ΔΟΚΙΜΗ Chevrolet Trax 1.4T AWD

Τετρακίνητο Crossover της Chevrolet που εγκλωβίζει πλήθος πλεονεκτημάτων από τον αφανή στις μέρες μας κόσμο των SUV

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2149 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Μινι SUV σερβιρισμένο με την δυναμική προσέγγιση της Chevrolet. Εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού, συνδυασμένο με γοητευτική τιμή για το σύνολο της προσφοράς.

γλυκά
  • Δυναμική σχεδίαση
  • Ευρυχωρία
  • Πρακτικές λύσεις
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Πρόσφυση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Χαμηλός εμπρός προφυλακτήρας
  • Αίσθηση τιμονιού και κιβωτίου
  • Κατανάλωση

Ζούμε εδώ και καιρό σε μέρες που ακούς SUV και τρομάζεις στην σκέψη από τα πάγια -και μη- έξοδα που τα συνοδεύουν. Αν ψάχνεις κάτι αντίστοιχο για light περιπέτεια, κάτι ποιο «φεύγα» από το προφανές ευρύχωρο στην μικρομεσαία γειτονιά, η λύση είναι μια. Κατηφορίζεις προς τα Crossover που και μοδάτα είναι και downsizing διαθέτουν και ουσιαστικά προσφέρουν ρεαλιστικότερες στιγμές σε όσους τα επιλέγουν. Κυρίως On και λιγότερο Off είναι η λογική τους με τον κανόνα να τα θέλει στην πλειοψηφία τους δικίνητα, εκτός από λίγα που απολαμβάνουν την τετρακίνηση. Φυσικά το Trax είναι ένα από αυτά τα λίγα, με την Chevrolet να συμπληρώνει «…και καλά»!

 

Trax, το μικρότερο στην ιστορία της Chevrolet

Από την αναδρομή στην ιστορία της εταιρείας προκύπτει ότι το Trax είναι το μικρότερο SUV, σε διαστάσεις και μοτέρ. Σταδιακά η φίρμα κερδίζει όλο και περισσότερα από τον όμιλο GM. Έτσι λοιπόν η κόμπακτ εκδοχή του μίνι SUV με το όνομα Trax βασίζεται στο πρωτοξάδερφο Opel Mokka, προσφέρεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις και μπορεί να γυροφέρνει ανάμεσα σε όρους SUV και crossover ανάλογα με τα διαφορικά του. Η «μικρή» έκδοση της δοκιμής με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.4 που απασχολεί την δοκιμή μας προσφέρεται σε AWD βερσιόν και πρακτικά είναι «οπλισμένη» για κάθε επιθυμία.
Η γνωστή και ελκυστική 5θυρη σιλουέτα έχει αποκτήσει το ξεχωριστό στιλ και χαρακτήρα των σύγχρονων Chevrolet. Με επιθετικά δυναμική αισθητική, την χαρακτηριστική μάσκα με τον παπιγιόν στην μέση, ακόμα πιο τονισμένους ώμους πάνω από τους θόλους και άλλες μικρές λεπτομέρειες, το Trax βασίζεται μεν στο Mokka αλλά διαχωρίζει με επιχειρήματα την θέση του. Ομοίως συμβαίνει και με την εσωτερική αισθητική που ακολουθεί πιο ρεαλιστικό και εργονομικό στιλ στην ενδοοικογενειακή κόντρα. Εδώ δεν θα δεις διάσπαρτους διακόπτες στην κονσόλα που θα σου δυσκολέψουν την ζωή, ούτε γυαλιστερές επιφάνειες στον διάκοσμο που φλερτάρουν με την αριστοκρατία. Η διακριτικότητα και ο ρεαλισμός υπερισχύουν στο σαλόνι του Trax που μπορεί να μην διαθέτει …χρυσόσκονη, όμως ικανοποιεί το μάτι στην πρώτη και στην δεύτερη ματιά. Καλοφτιαγμένο με σωστό φινίρισμα και φορτωμένο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα, το μικρό τετρακίνητο Chevrolet είναι πειστικό και ουσιαστικό απ΄όποια πλευρά και αν το κρίνεις. Ποιοτικά δεν έχεις να του προσάψεις κάτι, χωροταξικά σέβεται την 5θέσια υπόστασή του, ενώ από πρακτικής άποψης οι διάσπαρτες θήκες και ντουλαπάκια στην καμπίνα δίνουν λύσεις στην καθημερινότητα. Τα 356 lt του χώρου αποσκευών κρίνονται ικανοποιητικά ενώ ρίχνοντας τα πίσω καθίσματα ο διαθέσιμος χώρος πολλαπλασιάζεται (1.370 lt) και αναπόφευκτα δεν γλιτώνεις απο μεταφορές-μετακομίσεις.
Ο ξεχωριστός, μοτοσυκλετάδικος στα πρότυπα του Spark πίνακας οργάνων, είναι η ευχάριστη έκπληξη και ξεφεύγει από την πεπατημένη με αναλογικού τύπου στροφόμετρο και ψηφιακές ενδείξεις να πλαισιώνουν βενζινόμετρο, ταχύμετρο, trip computer και πυξίδα! Το σύστημα MyLink είναι η επόμενη ευχάριστη έκπληξη για το multimedia πακέτο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (συνδέεται και συνεργάζεται με τηλέφωνα Smartphones), ενώ στην βάση της κονσόλας θα βρει κανείς τον διακόπτη Eco που γαληνεύει τον χάρτη προγραμματισμού του εγκεφάλου ώστε να πετυχαίνει οικονομία καυσίμου. Επίσης, οι γενναίοι που θα χωθούν βαθιά στο εκτός δρόμου παιχνίδι θα βρουν χρήσιμο το διπλανό κουμπί του Hill Descent Control, το οποίο ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα σε απότομη κακοτράχαλη και γλιστερή κατηφόρα μεγάλης κλίσης, ζητώντας ουσιαστικά από τον οδηγό να κατευθύνει μόνο με το τιμόνι.      


Trax 
για όλα!

Φυσικά και βασίλειο του είναι η καθημερινότητα στην άσφαλτο όμως η παρουσία της AWD τετρακίνησης και το ικανό ύψος από το έδαφος δίνει στο Trax την ευκαιρία να χαράξει νέους δρόμους αναζήτησης. Η τετρακίνηση πρακτικά βασίζεται σε έναν ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη που εμπλέκεται και στέλνει ροπή στο πίσω διαφορικό όταν οι εμπρός τροχοί αρχίζουν να σπινάρουν. Μπορεί να στείλει έως και το 50% της ροπής πίσω, ενώ χαρακτηρίζεται άμεση σε βαθμό εμπλοκής και ελαφριά με το βάρος της να μην ξεπερνά τα 65 κιλά. Οι δυνατότητες του Trax ικανοποιούν ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες για ένα SUV, όμως δεν πρέπει ο οδηγός να ξεχνά ότι οδηγεί ένα light τετρακίνητο, με τα ελαστικά να έχουν ξεκάθαρη προτίμηση στην άσφαλτο και τη μουσούδα να κατεβαίνει χαμηλά για ηρωισμούς. Το λαστιχένιο φρυδάκι κάτω από τον χαμηλό προφυλακτήρα είναι το πρώτο που θα ξεκουμπώσει οπότε αργά η γρήγορα θα σου δώσει να καταλάβεις ότι δεν συμπαθεί τις υπερβολές.
Ο περιηγητικός χαρακτήρας του ταιριάζει καλύτερα με την τετρακίνηση να βρίσκει πρόσφυση ακόμα και σε ιδιότροπες συνθήκες και την ανάρτηση να ελέγχει μεν σωστά το αμάξωμα, αλλά να μην κολακεύει την άνεση όταν τσιμπήσεις λίγο τον ρυθμό σου. Σε επίπεδο δρόμο και στην άσφαλτο η εικόνα που σου μεταφέρει είναι ανάλογη ενός μικρομεσαίου με στιβαρή προσέγγιση ανάρτησης και ψηλή τοποθέτηση της θέσης οδήγησης. Σε καθημερινό τρόπο οδήγησης θα διαπιστώσεις την σφιχτή συμπεριφορά της ανάρτησης κυρίως σε κακοτεχνίες, ενώ αν ανεβάσεις ρυθμό θα θυμάσαι περισσότερο την χαλαρή αίσθηση από τιμόνι και κιβώτιο ταχυτήτων παρά την σπορ φιλοσοφία του πλαισίου που εδώ αποδίδει. Με πιο επιθετική διάθεση εισπράττεις φιλότιμη συμπεριφορά χωρίς πλεύσεις, η πληροφόρηση παραμένει συμβιβαστική όμως το Trax διατηρεί το πάτημα του εκδηλώνοντας ελαφριά υποστροφή όταν το παρακάνεις.
Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.4 με τους 140 ίππους και τα 200 Nm ροπής τα καταφέρνει περίφημα για τα σχεδόν 1.400 κιλά της κατασκευής και οι επιδόσεις δεν θα αφήσουν κάποιον παραπονεμένο τόσο σε νούμερα (0-100: 9,8’’ , τελική ταχύτητα: 194km/h) όσο και σε αίσθηση. Η ζωηρή του απόδοση έχει μικρό αντίκτυπο και στην κατανάλωση που δεν είναι από τις περιπτώσεις που υποκλίνεσαι. Μέσα στην πόλη συνηθέστερη τιμή με ελαφρύ πόδι πλησιάζει τα 8 λίτρα και αν ξεχαστείς φλερτάρεις το δεκάρικο, ενώ σε στιγμές αλλοφροσύνης το trip computer θα ξεπεράσει τα 13 λίτρα. Μην ξεχνάμε ωστόσο πως μιλάμε για τούρμπο μοτέρ 140 ίππων. Σε ανοιχτό δρόμο άλλωστε και με σταθερό ρυθμό μέχρι 130 Km/h θα πλησιάσεις τιμές λίγο πάνω από τα 7 lt/100 km.
Συνολικά το Trax είναι ένα άρτιο και σύγχρονο πακέτο που ικανοποιεί τους πολλούς, δεν απευθύνεται σε λίγους και προσφέρει περισσότερα από όσα φαντάζεται ο αγοραστής της κατηγορίας.

συμπέρασμα

Ένα μίνι SUV, με ταμπέλα crossover για να ταιριάζει στην εποχή και στους επίκαιρους ανταγωνιστές που προκύπτουν σαν μανιτάρια. Το Trax, από την μια βαδίζει στα δεδομένα του συγγενούς Opel Mokka και από την άλλη περνάει με τον τρόπο του το ξεχωριστό στιλ και χαρακτήρα των σύγχρονων Chevrolet. Με επιθετικά δυναμική αισθητική, τετρακίνηση AWD, τον υπερτροφοδοτούμενο 1.4 με τους 140 ίππους και ανώτερο επίπεδο ποιότητας εξοπλισμού, το μίνι SUV της Chevrolet έχει κάθε λόγο να φουσκώνει από υπερηφάνεια. Συμπληρώστε επίσης ως bonus το οδηγικό ενδιαφέρον την ευρυχωρία και ευελιξία του εσωτερικού και το πλήρες συνολικό ρεπερτόριο του χαρακτήρα του για να λάβει δικαιωματικά την θέση του στις πρωτοκλασάτες επιλογές της κλάσης.   

VIDEOS

Chevrolet Trax - Animation 2013

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...