ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ: BMW X4 xDrive 28i

Αν δεν φτάνεις μέχρι την μεγάλη X6, η μικρή Χ4 είναι το αντίδοτο…

  • -
  • -
Ισχύς245 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,4 sec
Μέση κατανάλωση7,3 lt/100km
Εκπομπές CO2169 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Στο πνεύμα της Χ6, ποντάρει στα δεδομένα της X3 και σερβίρει σε κουπέ εκτέλεση τον σπορ δυναμισμό της στα μεσαία σύγχρονα SUV. 

γλυκά
  • Κοσμοπολίτικη και δυναμική
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Κομψό σαλόνι
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Ορατότητα πίσω
  • Ανύπαρκτος χώρος κάτω από τα εμπρός καθίσματα
  • Χαμηλό και κοντό έδρανο πίσω
  • Βάρος

Κατά βάθος τετρακίνητη και SUV, όμως η X4 δεν ήρθε για να κερδίσει τους fan της περιπέτειας και της αναστάτωσης του φυσικού κάλους των ορεινών γραμμών, ούτε να κυκλοφορεί κυλισμένη σαν το γουρούνι στις λάσπες. Κάτω από τις ταμπέλες και τις κατηγοριοποιήσεις πρακτικά αναδύεται ένα υπερυψωμένο light sport Coupe, που εν μέρει το δηλώνει και σε εμφάνιση. Και αν εμπνέεται από κάπου δεν θέλει και πολύ σκέψη για καταλάβεις ότι ακολουθεί τα σχεδιαστικά πατήματα της μεγάλης αδερφής X6. Επί της ουσίας το νέο κουπέ SUV μοιράζεται το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη της X3, έχει μήκος 4.671 mm και ενσωματώνει αισθητικά στοιχεία από την νέα 3άρα. Και φυσικά ο άμεσος ανταγωνισμός της είναι τα αντίστοιχα δυναμικά SUV όπως τα Range Rover Evoque και Porsche Macan

 

Μικρή…

Σχεδιαστικά η X4 είναι όσο καθηλωτική είναι και η μεγάλη αδερφή της. Σαφώς δεν υπερβάλει σε μέγεθος σαν την πληθωρική σε μήκος και ιδίως σε πλάτος X6, ούτε βέβαια μπορείς να την αποκαλείς και compact σε διαστάσεις. Όμως σου γεμίζει ευχάριστα το μάτι με τον δυναμισμό της που βροντοφωνάζει ότι ήρθε για να εκπληρώσει τα σπορ όνειρα που μπορεί να έχει ένα μεσαίο SUV. Περισσότερο προκλητική από μια X3, με επιθετικότερο ρύγχος και μυώδεις πλευρές όμως το σημάδι γνησιότητας της κουπέ αισθητικής είναι η τοξωτή μεν αλλά με σφηνοειδή απόληξη οροφή, από τα κεφάλια οδηγού και συνοδηγού έως την εξαιρετικά κεκλιμένη πόρτα του χώρου αποσκευών. Ελάχιστα χαμηλότερη σε ύψος (μόλις 36 mm) από την X3, λόγω της κουπέ λογικής στην οροφή, καταφέρνει να προσφέρει ισχυρότερο ταμπεραμέντο, σπορ επιθετικότητα και δυναμικότερο χαρακτήρα που προκύπτει πέραν της εμφάνισης και από το χαμηλότερο κέντρο βάρους.
Εσωτερικά σε κερδίζει ο σχεδιασμός και λιγότερο οι χώροι που συνολικά επαρκούν για τις ανάγκες των επιβατών, αν και το σχήμα είναι σπάταλο για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Ο χώρος αποσκευών έχει μικρύνει στο διόλου ευκαταφρόνητο νούμερο των 500 λίτρων στην κλασική διάταξη, ενώ διαθέτει ηλεκτρική πόρτα και αχανείς διαστάσεις όταν πέσουν τα καθίσματα. Οι πίσω θα διαμαρτυρηθούν κυρίως για το κοντό και χαμηλό έδρανο και τον ανύπαρκτο χώρο κάτω από τα μπροστινά καθίσματα που συνήθως φωλιάζουν τα πόδια, όμως το επαρκέστατο μεταξόνιο (2.810 mm) καμουφλάρει την αδυναμία και ρεαλιστικά δεν δημιουργεί υπαρκτό πρόβλημα. Αν κάτι άλλο επίσης ενοχλεί είναι η ελλιπής ορατότητα προς τα πίσω και ευτυχώς που υπάρχει κάμερα και σενσορες για οπισθοπορεία.
Η παραδοσιακά μελετημένη θέση οδήγησης είναι κανόνας και εδώ, φυσικά δεν αμφισβητείται το επίπεδο φινέτσας, ποιότητας και συναρμολόγησης των εκλεκτών υλικών που συνθέτουν το σαλόνι της, ενώ πέρα από τον κλασικό πίνακα οργάνων, ο πυρήνας πληροφοριών των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, αλλά και των multimedia στοιχείων, σερβίρεται στην κεντρική οθόνη. Ο εξοπλισμός είναι αρκετά φορτωμένος για να αισθανθείς ότι κάτι λείπει και το μόνο που χρειάζεσαι είναι ώρες ή μαλλον μέρες και γεμάτο ρεζερβουάρ για να την απολαύσεις.

 

Χ4 4x4…

Με το διακριτικό xDrive που σημαίνει τετρακίνηση με torque vectoring, η X4 δύσκολα θα αντιμετωπίσει πρόβλημα κρατήματος και επιμέλειας στην πρόσφυση. Από την μια η ροπή μοιράζεται με τρόπο που εξασφαλίζει την μέγιστη ελκτική πρόσφυση και διατηρεί σταθερή τροχιά στην στροφή, από την άλλη τα ηλεκτρονικά βοηθήματα καθηλώνουν το αυτοκίνητο στην θέση του, αν το παρακάνεις με την αυτοπεποίθηση που σου προσφέρει. Οι στροφές δεν τρομάζουν την X4, αντιθέτως τις αναζητά με την ίδια ευκολία που καταπίνει τις ευθείες. Η σωστή κατανομή που κρύβει το συνολικό βάρος και η δραστήρια διάθεση με την οποία ακολουθεί τις εντολές του οδηγού παρέχοντας ταυτόχρονα εύστοχη πληροφορία, αποτελούν τον καλύτερο λόγο για να απολαμβάνεις οδήγηση. Απόλυτα ζυγισμένη και απαλλαγμένη από προβληματικές αντιδράσεις προσφέρει ισορροπία που δύσκολα μπορεί να διαταραχτεί. Η μεταβλητή υποβοήθηση στο τιμόνι είναι κέρδος για τον οδηγό που εξακολουθεί και απολαμβάνει αμεσότητα και αίσθηση. Η 'fun to drive' πλευρά δεν απουσιάζει με το DSC στο off και ο τρόπος που αναλαμβάνει πρωτοβουλία η ουρά προσφέρει μικρές, αλλά απολαυστικές πλαγιολισθήσεις.
Και στο ταξίδι όμως η υπόθεση διακτινισμός είναι τόσο άνετη, εύκολη και διαδικαστική, που γίνεται προσφέροντας ποιοτική κύλιση και ακλόνητη αίσθηση. Ο 2λιτρος Twin Power Turbo γαλουχημένος με όλη την σύγχρονη τεχνολογία της μηχανολογικής Βαυαρικής κουλτούρας (άμεσος ψεκασμός, Vanos, κ.ά.) και διπλό τούρμπο αναλαμβάνει να απογειώσει απόδοση και επιδόσεις. Άλλωστε οι 245 ίπποι στις 5.000 rpm και τα 350 Nm από τις μόλις 1.250 έως τις 4.800 rpm, δίνουν καλές υποσχέσεις για στιγμές πάθους! Η συνεργασία της γιγαντιαίας ροπής με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο είναι υψηλού επιπέδου ώστε να μην χάνεται στιγμή και η βύθιση του γκαζιού μεταφράζεται άμεσα σε ακαριαία επιτάχυνση.
Με την X4 κυριολεκτικά διακτινίζεσαι ανεξάρτητα από τον καιρό και το είδος του δρόμου, που ιδανικά σου ζητάει να είναι ασφαλτοστρωμένος. Δεν θα δυσανασχετήσει σε μια εκδρομική περιήγηση, όμως δεν αναζητά και την επαφή της με τα βάθη της φύσης. Οι επιδόσεις εντυπωσιάζουν για αυτοκίνητο που πλησιάζει τα 1.900 κιλά με οδηγό και γεμάτο ρεζερβουάρ και σε ξερά νούμερα εκφράζονται από 6,4 sec για τα πρώτα 100 km/h και 232 km/h τελικής ταχύτητας. Η αίσθηση επιτάχυνσης είναι αυτή που σε κερδίζει. Αρκεί βέβαια να μην παρασυρθείς στον ρυθμό που τρελαίνει την κατανάλωση σημαδεύοντας νούμερα κοντά στο 20άρικο. Με πιο μυαλωμένη οδήγηση και ελαφρύτερο πόδι θα πλησιάσεις ακόμα και λίγο κάτω από τα 10 lt/100 km. Το πρόγραμμα ECO PRO σου δίνει όλα τα βοηθήματα για να παλέψεις με το δείκτη καυσίμου, στην λειτουργία Comfort χαλαρώνεις για ήρεμες μετακινήσεις και ξένοιαστο ταξίδι, ενώ αν θελήσεις να δοκιμάσεις και να δοκιμαστείς επιλέγεις Sport ή Sport+. Πάντως όπως και αν αποφασίσεις να της φερθείς της X4, τελικά θα σε αποζημιώσει με αριστοκρατική φινέτσα και γενναιοδωρία, αρκεί να φερθείς γενναιόδωρα και στο ταμείο… 

συμπέρασμα

Με την X6 να αποτελεί απόμακρο όνειρο και φορολογικό ταμπού στην ελληνική πραγματικότητα, η μικρότερη αλλά στο πρότυπο της φιλοσοφίας της μεγάλης, X4, προσφέρεται σαν πιο ρεαλιστική περίπτωση. Mε αδιαπραγμάτευτες τις αξίες της BMW, με ξεκάθαρη εστίαση προς την σπορ φιλοσοφία, την ευελιξία, την ζωηρότερη απόκριση και τις επιδόσεις, σε σχέση με την εσωτερική της διαμάχη με την πρακτικότερη X3, που πρακτικά οφείλει την ύπαρξη της. Στην κοινή τους πορεία ως μεσαία SUV, η X4 με τις κουπέ και ελκυστικότερες γραμμές της γοητεύει περισσότερο, χωρίς τρανταχτό χωροταξικό συμβιβασμό, όμως κοστολογείται και παραπάνω πλησιάζοντας τα 60.000 ευρώ. Επί της ουσίας, η «μικρή», εκλογικεύει την υπερβολή της X6 και προσφέρει ένα κομψό, δυναμικό και γρήγορο μεσαίο SUV. 

BMW X4

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...