Δοκιμή: Dacia Duster 1.5 dCi 4x4

Το 'value for money' crossover της Dacia ανανεώθηκε κι εκσυγχρονίστηκε στην καμπίνα του, χωρίς ευτυχώς να χάσει τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του

  • -
  • -
Ισχύς109 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,9 sec
Μέση κατανάλωση5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2135 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το Duster είναι ένα εξαιρετικά value for money και παράλληλα ικανότατο crossover, που θα καλύψει όλα σου τα ουσιαστικά ζητούμενα χωρίς να σου ζητάει παρά ελάχιστα.

γλυκά
  • Ζωντανός και οικονομικός κινητήρας
  • Άνεση ανάρτησης
  • Κράτημα στην άσφαλτο
  • Ικανότητα σε δύσκολα τερέν
  • Ευρυχωρία
  • Πολύ λογική τιμή
  • 5 χρόνια εγγύηση
ξινά
  • Οικονομικής επιλογής πλαστικά
  • Ηχομόνωση
  • Θα θέλαμε μια πιο μακριά 6η


Αυτό που κατάφερε το Duster της Dacia δεν ήταν καθόλου εύκολο. Το να καθιερωθεί δηλαδή όχι μόνο σαν ένα low budget τετρακίνητο αλλά και σαν ένα crossover αξιώσεων, φτιαγμένο για εκείνον που νοιάζεται για το περιεχόμενο και όχι μόνο το περιτύλιγμα.

Φρεσκάρισμα

Η τελευταία του ανανέωση έφερε κατά βάση δύο νέα στοιχεία. Το πρώτο είναι ο 1.200άρης TCe βενζινοκινητήρας της Renault που αποδίδει 125 ίππους και συνοδεύει μόνο προσθιοκίνητες εκδόσεις. Το δεύτερο, είναι ένα ελαφρύ αισθητικό ρετουσάρισμα στην εξωτερική εμφάνιση κι ένα σαφώς πιο βαρύ στο ταμπλό, όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο: Σε όλους άρεσε απ’ έξω, σε λίγους από μέσα. Το ανανεωμένο μοντέλο θα το αναγνωρίσεις κυρίως από τη νέα μάσκα που έχει αρκετό χρώμιο για να ξεχωρίζει. Τις αλλαγές στην εισαγωγή αέρα και τα φανάρια είναι πιο δύσκολο να τις καταλάβεις, όπως άλλωστε και τις διαφορετικές ράγες οροφής. Το πραγματικά δύσκολο είναι να εντοπίσεις τις διαφορές στο πίσω μέρος. Το ελαφρώς φρεσκαρισμένο σχέδιο στα φώτα και η νέα γραμματοσειρά για το 4WD, δε θα τα πάρεις χαμπάρι παρά μόνο εάν επιμείνεις πολύ. Όπως και να έχει πάντως το Duster εξακολουθεί να κερδίζει το μάτι σου, αφού με το φαρδύ και μυώδες παρουσιαστικό του σε κάνει να σκέφτεσαι τα σωστά πράγματα για ένα crossover: την περιπέτεια και τις εκδρομές. Επειδή όμως η καθημερινή του ενασχόληση θα έχει να κάνει με την πόλη, το σχετικά κόμπακτ μήκος των 4,32 m και ο κύκλος στροφής των 10,44 m τα καταφέρνουν απόλυτα ικανοποιητικά.

 

Ένεση ποιότητας

Κι εάν απ’ έξω δύσκολα θα καταλάβεις τη διαφορά, μέσα ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Η κεντρική ιδέα έχει ομοιότητα με το προηγούμενο Duster, όμως εκφράζεται μέσω ενός σαφώς πιο σύγχρονου σχεδιαστικού μονοπατιού. Ασφαλώς και το Duster δεν απέκτησε ξαφνικά premium χαρακτήρα αφού τα πλαστικά του παραμένουν οικονομικής επιλογής, όμως είναι γεροδεμένα και πλέον το μαύρο χρώμα τους αναβαθμίζει το επίπεδο της προσλαμβάνουσας ποιότητας. Βελτιωμένη είναι και η εργονομία, με τους διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα να βρίσκονται επιτέλους στην πόρτα του οδηγού. Τα νέα καθίσματα είναι αναπαυτικά, συμπληρώνοντας μια θέση οδήγησης με πολύ καλή ορατότητα. Σαν θέση πάντως δεν είναι κορυφαία, αφού τα χέρια σου είναι πιο τεντωμένα από όσο χρειάζεται. Το ίδιο ισχύει και για την ηχομόνωση, κάτι που τελικά σώζεται από το ραφιναρισμένο μοτέρ που ακούγεται χωρίς να σε κουράζει.

Από εκεί και πέρα, δηλαδή σε θέματα όπως η ευρυχωρία και η πρακτικότητα, δεν έχει αλλάξει τίποτα. Κάτι που μεταφράζεται σε επαρκέστατο χώρο στο πίσω κάθισμα, εύκολο μπες-βγες χάρη στο ψηλό αμάξωμα και αξιοπρεπέστατο πορτμπαγκάζ 408 λίτρων με πανεύκολη φόρτωση.

 

Όλα είναι δρόμος

Και μάλιστα ασφαλτοστρωμένος. Έτσι αισθάνεσαι όταν οδηγείς το Duster, το οποίο συνταιριάζει τα ασυμβίβαστα: λογική κλίση με πολύ καλό κράτημα στην άσφαλτο ανεξάρτητα από το εάν είναι ενεργοποιημένη ή όχι η τετρακίνηση και σκληροτράχηλο χαρακτήρα με άνετη κύλιση σε κάθε τερέν. Εάν μάλιστα κλειδώσεις την τετρακίνηση κι εμπιστευτείς τα 21 cm απόστασης από το έδαφος αλλά και τις πολύ ικανές γωνίες προσέγγισης (29,3ο), ράμπας (23ο) και διαφυγής (34,9ο) δε θα κάνεις πίσω πουθενά. Το «κλότσημα» του τιμονιού στις λακκούβες είναι το μόνο που πρέπει να συνηθίσεις. Σύμμαχό σου έχεις και τον ζωηρό 1.5 dCi που με 109 ίππους (80 KW) στις 4.000 rpm, 240 Nm μόλις στις 1.750 rpm και τη συνδρομή από ένα πολύ κοντό 6άρι κιβώτιο δίνει ευπρόσδεκτη ζωντάνια ως τα 130 km/h. Ευτυχώς πέρα από ζωηρός είναι και οικονομικός, με τις εργοστασιακές μετρήσεις να λένε 5,2 lt/100 km και το trip computer στη δοκιμή μας 6,5. Κι εδώ που τα λέμε, το αντίθετο θα ήταν εντελώς κόντρα στον ψυχισμό ενός low budget μοντέλου που από τα 19.120 ευρώ (έκδοση Ambiance 4x4) με απόσυρση και 5 χρόνια εγγύηση και δωρεάν service, σου δίνει ένα diesel, τετρακίνητο κι ευρύχωρο πακέτο χωρίς ανταγωνισμό σε αυτή την οικονομική γειτονιά. Η Sportive που δοκιμάζουμε εδώ είναι μεν ακριβότερη κατά 1.440 ευρώ αλλά έχει και σημαντικά πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης.


ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ, ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Εάν θέλεις ένα τετρακίνητο crossover με αρκετούς χώρους, δυνατότητες για τα πάντα και τιμή κοντά στη γειτονιά των 20.000 ευρώ, το Duster αποτελεί μια πρόταση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα σου. Αρκεί να δίνεις βάση στην ουσία και να μην περιμένεις πολυτέλειες. Όσοι καλύπτουν αυτή την προδιαγραφή, είναι βέβαιο ότι θα το αγαπήσουν.

Dacia Duster 2013

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...