MINI Paceman 1.6 Cooper D

Ένα premium crossover coupe από την ΜΙΝΙ σε έκδοση turbodiesel που παραμένει ασυμβίβαστο ως προς την οδηγική απόλαυση.

  • -
  • -
Ισχύς112 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Μέση κατανάλωση4,3 lt/100km
Εκπομπές CO2111 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το έβδομο παιδί της MINI στην νεότερη εποχή λέγεται Paceman και μπορεί επισήμως να αποτελεί αυτόνομο και ξεχωριστό μοντέλο, στην πράξη όμως εκπροσωπεί την κουπέ βερσιόν του Countryman.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Στιβαρή αίσθηση
  • Ανάρτηση
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Αμεσότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Χαρακτήρας
ξυνά
  • Ελκτική πρόσφυση
  • Τσιμπημένη κατανάλωση
  • Τιμή

Η συνταγή υλοποίησης ήταν λίγο πολύ γνωστή και κάτω από το εντυπωσιακά τολμηρό σχεδιαστικά Paceman επί της ουσίας φωλιάζει, ζει και αναπνέει η ψυχή του Countryman. Ίδιο μεταξόνιο και μηχανικά μέρη, ταμπλό και εν μέρει εσωτερικός κόσμος. Οι ομοιότητες με το 5θυρο αδέρφι του είναι αρκετές, ακόμα και αν το σχεδιαστικό σκαρίφημα ακολουθεί τον δικό του ξεχωριστό δρόμο. Κάπου εδώ επεμβαίνουν και οι άνθρωποι της MINI για να τονίσουν ότι στον ξεχωριστό δρόμο ανήκει και το χαμηλότερο, διαφορετικό πλαίσιο όπως λένε, που ενσωματώνει πιο σπιρτόζικη διάθεση από ένα Countryman. Στόχος άλλωστε στην σύλληψη του Paceman είναι η sporty διάσταση του θέματος crossover, κλάση που κατά βάθος ανήκει φορώντας πάραυτα την τρίθυρη νεανικά προχωρημένη κουπέ περιβολή.

 

Χορταίνει το μάτι

Στο Paceman λοιπόν βρίσκεις αρκετά γνώριμα σημεία όπως η μάσκα και τα φανάρια εμπρός όμως δεν θα το μπερδέψεις ποτέ με κάτι άλλο. Η ξεχωριστή του ταυτότητα κάνει μπαμ από μακριά και σε προδιαθέτει για δυναμικές στιγμές από την σχεδίαση και μόνο. Αν και τρίθυρο το Paceman είναι ανεπαίσθητα μακρύτερο (12 mm) και αναμενόμενα χαμηλότερο (43 mm) λόγω της κουπέ λογικής, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι του λείπει ανάστημα. Ουσιαστικά η οροφή σβήνει προς τα πίσω δημιουργώντας την κουπέ ψευδαίσθηση που τονίζει τον δυναμισμό και την ιδιαιτερότητα, ενώ τα οριζόντια φώτα πίσω ξεφεύγουν από τον μέχρι στιγμής κανόνα κάθετης τοποθέτησης. Το μυώδες, φουσκωτό στιλ είναι εμφανές, οι πόρτες αναμενόμενα μεγαλύτερες για να διευκολύνουν τους δυο και μοναδικούς πίσω επιβάτες στην είσοδο-έξοδο, αν και κύρια προτεραιότητα του Paceman όπως είναι εμφανές δεν είναι να σε καταπλήξει με χώρους και πρακτικότητα. Παρόλα αυτά στην αυστηρά τετραθέσια καμπίνα οι χώροι ικανοποιούν και αν δεν συζητάμε για εύζωνους αλλά για νορμάλ ενήλικες δύσκολα θα ακούσεις παράπονα. Οι πίσω θα βρουν επαρκές ζωτικό χώρο για τα πόδια, ενδεχομένως να νιώσουν την επένδυση της οροφής πιο κοντά στα κεφάλια τους, αλλά γενικά δεν θα νιώσουν κλειστοφοβικά χάρις την καλή ορατότητα προς τα έξω. Οι ανεξάρτητες ρυθμίσεις στα καθίσματα τους δίνουν χωροταξικές λύσεις, ενώ οι συρόμενες ποτηροθήκες στις κεντρικά τοποθετημένες αλουμινένιες ράγες που τρέχουν μέχρι εμπρός προσφέρουν στιλ και πρακτικότητα. Πίσω τους υπάρχει ένας ρηχός μεν αλλά καλός χώρος για αποσκευές 330 lt, μόλις 20 δηλαδή λιγότερα από ένα Countryman. Στην καμπίνα, η νεορετρό αισθητική επικρατεί όπως και σε κάθε κατασκευή της MINI, με χαρακτηριστικότερο hi light το μεγάλο στρογγυλό και κεντρικά τοποθετημένο ταχύμετρο. Εικόνα κατ’ομοίωσιν με το Countryman βιώνει οδηγός συνοδηγός, αλλά και αντίστοιχο υψηλό επίπεδο ποιότητας, εξοπλισμού και διάκοσμου με τη μοντέρνα αύρα να φτιάχνει διάθεση. Οι αεροπορικού τύπου διακόπτες στην βάση της κονσόλας παραμένουν για να μην αλλοιώνεται ο MINI χαρακτήρας αλλά το θετικό point εργονομίας αφορά τους διακόπτες για τα παράθυρα που βρίσκονται σε πιο φυσιολογική θέση, στην πόρτα.

 

Crossover la kart

Με το τιμόνι στα χέρια διαπιστώνεις ότι η εποπτική θέση και τα crossover χαρακτηριστικά δεν θα κλονίσουν την απόλαυση. Αντιθέτως «φορτίζουν» την αυτοπεποίθηση ώστε να είσαι λιγότερο ντελικάτος σε κακοτεχνίες με το Paceman να φιλτράρει σωστά τα λάθη των εργολάβων. Σφιχτό και στιβαρό σε αίσθηση με τιμόνι ολοζώντανο και με πιο σπορ φιλοσοφία ρύθμισης στην ανάρτηση συνδυάζει την συμπεριφορά του mainsteam MINI και του Countryman. Λιγότερο ξαφνικό από το hatchback, περισσότερο δραστήριο από το οικογενειακό crossover, θα απολαύσεις το επικοινωνιακό του χάρισμα σε κάθε είδους διαδρομή. Σύμμαχος και ο turbodiesel 1.6 που μπορεί να μην εντυπωσιάζει σε νούμερα αλλά στην πράξη δεν συμβιβάζει το ταμπεραμέντο του αυτοκινήτου. Μόνο το traction control δείχνει αδυναμία ελέγχου της πρόσφυσης σε γλιστερό τερέν και απενεργοποιώντας το, το φαινόμενο γίνεται πιο έντονο. Νιώθεις συχνά τον εσωτερικό τροχό να σπινάρει όταν εκδηλώνεται το κύμα ροπής και σου ζητάει λιγότερη ανησυχία στο δεξί πόδι. Οι 112 ίπποι και τα 270 Nm ροπής από τις 1.750 rpm σε συνδυασμό με το εξαιρετικό σε αίσθηση και κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο επιταχύνουν τον σχεδόν ενάμιση τόνο (με οδηγό και καύσιμα) σε 10,8’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και φτάνει εύκολα στην τελική ταχύτητα των 187 km/h. Στα «πολλά» νιώθεις την ακλόνητη αίσθηση να σε διακατέχει, όμως το πεδίο απόλαυσης είναι οι επαρχιακοί δρόμοι όπου οι ευθείες σπανίζουν. Εκεί ελίσσεται αέρινα από στροφή σε στροφή, η δραστήρια ουρά σε αφήνει να παίξεις με τοποθετήσεις και δημιουργεί τις προϋποθέσεις να το οδηγήσεις σαν GTi, ακόμα και αν ο turbodiesel δεν βρίσκεται εδώ για αυτό τον σκοπό. Η πολιτισμένη λειτουργία του και η πληθωρική ροπή δεν θα σε αφήσουν ποτέ ξεκρέμαστο, ούτε θα αλλοιώσει την γεύση της απόλαυσης. Σε επιθετική οδήγηση φυσικά η κατανάλωση θα πλησιάσει το δεκάρικο, ενώ με σύνεση και στρωτές γραμμές στην οδήγηση, θα παραμείνεις σβέλτος κατεβάζοντάς την λίγο πάνω από τα 7 lt/100 km. Βέβαια οι τιμές του κατασκευαστή δύσκολα επιβεβαιώνονται για να ξεχωρίσει σε επίπεδο κατανάλωσης με την χαμηλότερη τιμή σε συνθήκες καθημερινότητας να στρογγυλοκάθονται λίγο πάνω από τα 6 lt/100 km, μια καλή τιμή μεν αλλά όχι για βραβείο. Σαφώς για να το επιλέξεις όμως θα βάζεις σε προτεραιότητα τα δυναμικά του χαρακτηριστικά που μένουν αλώβητα ακόμα και αν οδηγείς σε κακοστρωμένους ελληνικούς δρόμους, την προχωρημένη σχεδίαση και αισθητική ώστε να του συγχωρήσεις το γεγονός ότι δεν διεκδικεί oscar οικονομίας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΟΪΔΑΝΗΣ
MINI_Paceman_1.6_Cooper_D_TEST_2014

συμπέρασμα

Δυναμικό και δραστήριο στις σπορ προθέσεις και με έντονο lifestyle το Paceman έχει κάθε λόγο να θεωρείται συγκερασμός όλων των θετικών στοιχείων της γκάμας. Δεν παύει να είναι ένα τολμηρό βήμα για τον τραπεζικό σου λογαριασμό, που δικαιολογεί όμως με την ιδιαιτερότητα του χαρακτήρα την ύπαρξή του. Αν νιώθεις ότι hatchback είναι πολυφορεμένο και το Countryman ενδιαφέρον αλλά όχι τόσο δυναμικό συνολικά όσο θα χρειαζόσουν, το Paceman είναι το καλυτερο αντίδοτο ακόμα και στην μικρή turbodiesel έκδοση.

MINI Paceman_ Street Attitude

MINI Paceman.Driving Scenes.

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
81
GOCAR Magazine #81

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...