ΔΟΚΙΜΗ: Nissan X-Trail 1.6 dCi 130PS 7θ

Ένα ακόμα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση από τη Nissan που φαίνεται αποφασισμένη να εκμεταλλευτεί το momentum, έχοντας μια σειρά από hot μοντέλα στη γκάμα της, χρησιμοποιώντας σωστές «συνταγές»

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2129 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η ανανέωση στα πρότυπα του Qashqai ήταν αναμενόμενη και απόλυτα δικαιολογημένη με βάση την επιτυχία του μικρότερου SUV της Nissan. Αν και οι πιο "σκληροπυρηνικοί" που θεωρούν το Qashqai crossover ίσως να μην θεωρήσουν σωστή την αλλαγή ρότας, η Nissan με το νέο X-Trail χτυπάει κέντρο. Κάνει έξυπνες κινήσεις τοποθέτησης του μοντέλου απέναντι στον ανταγωνισμό ακόμα και σε αυτόν που προκύπτει από την ίδια έκθεση- μια και αντικειμενικά, δύσκολα θα μπει κάποιος στη διαδικασία να δει από κοντά το νέο X-Trail και δε θα πλησιάσει το Qashqai που είναι δίπλα και δείχνει πιο καλά "ζυγισμένο" σε εμφάνιση. Η χρήση των σωστών συστατικών, φέρνει το X-Trail στην κορυφή των επιλογών των SUV αυτού του μεγέθους.

Στην ιστορία της η Nissan τέτοια γκάμα με τόσα περιζήτητα μοντέλα, δεν είχε ποτέ. Από πού να αρχίσει κανείς; Η πεντάδα των δυνατών παικτών, έτσι όπως αναλύθηκε εδώ δίνει στην εταιρεία τη δυνατότητα να κάνει τη διαφορά σε μια περίοδο που το value for money των αυτοκινήτων έχει ιδιαίτερη σημασία. Αντανακλαστικά ή μη, η ελληνική αγορά δείχνει να ανταποκρίνεται θαυμάσια στο νέο «πρόσωπο» της Nissan, έτσι όπως αυτό προβάλλεται μέσα από το νέο Qashqai –κυρίως- αλλά και τα υπόλοιπα φρεσκαρισμένα ή νέα μοντέλα της μάρκας.

γλυκά
  • Χωρητικότητα κινητήρα και απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Άνεση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι για τους επιβάτες
  • Αποσκευές 5 επιβατών
  • Αισθητική αμαξώματος
ξινά
  • Πρόσφυση στα «δύσκολα»
Οι εναλλακτικές

Το 5θέσιο προσθιοκίνητο X-Trail, ξεκινάει από τα 26.960€, ενώ αυτό με το CVT κιβώτιο από τα 30.860€. Η τετρακίνητη έκδοση έχει τιμή εκκίνησης τα 31.360€. Στην 7θέσια διαμόρφωση, πλην του αυτοκινήτου της δοκιμής, έχουμε την εναλλακτική με το CVT κιβώτιο από τα 32.310€ και την τετρακίνητη από τα 32.810€. Θεωρητικά πάντα, τουλάχιστον μέχρι να βάλουμε στο χέρι και την τετρακίνητη έκδοση, το τιμολογιακό «άλμα» για να αποκτήσει κανείς την τετρακίνητη έκδοση φαίνεται να αξίζει. 

Soon to come

Μια ακόμα έκδοση κινητήρα θα διατεθεί αργότερα, μέσα στο 2015 και θα είναι στα ίδια κυβικά. Ο 1.600άρης DIG-T, ο «τούμπανος» του γρήγορου Juke, θα είναι η εναλλακτική σε καύσιμο για τους πιστούς της βενζίνης. Με απόδοση ελάχιστα πάνω από τους 160 ίππους, θα κινεί το X-Trail και πιθανότατα θα του προσδώσει και λίγο νεύρο- στοιχείο που τώρα λάμπει δια της απουσίας του.

Η δικαιολογημένα μεγάλη επιτυχία του Qashqai, του μοντέλου που τείνει να γίνει ξεχωριστό και σχεδόν αυτόνομο brand μέσα στη Nissan, δίνει το έναυσμα στην εταιρεία να συνεχίσει στο ίδιο μοτίβο. Προφανώς, όπως φάνηκε και από την πρώτη στιγμή που οι φωτογραφίες του νέου X-Trail δημοσιεύτηκαν, η επιτυχημένη συνταγή σε ότι αφορά τη σχεδίαση του Qashqai έπρεπε να έχει και συνέχεια. Η αισθητική συγγένεια μεταξύ των δύο SUV ξεπερνούσε αυτό που έχουμε συνηθίσει να λέμε «σχεδιαστικό family look» μια και τα δύο έδειχναν όμοια. Η αλήθεια είναι πως στην πρώτη επαφή με το μοντέλο από κοντά, παρατηρείς με μεγαλύτερη ευκολία τις διαφορές, που δεν έχουν να κάνουν μόνο με το μέγεθος- η διαφορά του οποίου παρεμπιπτόντως, είναι σημαντική και κανένα κομμάτι δεν είναι κοινό. Τα μπροστινά φανάρια είναι μεγαλύτερα και έχουν διαφορετικό led αποτύπωμα, ενώ κοιτώντας το X-Trail από πίσω, η διαμόρφωση των φωτιστικών κάνει τη μεγάλη διαφορά. Τη μεγαλύτερη διαφορά ωστόσο, την αντιλαμβάνεται κανείς όταν κοιτάει το αυτοκίνητο από το πλάι, όπου η διαφορά στον όγκο γίνεται αντιληπτή σε όλη της τη μεγαλοπρέπεια.

Και μέσα γκαρσονιέρα

Η διαφορά στις εξωτερικές διαστάσεις έχει τον αντίκτυπό της στην καμπίνα των επιβατών. Στο «δικό μας» X-Trail που ήταν και πλήρως εξοπλισμένο (με μεγάλη ηλιοροφή και περιμετρικές κάμερες για τα δύσκολα σημεία και το παρκάρισμα, μεταξύ άλλων) οι χώροι σε κάνουν να νιώθεις πολύ άνετα. Όπως παραδοσιακά συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, ή χώρο αποσκευών θα έχεις ή δύο επιπλέον θέσεις για παιδιά- αν και η μετακίνηση του πίσω καθίσματος προς τα εμπρός, ανοίγει λίγο χώρο για πόδια στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Πάντως για την περίπτωση που οι επιβάτες είναι δύο και χρειάζονται όλο τον αποθηκευτικό χώρο που μπορούν να έχουν, η αναδίπλωση με το σύστημα EZ Flex (EZ= H-ZI, δηλαδή easy. Το πιάσατε το υπονοούμενο ε;) των δύο πίσω σειρών καθισμάτων μας φέρνει μπροστά σε 1.520 λίτρα χώρου με σχεδόν επίπεδο πάτωμα και εύκολη φόρτωση. Η πίσω πόρτα μπορεί να παραγγελθεί ηλεκτρική, ενώ οι πίσω των επιβατών, ανοίγουν μέχρι τις 80 μοίρες για ευκολότερη πρόσβαση και επιβίβαση. Όπως και να έχει πάντως, το μεταξόνιο των 2.705 χιλ. δικαιολογείται και με το παραπάνω από την προσφορά τόσο άνετων χώρων για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους.

130 πολιτισμένοι diesel ίπποι

Δεν είναι πολλοί για τα 1.500 κιλά του αυτοκινήτου (1.500 είναι η επίσημη τιμή εκκίνησης για το μοντέλο). Οι 6 σχέσεις του κιβωτίου προσφέρουν όμως πολλές δυνατότητες- αν και κρατάμε κάποιες επιφυλάξεις για την εικόνα του μοντέλου με την τετρακίνηση. Ωστόσο το ταξίδι πραγματοποιείται πολύ χαλαρά και οικονομικά. Με ταχύτητα από 120 έως 140 χλμ./ώρα η σχετική ένδειξη παραμένει εύκολα στο φλερτ του 6,5 λτ./100 χλμ. ενώ αν αποφασίσεις να κινηθείς ακόμα πιο χαλαρά, η ένδειξη πέφτει εύκολα κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ. Ο κινητήρας αυτός που έχει κερδίσει την εκτίμησή μας από το τετρακίνητο Qashqai, τα καταφέρνει πολύ καλά με τον έξτρα όγκο και το βάρος του νέου X-Trail. Είναι πολιτισμένος και υποστηρίζει πολύ καλά το ρόλο του μοντέλου ως οικογενειακού- εκδρομικού.

 Άνετος και εκδρομικός τύπος

Το 4x2 X-Trail όπως προφανώς αντιλαμβάνεται κανείς, δεν είναι εδώ για να πάρει κανείς τα βουνά. Ακόμα και αν τα 320,7 Nm συνηγορούν σε απροβλημάτιστη μετακίνηση και πρόσβαση παραλιών με καλά πατημένο χωματόδρομο, τα κιλά του αμαξώματος και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δίνουν “stop" στο σαθρό έδαφος με έντονη κλίση. Όπως και να έχει όμως, το X-Trail είναι άνετο για κίνηση στο δρόμο. Δεν τρομάζει ποτέ τον οδηγό του, ακόμα και αν ο τελευταίος το παρακάνει κάπου και ξεπεράσει τα υψηλά όρια πρόσφυσης που ορίζει το εξαιρετικό πλαίσιο (ίδιο με του Qashqai, με τη σχετική επιμήκυνση) και η μαλακή ανάρτηση. Οι κλίσεις μπορεί να είναι αυξημένες κάποιες φορές, δεν προβληματίζουν όμως μια και ο αντίλογος είναι η διατήρηση της άνεσης και το αθόρυβο πέρασμα από λακκούβες και κακοτεχνίες. Το X-Trail δείχνει ξεκάθαρα την προτίμησή του στον τουριστικό ρυθμό, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να απολαύσουν και την εξαιρετική ποιότητα στην καμπίνα. Η συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων είναι υψηλού επιπέδου και υπόσχεται μακροχρόνια απροβλημάτιστη συμβίωση.

Στο ταμείο για τα περαιτέρω

Το νέο X-Trail που θα κληθεί να δώσει λύση σε αυτούς που θα ήθελαν να έχουν το 7θέσιο Qashqai αλλά η Nissan δε θα τους το δώσει σε αυτή τη γενιά. Κάτω από αυτό το πρίσμα, ο ρόλος που επωμίζεται του δίνει points ενδιαφέροντος- πράγμα δύσκολο για ένα αυτοκίνητο με τόσο έντονο in house ανταγωνισμό. Η τιμή αγοράς του 7θέσιου X-Trail με τη μετάδοση της κίνησης να αφορά τους μπροστινούς τροχούς με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, είναι τα 27.760€ (με απόσυρση, αφού η αρχική είναι 29.190€). Το «δικό μας» καλά εξοπλισμένο X-Trail εκκινεί από τα 34.260€ και η αλήθεια είναι πως εύκολα κακομαθαίνει κανείς, με τη μεγάλη γυάλινη οροφή, το καλό ηχοσύστημα και τις 4 κάμερες για τον περιμετρικό έλεγχο στα δύσκολα σημεία και στο παρκάρισμα. 

συμπέρασμα

Το X-Trail εξελίχθηκε σαν μοντέλο, αναμφίβολα. Σε σχέση με το παρελθόν του, είναι πολύ πιο «γυαλισμένο» και χωρίς ακμές, έχοντας ένα ρόλο πολύ αναβαθμισμένο μεταξύ των σύγχρονων SUV. Ο μοναδικός κινητήρας με τον οποίο διατίθεται είναι ατού, μια και αποδίδει όσο πρέπει, ντριμπλάροντας κατάλληλα φορολογία και λοιπά έξοδα (με CO2 129 γρ./χλμ. που του εξασφαλίζει και καθημερινή πρόσβαση στο δακτύλιο). Είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και οι «διαχωριστικές» που έχουν μπει από την εταιρεία για να το διακρίνει κανείς από το ικανότατο μικρότερο Qashqai, του δίνουν πολλούς καλούς λόγους για να πετύχει και εμπορικά. 

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...