ΔΟΚΙΜΗ: Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI

Η φρέσκια άποψη της Skoda για δυναμικό μικρομεσαίο hatchback σε οικονομική και ολοκληρωμένη εκτέλεση TSI

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,7 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2111 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ένα ευρύχωρο οικογενειακό συσκευασμένο σε δυναμικό περιτύλιγμα και με TSI ψυχή που ισορροπεί άριστα τις επιδόσεις με την οικονομία. 

γλυκά
  • Κόμπακτ διαστάσεις
  • Χώροι
  • Ασφαλής συμπεριφορά
  • Πρακτικότητα
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Διάκοσμος
  • Σκληρά πλαστικά

Το Spaceback ουσιαστικά είναι η κοντύτερη, τολμηρότερη και εν τέλει νεανικότερη πλευρά του Rapid που ήρθε ως hatchback με οικογενειακό στιλ ή οικογενειακό με hatchback στιλ. Το πολυμήχανο Spaceback μπορεί και απευθύνεται με την ίδια ευκολία στον δραστήριο και στον μυστήριο, στον απαιτητικό και στον ρεαλιστή και γενικά προσφέρει πολύ αυτοκίνητο για τα λεφτά που ζητάει. Απόλυτα σύγχρονο, ιδιαιτέρως ικανό σε συμπεριφορά και τολμηρά ευρύχωρο για τις διαστάσεις του το φρέσκο νέο Skoda κεντράρει τον στόχο του ιδανικού, πόσο μάλιστα όταν μαθαίνεις ότι η τιμή του ξεκινά εκεί που μονοπωλούν τα supermini. Την στιγμή που το επίκαιρο Octavia έχει μεσαία στόχευση το Rapid αναλαμβάνει την σύνδεση με το ενδιάμεσο και ειδικά στην έκδοση Spaceback γαρνίρει με στιλ και φαντασία.

 

Καλπάζει…

Ο βασικός κινητήρας της γκάμας είναι ο 1.2 TSI σε εκδόσεις 86 και 105 ίππων όπως στο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε. Τα 185 Nm εμφανίζονται από χαμηλά, συγκεκριμένα από τις 1.550 rpm ενώ διατηρούνται έως λίγο μετά τις 4.000 rpm, προσφέροντας ένα αποδοτικό εύρος 2.500 rpm, όπου μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί τις απλωμένες σχέσεις στο 6άρι κιβώτιο και να διαπιστώσει τον σβέλτο και οικονομικό χαρακτήρα του. Στην πράξη, αν και δεν διστάζει να κοκκινίσει το στροφόμετρό του, το ελαφρύ(κάτω από 1.200 κιλά) Spaceback προσφέρει απολαυστικό τράβηγμα από τις 1.600-4.500 και δεν χρειάζεται σχεδόν ποτέ να ξεπερνάς τις 5.000 rpm. Μόνο αν θέλεις να επιβεβαιώσεις τα νούμερα που υπόσχεται ο κατασκευαστής, δηλαδή τα 10,2’’ για τα πρώτα 100 km/h και τα 193 km/h τελικής ταχύτητας. Σε αυτή την περίπτωση και με επιθετικό ρυθμό οδήγησης η κατανάλωση θα σκαρφαλώσει παραπάνω από τα 9 lt/100 km, ενώ αν εκμεταλλεύεσαι την ροπάτη λειτουργία με αλλαγές στις 3.500 rpm, θα ρίξεις εύκολα την μέση κατανάλωση κοντά στα 7 lt/100 km. Σε κάθε περίπτωση το Rapid θα κινηθεί από σβέλτα έως γρήγορα και το μόνο που δεν θα συμβιβάσεις είναι η ταχύτητά σου. Επίσης θετικό είναι το γεγονός ότι ταξιδεύει ήσυχα διατηρώντας χαμηλά τις στροφές του, χάρις την μακριά 6η στο θετικό απ’όλες τις απόψεις κιβώτιο. Την περίφημη κύλιση έρχεται να συμπληρώσει και μια ποιοτική συμπεριφορά ανάρτησης που δεν ταλαιπωρεί, ενώ την ίδια στιγμή προσφέρει καλή πληροφόρηση και ελαφρώς σπορ γεύση, στο βαθμό που του επιτρέπει το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Η ανάρτηση διατηρεί την σφιχτή φιλοσοφία, όμως δεν θα νιώσεις ότι κοπανάει, ενώ αν ψάχνεις σπορ διάθεση θα διαπιστώσεις ότι συνολικά το Spaceback ανταποκρίνεται χωρίς φυσικά να αποτελεί προτεραιότητά του. Σε ουσία και ταχύτητα παίρνει άριστα, ενώ στο συνεχές στροφιλίκι όχι μόνο δεν δυσανασχετεί αλλά δείχνει να το απολαμβάνει προσφέροντας έναν καλό λόγο για να βρίσκεσαι συχνά πίσω από το τιμόνι του. Το τελευταίο ακολουθεί υπάκουα και πειστικά τις εντολές του οδηγού, τα φρένα προσφέρουν αποτελεσματική λειτουργία σε κάθε περίπτωση και η ουρά δείχνει μια τάση συμμετοχής στο παιχνίδι βοηθώντας στην τοποθέτηση. Φυσικά ποτέ δεν θα επεκταθεί γιατί το «αφεντικό» ESC, σύντομα θα διαγνώσει ατασθαλίες και θα επαναφέρει το Rapid και τον οδηγό του στον …ίσιο δρόμο.

 

Στιλ και ρεαλισμός

Το Spaceback χρησιμοποιεί αλώβητο στιλ με το …σκέτο Rapid μέχρι την μεσαία κολόνα και από εκεί και πίσω κονταίνει 179 mm και ακολουθεί την σύγχρονη λογική των επίκαιρων hatchback που κλέβουν λίγο στιλ από την φιλοσοφία των station wagon. Οι κόμπακτ διαστάσεις συνοδεύονται με μεγάλα ανοίγματα στις πίσω πόρτες και φυσικά την 5η του χώρου αποσκευών με το χαμηλότατο κατώφλι (μόλις 677 mm από το έδαφος). Δικαιολογημένα λόγω διαστάσεων τα 550 lt αποθηκευτικού χώρου έγιναν 415 lt που και πάλι δύσκολα θα τα βρεις στις mainstream προτάσεις του μικρομεσαίου ανταγωνισμού. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι επίσης Rapid, γνωστή και αποδεκτή σε αισθητική. Απουσιάζουν οι σχεδιαστικές υπερβολές αλλά δηλώνουν παρών η ποιότητα και η καλοφινιρισμένη λογική και συναρμολόγηση. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει ρεπερτόριο πληροφορίας με ευανάγνωστες ενδείξεις και το σαλόνι είναι ανώτερο χωροταξικά με τους επιβάτες να βρίσκουν ευχάριστη την παραμονή τους σε αυτό. Ανεξάρτητα από το ύψος τους θα βρουν αεράτο τον χώρο σε πόδια και κεφάλι, ενώ ακόμα και ο μεσαίος δεν θα νιώσει μειονεκτικά παρά το γεγονός ότι το έδρανο προσφέρει μικρή υψομετρική διαφορά. Πίσω τους ακριβώς ο αποθηκευτικός χώρος επαρκεί για τουρισμό με αποσκευές, ενώ για ειδικές μεταφορές η ανάκλιση των καθισμάτων εμφανίζει 1.380 διαθέσιμα λίτρα. Οι ανέσεις εξοπλισμού είναι ανάλογες της έκδοσης που επιλέγεις, ενώ προσφέρεται και δυνατότητα εξατομίκευσης ανάλογα με τα γούστα του πελάτη. Ακόμα και η βασική έκδοση(Active) προσφέρει αξιοπρεπέστατο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας ESC, λειτουργία hill-hold control, αυτόματο κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδίου, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα, ηχοσύστημα με υποδοχή MP3, ενώ οι εκδόσεις Green Tec περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων στάνταρ σύστημα Start & Stop, λειτουργία ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα και ελαστικά χαμηλής αντίστασης. Σε γενικές γραμμές είναι η σύγχρονη εφαρμογή του σωστού μικρομεσαίου, που με χαμηλούς τόνους καταφέρνει να κερδίσει μια θέση στην αφρόκρεμα των αυτοκινήτων που αξίζει να αποκτήσεις.

συμπέρασμα
Φθηνότερο, ελαφρύτερο και φυσικά ταχύτερο από το alter ego του με τον 1.6 TDI που ουσιαστικά πρωτογνωρίσαμε το Rapid Spaceback. Η βενζινοκίνητη βερσιόν ξεκινάει επιθετικά και φορτώνει το καλάθι των πλεονεκτημάτων με το καλημέρα. Βάζει σε σκέψεις όλους όσους έχουν υπνωτιστεί από το άρωμα και την φήμη του πετρελαίου και οδεύουν ασυζητητί στις εκθέσεις για να απολαύσουν τα οφέλη του. Το Rapid Spaceback στην έκδοση 1.2 TSI με τους 105 υπερτροφοδοτούμενους ίππους είναι όσο ευρύχωρο χρειάζεσαι ένα πρακτικό hatchback της μικρομεσαίας κλάσης, τόσο κόμπακτ για να μην σου παιδεύει την καθημερινότητα και αρκετά κομψό για να το απολαμβάνει το μάτι σου. Με απόλυτα λογικό κόστος αποκτάς επιδόσεις και δραστήρια διάθεση που κουμπώνουν στην εύστοχη συμπεριφορά του και παράλληλα προστατεύει το πορτοφόλι σου αν νιώθεις ανησυχία για την κατανάλωση. Αλλά ακόμα και αν δεν πείθεσαι υπάρχει κι’άλλο ακόμα φθηνότερο στην γκάμα, επίσης 1.2 TSI (86 PS), με τιμή που κάνει τα supermini να κοκκινίζουν!

SKODA Rapid Spaceback_2013 teaser

Skoda Rapid Spaceback GOCAR TEST DRIVE

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...