BMW 420d

Η νέα τάξη πραγμάτων για την BMW στο χώρο των μεσαίων κουπέ ξεκινά από το νούμερο τέσσερα

  • -
  • -
Ισχύς184 PS
Ροπή380 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,5 sec
Μέση κατανάλωση4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2124 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η BMW βάζει τον αριθμό 4 στην ζωή μας και στην γκάμα της, προσφέροντας ένα γοητευτικά πληθωρικό κουπέ αμάξωμα με τις σπορ αρετές της εταιρείας να μην επηρεάζονται στο ελάχιστο από τον δίλιτρο turbodiesel της βασικής έκδοσης.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ορατότητα
  • Άνεση και ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Κράτημα
  • Συμπεριφορά
  • Κατανάλωση 
ξυνά
  •  Εσωτερική σχεδίαση από την σειρά 3
  • Τιμή

Η Σειρά 4 ουσιαστικά (τα ζυγά νούμερα γενικότερα - έρχεται και Σειρά 2) θα είναι από εδώ και στο εξής η κουπέ εκπροσώπηση της BMW για την μεσαία κατηγορία. Ξεχάστε λοιπόν την δίπορτη τριάρα, ένα αυτοκίνητο που σταδιοδρόμησε με επιτυχία στην κατηγορία για τριάντα οκτώ περίπου έτη και υποδεχθείτε την νέα τάξη πραγμάτων. Αν ψάχνετε για κοινά σημεία με το μέχρι πρότινος μεσαίο κουπέ, μην βιαστείτε πρόχειρα να θεωρήσετε ότι απλά άλλαξε ο Μανολιός. Ναι, μπορεί να χρησιμοποιεί πολλά κοινά από τα γνωστά μηχανικά μέρη και τεχνολογία, όμως εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα εξ ολοκλήρου νέο αμάξωμα υψηλών προδιαγραφών.

 

Σαγηνευτική, πληθωρική και πολλά υποσχόμενη

Κομψή και εντυπωσιακή με πληθωρική φιλοσοφία που προκύπτει από τις διαστάσεις και τα χαρακτηριστικά της, η Σειρά 4 γεμίζει το μάτι με υποσχέσεις. Το μακρύ αμάξωμα πλησιάζει τα 4,7 μέτρα και το φαρδύ και χαμηλό στιλ που περνάει ταιριάζει στο σύγχρονο στιλ των επίκαιρων κουπέ. Μια ματιά σε μεταξόνιο (2.810mm) και μετατρόχια (1.545 mm - 1.593 mm) δικαιολογεί τις πληθωρικές προθέσεις και επί της ουσίας γεμίζει κυριολεκτικά το δρόμο και όχι μόνο το βλέμμα των παρατηρητών. Ψαρωτική σε σχεδίαση χωρίς όμως να υπερβάλει πέρα από το μέγεθος, η 4άρα έχει τον τρόπο της να κουμπώνει σε αριστοκρατικά και supersport λημέρια. Σχεδιαστικές high light λεπτομέρειες, ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας 0,28, η πεπλατυσμένη μάσκα με τους μεγάλους αεραγωγούς (Air Curtains) εκατέρωθεν του προφυλακτήρα και τα γατίσια μάτια (φώτα), τα ορθάνοιχτα βράγχια στα εμπρός φτερά(Air Breathers) για να αποφορτίζουν τις αεροδυναμικές τάσεις και τις θερμοκρασίες των φρένων, οι τονισμένοι ωμοί και τα φουσκωτά καπούλια και φυσικά ο διακριτικός συνδυασμός ακμών και καμπύλων που προσθέτουν ρώμη και γοητεία. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι λίγο πολύ γνωστή. Το ταμπλό κοπιάρει κυριολεκτικά την «ξαδέρφη» σειρά 3, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό, όμως μια πινελιά διαφοροποίησης θα έδινε λίγο επιπλέον χαρακτήρα στον εσωτερικό κόσμο της νέας μεσαίας κουπέ. Κατά τα άλλα είναι μοντέρνο, πολυτελές με σπορ αίσθηση και πλήρες, ενώ η γνωστή ποιότητα BMW και η συνέπεια σε θέματα φινιρίσματος υλικών και εξοπλισμού είναι στοιχεία που εισπράττεις με γενναιοδωρία. Η βαριά και φαρδιά πόρτα με το μεγάλο άνοιγμα, συμβάλει στην εύκολη πρόσβαση των επιβατών στην αυστηρά τετραθέσια καμπίνα, ενώ δεν χρειάζεται να είσαι περιορισμένων διαστάσεων για να βολευτείς με άνεση πίσω. Σαφώς και για το μέγεθος του αυτοκινήτου θα μπορούσε να περιμένει κανείς χαοτικούς χώρους, όμως η νέα κουπέ της BMW περιορίζεται και από την σχεδιαστική της ιδιαιτερότητα. Πάντως προσφέρει χώρους όσους χρειάζονται, διαθέτει φωτεινή και όχι κλειστοφοβική καμπίνα, οι τυφλές γωνίες απουσιάζουν και συν της άλλοις έχει και έναν ικανό αποθηκευτικό χώρο 445 lt πίσω από τους επιβάτες.      

 

Ταξιδιάρικος απολαυστικός δρομέας

Με το ανάγλυφο «τατουάζ» 420d στα καπούλια της, η πληθωρική δίπορτη BMW ίσως να μην προϊδεάζει για ξέφρενες σπορ στιγμές με μυρωδιά καμένου ελαστικού να τριγυρίζουν τα ρουθούνια. Αν ψάχνεις κάτι τέτοιο πρέπει να σκαρφαλώσεις στην γκάμα, αν και ο σύγχρονος δίλιτρος turbodiesel με τους 184 ίππους στις 4.000 rpm και τα διαθέσιμα από τις 1.750 rpm, 380 Nm ροπής βγάζει τα δόντια του σε όποιον τον αμφισβητήσει. Μια ματιά στις επιδόσεις (232 km/h τελική και 7,3’’ για τα 0-100 km/h) επιβεβαιώνουν τις προθέσεις ενός ποιοτικού συνολικά κινητήρα που σέβεται το τρίπτυχο πολιτισμός, απόδοση, οικονομία. Ο άμεσος ψεκασμός και η τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας όπως και το προαιρετικό 8άρι αυτόματο Steptronic δημιουργούν μια ομάδα που στόχο έχει να απλοποιήσει τις καταστάσεις για τον οδηγό και να απολαμβάνει μέγιστη απόδοση με το μικρότερο κόστος. Πίσω από το τιμόνι της 420d νιώθεις ότι κάθεσαι χαμηλά, όπως πρέπει σε ένα κουπέ, χωρίς ταυτόχρονα να έχεις την αίσθηση ότι σέρνεσαι στο έδαφος. Σου μεταφέρει μια στιβαρή αίσθηση από τα πρώτα μέτρα που θα κυλίσεις τους τροχούς της και την νιώθεις σαν να είναι σμιλεμένη από ένα και μόνο κομμάτι. Η πιπεράτη πληροφορία στην υπόθεση είναι ότι οι μηχανικοί της BMW κατάφεραν να εξασφαλίσουν στην 4άρα το χαμηλότερο κέντρο βάρους( μόλις λίγο πριν τα 500 mm από το έδαφος) απ’όλη την γκάμα. Πακέτο με την αναβαθμισμένη ανάρτηση που διαθέτει σφιχτές αντιδράσεις, τα φαρδύτερα από τα εμπρός πίσω λάστιχα και την αμεσότητα από το σύστημα διεύθυνσης μπορείς να ορμάς φουριόζος από στροφή σε στροφή πλημμυρισμένος από πληροφορία και αίσθηση ασφάλειας, ενώ και την ώρα της επιβράδυνσης χαμογελάς από ικανοποίηση. Η πληθωρική 420d βολεύεται με άνεση ακόμα και σε σφιχτό στροφιλίκι είτε ακολουθείς με γραμμές την ροή του δρόμου, είτε αφήνεις την ουρά να πλαγιολισθαίνει στην περίπτωση που επιλέξεις το πρόγραμμα Sport+ που απενεργοποιεί τα ηλεκτρονικά ευστάθειας. Αν τώρα περιμένεις κοφτερές σπορ αντιδράσεις ξεπερνώντας το όριο θα διαπιστώσεις ότι οι διαστάσεις και το βάρος καμουφλάρονται μεν αλλά δεν κρύβονται. Ζήσε στο στιλ που σου υπαγορεύει και δεν θα χάσεις σε ταχύτητα αλλά και γενικότερα. Ακόμα και σβέλτα να την οδηγείς η κατανάλωση δύσκολα θα ξεπεράσει τα 8 lt/100 km, ενώ με σωστή εκμετάλλευση της ροπής και ουσιαστικά χαμηλομεσαία λειτουργία εξασφαλίζεις μια μέση κατανάλωση λίγο πάνω από τα 6 λίτρα. Καθόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο που ξεπερνά τα 1.600 κιλά πλήρες υγρών και με τον οδηγό στο τιμόνι. Η ζωηρή συμπεριφορά και η ακλόνητη αίσθηση σε ευθείες ακόμα και με την βελόνα ψηλά στην δεύτερη εκατοντάδα δίνει στην 420d την ταμπέλα του απολαυστικού εξπρές για διαδρομές από την μια πινέζα στην άλλη που κρατάει τον χάρτη. Εσείς απλά επιλέξτε χάρτη, γιατί η Ελλάδα μάλλον της πέφτει μικρή… 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ, BMW
BMW_420d_test_2014

συμπέρασμα

Η σειρά 3 Coupe πέρασε στην ιστορία και πλέον όταν θα γίνεται αναφορά για τα μοντέλα που ξεκινούν από τον αριθμό 4 εξυπακούεται ότι θα μιλάμε για κουπέ χωρίς να είναι απαραίτητη η αναφορά του όρου. Η «μικρή» και «φτηνή» θα είναι η δίλιτρη που και στις δυο βερσιόν (βενζίνη και πετρέλαιο) χαμηλά τέλη κυκλοφορίας λόγω της τεχνολογικής υποδομής που περιορίζει τους ρύπους της (CO2) και μη βιαστείτε να κρίνεται τις επιδόσεις. Η 420d της δοκιμής αποδείχτηκε ταχύτατη και υπεραποδοτική στον συνδυασμό σπορ προσφοράς και οικονομίας, αιχμαλώτισε την ματιά με την πληθωρική σπορ κομψότητα και επιβεβαίωσε για ακόμα μια φορά την φιλοσοφία της εταιρείας στο θέμα της οδιγικής απόλαυσης και εύστοχης συμπεριφοράς. Κομψότητα, ποιότητα τεχνολογία στο ανώτατο επίπεδο και να ένας καλός λόγος να επενδύσεις σε top coupe, αν σου περισσεύουν σαράντα φεύγα χιλιάδες ευρώ!  

GOCAR TEST BMW 420d 2014

The New BMW 4 Series Coupe

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
82
GOCAR Magazine #82

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...