ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.0 EcoBoost

Με ελκυστικότερη εικόνα αλλά και βαθύτερη αναβάθμιση, το Focus κάνει reset στην κλάση του και υπενθυμίζει την αξία του χιλιάρη ΕcoBoost

  • -
  • -
Ισχύς125 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,0 sec
Μέση κατανάλωση4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με σταθερή αξία τον βραβευμένο 3κύλινδρο χιλιάρη, η Ford προσφέρει αναβαθμισμένο, δυναμικότερο, με προστιθέμενη τεχνολογική αύρα Focus, που σημαδεύει την κορυφή της κατηγορίας.

γλυκά
  • Δυναμική σχεδίαση
  • Σπορ αίσθηση και αισθητική
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
  • Καινοτομίες
ξινά
  • Χώρος αποσκευών

Η νέα μάσκα είναι η βιτρίνα και οι συνοδευτικές αλλαγές σε φώτα και προφυλακτήρες η διακόσμηση μια ανανεωμένης αισθητικής που συμπαρασύρει συνολικότερα το ρετουράρισμα της 3ηςγενιάς στην σύγχρονη σταδιοδρομία του. Το νέο Focus όμως δεν μένει μόνο σε απλές επιδερμικές αλλαγές που το εναρμονίζουν στην νέα σχεδιαστική νόρμα της γκάμας Ford, αλλά εμβαθύνει για να προσφέρει ένα μικρομεσαίο που θα συζητηθεί όσο το πρώτο "New edge design" Focus, που εμφανίστηκε το 1998. Τότε η Ford κρατούσε στα χέρια της ένα αυτοκίνητο που ήταν πολύ μπροστά για την εποχή του, με χαρακτηριστικό πλεονέκτημα μια οδική συμπεριφορά που μνημονεύεται ακόμα και στις μέρες μας.

 

Φοράμε τα καλά μας…

Σήμερα έχει ένα ισχυρό υπερτροφοδοτούμενο παρόν αλλά και ένα Focus στο οποίο οι άνθρωποι της εταιρείας με το μπλε οβάλ έβαλαν το δημιουργικό τους χεράκι. Αρχικά σε πείθει ότι φοράει τα καλά του, υιοθετώντας φώτα ημέρας και μάσκα α λα Fiesta (και Mondeo), ενώ οι αισθητικές του διαφορές σε σχέση με το άμεσο παρελθόν, είναι μικρές αλλά σημαντικές ώστε να δείχνει μια γενιά παραπάνω. Διατηρεί μεν το ίδιο πάτωμα όμως οι βελτιώσεις ξεκινούν από εκεί, προς όφελος της στιβαρότητας και συνεχίζονται σε ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης που συνθέτουν τον χαρακτήρα του νέου Focus.

Στο σαλόνι επικρατεί μια sport premium αίσθηση από τον γενικότερο σχεδιασμό που παντρεύει την τόλμη με νέες τεχνολογίες που συναντά κανείς σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα. Η αλλαγμένη κονσόλα είναι λιγότερο πολύπλοκη και σαφώς εργονομικότερη. Οι αλλαγές προσφέρουν ποιοτική αναβάθμιση, ενώ η έγχρωμη οθόνη αφής 8’’ περιορίζει την φλυαρία των πλήκτρων και προσφέρει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του SYNC II (τη δεύτερη γενιά του συστήματος πολυμέσων της Ford). Η επικοινωνία με φωνητικές εντολές είναι τώρα διαθέσιμη (όχι ακόμη στα ελληνικά) και το SYNC II είναι διαθέσιμο από την έκδοση Business, με τις βασικές εκδόσεις Trend να διαθέτουν το SYNC I. Από τα highlights της καμπίνας, κρατάμε και τη θήκη ανάμεσα στο μπροστινά καθίσματα, με το συρόμενο κάλυμμα, το διπλό «πάτωμα» (που μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα και μεγάλα μπουκάλια αφού έχει μεγαλύτερο βάθος) αλλά και τις ποτηροθήκες με το προσαρμοζόμενο μέγεθος.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει επίκαιρες ανέσεις από την βάση του τιμοκαταλόγου, ενώ οι εκδόσεις Business, Titanium και Titanium X κρίνονται καλοεξοπλισμένες έως πλούσιες για τα σύγχρονα δεδομένα. Σε ότι έχει να κάνει με τους χώρους, οι επιβάτες του νέου Focus έχουν οριακά ικανοποιητικό «αέρα» για να είναι άνετοι ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις, ενώ αντικειμενικά μικρός είναι ο χώρος για τις αποσκευές. Τα 316 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης (277 με κανονική) γίνονται με την επιλογή κιτ επισκευής ελαστικού 363 λίτρα αλλά και πάλι δεν πρωταγωνιστούν στην κατηγορία. Φυσικά η ανάκλιση/αναδίπλωση των καθισμάτων δίνουν την λύση όταν χρειάζεται ο επιπλέον χώρος για μεταφορές (έως 1.148 λίτρα).

 

Με μάτια και με χίλια

Όσο ευχάριστο είναι να το βλέπεις και να διαπιστώνεις ότι οι αλλαγές έπιασαν τόπο, άλλο τόσο απολαυστικό είναι να το οδηγείς με τον μικρό χιλιάρη EcoBoost των 125 ίππων. Από τα πρώτα μέτρα αφήνει γλυκιά γεύση με την πολιτισμένη λειτουργία του και επιβεβαιώνει την εταιρεία κατά γράμμα. Οι χαρακτηριστικοί κραδασμοί του τρικύλινδρου απουσιάζουν σε βαθμό που αδυνατείς να το πιστέψεις, ενώ και ο ήχος αφήνει μόνο υποψίες για την αρχιτεκτονική του. Ποιοτικός σε έκφραση ο ελαφρύς κινητήρας είναι υποδειγματικός και στον τρόπο που εκδηλώνει τη δύναμή του. Αρπάζει σχεδόν από το ρελαντί και γραμμικά, ζωηρά και δραστήρια απλώνει την μεστή ροπή των 170 Nm (200 Nm με overboost) σε μεγάλο εύρος στροφών, έως τα κόκκινα του στροφομέτρου.

Παρά τις μακριές σχέσεις στο εξαιρετικό σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο, δεν σε αναγκάζει να φορτώνεις στροφές για να κινηθείς σβέλτα και μπορείς να πραγματοποιείς τις αλλαγές σου νωρίτερα από τις 3.000 rpm χωρίς να ανεβάζεις την κατανάλωση. Με τέτοια οδήγηση θα εξακολουθείς να είσαι σβέλτος χωρίς να ξεπερνάς κατά πολύ τα 7 lt/100 km, ενώ αν ψάχνεσαι σε ρυθμό που επιβεβαιώνει τις εξαιρετικές του επιδόσεις (0-100 km/h σε 11 sec και τελική ταχύτητα 195 km/h) τότε ανεβάζεις σε διψήφιο νούμερο την κατανάλωση. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής σταθεροποιήθηκε στα 7,5 lt/100 km, όμως όταν δεν πιέζεσαι από χρόνο και καταστάσεις μπορείς να ανακαλύψεις την οικονομία μέσω της ελαστικότητας και της ροπής, ενώ αν διαθέτεις ελαφρύ πόδι θα σταθεροποιήσεις την κατανάλωση κοντά στα 6 lt/100 km.

Την αναμενόμενα θετική γεύση όμως διαπιστώνεις και από την συμπεριφορά του Focus που με ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο υποπλαίσιο εμπρός ανάρτησης, στιβαρότερα σαϊλεντμπλοκ, νέο σετάρισμα σε αμορτισέρ και αναθεώρηση της γεωμετρίας καταφέρνει να προσφέρει το ιδανικό. Εμφανίζεται μάλιστα 30 κιλά ελαφρύτερο εμπρός από την έκδοση με τον σύγχρονο 1.5 TDCi και έχει την ανάλαφρη αίσθηση στο τσεπάκι του. Σε συνδυασμό μάλιστα με την νέα χαρτογράφηση στο Electric Power Assist Steering, το τιμόνι απαιτεί ακόμα μικρότερες διορθώσεις χωρίς να συμβιβάζει την σεμιναριακή του αίσθηση και παροχή επικοινωνίας με τον οδηγό. Καταφέρνει να χτίζει εμπιστοσύνη, ακόμα και αν κινείσαι γρήγορα σε διαδρομές με συνεχείς στροφές ακόμα και με ανάποδες κλίσεις και κακής ποιότητας ασφάλτου.

Η ακλόνητη αίσθηση και η υπακοή στις εντολές ήταν και είναι ακόμα περισσότερο τώρα, μέσα στις δυνατότητες του Focus. Τα χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου τα καταπίνει με εντυπωσιακή ησυχία και ποιότητα κύλισης, δείγμα της εξαιρετικής δουλειάς σε πλαίσιο και ανάρτηση, ενώ το πάτημα παραμένει τόσο Focus, όσο χρειάζεται ακόμα και ο απαιτητικός της οδήγησης. Η ομοιογένεια, η σταθερότητα, η ευελιξία και η δραστήρια αίσθηση είναι λόγος για να απολαμβάνεις το επαρχιακό δίκτυο, αλλά και συνολικά το νέο Focus.

Οι αδιαπραγμάτευτες επιδόσεις και η ποιοτική απόδοση του μικροκαμωμένου EcoBoost, η ποιοτικότερη κύλιση και οι αναβαθμισμένες τεχνολογικές εφαρμογές, καθώς και ο αριστοκρατικός δυναμισμός του, ανεβάζουν τα στάνταρ σε κορυφαίο επίπεδο και εύκολα το κατατάσσει κάνεις στην ελίτ των μικρομεσαίων.

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Συγκροτημένο, αποδοτικό σύνολο που χαίρεσαι να το οδηγείς, να ταξιδεύεις και να απολαμβάνεις σύγχρονο αυτοκίνητο που σέβεται τις αξίες που αναζητά ο γνώστης πίσω από ένα τιμόνι. Το μικρό, διαχρονικά βραβευμένο διαμάντι (EcoBoost του λίτρου), παλινδρομεί τον παραδοσιακά τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο ρυθμό του με επιτυχία και στο ανανεωμένο Focus. Παραμένει ανεκτίμητη αξία στην συνολική απόδοση του μικρομεσαίου Ford και όποιος βιαστεί να απαξιώσει την ταπεινή χωρητικότητα, δεν έχει παρά να καταπιεί την γλώσσα του οδηγώντας το. Επιδόσεις, ζωηρή διάθεση, γεμάτη αίσθηση και κατανάλωση ανάλογη με το βάρος του ποδιού. Ο χιλιάρης EcoBoost με 125 δραστήριους ίππους παραμένει ανταγωνιστικός αθλητής που προσφέρει λογική απαίτηση για καύσιμο. Η αναβαθμισμένη εικόνα και οι βαθύτερες βελτιώσεις στο νέο Focus ήρθαν να υποστηρίξουν έναν σύγχρονο κινητήρα και το συνολικό σύγχρονο πακέτο μικρομεσαίο Ford προσφέρει γενναιόδωρη τεχνολογία και πολύ αυτοκίνητο για την συνολική αγοραστική του αξία.

Ford Focus 2014 facelift 5-Door

Ford Focus - Perpendicular Parking

Ford Focus 2014 - Inside the making of the new Focus

Ford Focus 2014 - Advanced Technologies

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...