ΔΟΚΙΜΗ: Volkswagen Golf 1.4 TGI BlueMotion

Ο ενεργειακός χάρτης αλλάζει και το φυσικό αέριο έρχεται να μας θυμίσει ότι ένα Golf μπορεί να καίει όσο ένα σκούτερ

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,1 sec
Μέση κατανάλωση3,5 lt/100km
Εκπομπές CO294 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το φυσικό αέριο μπαίνει στη ζωή μας ως καύσιμο κίνησης και το GolfTGI η πιο τρανή απόδειξη ότι μπορεί κανείς να κινηθεί με κόστος ισοδύναμο με το 40% του αντίστοιχου diesel

γλυκά
  • Ιδιαίτερα χαμηλό κόστος καυσίμου
  • Μηδενικά τέλη
  • Ποιότητα Golf
  • Μικρές απώλειες στο πορτμπαγκάζ
  • Γνωστή τεχνολογία
  • Μεγάλη αυτονομία συνδυαστικά
ξυνά
  • Άγνωστη αξία μεταπώλησης
  • Περιορισμένο δίκτυο ΔΕΠΑ

Θυμάται κανείς πότε φούλαρε για τελευταία φορά το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου δίνοντας κάτι λιγότερο από 14 ευρώ; Θα πρέπει να ανατρέξουμε πίσω στην εποχή της δραχμής, όταν ένα λίτρο αμόλυβδης κόστισε όσο ένα σημερινό ευρώ και το κατοστάρικο με την Αθηνά και τον Καποδίστρια στην πίσω όψη ήταν αυτό που έβγαινε συχνότερα από το πορτοφόλι.

Η φθηνή μετακίνηση στις μέρες μας έγινε όνειρο θερινός νυκτός, ωστόσο η Volkswagen παρουσιάζει ένα Golf που «διψάει» για χιλιόμετρα με προίκα μια τεχνολογία που είναι δοκιμασμένη και απολύτως ασφαλής.

Η γερμανική εταιρεία διαθέτει εμπειρία 20 χρόνων στην κατασκευή μοντέλων με κινητήρες διπλού καυσίμου (CNG - βενζίνης) που γνώρισαν σταθερή ανάπτυξη στις Ευρωπαϊκές χώρες. Πλέον η αεριοκίνηση περνά σε μια δεύτερη φάση καθώς αλλάζουν οι ενεργειακοί συσχετισμοί και τα περιβαλλοντικά οφέλη ωφελούνται από ένα χαμηλού κόστους καύσιμο. Στην Ελλάδα η αεριοκίνηση είναι ακόμη στα σπάργανα καθώς το δίκτυο διανομής είναι στη φάση της ανάπτυξης και ουσιαστικά μέσα στους επόμενους μήνες θα μπορεί να εξυπηρετεί Αθήνα και Θεσσαλονίκη με κάποιους ενδιάμεσους σταθμούς στον κατακόρυφο άξονα.

Το Golf TGI δεν διαφέρει σε τίποτα από ένα κανονικό βενζινοκίνητο Golf, απλά ο κάτοχός του, αν έχει μοτίβο μετακινήσεως που καλύπτεται από τα σημεία ανεφοδιασμού, θα νιώσει μια πραγματική ανακούφιση κάθε φορά που λέει στον πρατηριούχο «γέμισέ το»!  Με γεμάτες τις δύο μπουκάλες που χωρούν συνολικά 15 κιλά φυσικού αερίου, το Golf TGI μπορεί να καλύψει 420 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες πριν επιστρέψει στη βενζίνη.

Το ΤGI βασίζεται πάνω στο πάτωμα MQB της έβδομης γενιάς Golf που επιτρέπει τη δημιουργία διαφορετικών εκδοχών συστημάτων κίνησης χωρίς να διαφοροποιούνται οι λειτουργικές δυνατότητες του αυτοκινήτου. Η καμπίνα χωροταξικά παραμένει αναλλοίωτη και μόνο ο χώρος για τις αποσκευές ελαττώθηκε από τα 380 λίτρα στα 291 που τηρουμένων τα αναλογιών είναι ικανοποιητικά για οικογενειακή χρήση.


Μοτέρ TSI με ψεκασμό CNG

Το μοτέρ αποτελεί μια εξελιγμένη έκδοση του γνωστού TSI των 1.395 κ.εκ. που αποδίδει με τη βοήθεια turbo 122 ίππους. Με διαφοροποιημένη κεφαλή ώστε να τοποθετηθούν τα μπεκ που ψεκάζουν το φυσικό αέριο στους αυλούς εισαγωγής, ο κινητήρας αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm μέγιστη ροπή που αποδίδεται από τις 1.500 έως τις 3.500 rpm. Ο κινητήρας εργάζεται βασικά με φυσικό αέριο το οποίο αποθηκεύεται υπό συνθήκες υψηλής πίεσης μέσα σε δύο δοχεία χωρητικότητας 7,5 κιλών. Τα δοχεία καταλαμβάνουν το χώρο της ρεζέρβας έτσι το Golf TGI διατίθεται με κιτ επισκευής. Το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι ίδιο με αυτό που χρησιμοποιείται στα υπόλοιπα βενζινοκίνητα Golf και χωρά 50 λίτρα αμόλυβδης. Η μόνη διαφοροποίηση σε σχέση με το συμβατικό Golf είναι ο δείκτης της ποσότητας CNG στον πίνακα οργάνων.

Από πλευράς επιδόσεων το TGI δεν είναι το πλέον γρήγορο της οικογένειας Golf στα αντίστοιχης ιπποδύναμης μοντέλα βενζίνης ή diesel, ωστόσο με 0-100km/h σε 10,9 sec και επάρκεια ροπής στις μεσαίες στροφές μπορεί να κινηθεί αξιοπρεπώς στο επαρχιακό δίκτυο. Το εξάρι κιβώτιο βοηθά στις προσπεράσεις και συνδέει την οικονομία με την ενεργητική ασφάλεια. Η μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται αυτόματα και ανεπαίσθητα για τον οδηγό. Η ποιότητα κύλισης και το συνολικό οδηγικό πακέτο δεν έχει καμία διαφορά από τη γνώριμη συνταγή «Golf» που είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας. Το κριτήριο αγοράς της έκδοσης TGI είναι καθαρά οικονομοτεχνικό αφού η μέση κατανάλωση είναι μόλις 3,5 kg CNG /100km. Το φυσικό αέριο έχει 92 λεπτά ανά κιλό, οπότε έχουμε να κάνουμε με ένα καύσιμο που σε μικτές συνθήκες κίνησης είναι γύρω στο 40%  πιο οικονομικό ακόμη και από τον diesel των 110 ίππων. Αν ο υποψήφιος αγοραστής σκοπεύει να χρησιμοποιεί το Golf TGI σε περιοχή που θα καλύπτεται από πρατήριο CNG τότε η απόσταση που χωρίζει τις βενζινοκίνητες εκδόσεις των 1,2 με τους 105 ίππους και αυτής των 1,4 λίτρων με τους 122 ίππους αποσβένονται πανεύκολα. Μάλιστα η απόσταση που χωρίζει το πετρελαιοκίνητο των 1,6 λίτρων δίνει ώθηση στον ψαγμένο να το ξανασκεφτεί, αφού η διαφορά στο κόστος χρήσης ανά χιλιόμετρο φτάνει έως και το 40% υπέρ του φυσικού αερίου. Το μόνο ίσως πραγματικό μειονέκτημα είναι η μεταπώληση του TGI που δεν μπορεί να εκτιμηθεί καθώς απευθύνεται σε περιορισμένο κοινό που θα πρέπει να είναι εξοικειωμένο με τις αρετές του καυσίμου και τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Τη στιγμή που οι Έλληνες αγοράζουν με κλειστά μάτια diesel, ένα Golf TGI το «παντρεύεσαι».

συμπέρασμα

Με 94 gr/km το TGI απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας ωστόσο το μεγάλο πλεονέκτημα είναι η χαμηλή τιμή του καυσίμου. Όσοι έχουν πρόσβαση στο δίκτυο της ΔΕΠΑ και μοτίβο μετακίνησης κοντά στον αστικό ιστό Αθήνας και Θεσσαλονίκης δεν θα το μετανιώσουν. Επιλέξτε την καλοεξοπλισμένη βασική έκδοση με όλα τα ηλεκτρικά καλούδια, 7 αερόσακους, start/stop, ESP, climatic και σύστημα infotainment.

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...