ECO PRO mode, μπορεί να αυξηθεί μέχρι 20%. Το ECO PRO mode του BMW i8 μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην πλήρως ηλεκτρική λειτουργία. Στην περίπτωση αυτή, το όχημα λειτουργεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέγεται εμφανίζεται στο ταμπλό οργάνων με χαρακτηριστικό χρώμα και οδηγικές πληροφορίες ανάλογα με το Mode. Η τρισδιάστατη εμφάνιση της ένδειξης υπογραμμίζει τη φουτουριστική εμφάνιση και αίσθηση του οχήματος συνολικά.

Τα ηλεκτρικά όνειρα για την BMW ξεκίνησαν με το i3, όμως το σπορ πρεστίζ της εταιρείας επιβάλει κάτι περισσότερο εντυπωσιακό, κάτι που θα προκαλεί πάταγο και θα κάνει τα κεφάλια να γυρνούν στην θέα του. Το i8 είναι εδώ για αυτό ακριβώς τον λόγο. Για την αποθέωση σε επίπεδο τεχνολογίας-σχεδιασμού, για την αναγνώριση μιας νέας εποχής που γεννιέται γύρω από τα σπορ αυτοκίνητα απαλλαγμένη από ιδιοτροπίες και οδηγικούς συμβιβασμούς, που κάνει πραγματικότητα εν ολίγοις την φιλοσοφική κουβέντα γύρω από το ιδανικό σπορ αυτοκίνητο που σέβεται τις εκκρίσεις αδρεναλίνης και ταυτόχρονα την οικολογία και οικονομία. Το φουτουριστικό καμάρι της BMW δεν πλασάρεται ως ηλεκτρικό, αλλά σαν ένα plug in υβριδικό σπορ αυτοκίνητο και επιδιώκει να συνδυάσει ηλεκτροκινητήρα με βενζινοκινητήρα. Μπαίνει σε πρίζα, αλλά δεν περιορίζεται μόνο στα προνόμια της ηλεκτροκίνησης. Από την μια σου δίνει την δυνατότητα να το λειτουργείς αποκλειστικά με ηλεκτρικό φορτίο για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις και να μεταφέρεσαι σχεδόν τσάμπα από τη δουλειά στο σπίτι, αλλά από την άλλη σε βάζει στην πρίζα για να απολαύσεις το πλήρες ρεπερτόριό του.

 

Φορτίζει τον ενθουσιασμό 

Τόσα ακραία επιφωνήματα θαυμασμού, τόσες εκφράσεις ενθουσιασμού, τόση περιέργεια από περαστικούς και παρατηρητές κάθε ηλικίας, είχα καιρό να ζήσω! Το εκρηκτικό μίγμα που συνθέτει το στιλ του i8, είναι απλά εχθρός της διακριτικότητας. Τραβάει τα βλέμματα, θες δε θες και τα σχόλια στο σύνολό τους είναι κολακευτικά και όχι φθόνου, περί άδικης ζωής και κακούργας κοινωνίας. Για να περάσεις απαρατήρητος μαζί του μάλλον θα πρέπει να περιμένεις την στιγμή που η Εθνική Ελλάδας θα παίζει στον τελικό του μουντιάλ και όλα τα κεφάλια θα είναι γυρισμένα στις οθόνες. Τέτοια θαύματα αργούν, όμως η BMW ήταν στην ώρα της όταν επινόησε και υλοποίησε το δικό της για να στολίζει τους δρόμους. Φαρδύ και επιβλητικό, χαμηλό και αιχμηρό και με λεπτομέρειες που επιβεβαιώνουν το κεφαλογύρισμα, το i8 αιχμαλωτίζει το βλέμμα με τις εμπνευσμένες γραμμές του κορμιού του. Σχεδιαστικά high light είναι οι ανοιγόμενες προς τα πάνω πόρτες και η οροφή που δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται, ειδικά στο αξιέπαινα ελκυστικό τελείωμα της κολόνας. Αρκετά έως υπερβολικά φουτουριστικό, αλλά και μια κομψή, δυναμική προσωπικότητα που εισάγει την BMW στα λημέρια των supercar με βάση τις ιδιαιτερότητες της σχεδίασης. Ταυτόχρονα διατηρεί την ταυτότητα της Βαυαρίας με τα χαρακτηριστικά νεφρά σε πληθωρικό στιλ να υπάρχουν παραδοσιακά στη μάσκα, έτσι ώστε να μην έχει κανείς αμφιβολία από πού προέρχεται το αιχμηρό βέλος των 4.689 mm μήκους, 1.942 mm πλάτους και 1.298 mm ύψους. Αναλογίες που προσφέρουν έναν εξαιρετικά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,26. Το εσωτερικό είναι επίσης εντυπωσιακό, χωρίς βέβαια να συναγωνίζεται την εξωτερική εικόνα. Κομψό, παραδοσιακά καλοφτιαγμένο, οδηγοκεντρικό και εξεζητημένο σχεδιαστικά το σαλόνι προσφέρει μια εσάνς ανάμεσα στο σπορ και πολυτελές και η 2+2 καμπίνα απευθύνεται ουσιαστικά σε δυο ενήλικες. Οι αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν αποκλειστικά στα βοηθητικά καθίσματα, που ρεαλιστικά μόνο για παιδιά προορίζονται και στον μικρό χώρο 154 lt για αποσκευές, πίσω από τον βενζινοκινητήρα.

 

Βενζινοηλεκτρικός πειρασμός  

Έχεις ξεπεράσει την είσοδο από το στενό άνοιγμα και το φαρδύ μασπιέ που απαιτεί ευλύγιστο κορμί και φτάνει η στιγμή που πατάς το μπουτόν START για να ξεκινήσεις και σε καλωσορίζει με την μελωδία του βομβητή που δηλώνει την έναρξη της ηλεκτρικής λειτουργίας. Σε πρώτο στάδιο αντιμετωπίζεις ένα σιωπηλό περιβάλλον που διατηρείται εφόσον έχεις φυσιολογική ευαισθησία στο δεξί σου πόδι. Το i8 ρολάρει σιωπηλά και σαγηνευτικά με τον ηλεκτροκινητήρα που φωλιάζει μπροστά και τροφοδοτεί τους εμπρός τροχούς, να αναλαμβάνει έργο. Με την θέση του επιλογέα στο D μπορείς να κινείσαι ηλεκτροκίνητα και μόνο όταν βυθίζεις παραπάνω το πόδι σου να νιώθεις τον θερμικό στη πλάτη σου να ξυπνάει και να συμβάλει ενεργοποιώντας την μετάδοση στους πίσω τροχούς. Μόλις όμως μετατοπίσεις τον επιλογέα αριστερά στο SPORT mode, τα ψηφιακά όργανα αφήνουν την γαλάζια απόχρωση τους και κοκκινίζουν, ο Twin Power Turbo μένει για πάντα ξύπνιος και αποκτά ηχητική χροιά που μόνο τρικύλινδρο δεν τον λες! Αν δεν γνωρίζεις τι δουλεύει πίσω από την πλάτη σου, εύκολα θα έλεγες ότι πρόκειται για ένα σπορ εξακύλινδρο σύνολο, ενώ τη στιγμή που τεντώνεις απότομα το δεξί πόδι στη μοκέτα, το i8 εξαντλεί όλα τα περιθώρια απόδοσης που έχουν στην φαρέτρα τους οι δυο κινητήρες. Η συνδυαστική ισχύς και ροπή των 362 ίππων και των 570 Nm σε κολλάει κυριολεκτικά στο κάθισμα, τα ψηφιακά νούμερα στο ταχύμετρο λένε «ζήτω η τρέλα» και κάπως έτσι διακτινίζεσαι σε χρόνο dt από σημείο σε σημείο. Τα 4,4’’ για το 0-100 km/h είναι η πρώτη επιβεβαιωμένη γεύση των καταιγιστικών επιδόσεων. Αν ο δρόμος είναι ανοιχτός το i8 δεν διστάζει να θρονιαστεί κοντά στην τελική του η οποία περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h και η αίσθηση που σου μεταφέρει είναι ακλόνητη και ιδιαιτέρως φιλική αν αναλογιστείς την ταχύτητα που κινείσαι. Απρόσμενα εύκολο δεν σου μεταφέρει υποψία ανησυχίας όταν ταξιδεύεις και στρίβεις τις καμπές του αυτοκινητοδρόμου με ταχύτητες 200-250 km/h, ενώ η μεγάλη πλάκα είναι ότι σε τέτοιο ρυθμό η κατανάλωση δεν ξεφεύγει παραπάνω από τα 10lt/100 km. Αν είσαι πιο συνετός, χωρίς όμως να θυσιάζεις την γρήγορη μετακίνηση θα περιορίσεις έως και τρία λίτρα την κατανάλωση και γενικά η περιοχή 7-10 lt/100km είναι η συχνότερα εμφανίσιμη. Το πάτημα το i8 είναι ανάλαφρο και απολαυστικό, ενώ παρά τις πληθωρικές διαστάσεις εκδηλώνει απρόσμενη ευελιξία και στρίβει με εντυπωσιακή ευκολία για την ταχύτητα που εισβάλει στην στροφή. Για δυναμικές γωνίες οδήγησης επιλέγεις Sport Mode, απενεργοποιείς το DSC και οφείλεις να ξεγελάσεις την αρχική τάση υποστροφής που οφείλεται στην αμεσότητα της μετάδοσης στους εμπρός τροχούς  και στα στενά ελαστικά τους. Η οικολογική πλευρά του i8, το έχει εξοπλίσει με ελαστικά 195/50 εμπρός και 215/45, αλλά στην περίπτωση Sport Pack του αυτοκινήτου δοκιμής τα ελαστικά φαρδαίνουν(215/45 και 245/40). Παρόλλα αυτά η πρωτοεμφανιζόμενη υποστροφή ενδεχομένως να μετριάζεται, όμως δηλώνει το παρόν και όταν την ξεγελάσεις, η ουρά αναλαμβανει να σου θυμίσει οτι οδηγείς μια BMW. Απο την άλλη βεβαια το i8 δεν ήρθε για να συναγωνιστεί τις κατασκευές της M division. Σίγουρα το τιμόνι δεν διαθέτει το βάρος και την αίσθηση μιας Μ3, όμως η σοφή χωρίς μηχανική σύνδεση τετρακίνηση, τα ακλόνητα φρένα και η ομοιογένεια που χαρακτηρίζει το i8, όχι μόνο δεν θα το υποσκελίσουν σε μια απαιτητική διαδρομή αλλά το πιθανότερο είναι να πάρει κεφάλι και να έχει και τον οδηγό του ατσαλάκωτο. Η ανάρτηση ισορροπεί την άνεση με την αποτελεσματικότητα, ενώ αν και φοράει τροχούς 20’’ με χαμηλό προφίλ ελαστικών ακόμα και στις Sport ρυθμίσεις του Dynamic Damper Control δεν σε ταλαιπωρεί. Το i8 γίνεται λύκος ή αρνί ανάλογα με τις επιλογές σου. Είτε θέλεις να ρολάρεις με την στιγμιαία κατανάλωση να δείχνει 0 lt/100km, είτε να λυσσάς με απενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά και σε δυναμικές γωνίες που ταιριάζουν σε μια BMW. Τελικά αν ψάχνεις το θαύμα δεν χρειάζονται προσευχές, αλλά …μόλις €180.000!

ΦΩΤΟ/VIDEO: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα
Η οικολογική πλευρά της σπορ αυτοκίνησης, η επόμενη μερα στα γρήγορα αυτοκίνητα και η εισαγωγή της BMW στην γειτονιά των supercars. Σαφώς δεν πρόκειται για έναν αλλά προάγγελος του τι μπορούμε να περιμενουμε οτι θα ακολουθήσει απο την πλευρά της Βαυαρίας. Το i8 κοπιάρει συνήθειες, αισθητική και σχεδιασμό απο supercar, χωρίς όμως την ακραία έως αιφνιδιαστική συμπεριφορά, ενώ οι ιδιοτροπίες απουσιάζουν έτσι ώστε να απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό, που οφείλει να διαθέτει τα περίπου € 180.000 για την αγορά του. Το i8 δεν είναι απλά ένα συγχρονο, τεχνολογικά προηγμένο και οικολογικά συνηδητοποιημένο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, αλλά και μια καλή απάντηση για το πορεία της σπορ αυτοκίνησης που διώκεται περιβαλλοντικά. Και φυσικά το μέλλον που θα επενδύσει η BMW για να μην χάσει το πρεστιζ και προσανατολισμό της.

GOCAR TEST - BMW i8 2015

The BMW i8

BMW i8 - Performance

BMW i8 design process

BMW i8 in the Aerodynamic test center

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...