ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Suzuki Celerio 1.0

Το έξυπνο μικρό της Suzuki αντικαθιστά ταυτόχρονα τα Alto και Splash συνδυάζοντας τα θετικά και των δύο

  • -
  • -
Ισχύς68 PS
Ροπή90 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,0 sec
Μέση κατανάλωση4,3 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ο νέος εκπρόσωπος της Suzuki στα αυτοκίνητα πόλης που αντικαθιστά ταυτόχρονα τα Alto και Splash.

γλυκά
  • Οικονομία καυσίμου
  • Σπιρτόζικος κινητήρας
  • Ευελιξία στην πόλη
  • Μεγάλοι χώροι για επιβάτες
  • Πορτμπαγκάζ 254 λίτρων
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • Προσιτή τιμή
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Σκληρά πλαστικά

Με ένα σμπάρο, δύο τρυγόνια. Με ένα μοντέλο, δύο υποκατηγορίες στα αυτοκίνητα πόλης καλύπτει η Suzuki, αντικαθιστώντας το προσιτό Alto και το πρακτικό Splash με το νέο Celerio. Η ονομασία δεν προκύπτει από κάπου συγκεκριμένα, είναι όμως εύηχη και ευρείας αποδοχής, όπως ακριβώς στοχεύει να γίνει και το καινούργιο ιαπωνικό μικρό. Μπορεί όμως το Celerio να συνδυάσει τα θετικά των προκατόχων του;

 

Πρακτικό και καλοεξοπλισμένο

Η ψηλή σιλουέτα του αποκλειστικά 5-θυρου Celerio συμβάλλει σημαντικά στη μεγάλη ευρυχωρία του εσωτερικού. Αξιοσημείωτη είναι η δυνατότητα να καθίσει ακόμη και τρίτος επιβάτης στο πίσω κάθισμα. Σίγουρα απαιτούνται συμβιβασμοί στο πλάτος, αλλά ο άπλετος αέρας για γόνατα και κεφάλι και το σχεδόν επίπεδο πάτωμα από το οποίο απουσιάζει το ογκώδες τούνελ στο κέντρο, καθιστούν το μικρό Suzuki ικανό να προσφέρει θέσεις για πέντε στο σύνολο (αναλογιστείτε ότι πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα ταξινομούνται ως τετραθέσια).

Οι κορυφαίοι χώροι για επιβάτες συνοδεύονται από το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ της κατηγορίας με χωρητικότητα 254 λίτρα, που φτάνουν στα 1.053 με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος. Με άλλα λόγια, ο ισχυρισμός της Suzuki πως το Celerio είναι το πιο ευρύχωρο μικρό, είναι πέρα για πέρα αληθινός. Στα συν και οι πίσω πόρτες που ανοίγουν διάπλατα κάνοντας πολύ εύκολη την από/επιβίβαση.

 

Περνώντας στο εμπρός μέρος, εκτός από αεράτο περιβάλλον απολαμβάνεις σωστή εργονομία και καλή ορατότητα. Κάθεσαι ψηλά και βρίσκεις εύκολα τη σωστή θέση οδήγησης, χάρη και στη ρύθμιση ύψους σε τιμόνι και κάθισμα. Τα υλικά που ντύνουν το εσωτερικό είναι παντού σκληρά και δεν εντυπωσιάζουν με την υφή τους, έχουν όμως καλή συναρμογή και δείχνουν ανθεκτικά στο χρόνο. Πολύ βολικές είναι και οι διάφορες θήκες για τα αντικείμενα σε ταμπλό, πόρτες και κονσόλα, ενώ από πλήρης έως πλούσιος για την κατηγορία είναι ο εξοπλισμός. Ακόμη και στη βασική έκδοση GL που με προσφορά και όφελος απόσυρσης κοστίζει 8.990 ευρώ* έχεις στάνταρ μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους, ESP, air condition, υπολογιστή ταξιδιού, ράδιο-CD με θύρα USB και Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα και διαιρούμενο πίσω κάθισμα! Και με 555 ευρώ* παραπάνω παίρνεις την έκδοση GLX που έχει επιπλέον αερόσακους οροφής, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικούς καθρέπτες και ηλεκτρικά παράθυρα πίσω – σημειώστε πως σε πολλά 5-θυρα μοντέλα του ανταγωνισμού τα πίσω παράθυρα δεν ανοίγουν καν!

 

Οικονομικό και ευχάριστο

Ανοίγοντας το μικρό εμπρός καπό αποκαλύπτεται ένα από τα ατού του νέου Celerio. Ο 12βάλβιδος 1.000άρης κινητήρας (998 cc) εκμεταλλεύεται με ιδανικό τρόπο κάθε σταγόνα βενζίνης που ψεκάζεται στους 3 κυλίνδρους του, συνδυάζοντας απόδοση 68 ίππων και 90 Nm ροπής με απαράμιλλη οικονομία καυσίμου. Εντυπωσιάζει με τη δραστήρια διάθεσή του να ανεβάζει στροφές και ταχύτητα, εκμεταλλευόμενος το χαμηλό βάρος του αμαξώματος που ξεπερνά ελάχιστα τα 800 κιλά (835 για την ακρίβεια). Είναι πραγματικά εντυπωσιακή η ελαστικότητά του και η ικανότητά του να τραβά χωρίς κραδασμούς ή κομπιάσματα ακόμη κι αν είσαι ξεχασμένος με 4η σχέση στις 1.000 rpm! Και από επιδόσεις; Η Suzuki δίνει τον καλό χρόνο των 14 sec για το κλασικό 0-100 km/h, αλλά το Celerio δείχνει ακόμη πιο ζωντανό στην πράξη. Στα συν συγκαταλέγονται η ομαλή και ήσυχη λειτουργία του κινητήρα και η ευχάριστη αίσθηση του κιβωτίου.

 

Όπως θα περίμενες, στην πόλη το 3,6 μέτρων Suzuki νιώθει σα στο σπίτι του. Ο σπιρτόζικος κινητήρας φροντίζει για γρήγορες εκκινήσεις, κάτι που θα εκτιμήσεις ιδιαίτερα σε φανάρια και διασταυρώσεις, ενώ το ελαφρύ τιμόνι που κόβει αρκετά του δίνει μεγάλη ευελιξία σε στενάκια και στο παρκάρισμα. Την ίδια στιγμή η μαλακή ανάρτηση αντιμετωπίζει αποτελεσματικά λακκούβες και σαμαράκια προσφέροντας υψηλή άνεση. Εκτός πόλης, αν βρεθείς σε στροφιλίκι ανακαλύπτεις πως μπορεί το τιμόνι να μην προσφέρει την απαιτούμενη αίσθηση, ωστόσο το πλαίσιο ανταποκρίνεται μια χαρά και το μικρό Suzuki στρίβει με ασφάλεια, επιτρέποντας στο μοτέρ να ξεδιπλώνει τη δύναμή του. Στον ανοιχτό δρόμο το Celerio είναι σταθερό και μόνο όταν συναντήσεις εγκάρσια ανωμαλία σε καμπή με υψηλή ταχύτητα νιώθεις μια τάση του αυτοκινήτου να αναπηδήσει, λόγω κυρίως του πίσω ημιάκαμπτου άξονα. Αλλά τότε μην ξεχνάμε πως βρίσκεσαι αρκετά έξω από το πραγματικό πεδίο δράσης του μικρού Suzuki. Άλλωστε, όταν το παρακάνεις το στάνταρ ESP είναι εκεί για να σε βοηθήσει.

 

Το εντυπωσιακό είναι πως, όπου και αν κινείσαι, όσο κι αν πιέζεις τον κινητήρα, η μέση κατανάλωση μένει “ξεχασμένη” σε χαμηλές τιμές. Αν εκμεταλλευτείς τη ζωντάνια του μοτέρ και ανεβάζεις γρήγορα σχέσεις, κινείσαι σβέλτα χωρίς να καις παρά ελάχιστη βενζίνη. Είναι ενδεικτικό πως οδηγώντας έξυπνα εύκολα προσεγγίζεις τα 5 με 5,5 lt/100 km, πολύ κοντά στα 4,3 που ανακοινώνει η Suzuki ως μέση τιμή. Τα οποία συνοδεύονται από εκπομπές CO2 μόλις 99 g/km (χωρίς start-stop παρακαλώ!), τιμή που απαλλάσσει το Celerio από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Άλλο ένα κρυφό βέλος στη φαρέτρα οικονομίας του μικρού Suzuki.

 

* Οι τιμές ενδέχεται να έχουν αλλάξει από τότε που γράφτηκε η δοκιμή

συμπέρασμα

Το Celerio εστιάζει και διαπρέπει στους τομείς που παίζουν σημαντικότερο ρόλο στα αυτοκίνητα πόλης: σε σβελτάδα, οικονομία, πρακτικότητα, εξοπλιστικές ανέσεις και ευκολία οδήγησης. Συνυπολογίζοντας στα παραπάνω την προσιτή τιμή και την αξιοπιστία που παραδοσιακά συνοδεύει κάθε Suzuki, έχεις το απόλυτο εργαλείο πόλης που μπορεί να μην σε συνεπάρει με την πρώτη ματιά, αλλά θα εκτιμήσεις από την πρώτη μέρα και θα αγαπήσεις συμβιώνοντας μαζί του.

Suzuki Celerio 2015

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για αυτοκίνητο της χρονιάς;

  • Alpine A110
  • Citroen C5 Aircross
  • Ford Focus
  • Jaguar I-Pace
  • Kia Ceed
  • Mercedes-Benz A-Class
  • Peugeot 508
61
GOCAR Magazine #61

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...