Toyota Corolla 1.4 D-4D

Το πιο καλοπουλημένο Toyota παγκοσμίως μπορεί τα τελευταία χρόνια να “άφησε χώρο” στην Ευρώπη για το Auris, ωστόσο διατηρεί την αίγλη του και τη διανθίζει με τον ικανό 1.400άρη diesel

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,5 sec
Μέση κατανάλωση3,8 lt/100km
Εκπομπές CO289 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 11η γενιά Corolla συνεχίζει να εστιάζει στις παραδοσιακές αξίες του μοντέλου γαρνίροντας με σύγχρονη τεχνολογία και απόδοση.

γλυκά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Άνεση ανάρτησης
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Τιμή
  • Επιδόσεις (φορτωμένο)

Το όνομα Corolla ταξιδεύει πολύ πίσω στο χρόνο. Από το 1966 που πρωτοπαρουσιάστηκε πέρασε μέσα από 4 δεκαετίες και 11 γενιές για να φτάσει στο σήμερα, έχοντας εδώ και πολλά χρόνια στο τσεπάκι τον τίτλο του πιο καλοπουλημένου μοντέλου στην ιστορία της αυτοκίνησης. Βέβαια, παρότι ανά την υφήλιο συνεχίζει να “φεύγει” σαν ζεστό ψωμί (2ο σε πωλήσεις μοντέλο παγκοσμίως το 2013), στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια έχει περάσει στο παρασκήνιο, αφήνοντας στο Auris την εκπροσώπηση στα –πιο δημοφιλή- hatchback. Συνεχίζει παρόλα αυτά να έχει το κοινό της, ένα παραδοσιακό κοινό που συνεχίζει να γοητεύεται από τις sedan φόρμες και να επενδύει στην ευχρηστία και την αξιοπιστία που πλέον έχουν γίνει συνώνυμα της Corolla.

 

Κούρσα με τα όλα της

Σχεδιαστικά, οι επιρροές από το Auris είναι άμεσα εμφανείς αλλά όχι κυρίαρχες. Γενικά οι γραμμές είναι απλές με την γυαλιστερή μάσκα εμπρός να σπάει τη συντηρητικότητα και τα μακρόστενα πίσω φώτα να φωνάζουν την ασιατική καταγωγή. Με το μέτρο ανά χείρας, το μήκος φτάνει τα 4,6 m και το μεταξόνιο τα 2,7 m. Η Corolla δείχνει και είναι μεγάλη – φανταστείτε ότι η Corolla sedan του 1990 (αποκλείεται να μην υπήρχε τουλάχιστον μία στο τότε στενό συγγενικό ή φιλικό σας περιβάλλον) είχε μήκος 4,2 m! Μέσα, τα πράγματα αποκτούν περισσότερο ενδιαφέρον. Εδώ η συγγένεια με το Auris είναι περισσότερο εμφανής, με το κάθετο ταμπλό να δίνει έναν μοντέρνο αέρα. Η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι Toyota στις καλές της στιγμές, με προσοχή στη λεπτομέρεια και ασημί φιλέτα τριγύρω που σπάνε ευχάριστα τη μουντάδα του διακόσμου.

Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής των 6,1 ιντσών. Εκεί εδρεύει το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2ης γενιάς με τις λειτουργίες του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού, του αυτοκινήτου και της κάμερας οπισθοπορείας. Η εργονομία συγκαταλέγεται στα θετικά της νέας Corolla και η θέση οδήγησης βολεύει κάθε σωματότυπο. Προσεγμένη είναι και η ηχομόνωση, με τους θορύβους του πετρελαιοκινητήρα και του περιβάλλοντος να κρατούνται αποτελεσματικά εκτός καμπίνας. Το δυνατό σημείο όμως της Corolla είναι οι πολύ καλοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται άνετα έχοντας ξεκάθαρα την αίσθηση ενός μεγάλου αυτοκινήτου. Αλλά και όσοι κάτσουν πίσω δεν θα νιώσουν σε καμία περίπτωση μειονεκτικά. Ειδικά στα γόνατα, οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα απολαμβάνουν αξιοζήλευτη ευρυχωρία ενώ ακόμη κι ένας τρίτος δεν θα κάτσει άβολα ούτε θα στριμώξει ιδιαίτερα τους άλλους δύο. Την ίδια στιγμή, το πορτμπαγκάζ των 452 λίτρων είναι έτοιμο να “καταπιεί” σχεδόν τα πάντα, παρά το ακανόνιστο σχήμα του. Στα θετικά του εσωτερικού συγκαταλέγονται οι επαρκείς θήκες για τα μικροαντικείμενα και ο καλός εξοπλισμός που από τη βασική κιόλας έκδοση περιλαμβάνει 7 αερόσακους (μαζί με αυτόν για τα γόνατα του οδηγού), ESP, air condition, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα και εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα.

 

Σωστός οικογενειάρχης

Στο δρόμο, η Corolla προβάλλει το οικογενειακό της προφίλ. Η ανάρτηση εστιάζει στην άνεση και προσφέρει ήσυχη κύλιση. Στη νορμάλ οδήγηση δεν δείχνει μαλακή και μόνο όταν πιέσεις σε κλειστό στροφιλίκι αρχίζει το αμάξωμα να γέρνει αισθητά. Το κράτημα πάντως είναι καλό. Δεν σε εμπνέει να ευχαριστηθείς οδήγηση, αλλά προσφέρει ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Όσο για τον 1.400άρη diesel, η πλούσια ροπή του σώζει την κατάσταση. Στην καθημερινότητα ακούει στο γκάζι και σου δίνει την αίσθηση πως έχει αποθέματα δύναμης. Όταν βέβαια αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα, ανακαλύπτεις πως οι 90 ίπποι τελειώνουν γρήγορα μπροστά στο βάρος των 1.300 κιλών, που σε ταξίδι με μια τετραμελή οικογένεια και μπαγκάζια μπορεί να ξεπεράσει τον 1,5 τόνο. Αλλά αυτό θα το αντιληφθείς σε λίγες περιπτώσεις. Την οικονομία που προσφέρει όμως ο 1.4 D-4D την αντιλαμβάνεσαι καθημερινά. Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, η μέση κατανάλωση στρογγυλοκάθεται στα 5,5-5,7 lt/100 km και με βαρύ δεξί πόδι άντε να ανέβει στα 7.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Το ερώτημα όμως είναι: αξίζει η νέα Corolla συγκριτικά με πιο προσιτά μικρομεσαία sedan; Αν δίνεις βαρύτητα στην ποιότητα, αυτή που αισθάνεσαι συνολικά, ναι. Αλλά στα πάνω από 18.000 € που κοστίζει η βασική diesel έκδοση, η Corolla έχει να αντιμετωπίσει εξαιρετικά μεσαία μοντέλα, όπως π.χ. το νέο Skoda Octavia.

Toyota Corolla Sedan 2013

Toyota Corolla - 40 million and counting

Toyota Corolla Sedan - Australia And Europe - 2014

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...