ΔΟΚΙΜΗ: Subaru XV 1.6 CVT 114 PS

Έχει βαριά κληρονομιά να κουβαλήσει και τη διαχειρίζεται καλά. Αργά αλλά καλά

  • -
  • -
Ισχύς114 PS
Ροπή150 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,8 sec
Μέση κατανάλωση6,3 lt/100km
Εκπομπές CO2146 gr/km
Euro NCAP
Με τα μάτια του Κώστα

Ο κολλημένος Subarάκιας το καλοκοιτάζει και ενδεχομένως να σκέφτεται πως είναι η επόμενη λογική επιλογή, αφού έχει κάψει τη γούνα του με το κόστος χρήσης του Forester. Σε καμία περίπτωση όμως αυτό που θα εισπράξει δε θυμίζει το σημείο εκκίνησης. Η Subaru «αρμέγει» εδώ και χρόνια το image που είχε «χτίσει» με τη συμμετοχή της στο Π.Π.Ρ. και θέλει σε όλα της τα μοντέλα να φαίνεται πως είναι μια μάρκα με διαφορετικό premium-ness που φυσικά αξίζει κανείς να πληρώσει το κάτι παραπάνω για να το έχει. Αυτό όμως ειδικά στις μέρες μας, δε θα μπορούσε να ισχύει, ακόμα και αν θέλαμε όλοι όσοι έχουμε μεγαλώσει με τα μπλε σεντάν Impreza να φλερτάρουν σε κάθε αγώνα σχεδόν με το βάθρο. Για να γυρίσουμε όμως στο θέμα μας, είμαι σίγουρος πως με το χειροκίνητο κιβώτιο η εικόνα θα είναι αρκετά διαφορετική, τουλάχιστον σε ότι έχει να κάνει με τη συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου από τη χρήση. Οψόμεθα. 
Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

γλυκά
  • Θέση οδήγησης
  • Αίσθηση στιβαρότητας
  • Λειτουργία ανάρτησης σε κάθε τερέν
  • Ποιότητα συναρμολόγησης
ξινά
  • Επιδόσεις (με το CVT)
  • Τιμή αγοράς (και χωρίς το CVT)

Το να ασχολείται κανείς με τον «εσωτερικό κόσμο» ενός μοντέλου της Subaru και όχι με την εμφάνισή του, δεν είναι τίποτα καινούργιο. Όπως και στο παρελθόν κατ’ επανάληψη έχει συμβεί, τα μοντέλα της Ιαπωνικής εταιρείας, έχουν το δικό τους τρόπο να κερδίζουν φίλους και αυτός δεν είναι άλλος από τις ικανότητές τους. Παλιότερα, όταν είχε εκπροσώπηση η Subaru στο WRC, υπήρχε και το «θάμπωμα» του κοινού, που στη μορφή του ταπεινού από κάθε άποψη Subaru Impreza με τον 1.600άρη boxer, ήθελε και έβλεπε το αγωνιστικό. Τώρα που αυτή η ιστορία ανήκει στο παρελθόν, η Subaru καλείται να περισώσει ότι μπορεί και να βγει δυνατά απέναντι σε ένα αδυσώπητο ανταγωνισμό. Όπως φαίνεται με την περίπτωση του XV, υπάρχουν πολλά καλά στοιχεία στα οποία μπορεί να επενδύσει για το εκ νέου χτίσιμο της εικόνας της.

Ιδιαίτερο

Είναι μικρό σχετικά σε διαστάσεις και μπορεί άνετα να το τοποθετήσει κανείς μεταξύ των μικρομεσαίων crossover. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος βέβαια, δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες σχετικά με τις προθέσεις του XV. Τα 22 εκατοστά είναι από μόνα τους ένα στοιχείο που κάνει τον οδηγό να αισθάνεται πως μπορεί να ανταπεξέλθει σε αρκετές δύσκολες καταστάσεις. Σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνιση του μοντέλου της Subaru, το μπροστινό μέρος είναι έως και αδιάφορο, με το πίσω να έχει ένα ειδικό βάρος. Διαφοροποιείται ξεκάθαρα από το έτερο hatchback Impreza και είναι όσο δυναμικό πρέπει, έχοντας κάποια αδιόρατα στοιχεία στην αισθητική του, που το συνδέουν με το παρελθόν της μάρκας. Σίγουρα, το στοίχημα της πρώτης ματιάς δεν είναι το αγαπημένο του topic - κάτι που σε μεγάλο βαθμό ισχύει και για το εσωτερικό. Η καμπίνα είναι άνετη για τους επιβάτες και με αρκετούς χώρους για αντικείμενα. Η πληροφόρηση του οδηγού είναι αρκετά καλή, χάρη και στο προηγμένο για τα δεδομένα της Subaru, σύστημα infotainment του αυτοκινήτου της δοκιμής, στην οθόνη του οποίου προβάλλονται από στοιχεία για την τετρακίνηση σε σχεδόν πραγματικό χρόνο, έως και εικόνες από την κάμερα οπισθοπορείας. Η γνωστή αλεξίσφαιρη αίσθηση στη συναρμολόγηση όλων των μοντέλων της Subaru, δίνει το παρόν και εδώ και οπωσδήποτε αποτελεί ένα ευχάριστο και απόλυτα καλοδεχούμενο στοιχείο του χαρακτήρα του XV.

Απόλαυση με κεκτημένες

Στο δρόμο το καλό πλαίσιο (του Impreza) και η ρύθμιση της ανάρτησης δίνουν ένα πολύ ευχάριστο ύφος στο ρεπερτόριο του αυτοκινήτου στο δρόμο, υπό όλες τις συνθήκες. Η προϋπόθεση είναι μια και έχει να κάνει με την κεκτημένη ταχύτητα για την οποία πρέπει να έχει μεριμνήσει ο οδηγός, μια και –όπως θα πούμε πιο κάτω- ο 1.600άρης, είναι μεν φιλότιμος αλλά αποδεικνύεται εν τέλει λίγος. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά επικοινωνιακό και φροντίζει να κρατάει τον οδηγό ενήμερο αναφορικά με το τι συμβαίνει στο δρόμο, ενώ και τα φρένα του αυτοκινήτου που δεν πείθουν με την αίσθησή τους, αποδεικνύονται αποτελεσματικά ακόμα και υπό πίεση. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής με το αυτόματο κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) τα φρένα έχουν έτσι και αλλιώς περισσότερη δουλειά να κάνουν από ότι θα είχαν με ένα τυπικό χειροκίνητο. Το πλαίσιο είναι εξαιρετικό και η οδήγηση υπό πίεση το αναδεικνύει σε πρωταγωνιστή. Οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι προοδευτικές και ιδιαίτερα σε επιφάνειες με ψιλό χαλίκι ή αφράτο χώμα, εκεί που η τετρακίνηση λάμπει με την αποτελεσματικότητά της, το XV αποκαλύπτεται. Η ανάρτηση απορροφά τα πάντα σαν τα παλιά καλά SUV της Subaru (λέγε με Forester πρώτης γενιάς) και κρατάει πεισματικά τους τροχούς σε επαφή με το έδαφος. Ο οδηγός έχει όλη την αυτοπεποίθηση του κόσμου χάρη σε αυτή την κατάσταση και τα περάσματα από προβληματικά σημεία της διαδρομής είναι πραγματικά εύκολη υπόθεση.

Οριακά θετικό πρόσημο

Το συνολικό αποτύπωμα που αφήνει το Subaru XV, έτσι όπως το γνωρίσαμε, με τους 114 ίππους της ονομαστικής ισχύος του κινητήρα και το CVT κιβώτιο ταχυτήτων, είναι οριακά θετικό. Το βάρος των 1.400 περίπου κιλών της κενής καρότσας, βάζει δύσκολα στο μοτέρ των 114 ίππων που πρέπει να συνεργαστεί με ένα CVT κιβώτιο και όλες τις ιδιαιτερότητες μιας επιλογής του είδους. Παρά τη δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς της Subaru που έχουν βάλει πραγματικά τα δυνατά τους να «φέρουν» την απόδοση του ατμοσφαιρικού κινητήρα σε υψηλά επίπεδα από τις χαμηλές και μεσαίες στροφές λειτουργίας (με διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων μεταξύ άλλων), η εικόνα είναι κάπως απογοητευτική. Ιδιαίτερα όταν μιλάμε για επιταχύνσεις από στάση. Το «πατινάρισμα» του κιβωτίου μεγιστοποιεί την αίσθηση της υστέρησης στις επιδόσεις. Όταν το XV είναι εν κινήσει, τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα μια και το Lineartronic κιβώτιο, προσφέρει τη λειτουργία του kick down και αντιδρά αρκετά ζωηρά σε αυτή - έχοντας και τον κινητήρα σε υψηλό ρυθμό περιστροφής που είναι και το φόρτε του. Η κατάσταση αυτή έχει και το σχετικό αντίκτυπο στην κατανάλωση του εμφανίζει το XV. Με πολύ προσοχή και αρκετά ήπια οδήγηση, η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα 7,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ προσθέτοντας κάποιες αποστάσεις με έμφαση στην αναζήτηση των επιδόσεων, η μέση κατανάλωση ξεπερνούσε εύκολα τα 9,4 lt/100 km.

Είναι Subaru. Είναι αρκετό αυτό;

Η αίσθηση είναι εκεί. Τα σήματα που το πιστοποιούν επίσης. Το μικρομεσαίο SUV τοποθετείται στο πάνω άκρο της υποκατηγορίας σε ότι αφορά την τιμή αγοράς του και αυτό προφανώς δε βοηθά. Ξεκινώντας λίγ πάνω από τα 25.000 € με απόσυρση για την έκδοση με το –extra- CVT, το κόστος κάνει το XV ακόμα πιο ειδική επιλογή. Ακόμα και η βασική τιμή του μοντέλου που είναι κοντά στα 23.000 € με απόσυρση (για την έκδοση με το χειροκίνητο 5άρι) φαίνονται αρκετά με βάση τα δεδομένα πολλών ανταγωνιστικών προτάσεων. 

συμπέρασμα

Είναι ακριβό και προσφέρει μέτριες επιδόσεις (τουλάχιστον στην έκδοση με το CVT). Στον αντίποδα έχει πολλά και καλά στοιχεία για να «ισορροπήσει» την εικόνα. Εξαρτάται από τη διάθεση του υποψήφιου αγοραστή στο τι θέλει να προκρίνει ως προτεραιότητα.   

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...