Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair

Βρεθήκαμε σε διάφορα μέρη εντός κι εκτός Αθήνας με το εξαιρετικό Fiat Panda με τον κινητήρα των 0,9 λίτρων που έχει διχάσει «κοινό και κριτικούς» και κάνοντας απολογισμό, δηλώνουμε ευθαρσώς πως παρά τις όποιες δεύτερες σκέψεις, πως το πρόσημο των εντυπώσεών μας παραμένει θετικό

  • -
  • -
Ισχύς85 PS
Ροπή145 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Μέση κατανάλωση4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2105 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Σημειώσεις
  • Κάνεις σβέλτο ταξίδι με τον Twinair.
  • Το «κοντέρ» της κατανάλωσης στην «πολύπαθη» Κορίνθου – Πατρών κάθισε στο 5,5 lt/100km.
  • To ύψος από το έδαφος και η ηλεκτρονική «πανοπλία» προτρέπουν για ελαφριές off-road αναζητήσεις.
  • Ο εκδρομικός χαρακτήρας του Panda Trekking και ο δυνατός Twinair κινητήρας, το κάνουν ιδανικό για καλοκαιρινές αποδράσεις.
  • Η ανάρτηση δείχνει μαλακή και με αυξημένες διαδρομές αλλά ελέγχει εξαιρετικά καλά τις κλίσεις του αμαξώματος και κάνει το σύνολο ιδιαίτερα αποτελεσματικό.
  • Το στυλ του 4x4 συμβάλλει στο crossover look του Trekking και δίνει χαρακτήρα στο Panda. Μετά το Trekking, τα «απλά» Panda δείχνουν άχρωμα.
  • Το ασανσέρ της κατανάλωσης μπορεί να σε αγχώσει, ιδιαίτερα αν βασιστείς στην ένδειξη του ταμπλό με τα ψηφιακά κουτάκια. Το δε trip computer λίγο πριν καταρρακώσει το ηθικό σου σβήνοντας την ένδειξη της απόστασης που μπορείς να διανύσεις, ενδέχεται να δείχνει αυτονομία μέχρι και 60 χιλιόμετρα.
  • Το «τετράγωνο» τιμόνι μας δίχασε. Το συζητήσαμε αρκετά και εν τέλει, δε μας άρεσε. Δεν υπάρχει λόγος να είναι έτσι- και ας «καταπιεί» κανείς το μέγεθος.
  • Λίγο μεγαλύτεροι θα μπορούσαν να είναι οι εξωτερικοί καθρέπτες στο περιπετειώδες Trekking. Ιταλικό είναι. Θα βρισκόταν ο τρόπος να παραμείνει χαριτωμένο.
  • Όταν απενεργοποιείς το “ECO” το μοτέρ σου δείχνει σαν να ξυπνάει. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να κάνεις αρκετά χιλιόμετρα με κάθε ένα από τα δύο προγράμματα, για να αποκωδικοποιήσεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη συμπεριφορά του κινητήρα σε συνάρτηση με την κατανάλωση.
  • Από την άτυπη ψηφοφορία μεταξύ των οδηγών του gocar.gr προκύπτει πως το «θα το αγόραζα» βγάζει κυβέρνηση.

 

 

Όταν παρουσιάστηκε τάραξε τα νερά και «ανησύχησε» κατά κάποιο τρόπο, τον ανταγωνισμό. Μην κοιτάτε μόνο τα προφανή που έχουν να κάνουν με ιπποδυνάμεις, ροπές και τελικές ταχύτητες. Εξίσου σημαντικά είναι και τα δεδομένα που έχουν να κάνουν με την κατανάλωση καυσίμου, τις εκπομπές ρύπων αλλά και τη χωρητικότητα του κινητήρα καθώς σε τούτη εδώ τη στρεβλή από κάθε άποψη αγορά στην οποία ζούμε και κινούμαστε, τα τρία τελευταία επηρεάζουν δυναμικά τη σκέψη και την τελική απόφαση για την αγορά. Προφανώς όχι γιατί ξαφνικά το οικολογικό προφίλ του Έλληνα καταναλωτή έχει δυναμώσει και οι υποψήφιοι αγοραστές σκέφτονται με ανησυχία το μέλλον του πλανήτη και προσπαθούν να περιορίσουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα. Απλά, τα κυβικά του Twinair και οι εκπομπές ρύπων του, το κατατάσσουν μεταξύ των οικονομικότερων αυτοκινήτων της αγοράς όσο αφορά την ασφάλειά του, τα τέλη κυκλοφορίας αλλά και την φορολόγησή του.


O 900άρης είναι χαρισματικός σε απόδοση. Μπορεί να ξενίζει αρχικά με τους κραδασμούς και τον ήχο του, έχει όμως τους 85 ίππους του και την άνεση να "υπηρετεί" το ρόλο του με δύο πρόσωπα, που ικανοποιεί κάθε απαίτηση

Το Panda και τα άλλα              

Ο Twinair λοιπόν είναι το κλειδί που ανοίγει τις παραπάνω πόρτες. Εδώ πρέπει να σας εκμυστηρευτώ πως από την πρώτη στιγμή που ήρθα σε επαφή μαζί του το 2010, μου άρεσε. Μου άρεσε το ότι είναι διαφορετικός, το ότι οι δύο κύλινδροι κινούνται παράλληλα και τροφοδοτούνται εναλλάξ. Ακόμα και ο κραδασμός της λειτουργίας του στο ρελαντί αλλά και ο ήχος, μου φαίνονταν χαριτωμένες λεπτομέρειες που ενέτειναν την αίσθηση της διαφορετικότητας. Εδώ ανοίγω μια μικρή παρένθεση για να ξεχωρίσω τις περιπτώσεις των Panda και 500 από τη γκάμα των μοντέλων που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο κινητήρα, καθώς μόνο σε αυτά τα δύο θεωρώ πως ταιριάζει από κάθε άποψη, σε αντίθεση με τη Lancia Ypsilon φερ’ ειπείν, που νομίζω πως δεν ταιριάζει το «σαγρέ» της λειτουργίας του Twinair με το «βελούδινο προφίλ» του μοντέλου συνολικά- και κλείνει η παρένθεση.


Τα μαύρα πλαστικά το κολακεύουν, δίνοντας μια περιπετειώδη όψη στην όμορφη φιγούρα του Panda


Ε-Ε-Εκ-δρο-μή!

Με την ευκαιρία της άφιξης του Panda Trekking στο GOCAR, φορτώσαμε μαζί του χιλιόμετρα σε εντός και εκτός πόλης διαδρομές. Μια βόλτα μέχρι το Σείριο στην Εθνική Οδό Αθηνών- Λαμίας και μια επίσκεψη στο όμορφο Γαλαξείδι με επιστροφή από το μαρτυρικό Δίστομο, ήταν μέρος των διαδρομών που πραγματοποίησε το Panda με τον Twinair και μάλιστα με ιδιαίτερη προθυμία. Στα ενδιάμεσα, περιηγήθηκε στις πλαγιές της Πεντέλης, επισκέφτηκε μερικές από τις παραλίες της Αττικής και συντρόφευσε «δροσερές» νυχτερινές διαδρομές στις παραλιακές περιοχές της Κορίνθου, ενώ η χάρη του έφτασε μέχρι το Αρκούδι Ηλείας.
Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο το μικρό Fiat μπορεί και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του οδηγού του και κινείται είτε με ιδιαίτερα κρατημένη κατανάλωση και νορμάλ ταχύτητα κίνησης, είτε περιορίζοντας το χρόνο της μετακίνησης, με κόστος βέβαια στη μέση κατανάλωση. Αξίζει να σημειώσουμε πως ακόμα και στη δεύτερη περίπτωση, το μικρό μοντέλο εμπνέει ασφάλεια όντας σταθερό και με γενναιόδωρο πάτημα που επιτρέπει ρυθμό τελείως έξω από τον προβλεπόμενο φάκελο λειτουργίας του αυτοκινήτου. Φυσικά, το καλύτερό του είναι ο χαλαρός ρυθμός και οι «με μισό γκάζι» διαδρομές. Ο δικύλινδρος ανταποκρίνεται καλύτερα από όσο θα περίμενε κανείς και η απόδοσή του είναι πειστική σε κάθε περίπτωση. Θα σε υποστηρίξει σε μια «δύσκολη» προσπέραση, αποδίδοντας γραμμικά μέχρι το σημείο που επεμβαίνει ο κόφτης (στο πεδίο εκείνο δε, οι κραδασμοί του κινητήρα εξαφανίζονται), ενώ άξιος συμπαραστάτης όπως λέει και το κλισέ, είναι ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας των ταχυτήτων με το «αεράτο» κούμπωμα.


Ο επιλογέας είναι απροσδόκητα καλός σε ότι έχει να κάνει με τη θέση του. Εύχρηστος και με θετικό κούμπωμα αλλά "οδηγεί" μόνο 5 σχέσεις

Οι παρατεταμένες ανηφόρες από το Γαλαξείδι στο Δίστομο, είναι εξαιρετικό πεδίο απόδειξης της αξίας του μικρού κινητήρα με τους 85 ίππους, ενώ και η απόσταση από το έδαφος εξασφαλίζει πως θα φτάσεις χωρίς πρόβλημα και σε κάποια παραλία με πατημένο χώμα ή σε ορεινούς χωματόδρομους (προφανώς σε ρυθμό περιηγήσεως). Σε αυτές τις περιπτώσεις, εκτιμήθηκε ιδιαίτερα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος της έκδοσης Trekking, ενώ σε σαθρό χώμα, το «ηλεκτρονικό μπλοκέ» του συστήματος traction + που ενεργοποιείται με το διακόπτη στο ταμπλό, δίπλα σε αυτό του προγράμματος ECO, και λειτουργεί μέχρι τα 30 χλμ./ώρα. Το ρόλο τους παίζουν και τα M+S (Mud & Snow) ελαστικά που και στην άσφαλτο συμπεριφέρονται εξαιρετικά. Ακόμα και όταν οι απαιτήσεις για επιδόσεις, διογκώνονται.
Με τον τρόπο αυτό βέβαια, όταν ο οδηγός έχει απαιτήσεις και μένει παραπάνω στο γκάζι από ότι θα κρατούσε την ταχύτητα σε σταθερό επίπεδο, ανεβάζει άρδην την κατανάλωση. Και για να έχουμε μια τάξη μεγέθους, το «ανεβαίνει η κατανάλωση» σημαίνει πως ξεπερνάει τα 8,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τη στιγμή που στον ανοιχτό δρόμο και με σταθερή ταχύτητα κοντά στα 100 χλμ./ώρα μπορεί να κρατήσει την κατανάλωση λίγο πάνω από τα 4 λίτρα- που είναι πραγματικά αξιόλογη επίδοση. Αυτή είναι και η ένσταση που προκύπτει υπό προϋποθέσεις. Όταν ο Twinair πιεστεί, τότε η κατανάλωση υπερδιπλασιάζεται εύκολα. Αυτό βέβαια έχει διπλή ανάγνωση αφού αν το δει κανείς «από την άλλη» το διπρόσωπο» μοτέρ μπορεί να δίνει τον καλύτερό του εαυτό ανά περίπτωση και σύμφωνα με τις απαιτήσεις του οδηγού του, που σε καμία από τις δύο όψεις, δε θα έχει παράπονο. Σημειώνουμε μόνο πως σε ανταγωνιστικές προτάσεις, ακόμα και τις ομογάλακτες (βλ. Fiat Panda Multijet II) το «ταβάνι» είναι χαμηλότερο και ακόμα όταν οι επιδόσεις είναι το ζητούμενο, η αύξηση της κατανάλωσης είναι ποσοστιαία.

Ο ανοιχτός δρόμος και η ανωφέρεια, μπορεί να παρασύρει τον οδηγό και να διπλασιάσει την κατανάλωση. Η ανταπόκριση όμως του Panda στις αυξηνμένες απαιτήσεις από τον οδηγό, είναι ευχάριστη έκπληξη.


Όπως και να έχει, το Fiat Panda Trekking με τον Twinair κινητήρα είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση για όσους θέλουν να αποφύγουν το επιπλέον κόστος της τετρακίνητης έκδοσης αλλά έχουν στο μυαλό τους τις εξορμήσεις σε light χώματα. 


Με νορμάλ ρυθμό, η κατανάλωση μένει χαμηλά και σε κάνει να θέλεις να είσαι στο δρόμο συνεχώς, κάνοντας ωραίες διαδρομές

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...