MINI Countryman ALL4 Cooper S

Αέρας περιπέτειας, ταχύτητας και συμπεριφοράς από ένα μοντέρνο παιδί της δυναμικής οικογένειας MINI

  • -
  • -
Ισχύς190 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,7 sec
Μέση κατανάλωση6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2148 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η φευγάτη έκδοση του Countryman με ταμπέλα Cooper, το γρήγορο μοτέρ με κωδικό S και φυσικά τετρακίνηση για να δέσει το γλυκό! 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Μοντέρνα αισθητική
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Κράτημα
  • Τετρακίνηση
  • Σπορ συμπεριφορά
ξινά
  • Σκληρή ανάρτηση
  • Κατανάλωση
  • Τιμή

Το Countryman έκανε την υπέρβαση για την ΜΙΝΙ, που μετά από καιρό κατάλαβε ότι έπρεπε να ανοίξει τα φτερά της. Το ψωμί δεν είναι μόνο στα premium hatchback μοντέλα που αναβιώνουν μέσα από την εξέλιξή τους με σύγχρονο τρόπο φυσικά την πετυχημένη φιλοσοφία του πρωτότυπου. Σε αυτό το κομμάτι τουλάχιστον και σε επίπεδο σπορ προσφοράς τα Cooper S πέτυχαν απόλυτα τον σκοπό τους, έφτιαξαν κοινό είτε αυτό μαγεύτηκε από τις δυνατότητες και επιδόσεις είτε από το image έτσι όπως το καθοδηγεί το σύγχρονο marketing. Χρειαζόταν και κάτι για να χτυπήσει σε πιο εύφορη κατηγορία αγοράς, αυτή με την μικρομεσαία ταμπέλα. Άλλωστε πέρα από το ψάρεμα αγοραστών από άλλες κατηγορίες, το κοινό που στήριζε μεγάλωνε, αποκτούσε ανάγκες και νέες επιθυμίες και το hatchback όσο mainstream ΜΙΝΙ και αν παραμένει, απλά δεν αρκεί.

 

Όλα σε ένα…

Ψάχνοντας το ιδανικό μοναδικό σου αυτοκίνητο τελικά καταλήγεις ότι οι επιπλέον πόρτες είναι χρήσιμες, οι χώροι αναγκαίοι και η εκδρομική του υπόσταση στοιχείο που γοητεύει και φτιάχνει την διάθεση. Φυσικά και δε συμβιβάζεις την ομορφιά και αισθητική που όσο και αν θεωρούνται υποκειμενικοί τομείς είναι λόγοι για να το προτιμήσεις ή να το απορρίψεις και ζητάς το μέγιστο από αυτό που σηκώνει η τσέπη σου από τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Για να φτάσεις στο σημείο να καλοβλέπεις το Countryman διαθέτεις εύστοχη προσέγγιση σε όσα προαναφέρθηκαν και όταν μάλιστα συνοδεύεται από τα διακριτικά ALL4 και Cooper S όπως αυτό της δοκιμής, σημαίνει ότι διαλέγεις τον αφρό! Δεν τραβάς λαχνό που σου εξασφαλίζει απλά ένα premium Crossover, αλλά κερδίζεις τετρακίνηση και το καλό υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ με τους 184 ίππους. Πριν μας απασχολήσει το δυναμικό κομμάτι όμως πρέπει πρώτα να χορτάσει το μάτι και το 5θυρο υπερυψωμένο MINI έχει κάθε λόγο να το «ταΐσει» νοστιμιά! Οι μικρομεσαίες διαστάσεις του δεν έχουν παρασυρθεί από την σύγχρονη τάση ξεχειλώματος και είναι κρατημένες σε κόμπακτ μεγέθη με το μήκος να μην ξεπερνά τα 4.097 mm, το πλάτος τα 1.789 mm και το ύψος τα 1.561 mm. Σχεδιαστικά καταφέρνει να ταιριάζει στοιχεία από το ξεχωριστό στιλ των σύγχρονων MINI και χωρίς να απαρνιέται το design δίνει τον τόνο του crossover με περιπετειώδες look αλλά και ταυτόχρονα με premium στιλ που δεν σε αφήνει αδιάφορο. Η ουσία είναι ότι το Countryman ξεχωρίζει από τον σωρό των σύγχρονων crossover με το ιδιαίτερο σχεδιαστικό του χαρακτήρα και δείχνει ότι η έντονα δυναμική προσωπικότητά του προσφέρει συγκινήσεις. Ακόμα πιο ξεχωριστό είναι και το στιλ που υιοθετεί στο εσωτερικό του, όπου μιμείται τις hatchback εκδόσεις στον τρόπο έκφρασης του ταμπλό με το κεντρικά τοποθετημένο μεγάλο ταχύμετρο να δεσπόζει στο κέντρο στην κορυφή της κονσόλας. Στον πυρήνα του ταχύμετρου βρίσκεται ενσωματωμένη η κεντρική έγχρωμη ψηφιακή οθόνη από την οποία λαμβάνει κανείς πληροφορίες που αφορούν το trip computer, τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα, το ίδιο το αυτοκίνητο την επικοινωνία και ψυχαγωγία και υπηρεσίες Navigation, ενώ στις πιο απλές εκδόσεις αντί του MINI Connected η εικόνα περιορίζεται σε μια πιο ταπεινή ψηφιακή μπάρα για πιο βασικές πληροφορίες. Όπως και να έχει όμως η ποιότητα προσφοράς είναι από ικανοποιητική έως πλήρης ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού της έκδοσης, ενώ σε καμιά περίπτωση δεν θα βρεις ελλείψεις. Ομοίως και το επίπεδο της κατασκευής του διάκοσμου και της αισθητικής κερδίζει τον φιλοξενούμενο στο σαλόνι, ενώ η premium sport φινέτσα επικρατεί και χαρακτηρίζει το μοντέρνο εσωτερικό. Το μεταξόνιο των 2.595 mm προσφέρει αξιοπρεπείς μικρομεσαίους χώρους για 5 ενήλικες μετά και την στάνταρ τριθέσια διάταξη (προαιρετικά 2θέσια) του πίσω καθίσματος, ενώ με την ανάκλιση των καθισμάτων δημιουργείται ένας ικανοποιητικά επίπεδος χώρος για ογκωδέστερες μεταφορές. Σίγουρα δεν διαπρέπει ούτε δημιουργεί προϋποθέσεις για να χαρακτηριστεί top στην κλάση του, όμως οι πρακτικές λύσεις υπάρχουν για να διευκολύνουν την καθημερινότητα και τις ανάγκες που προκύπτουν. Στην βασική του μορφή ο χώρος για τις αποσκευές προσφέρει 350 έως 440 λίτρα με το συρόμενο πίσω κάθισμα, ενώ με αναδίπλωση φτάνει τα 1.170 lt. Βελτιωμένη εμφανίζεται και η εργονομία χάρις την μετακίνηση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα από την βάση της κονσόλας στα μπράτσα της πόρτας.

 

Εκτεταμένο παλμαρέ δράσης

Η ευελιξία τύπου καρτ ανέκαθεν χαρακτήριζε τις κατασκευές της MINI και το Countryman παρά τον crossover χαρακτήρα δεν απέχει από το αρχικό dna που έχουν μπολιαστεί οι κατασκευές της εταιρίας. Σαφώς η φιλοσοφία της κατασκευής και το ανάστημα (150 mm από το έδαφος) τοποθετεί ψηλότερα το κέντρο βάρους, όμως το Countryman δεν πτοείται και από τις απλές εκδόσεις δείχνει τα δόντια του. Πόσο μάλιστα στην προικισμένη έκδοση Cooper S της δοκιμής με την τετρακίνηση ALL4 να πολλαπλασιάζει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Το σύστημα τετρακίνησης βασίζεται σε ένα ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη που μεταφέρει σε νορμάλ συνθήκες έως 50% της ροπής στο πίσω διαφορικό, ενώ σε πιο δυναμικές στιγμές το ποσοστό φτάνει στιγμιαία έως και 100 %. Πακέτο με τους τροχούς των 17’’ με διάσταση ελαστικών 205/55 και μια ιδιαιτέρως σφιχτή σε αποσβέσεις ανάρτηση, το Countryman ALL4 Cooper S δείχνει να ισορροπεί έντεχνα το crossover ταμπεραμέντο με το extreme sport. Σίγουρα δεν είναι ότι καλύτερο μπορεί να σου τύχει σε επίπεδο άνεσης, αλλά τουλάχιστον σε αποζημιώνει με το αποτελεσματικό πάτημα και το δυναμικό κράτημα. Επικοινωνιακότατο και γρήγορο τιμόνι, σε οδηγούν αστραπιαία από στροφή σε στροφή, ενώ ο λόγος της ταχύτητας οφείλεται και σε μεγάλο βαθμό στον υπερτροφοδοτούμενο 1.6 με τους 184 ίππους και τα 240 Nm ροπής. Με twin scroll τούρμπο και άμεσο ψεκασμό τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα είναι περίφημα είτε διαλέγεις να παίρνεις το μέγιστο από αυτόν είτε βολτάρεις σε ρυθμό …περιπολίας! Πολιτισμένος και γεμάτος από χαμηλά και πληθωρικά γενναίος από τις μεσαίες έως ψηλά στον κόφτη έχει για σύμμαχο και ένα άριστα κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο που το χέρι σου απολαμβάνει τις αλλαγές, χωρίς όμως να είναι πάντα απαραίτητο. Η ροπή σου επιτρέπει να έχεις ξεχαστεί με μια και δυο επάνω, ενώ αν τις αλλάζεις με τις στροφές στο μέγιστο εισπράττεις 7,9’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και αν επιμείνεις στο γκάζι θα δεις παραπάνω από τα 210 km/h επίσημης τελικής ταχύτητας που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Σε τέτοιους ρυθμούς βέβαια η κατανάλωση σκαρφαλώνει παραπάνω από τα 12 lt/100 km, ενώ σε απλά σβέλτο ρυθμό με λιγότερο μαστίγιο υπολόγισε ένα δεκάρικο. Επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση άλλωστε δύσκολα συμβιβάζονται και υπολογίστε παράλληλα τις έξτρα τριβές από την τετρακίνηση αλλά και το επιπλέον βάρος που συνολικά πλησιάζει τα 1.500 κιλά. Οι οικονομικότερες στιγμές που θα ζήσεις πίσω από το τιμόνι του Countryman ALL4 Cooper S  γυροφέρνουν στα 8 lt/100 km, όμως αν είχες την οικονομία ως προτεραιότητα δεν θα επέλεγες αυτή την έκδοση, αλλά κάποια πετρελαιοκίνητη. Αυτό που απολαμβάνεις στην γρήγορη έκδοση είναι την συμπεριφορά επιπέδου καλοστημένου σπορ αυτοκινήτου. Στιβαρότητα και ακλόνητη αίσθηση στις ευθείες και δραστήρια διάθεση στο στροφιλίκι είτε  έχεις τα ηλεκτρονικά στο on είτε τα απενεργοποιείς. Στην δεύτερη περίπτωση, που ακυρώνεις το DSC και ενεργοποιείς τον διακόπτη Sport, νιώθεις εκτός από την απόκριση και το τιμόνι που ζωντανεύει την ουρά να σε βοηθά στις τοποθετήσεις. Το Countryman γλιστράει με τα τέσσερα και μπορεί να υποστηρίξει επιθετικές γωνίες για τους λίγους που μπορούν να αντεπεξέλθουν στο θεαματικό στιλ οδήγησης. Από  την άλλη μην ξεχνάμε και τον Crossover χαρακτήρα όπου με το λίγο παραπάνω ύψος από το έδαφος και τα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης θα σε ταξιδέψει εκδρομικά σε σημεία που τελειώνει η άσφαλτος. Ναι, είναι τσιμπημένο σε τιμή, σίγουρα δεν σου προστατεύει την τσέπη όταν φτάνει η ώρα του ανεφοδιασμού, όμως σου φτιάχνει κυριολεκτικά την διάθεση χωρίς να θεωρείται απαγορευμένος καρπός …ακόμα!

συμπέρασμα
Το πιο ευρύχωρο σύγχρονο MINI στην γκάμα, το μοναδικό που υποδέχεται τέσσερις ενήλικες με αποσκευές χωρίς να νιώθεις ότι διακατέχεται από την νόσο του ανθρωποδιώκτη. Το Countryman ήρθε ως οικογενειακό με crossover προθέσεις και στην πορεία απέκτησε τα υλικά για την συνταγή της επιτυχίας. Όλα σε ένα, με το προικισμένο Cooper S της δοκιμής να διαθέτει τα συμπληρωματικά διακριτικά ALL4 που δηλώνει την παρουσία τετρακίνησης το Countryman συγκεντρώνει κυρίως αρετές αν είσαι απαιτητικός από το αυτοκίνητό σου. Με υψηλό ρεπερτόριο απόδοσης, κρατήματος, τεχνολογίας και εξοπλισμού, το κομψά δυναμικό νεορετρό στιλ και την απολαυστική σπορ αίσθηση που σου μεταφέρει, μπορείς να νιώθεις ικανοποιημένος ότι τα όχι και λίγα λεφτά που επένδυσες έπιασαν τόπο.
VIDEOS

MINI Countryman

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...