ΔΟΚΙΜΗ: Opel Mokka 1.4T FWD

Χωρίς την τετρακίνηση, ελαφρύτερο και ρεαλιστικότερο στην καθημερινότητα

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Μέση κατανάλωση5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2139 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η μπροσθιοκίνητη έκδοση του Mokka που θα συγκεντρώσει τον μεγαλύτερο όγκο του ενδιαφέροντος αγοραστικά. Ένα εύστοχο Crossover με τον 1.4Τ για απόδοση, επιδόσεις και όλη την προίκα της Opel για μια πετυχημένη πορεία στην αγορά.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα
  • Κομψό και πλήρες σαλόνι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
ξυνά
  • Χωρίς τετρακίνηση
  • Χαμηλός προφυλακτήρας εμπρός (σπόϊλερ)

Η πρώτη προσπάθεια της Opel στα μικρομεσαία crossover ήρθε πετυχημένα στο πρόσωπο του Mokka, που πάτησε στο εύστοχο downsizing της αραχνιασμένης κατηγορίας των SUV. Η απήχηση για 4x4 έπαψε ή τουλάχιστον ατόνησε σημαντικά εδώ και χρόνια και η στροφή του κοινού σε πιο έξυπνες λύσεις πραγματικής ανάγκης βρήκε εφαρμογή στο πρόσωπο των προσθιοκίνητων Crossover. Tο Mokka στην AWD έκδοση κατάφερε να πείσει στην μοδάτη κατηγορία με τις δυνατότητές του που μπορούν να δράσουν σαν υποκατάστατο της χαμένης περιπέτειας. Όμως εκτός από το τετρακίνητο υπάρχει και το φθηνότερο προσθιοκίνητο.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ OPEL MOKKA 1.4 TURBO 4x4

 

Mokka άνευ…

…τετρακίνησης, θα θεωρήσει ο ασυμβίβαστος ότι είναι καλοκαίρι χωρίς καρπούζι, κουραμπιές δίχως άχνη, μαγειρίτσα χωρίς συκωταριά και εν ολίγοις ένα λειψό και άγευστο crossover. Όμως στατιστικά η ζήτηση στην κατηγορία εκεί οδηγεί, γι’ αυτό και τα περισσότερα της κλάσης ξεκινούν στην γκάμα τους με κίνηση εμπρός. Άλλωστε το Mokka έχει όλα τα θετικά χαρακτηριστικά ενός καινούργιου Opel, όπως όμορφη σχεδίαση μέσα-έξω, ευκολία στην καθημερινή χρήση, trendy χαρακτήρα και προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, ότι ακριβώς συνοπτικά αναζητά ο υποψήφιος αγοραστής. Έννοιες όπως μεγάλες δυνατότητες off road ή σπορ δυναμικά χαρακτηριστικά στο δρόμο, τις οποίες επικαλούνται αρκετά μικρά ή μεσαία SUV, ελάχιστοι χρειάζονται πραγματικά και αν τους λείψουν αυτό θα συμβεί εξαιρετικά σπάνια. Η προτίμηση για άσφαλτο, φιλοσοφία που φυσικά ακολουθεί και το Mokka και ενίοτε λίγη δράση προς την δύσβατη παραλία ή κάτι παρόμοιο δεν θα φρενάρει την αναζήτηση.
Άμεσα αναγνωρίσιμο στο μάτι, το Mokka καυχιέται για τις compact διαστάσεις του (μήκος 4,28 m) που δρουν αντίστροφα προς τους προσφερόμενους χώρους. Πιο εμπνευσμένο από εμπρός, διαθέτει μεγάλα φώτα που κουβαλούν την τεχνολογία προσαρμοζόμενου φωτισμού AFL+. Κοιτώντας από το πλάι οι δυναμικές και σπορτίφ γραμμές ενισχύουν το στιβαρό και μοντέρνο χαρακτήρα που εκπέμπει. Πίσω ακολουθείται η λογική της πρακτικότητας, με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και το προαιρετικό έξυπνο σύστημα μεταφοράς ποδηλάτων FlexFix να κλέβει την παράσταση.
Σύγχρονη η εικόνα στο εσωτερικό του Mokka, υπογραμμίζεται από την όμορφη σχεδίαση που δείχνει ελαφρώς πιο λιτή και αποτελεσματική σε σχέση με τα Astra και Insignia. Κλασική εργονομία Opel τελευταίας εσοδείας και ποιοτικά υλικά συνθέτουν το νοικοκυρεμένο σαλόνι, ενώ η υψηλή θέση οδήγησης διευκολύνει το εποπτικό έργο όταν βρίσκεσαι με το τιμόνι στα χέρια. Ο εξοπλισμός είναι αξιόλογος από τις αρχικές εκδόσεις και φυσικά στις πλούσιες το σαλόνι του Mokka είναι ο παράδεισος επιβατών και οδηγού. Τα πλήρως ρυθμιζόμενα εργονομικά καθίσματα AGR, προσφέρουν άνεση και την ανατομική στήριξη των επιβατών, την ίδια στιγμή που οι χώροι ικανοποιούν, με τους πίσω να διαθέτουν επαρκή χώρο για κεφάλι και γόνατα. Τα μικροαντικείμενα θα βρουν σχεδόν 19 διαφορετικές θήκες να τοποθετηθούν, ενώ ο χώρος αποσκευών χωρίς να εντυπωσιάζει ξεκινά από τα 356 lt σε 5θέσια διάταξη και μπορεί ευτυχώς να πολλαπλασιαστεί στα 1372 lt με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

 

Ευελιξία και δραστηριότητα

Με τον 1.4 Τurbo απαλλαγμένο από τις επιπλέον τριβές και τα 70 κιλά της τετρακίνησης, το Mokka αισθάνεται λίγο πιο δραστήριο σε επίπεδο απόδοσης παρά το γεγονός ότι δεν το αποτυπώνει σε νούμερα επιδόσεων που σχεδόν ταυτίζεται με το AWD. Οι 140 ίπποι και τα 200 Nm ροπής αρκούν για να μεταφέρουν σβέλτα τα λιγότερα από 1.400 κιλά, αν και οι συνολικά μακριές σχέσεις κάνουν σαφές ότι δεν αγοράζεις Mokka για εκσφενδονισμούς από φανάρι σε φανάρι. Ο σύγχρονος σε λειτουργία κινητήρας θέλει τις στροφές του λίγο παραπάνω από τις 1.500 για να μην αισθάνεται νωθρός, άλλωστε και η μέγιστη τιμή της ροπής εκδηλώνεται στις 1.850 rpm.
Στιβαρό σε αίσθηση στο δρόμο το Mokka διαθέτει σφιχτή ανάρτηση, η οποία προσπαθεί να συνεργαστεί με τους τροχούς των 18 ιντσών, προς όφελος της σωστής ποιότητας κύλισης και άνεσης. Σε καλοστρωμένους δρόμους τα καταφέρνει, με την προσεγμένη αεροδυναμική και τη σωστή ηχομόνωση να προσφέρουν ένα εξαιρετικά άνετο ταξίδι, όμως το ελληνικό οδόστρωμα επιφυλάσσει εκπλήξεις που επηρεάζουν την ενδοτικότητα της ανάρτησης και την άνεση που μεταφέρεται στους φιλοξενούμενους στην καμπίνα του Opel. Παράλληλα στην πόλη, η υψηλή θέση οδήγησης, οι compact διαστάσεις και το ελαφρύ ηλεκτρικό τιμόνι, δημιουργούν το ιδανικό σκηνικό που σου φτιάχνει την καθημερινότητα. Με πιο απαιτητική ματιά, ανεβάζοντας  λίγο ρυθμό, το βάρος του Mokka δεν κρύβεται, το τιμόνι δεν έχει την ανάλογη πληροφόρηση και τα δυναμικά στοιχεία έρχονται με το σταγονόμετρο, κάτι που όμως δεν επηρεάζει την εικόνα σε σχέση με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία.
Εκεί όμως που θα περίμενες λίγο καλύτερη εικόνα είναι στην κατανάλωση που αν και βελτιωμένη έως και ένα λίτρο σε σχέση με το AWD, δύσκολα πέφτει κάτω από τα 8 lt/100 km σε μικτή διαδρομή. Με πολύ μετρημένο ρυθμό και πόδι πούπουλο θα δεις και τιμές που ξεκινούν από 7, όμως εύκολα επηρεάζεται από το ανάγλυφο της διαδρομής και σημαδεύει ψηλότερα. Όταν αφήσεις την άσφαλτο για τερέν που λερώνει, πρέπει να έχεις κατά νου ότι η κίνηση φτάνει μόνο μπροστά, τα ελαστικά σου είναι προσανατολισμένα για δρόμο και οι πιθανότητες για ηρωισμούς δεν ξεπερνιούνται μόνο με το ελαφρώς υπερυψωμένο αμάξωμα από το έδαφος. Άλλωστε μην ξεχνάς ότι το χαμηλό σπόιλερ εμπρός είναι το πρώτο που θα ακουστεί στην υπερβολή.
Συνολικά το Mokka σου προσφέρει μια απαλή εσάνς περιπέτειας που ευτυχώς δεν παρασύρει. Ως εναλλακτικό μικρομεσαίο με χώρους, κομψότητα και δραστήριο πνεύμα τα καταφέρνει περίφημα, ενώ η προσθιοκίνητη έκδοση αποτελεί πιο ρεαλιστική και γοητευτική βερσιόν για την τσέπη.

συμπέρασμα

Στην FWD έκδοση το Mokka μπορεί να μην σου δίνει το αυξημένο ποσοστό περιπέτειας που θα είχες στα χέρια σου αν οδηγούσες την αντίστοιχη AWD έκδοση, όμως εμφανίζεται με ρεαλισμό για την χρήση που προορίζεται. Ο ρολος του προσθικίνητου crossover με το ανάλογο ύψος από το έδαφος για να ξεπερνά τις κακοτοπιές της αναζήτησης προς λιγότερο συμβατικούς δρόμους φοριέται πολύ στην εποχή μας και η μόδα της κλάσης το αποδεικνύει. Δεν του λείπει κάτι πλην τετρακίνησης, παραμένει όμοιο με τα προικισμένα σε επίπεδο πρόσφυσης αδερφια του και οφελείται σημαντικά σε βάρος, τιμή και κατανάλωση στοιχεία που απαλύνουν την τσέπη και γοητεύουν περισσότερο τους σημερινό αγοραστή που ψάχνει ένα φρέσκο και ανατρεπτικό αυτοκίνητο μακριά από την λογική του συμβατικού μικρομεσαίου.

Νεο Opel Mokka

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...