Δοκιμάζουμε VW Scirocco 1.4 TSI 125PS

Ανανεωμένο σε εμφάνιση και με νέο κινητήρα 1,4 λίτρων και 125 ίππων, το Scirocco παραμένει το πιο ελκυστικό προσιτό κουπέ της ελληνικής αγοράς

  • -
  • -
Ισχύς125 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,3 sec
Μέση κατανάλωση5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2125 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Tο νέο Scirocco εκσυγχρονίζεται αισθητικά, και διατηρεί όλα τα κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά του αναλλοίωτα. Οι 125 ίπποι μοιάζουν αριθμητικά λίγοι, όμως στην πράξη δεν στερούν τίποτα από την ευχαρίστηση που μπορεί να προσφέρει το μικρό κουπέ της VW. 

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι για επιβάτες και αποσκευές
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Θέση οδήγησης
ξυνά
  • Ορατότητα προς τα πίσω
  • Επιλογή ελαστικών

Όταν το 2009 η VW αποφάσισε να ανασύρει από τα «ασημικά» της το όνομα Scirocco, λίγοι ήταν εκείνοι που περίμεναν ότι η new age προσέγγιση θα είχε κάτι από την αγνή τρέλα του πρώτου μοντέλου. Η πράξη όμως τους διέψευσε. Όχι μόνο γιατί το αυτοκίνητο που προέκυψε ήταν μία ακόμα άσκηση γερμανικής βιομηχανικής τελειοθηρίας. Αλλά και γιατί με τον έναν ή τον άλλον τρόπο το Scirocco ήταν –και παραμένει ακόμα- το πιο ενδιαφέρον οδηγικά αυτοκίνητο της VW τα τελευταία χρόνια. Συνδυασμός μάλλον ακαταμάχητος, που έφερε αρκετές πωλήσεις και πολλά σπορτίφ credits στην γκάμα της γερμανικής εταιρίας.  
Στην ουσία το Scirocco δεύτερης γενιάς θα μπορούσε να συνεχίσει να υπάρχει χωρίς αλλαγές και χωρίς ουσιαστικά προβλήματα απέναντι στον όποιο ανταγωνισμό. Όμως η VW έκρινε σκόπιμο να προχωρήσει σε μία μικρής έκτασης ανανέωσή του, με στόχο την παράταση της ζωής του για δυο-τρία χρόνια. Τόσα όσα χρειάζεται για να ετοιμαστεί η εντελώς νέα γενιά, η οποία θα βασίζεται στην πλατφόρμα “MQB” του γκρουπ και που σίγουρα θα φέρει το μοντέλο σε μία εντελώς νέα διάσταση. Προς το παρόν πάντως θα «αρκεστούμε» σε ένα αισθητικό φρεσκάρισμα καθώς και σε μερικούς νέους κινητήρες. Σημαντικότερος εκ των οποίων για την χώρα μας και την αγορά της όπως έχει πλέον διαμορφωθεί είναι ο ολοκαίνουργιος αλουμινένιος 1.4 ΤSi με τους 125 ίππους.


Στυλιστική ανανέωση

Στο νέο μοντέλο, η πιο προφανής αλλαγή αφορά την αισθητική του αμαξώματος. Χωρίς να ξεφύγει από την βασική σχεδιαστική προσέγγιση του προηγούμενου μοντέλου, αποκτά πλέον μια πιο σύγχρονη και πιο μυώδη εμφάνιση. Λιγότερο στρογγυλεμένο από ότι στο παρελθόν, έχει διαφορετικής σχεδίασης μάσκα με φωτιστικά σώματα και προβολείς ομίχλης που εντάσσονται πλέον στο γενικότερο πλαίσιο της σχεδιαστικής γλώσσας της εταιρίας και στα άλλα της μοντέλα (βλέπε Golf κ.λπ.).
Αντίστοιχης αντίληψης είναι και οι επεμβάσεις στο πίσω μέρος, με καινούργια φωτιστικά σώματα, διαφορετικό «διαχύτη» και νέας σχεδίασης πόρτα για τον χώρο των αποσκευών. Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι επεμβάσεις κρίνονται ιδιαίτερα επιτυχημένες. Και τονίζουν ακόμα πιο πολύ την δυναμική σιλουέτα του Scirocco με τα μεγάλα μετατρόχια, το χαμηλό ύψος και την πολύ «αθλητική» αύρα. Σε όλα αυτά συμβάλλουν τα μέγιστα και οι μεγάλοι τροχοί των 18 ιντσών με τα φαρδιά 235/40 ελαστικά (στα οποία θα επανέλθουμε πιο κάτω, σε ζητήματα πιο ουσιαστικά πέραν της εμφάνισης).

Χώροι και ποιότητα
Το εσωτερικό ήταν και παραμένει –μαζί με την οδική συμπεριφορά- το δυνατό χαρτί του Scirocco. Όχι μόνο γιατί είναι αυτό που περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο VW: εξαιρετικά φτιαγμένο, με κορυφαία εργονομία και απεριόριστη προσοχή στην λεπτομέρεια. Αλλά και γιατί είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις κουπέ οχήματος που δεν αδιαφορεί για την πρακτικότητα και τους χώρους. Για άλλη μια φορά λοιπόν εντυπωσιαστήκαμε από αυτή την παράμετρο του Scirocco καθώς μπορεί με άνεση να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες, χωρίς παραχωρήσεις και χωρίς το τυπικό σ’ αυτά τα αυτοκίνητα κλειστοφοβικό αίσθημα. Ενώ και ο χώρος των αποσκευών, με το μεγάλο βάθος φθάνει στα 312 λίτρα.
Στη νέα γενιά δεν εντοπίζονται πολλές διαφοροποιήσεις στο σαλόνι σε σχέση με το παρελθόν, με την πιο εμφανή από αυτές να βρίσκεται στο ταμπλό, επάνω από την κεντρική κονσόλα. Αφορά την ενσωμάτωση ενός τριπλού οργάνου με αναλογικές ενδείξεις για την θερμοκρασία του λαδιού, χρονόμετρο και την πίεση του τούρμπο. Από εκεί και πέρα τις εντυπώσεις κερδίζουν τα εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα (όχι μόνο εμπρός αλλά και πίσω, στην 2+2 έκδοση που είχαμε στην διάθεσή μας). Άνετα και με καλή στήριξη της πλάτης, δημιουργούν τις καλύτερες προϋποθέσεις για μια από τις καλύτερες –αν όχι την κορυφαία- θέση οδήγησης στην κατηγορία. Αν για κάτι θα πρέπει να «γκρινιάξουμε» αυτό είναι η ορατότητα προς τα πίσω η οποία μαζί με το μικρό παράθυρο περιορίζεται ακόμα περισσότερο από τα προσκέφαλα των δύο πίσω καθισμάτων.


Σπορ καταβολές

Στα μηχανικά μέρη δεν έχουν υπάρξει κάποιες αξιοσημείωτες αλλαγές σε δομικά στοιχεία της κατασκευής. Εκτός από τον κινητήρα της βασικής έκδοσης, που είναι πλέον μια καινούργια εκδοχή του 1.4 TSI με απόδοση 125 ίππους. Οι διαφορές σε χαρακτήρα σε σχέση με τον προηγούμενο των 122 ίππων που αντικαθιστά δεν είναι εύκολα αντιληπτές σε καθημερινή οδήγηση, με την οικονομία σε καύσιμο και τον περιορισμό των ρύπων να είναι τα πιο απτά κέρδη.
Από εκεί και πέρα οι ελάχιστες διαφορές σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε είναι μάλλον ακαδημαϊκές. Αν και εξακολουθεί να βασίζεται στο δάπεδο του Golf 5 στην πράξη είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεις κάποια υστέρηση στην οδική του συμπεριφορά. Το αντίθετο θα λέγαμε. Το πλαίσιο είναι εξαιρετικά στιβαρό και οι σφιχτές –αλλά όχι κουραστικές αναρτήσεις- ελέγχουν απόλυτα το αμάξωμα σε κάθε είδους συνθήκη. Αν προσπαθήσεις να το φέρεις σε δύσκολη θέση μάλλον θα έχεις ήδη προ πολλού εξαντλήσει τα αποθέματα ισχύος του νέου κινητήρα. Ενώ ακόμα και αν προσπαθήσεις να το αποσυντονίσεις με τρικ και κόλπα, αυτό θα γλιστρήσει ομαλά και προβλέψιμα με τα τέσσερα.
Όπως αντιλαμβάνεστε, ο κινητήρας και οι 125 ίπποι είναι εδώ το κλειδί για το μέχρι που μπορεί να φτάσει το Scirocco της δοκιμής μας. Το πλαίσιο και γενικά το στήσιμο του αυτοκινήτου μπορούν πολλά περισσότερα. Όμως ακόμα και έτσι, το αυτοκίνητο είναι άκρως ευχάριστο, και σε «ψήνει» να το οδηγήσεις σβέλτα ακόμα και στην πιο αδιάφορη διαδρομή. Μοναδική ένσταση είναι τα υπερβολικών διαστάσεων ελαστικά, τα οποία «πνίγουν» αδικαιολόγητα τον κινητήρα, με τις από στάση επιδόσεις να είναι αυτές που υποφέρουν περισσότερο. Στα θετικά πάντως της συγκεκριμένης επιλογής στον κινητήρα –αναγκαστικής για τα ελληνικά δεδομένα-  είναι η χαμηλή κατανάλωση που δύσκολα ξεφεύγει από τα λογικά πλαίσια αν είσαι… νομίμως εγκρατής (σε σβέλτο ταξίδι δεν ξεπεράσαμε τα 7 λίτρα) αλλά και οι περιορισμένοι ρύποι με αποτέλεσμα τα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ

συμπέρασμα

Το ανανεωμένο Scirocco παραμένει μάλλον μονόδρομος για όποιον ψάχνει ένα αυτοκίνητο αυτής της συνομοταξίας. Ποιοτικό και προσεγμένο κατασκευαστικά, με εξαιρετική για την κατηγορία πρακτικότητα και μεγάλους χώρους, και πάνω απ’ όλα με μία οδική συμπεριφορά που συνεχίζει να έχει καθαρόαιμο σπορ DNA, είναι ένα αυτοκίνητο που σου φτιάχνει τη μέρα και σε «ανεβάζει» οδηγικά όποια διαδρομή και αν κάνεις. Στα χρήματα που κοστίζει (από 22.820 ευρώ με απόσυρση) αρκεί μια ματιά στους τιμοκαταλόγους για να βρει κανείς περισσότερα άλογα και πιο φανταχτερές υποσχέσεις. Πουθενά όμως δεν θα βρει έναν τέτοιο συνδυασμό σχεδιαστικής προσωπικότητας, κατασκευαστικής αυτάρκειας και οδηγικής –έστω και υπό το πρίσμα των 125 ίππων- απόλαυσης. 

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...