TEST:Citroen C1 1.2 Airscape

Η ανανέωση της Citroen στην κλάση των mini, έρχεται με γενναιοδωρία σε κάθε τομέα

  • -
  • -
Ισχύς82 PS
Ροπή118 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Μέση κατανάλωση4,3 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η σύγχρονη εικόνα της Citroen στα αυτοκίνητα πόλης δεν σερβίρεται απλά με δόγμα το «σεμνά και ταπεινά», αλλά ποιοτικότερο, ελκυστικότερο, γρηγορότερο και πάντα με έμφαση στην οικονομία.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Φρεσκαρισμένη καμπίνα
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός ασφαλείας
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Χώρος αποσκευών
  • Χώροι πίσω επιβατών

 

Μια δεκαετία πετυχημένης πορείας στον χώρο των αστικών αυτοκινήτων είναι καταχωρημένη στο τσεπάκι της Citroen. Από το 2005 που ενσωματώθηκε το C1 στην αγορά, μαζί με τα υπόλοιπα της τριπλέτας από την συμφωνία PSA-Toyota, κέρδισε με γεωμετρική πρόοδο το νεανικό κοινό με την χαριτωμένη αισθητική και την ρεαλιστική αποδοτικότητα σε τομείς κόστους-απόδοσης-οικονομίας. Ένα αισθητικό φρεσκάρισμα ενδιάμεσα, το διατήρησε στην επικαιρότητα αν και σταδιακά έχανε την δημοτικότητά του σε στιγμές που οι νέες ελεύσεις πλούτιζαν τον ανταγωνισμό στην δημοφιλή πιάτσα των μικρών αυτοκινήτων της κλάσης Α. Το τέλος όμως του 2014 βρήκε το C1 (όπως και τα υπόλοιπα της κοινοπραξίας στο κοινό εργοστάσιο της Τσεχίας) αναγεννημένο και έτοιμο για αναδιαπραγμάτευση της θέσης του στην κατηγορία.

 

Ελκυστικό και σύγχρονο στιλ

Ο στόχος παρέμεινε φυσικά ίδιος και οι διαστάσεις δεν αλλοιώθηκαν στην προσπάθεια να εκσυγχρονίσει την εικόνα του. Ήταν και παραμένει ένα μικρό σε διαστάσεις αυτοκίνητο για αστική χρήση και η λογική του προικισμένου μικρού σε λογικό κόστος ήταν ο κανόνας της επιτυχίας που έπρεπε να διατηρήσει. Αυτό φυσικά δεν κράτησε πίσω την Citroen στην προσπάθεια αναβάθμισης. Η σύγχρονη σχεδιαστική φόρμα της εταιρείας πρακτικά πέρασε στην εικόνα του, τονίζοντας τον δυναμισμό της αισθητικής του και την μοδάτη εικόνα που οφείλει να έχει ένα νεανικό μικρό της κατηγορίας mini. Η μάσκα της Citroen δίνει ταυτότητα στο μικρό αυτοκίνητο που επιλέγει το ριζοσπαστικό στιλ με τα οβάλ φανάρια στην όψη του αυτοκινήτου. Με όφελος κάποια απαλά περιφερειακά σχεδιαστικά νεύρα στο κορμί του, το νέο C1 διατηρεί την κόμπακτ λογική παντρεύοντάς την με δυναμισμό, ενώ τα ακροβολισμένα LED ημέρας χαμηλά στις άκρες του προφυλακτήρα, τα τρισδιάστατα πίσω φώτα και οι μαύρες μπροστινές κολόνες (A pilar) είναι μερικές από τις λεπτομέρειες που σου μένουν.
Η ευπρόσδεκτη μεγάλη αλλαγή είναι ορατή όμως κυρίως στο εσωτερικό. Αφορά ελάχιστα τους χώρους και περισσότερο την εικόνα που αντικρίζεις, με το νέο ταμπλό να πρωταγωνιστεί. Με μοντέρνες γραμμές και πρακτικές λύσεις εμφανώς καλύτερες από αυτό του προγενέστερου C1, τώρα δείχνει ανταγωνιστικό και σαφώς ποιοτικότερο. Η σωστή εργονομία και η πρακτικότητα στην καθημερινή αστική χρήση έγιναν προτεραιότητα και η αναβάθμιση έφερε ντουλαπάκι συνοδηγού αλλά και διακόπτη για το παράθυρο του συνοδηγού στο χέρι του οδηγού! Αρκετές οι ποτηροθήκες όπως και οι θέσεις για μικροπράγματα, ενώ δεν λείπουν και οι σύγχρονες εφαρμογές από το ρεπερτόριο εξοπλισμού. Αναλόγως την έκδοση συναντά κανείς από θύρες AUX και USB, μέχρι εργοστασιακό σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής και δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphones, ενώ συνολικά από τον εξοπλισμό, τόσο από τον βασικό όσο και από τον προαιρετικό, δεν διαπιστώνεις ελλείψεις. Στο κομψό σαλονάκι δεσπόζει το μεγάλο κυκλικό ταχύμετρο (με το προαιρετικό στροφόμετρο σε στιλ κάθετης μπάρας στα αριστερά του) που στον πυρήνα του υπάρχουν οι απαραίτητες ψηφιακές ενδείξεις του βενζινόμετρου, του ολικού και μερικού χιλιομετρητή, αλλά και του υπολογιστή ταξιδίου. Η χαριτωμένη νέα κονσόλα προσφέρει τα απαραίτητα, ενώ τα μονοκόμματα αναπαυτικά καθίσματα και τα πίσω παράθυρα με ανάκληση έχουν παραμείνει πιστά στην παράδοση που εμπνέει την κατηγορία τα τελευταία χρόνια.
Χωροταξικά, δεν περιμένεις κάτι παραπάνω για αυτοκίνητο που δεν ξεπερνά τα 3,5 μέτρα και μόνο πίσω νιώθεις ταμπουρωμένος αν ξεπερνάς σε ανάστημα το 1,75 m. Παρόλα αυτά στην έκδοση Airspace που είχαμε διαθέσιμη, η ανοιγόμενη οροφή δεν κλέβει ζωτικό χώρο από τα κεφάλια των επιβατών, ενώ από την στιγμή που ανοίξει σου αλλάζει κυριολεκτικά την διάθεση. Αξίζει πραγματικά τα επιπλέον ευρώ γιατί αναβαθμίζει το μικρό χαριτωμένο αυτοκίνητο. Είναι ποιοτική, διαθέτει επένδυση εσωτερικά, εφαρμόζει άψογα σε κλειστή θέση, ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά σε δυο στάδια και δεν δημιουργεί θορύβους που διαταράζουν το …feng shui των επιβατών! Πέρα από την μαλακή πάνινη ηλεκτρική οροφή, το C1 έχει ωφεληθεί κατά 29 λίτρα στον χώρο αποσκευών, χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει ότι κάνει πρωταθλητισμό. Τα 168 λίτρα βελτιώνουν την εικόνα, όμως αν ψάχνεις επιπλέον χώρο σε σώζει μόνο η ανάκλιση των καθισμάτων.

 

Σπίρτο…

Κάτω από το σύγχρονο κέλυφος του νέου C1 το περιμένει κανείς αποκλειστικά χιλιάρι, όμως ο επίσης τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός των 1,2 λίτρων της PSA έβγαλε φύλλο πορείας για την γραμμή παραγωγής της Τσεχίας και τώρα προσφέρει τις βιταμίνες που απογειώνουν το ελαφρύ αμάξωμα σε επίπεδο επιδόσεων, χωρίς μάλιστα αξιοσημείωτη διαφορά στην τιμή αγοράς! Αν το προηγούμενο χιλιάρι χαρακτηριζόταν φιλότιμο και δραστήριο σε απόδοση, το C1 με τον μεγαλύτερο κινητήρα είναι πιστόλι με τους 82 ίππους σε κάτι παραπάνω από 900 κιλά! Για υπογραφή στις ικανότητές του προσφέρει χρόνο 10,9’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και στέλνει εύκολα την βελόνα στο ταχύμετρο στα 170 km/h τελικής ταχύτητας χωρίς να αντιμετωπίζει πρόβλημα όταν τα διατηρεί ταξιδεύοντας στον ανοιχτό δρόμο. Η ευελιξία και η δραστήρια διάθεση είναι στοιχεία δεδομένα και όπλα στην φαρέτρα του C1, απέναντι στην αστική τρέλα που βιώνεις στην καθημερινότητα. Η φιλική αίσθηση, ο καλός κύκλος στροφής και η θετική τριγύρω ορατότητα είναι στοιχεία που διευκολύνουν τον οδηγό, ενώ ο 1.200άρης κινητήρας καταφέρνει εκτός από τις επιδόσεις να κολακέψει και την οικονομία καυσίμου. Άμεσος σε απόκριση, ελαστικός και δραστήριος από το ρελαντί μέχρι ψηλά, τα πάει περίφημα μέσα αλλά και έξω από την πόλη, ενώ η μακριά κλιμάκωση στο θετικό 5αρι κιβώτιο ουδόλως προβληματίζει και δρα μάλιστα θετικά στις ενδείξεις κατανάλωσης στο trip computer. Δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 8 lt/100 km με βαρύ πόδι ενώ σε φυσιολογική χρήση θα απολαμβάνεις σβέλτη μετακίνηση χωρίς να καταπιέζεσαι με το trip computer να μην ξεπερνά τα 6,5-7,0 lt/100 km. Φυσικά αν διαθέτεις ελαφρύ πόδι θα δεις ακόμα και 5,5 lt/100 km.
Η ευρύτερη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής, έχει δέσει περισσότερο το αμάξωμα που εμφανίζεται σημαντικά βελτιωμένο σε ακαμψία, χωρίς παράλληλα να φορτώσει με επιπλέον βάρος το μικρό αυτοκίνητο. Μεγάλη βελτίωση όμως διαπιστώνεις και από την ποιοτικότερη κύλιση και ησυχία της καμπίνας που τώρα ταξιδεύει πιο άνετα και ήσυχα έως τα 140 km/h, αν και το μοτέρ μπορεί να σε «τραβήξει» εύκολα 20 km/h ψηλότερα. Η ανάρτηση διατηρεί την κλασική γεωμετρία (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), όμως με ελαφρύτερα μέρη και με νέες ρυθμίσεις, η συμπεριφορά αμορτισέρ και ελατηρίων είναι ουσιαστικότερη και ως προς την άνεση αλλά κυρίως όσον αφορά την εικόνα του στον δρόμο. Το μικρό Citroen δεν κοπανάει και δεν «χάνει» την επαφή του με το δρόμο στις ανωμαλίες, οι κλίσεις του είναι λογικές και δεν αλλοιώνουν την δεμένη και κόμπακτ λογική, ενώ μπορεί να κινηθεί σβέλτα στις στροφές ακολουθώντας τις ζωηρές επιδόσεις του κινητήρα. Για τους υπερβολικά ενθουσιώδεις τα στάνταρ ηλεκτρονικά βοηθήματα θα τιθασεύσουν την υπερβολή και θα επαναφέρουν στην τάξη το μικρό Citroen. Το πακέτο συμπληρώνεται με ποιοτικότερη σε αίσθηση κρεμαγιέρα και αποτελεσματικά φρένα και σε συνδυασμό με το στιβαρότερο πλαίσιο και το σβέλτο μοτέρ, προσφέρει πιο ολοκληρωμένη εικόνα για μικρό αυτοκίνητο πόλης. 

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα
Με τον τρικύλινδρο 1.2, το ατμοσφαιρικό τέκνο της PSA, η γκάμα αποκτά την καλοδεχούμενη ζωηράδα για όποιον αναζητά το κάτι παραπάνω από τον επίσης ανανεωμένο και δραστήριο χιλιάρη VVT-i. Το ελαφρύ C1 γίνεται φτερωτό σε επιδόσεις διατηρώντας τον διακριτικό και ουσιαστικό του ρόλο που εκπροσωπεί, ένα οικονομικό αυτοκίνητο πόλης. Γρήγορο αλλά και ταπεινό σε κατανάλωση, το μικρό Citroen σε πείθει επιπλέον με την ποιοτικότερη συμπεριφορά του, την αναβαθμισμένη του κύλιση και ηχομόνωση, την φρεσκάδα του σαλονιού του και το σχεδιαστικά νεανικό στιλ μέσα-έξω. Το επίπεδο εξατομίκευσης και εξοπλισμού δηλώνει δυναμικό παρών, ενώ η έκδοση airscape της δοκιμής προσφέρει έναν ακόμα λόγο για να γοητεύσει με την ποιοτική πτυσσόμενη πάνινη οροφή του.

Citroen C1 2014 - the urban mobile device

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...