ΔΟΚΙΜΗ: Honda CR-V 1.6 Diesel 4x4 160 PS

Με δύναμη 160 ίππων και τετρακίνηση, το ιαπωνικό SUV προσθέτει δύο πανίσχυρα βέλη στη φαρέτρα του

  • -
  • -
Ισχύς160 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,6 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2129 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 4η γενιά του CR-V ανανεώθηκε και απέκτησε έναν νέο, δυνατό 1.600άρη diesel 160 ίππων που συνδυάζεται και με σύστημα τετρακίνησης.

Νέος 1.6 diesel 160 PS

Ο νέος τετρακύλινδρος 1.6 i-DTEC των 160 ίππων της σειράς Earth Dreams Technology της Honda αντικαθιστά τον 2.2 i-DTEC diesel και έχει την καλύτερη αναλογία ισχύος - κατανάλωσης στην κατηγορία. Αποδίδει 160 PS στις 4.000 rpm και ροπή 350 Nm στις 2.000 rpm και πετυχαίνει μέση κατανάλωση καυσίμου 4,9 lt/100km και εκπομπές CO2 129 g/km (εργοστασιακές τιμές). Το σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων αποτελείται από δύο turbo σειριακά τοποθετημένα ως προς τη ροή των καυσαερίων. Το πρώτο είναι υψηλής πίεσης και είναι υπεύθυνο για την εισαγωγή αέρα στον κινητήρα στις χαμηλές στροφές, ενώ το δεύτερο είναι χαμηλής πίεσης και λειτουργεί στις υψηλές στροφές του κινητήρα. Στη μεσαία ζώνη στροφών και τα δύο turbo λειτουργούν μαζί. Το μικρότερο είναι μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) για διασφάλιση ταχείας απόκρισης του γκαζιού και μείωση των απωλειών ροής στις χαμηλές στροφές, ενώ ο υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης ελέγχεται από μία συμβατική βαλβίδα διαφυγής (waste gate).

Τετρακίνηση REAL TIME AWD

Το σύστημα σχεδιάστηκε για άμεση αντίδραση στην ολίσθηση (σπινάρισμα) των εμπρός τροχών στέλνοντας ροπή στον πίσω άξονα. Εξακολουθεί να χρησιμοποιεί πολύδισκο συμπλέκτη για σύνδεση του κινητήριου άξονα με το πίσω διαφορικό, αλλά αντί των δύο υδραυλικών αντλιών και του μηχανισμού σφαιρικού εκκέντρου των προηγούμενων συστημάτων, χρησιμοποιεί τώρα έναν ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί το συμπλέκτη μέσω υδραυλικής αντλίας. Ο ηλεκτροκινητήρας ελέγχεται από το Intelligent Control System, που επιτρέπει την κατανομή της ισχύος βάσει των συνθηκών. Το νέο σύστημα ανιχνεύει τις αλλαγές στις ταχύτητες περιστροφής κάθε τροχού πολύ ταχύτερα συγκριτικά με το παλιό σύστημα βοηθώντας στην αποφυγή της ολίσθησης των τροχών σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής όπως το χιόνι. Το σύστημα μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πότε το CR-V κινείται σε μία ανηφόρα και να αποστείλει πρόσθετη ροπή στους πίσω τροχούς.

γλυκά
  • Εμφάνιση μέσα - έξω
  • Απόδοση & λειτουργία κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Ευρυχωρία – πρακτικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
ξινά
  • Θόρυβος κύλισης
  • Σκληρό πίσω κάθισμα στη μέση
Πλούσιος εξοπλισμός

Η έκδοση 1.6 D 160 PS AWD Elegance περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα, τόσο σε άνεση όσο και σε ασφάλεια. Εκτός από τις κλασικές ηλεκτρικές ευκολίες, 6 αερόσακους και σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VSA στάνταρ είναι το Hill Start Assist, το σύστημα ενεργής πέδησης πόλης (CTBA), cruise control, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, θερμαινόμενα καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 17’’ και σύστημα infotainment Honda Connect.

Όσο κι αν τα τελευταία χρόνια η τετρακίνηση δεν αποτελεί απαραίτητο “αξεσουάρ” στην αγορά ενός SUV, είναι πάντα καλοδεχούμενη ενώ πάντα θα υπάρχει και το κοινό που την αναζητά επιμόνως. Ειδικά όταν συνδυάζεται με μικρό diesel κινητήρα, γίνεται δέλεαρ. Στην περίπτωση της 4ης γενιάς του Honda CR-V η δυνατότητα κίνησης με όλους τους τροχούς υπήρχε μεν, αλλά μόνο με το φορολογικά απαγορευμένο καρπό του 2λιτρου βενζινοκινητήρα και -στην υπόλοιπη Ευρώπη- τον 2.2 i-DTEC. Στο ανανεωμένο μοντέλο όμως τα νέα είναι διπλά ευχάριστα. Όχι μόνο η τετρακίνηση προσφέρεται πλέον και με 1.600άρη diesel, αλλά φέρνει μαζί της τον νέο, πανίσχυρο 1.6 i-DTEC των 160 ίππων! Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

 

Ομόρφυνε μέσα - έξω

Η νέα μάσκα εμπρός κάνει όλη σχεδόν τη δουλειά. Σε συνδυασμό με τους ανασχεδιασμένους προβολείς και τον προφυλακτήρα δίνουν ένα πιο δυναμικό εμπρός μέρος, αρκετά πιο όμορφο από πριν. Πίσω οι αλλαγές είναι λιγότερο αισθητές, αντίθετα με την καμπίνα που η προσθήκη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αναβαθμίζει αισθητά εικόνα και εμπειρία. Το Honda Connect είναι στάνταρ και προσφέρει άνεση και συνδεσιμότητα εν κινήσει. Από την οθόνη αφής 7 ιντσών μπορείς να έχεις πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο και την οδήγηση, να συνδέσεις το smartphone μέσω του MirrorLink, να ακούσεις μουσική/ ραδιόφωνο, να συνδεθείς στο internet ή να κατεβάσεις εφαρμογές από το Honda App Centre. Αυτό που κάνει εντύπωση είναι η ευκολία χρήσης, καθώς το interface είναι πανομοιότυπο με των android smartphones/tablets υιοθετώντας τις γνωστές λειτουργίες αφής (pinch, swipe και tap). Προαιρετικά διατίθεται και δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Garmin που ενσωματώνεται στο Honda Connect με προ-φορτωμένους χάρτες.

Και ο διάκοσμος όμως αναβαθμίστηκε με πινελιές πολυτέλειας, όπως το χρωμιωμένο ένθετο που διατρέχει το ταμπλό απ’ άκρη σ’ άκρη. Όμορφος είναι και ο αναλογικός, τρισδιάστατος πίνακας οργάνων που είναι χτισμένος σε τρία επίπεδα με μια ευανάγνωστη ψηφιακή οθόνη στο κέντρο. Ποιοτικά το CR-V ανέκαθεν διέπρεπε, και το ίδιο κάνει και τώρα με τα μαλακά υλικά και τα σκληρά πλαστικά να συνδυάζονται άριστα μεταξύ τους, τόσο χρωματικά και σε υφή, όσο και σε συναρμογή. Σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό, τη σωστή θέση οδήγησης και τη μελετημένη εργονομία, νιώθεις το επίκεντρο σε ένα πολύ ευχάριστο περιβάλλον.

 

Χώροι περίσσεμα

Οι χώροι δεν έλειψαν ποτέ από το CR-V. Δύο ενήλικες κάθονται πολύ άνετα πίσω ανεξαρτήτως αναστήματος, ενώ ακόμη κι αν χρειαστεί να καθίσει και τρίτος δεν θα στριμωχτούν ιδιαίτερα οι τρεις τους χάρη στο αρκετό διαθέσιμο πλάτος και ύψος, τη ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις κλίση της πλάτης και το επίπεδο πάτωμα. Στα συν και οι πίσω πόρτες που ανοίγουν εντελώς κάθετα διευκολύνοντας το μπες-βγες. Το μόνο με το οποίο θα χρειαστεί να συμβιβαστεί ο τρίτος επιβάτης, είναι το σκληρό μεσαίο τμήμα του πίσω καθίσματος.

Την ίδια στιγμή το πορτμπαγκάζ των 589 λίτρων είναι σε θέση να χωρέσει αποσκευές πέντε ατόμων, φιλοξενώντας μάλιστα από κάτω του ρεζέρβα ανάγκης και όχι κιτ επισκευής ελαστικού. Και αν χρειαστεί, η συνολική χωρητικότητα εκτινάσσεται στα 1.669 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Διαδικασία που γίνεται εντυπωσιακά εύκολα, με το τράβηγμα ενός ιμάντα κάτω από το κάθισμα ή ενός μοχλού από το πορτμπαγκάζ που ανασηκώνει το έδρανο και ρίχνει την πλάτη αυτόματα, δημιουργώντας έναν σχεδόν επίπεδο χώρο χωρίς καμία επιπλέον ενέργεια! Αν είσαι λάτρης της ποδηλασίας, σημείωσε πως το μήκος του χώρου φόρτωσης φτάνει τα 1.570 mm και χωρά άνετα δύο mountain bikes όρθια, χωρίς τον εμπρός τροχό. Την πρακτικότητα της καμπίνας ολοκληρώνουν οι πολλές και βολικές θήκες.

 

Στο ζουμί της υπόθεσης “νέο CR-V”

Με 160 πετρελαιοκίνητους ίππους και 350 Nm ροπής από 1,6 λίτρα μόλις, που μοιράζονται στους τέσσερις τροχούς, αυτό το CR-V περιμέναμε πως και πώς να το οδηγήσουμε. Ο νέος 1.6 i-DTEC συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, ωστόσο εδώ έχουμε να κάνουμε με το πολύ ευχάριστο σε αίσθηση χειροκίνητο 6-άρι. Τις εντυπώσεις όμως κλέβει ο κινητήρας, με τη δύναμη και την ποιότητα λειτουργίας του. Χάρη στα δύο turbo, ένα για τις χαμηλές στροφές κι ένα για τις ψηλές, τραβάει αδιαμαρτύρητα από τις 1.000 rpm και με σθένος μετά τις 2.000 μέχρι σχεδόν τον κόφτη των 5.000 rpm. Η πολύ καλή ηχομόνωση και η γραμμικότητα του μοτέρ αρχικά σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν όντως κάτω από το καπό ζουν 160 ίπποι. Ωστόσο, μια ματιά στο κοντέρ σου αποκαλύπτει τη δύναμη που έχεις στο δεξί σου πόδι, με τα km/h να ανεβαίνουν με απίστευτο για 1.600άρι diesel ρυθμό, ειδικά μετά τα 120 km/h! Με αρωγό το κιβώτιο που “ακούει” στις ταχύτατες αλλαγές, τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 9,6 sec και η τελική – σύμφωνα με τη Honda πάντα – φτάνει τα 202 km/h.

Θα περίμενες η κατανάλωση να έχει αφεθεί στη μοίρα της… Κι όμως, οι Ιάπωνες κατάφεραν να συνδυάσουν εξαιρετική απόδοση με οικονομία καυσίμου. Όσο πιέζεις το μοτέρ τόσο πετρέλαιο καις, πάντα όμως σε χαμηλά επίπεδα. Στην πόλη με έξυπνη οδήγηση εύκολα βλέπεις κάτω από 6,5 lt/100 km, ενώ ακόμη κι αν επιστρατεύεις συχνά τους 160 ίππους, δύσκολα ανεβαίνεις πάνω από 8. Στο ταξίδι, τιμές κοντά στα 5 lt/100 km είναι ο κανόνας και μόνο εκτός δρόμου η κατανάλωση σκαρφαλώνει αρκετά πάνω από το 10άρι, δεδομένου πως η ταχύτητα κίνησης μειώνεται δραματικά. Συνολικά πετυχαίνεις άνετα μέση τιμή στα 7 lt/100 km (Honda: 4,9 lt/100 km) χωρίς να κάνεις αυτοσκοπό τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Οι μηχανικοί της Honda έχουν κάνει άριστη δουλειά και με το πλαίσιο, προικίζοντάς το με σφιχτή ρύθμιση χωρίς να κάνουν παραχωρήσεις σε άνεση. Το CR-V κρατάει πολύ καλά, στρίβει με ασφάλεια, γλιστράει δύσκολα και γέρνει ελάχιστα ενώ την ίδια στιγμή περνά με αυτοπεποίθηση πάνω από ανωμαλίες φιλτράροντάς τες αποτελεσματικά. Το μόνο που παρατηρήσαμε είναι ο θόρυβος κύλισης των συγκεκριμένων ελαστικών (Goodyear Efficientgrip SUV M+S). Στην εξαιρετική βαθμολογία συμβάλλουν το βελτιωμένο τιμόνι που έχει σωστό βάρος και καλή αίσθηση και τα δυνατά φρένα.

Ακόμη και εκτός δρόμου, σε χώμα με φυτευτή πέτρα, η άνεση από την ανάρτηση είναι εξαιρετική και οι κραδασμοί δεν φτάνουν ποτέ στο τιμόνι. Παράλληλα, η τετρακίνηση έχει βελτιωθεί σε ταχύτητα ενεργοποίησης και λειτουργεί αρκετά αποτελεσματικά, ενώ το αμάξωμα παρότι απέχει μόνο 165 mm από το έδαφος δεν βρίσκει εύκολα κάτω. Σε συνδυασμό με τη δύναμη και τα σωστά ελαστικά, θα σε πάει αρκετά βαθειά μέσα στη φύση, μακριά από την καθημερινότητα του πολιτισμού. Όχι, το CR-V δεν ήταν ούτε έγινε τετρακίνητο θηρίο. Είναι όμως το καθημερινό SUV που χωράει όλες σου τις ανάγκες, συμπεριφέρεται άψογα στην άσφαλτο, πάει αέρα χωρίς να καίει, ταξιδεύει με απίστευτη άνεση και ησυχία και όταν το θελήσεις, θα σε μεταφέρει ξεκούραστα σε light off road διαδρομές.

 

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

συμπέρασμα

Δεν το λες φτηνό, αλλά αξίζει τα λεφτά του. Το ανανεωμένο Honda CR-V είναι ένα εξαιρετικό SUV που συνδυάζει ιδανικά ευρυχωρία, επιδόσεις, οικονομία, ασφάλεια και δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου. Ένα από τα πολλά του ατού είναι ο συνδυασμός τετρακίνησης με 1.600άρη diesel, ενώ η ισχύς των 160 ίππων είναι αυτή που κάνει τελικά τη διαφορά από τον ανταγωνισμό.

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...