Opel Cascada 1.6 SIDI Αuto

Πληθωρικό μεσαίο cabrio από την Opel με υφασμάτινη οροφή, που βαδίζει με την αυτοπεποίθηση της τεχνολογίας του.

  • -
  • -
Ισχύς170 PS
Ροπή280 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Μέση κατανάλωση7,2 lt/100km
Εκπομπές CO2168 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Πραγματικό τετραθέσιο, σε διαστάσεις ανώτερης κατηγορίας και με ανάλογη ποιοτική, τεχνολογική και αριστοκρατική αύρα, το Cascada είναι το ανοιχτό καμάρι της Opel.  

Αν ψάξεις στο βάθος της ιστορίας για ανοιχτό Opel θα πέσεις επάνω στο Kapitan του ’50, αργότερα στο Record του ’67, στο Monza A2 του ’86 αλλά και στην πρώτη και δεύτερη γενιά Astra. Αμφότερα τετραθέσια και με μαλακή οροφή, κάτι που υιοθετεί και το νεότερο της ανοιχτής παρέας Cascada, απέχοντας από την μόδα των CC που κάποια στιγμή απασχόλησε και το μικρομεσαίο Opel(Astra Twin Top). Ουσιαστικά το νέο ανοιχτό καμάρι της Opel στρογγυλοκάθεται στην κλάση premium cabrio και καλοβλέπει σαν ανταγωνισμό προτάσεις από μεγαλύτερες κατηγορίες για να δικαιολογήσει το μέγεθος και την τσιμπημένη ομολογουμένως τιμή. Με βάση το σκεπτικό του ανταγωνισμού που έχει σταμπάρει, η αιχμηρή και δυναμική σιλουέτα του Cascada αναζωπυρώνει το ενδιαφέρον για τους λάτρεις της κατηγορίας που αναζητούν φρέσκες προτάσεις. Η βάση της συνταγής είναι το Astra GTC και από εκεί και πέρα το ξεχείλωμα των διαστάσεων είναι εμφανές. Μήκος που πλησιάζει τα 4,8 m(230 mm μεγαλύτερο από Astra Twin Top), μεταξόνιο κοντά στα 2.7 m και το πληθωρικό αμάξωμα με το μυώδες στιλ δένει αρμονικά με την υφασμάτινη οροφή του και δείχνει ελκυστικό είτε ανοιχτό είτε κλειστό, μια διαδικασία που απαιτεί μόλις 17’’ και μπορεί να γίνει έως τα 50 km/h. Χρησιμοποιώντας αλουμίνιο και μαγνήσιο η οροφή διατηρεί χαμηλά το βάρος της κάτι που όμως δεν συμβαίνει συνολικά με το αυτοκίνητο που με τις ανάλογες ενισχύσεις για ακαμψία σημαδεύει τα 1.733 κιλά. Mε την οροφή αποθηκευμένη στον χώρο αποσκευών, υπάρχουν 280 lt για αποσκευές, ενώ κερδίζει άλλα 100 lt όταν αγκαλιάζει την καμπίνα. Η εφαρμογή της είναι εξαιρετική και αφήνει εκτός τους ενοχλητικούς θορύβους που αναστατώνουν την ζωή στην καμπίνα. Στο εσωτερικό η εικόνα, σχεδίαση, χωροταξία και ποιότητα παραμένει Astra, σε λίγο πιο premium εκτέλεση. Η τελευταία προκύπτει από το γενναίο πακέτο εξοπλισμού και τον αριστοκρατικό διάκοσμο που δίνει ένα κοσμοπολίτικο αέρα στο σαλόνι του Cascada. Η χαρακτηριστική κονσόλα με τους διάσπαρτους διακόπτες αναζητά χρόνο προσαρμογής, αλλά οι χώροι είναι εξαιρετικοί για την 4θέσια διάταξη ( πραγματικά τετραθέσια καμπίνα) και τα πράγματα της καθημερινότητας. Το ηλεκτρικό σύστημα Easy Entry διευκολύνει την πρόσβαση των πίσω επιβατών σε ένα χώρο ευρύχωρο και στις δυο διατάξεις(ανοιχτό/κλειστό), χωρίς τους συμβιβασμούς που συναντάς σε παρόμοιες κατασκευές.

 

Astra, μη με μαλώνετε…

Η αλήθεια είναι ότι ενώ αποποιείται τον όρο Astra παραμένει Astra κάτω από το εντυπωσιακό νέο κουστούμι του. Διατηρεί αμυδρά εξωτερικές ομοιότητες στην όψη, στο ταμπλό, αλλά και κάτω από το «ντύσιμο», όπου τα σωθικά έρχονται από τα «αδέρφια» του. όμως διαχωρίζει τον χαρακτήρα του από την στιγμή που νιώσεις την συμπεριφορά του. Κατ’αρχήν ο κινητήρας πραγματοποιεί  ντεμπούτο στο Cascada και υιοθετώντας το σύστημα Spark Ignition Direct Injection (SIDI), είναι νέος και στην έκδοση Eco Turbo, αποδίδει 170 ίππους και 280 Nm ροπής. Θεωρητικά διαφοροποιείται προς το καλύτερο σε σχέση με το μοτέρ που αντικαθιστά σε κατανάλωση, σε γεμάτη και πολιτισμένη απόδοση από χαμηλές στροφές και φυσικά σε ελαστικότητα. Στην πράξη εισπράττεις ραφινάρισμα και σύγχρονο τρόπο έκφρασης, με απουσία lag και ελαστικότητα από το ρελαντί, όμως το αυτόματο 6άρι κιβώτιο, οι 19άρηδες τροχοί (στάνταρ οι τροχοί 18’’) και το βαρύ αμάξωμα δεν βοηθούν την κατανάλωση να διακριθεί. Λογικό όταν έχεις να κουβαλήσεις περίπου δυο τόνους, με οδηγό, συνοδηγό και γεμάτο ρεζερβουάρ, όμως πακέτο με την κατανάλωση το Cascada θυσιάζει και μέρος των επιδόσεων που θα περίμενε κανείς από ένα μοτέρ αυτών των προδιαγραφών. Πρακτικά τα 9,9’’ για την διαδικασία 0-100 km/h και τα 217 km/h τελικής ταχύτητας είναι νούμερα που ικανοποιούν αλλά δεν εντυπωσιάζουν, ενώ ο τυπικός πελάτης της κατηγορίας θα βρει απόδοση και επιδόσεις αρκετά γοητευτικές για να απολαμβάνει τις βόλτες του. Αν χωνέψει και τα 8 με 9 λίτρα για κάθε 100 km, συνηθέστερη κολακευτική μέτρηση κατά την διάρκεια της δοκιμής ή τα 13lt/100km αν επιμένεις στο βαρύ πόδι τότε δεν έχει λόγους να γκρινιάξει για το Cascada. Η εικόνα με το τιμόνι στα χέρια και μέχρι σε σβέλτο ρυθμό θυμίζει Astra τόσο σε επίπεδο πληροφορίας όσο και στην γενικότερη συμπεριφορά που χαρακτηρίζεται από ισορροπία και καλή πρόθεση να ακολουθήσει τις εντολές του οδηγού. Οι ισχυρισμοί της Opel για 41% καλύτερη ακαμψία στην κάμψη και 27% στην στρέψη σε σχέση με ένα Astra Twin Top βρίσκει τόπο και η στιβαρότητα του Cascada δεν εμφανίζει ανησυχητικές ταλαντώσεις πέραν των προβλεπόμενων. Ακόμα όμως και με ανοιχτή οροφή θα νιώσεις ένα ελεγχόμενο τρέμουλο σε συνεχής κακοτεχνίες, που όμως δεν αλλοιώνει την φιλικά αποτελεσματική συμπεριφορά του. Αν το παρακάνεις και προσπαθήσεις να μπεις σε ρυθμούς Astra, το βάρος πρωταγωνιστεί – παραπάνω από 1.700 κιλά. Το Cascada ανοίγει την τροχιά του και ευτυχώς τα ηλεκτρονικά ευστάθειας περιορίζουν την γενναία εκδήλωση υποστροφής να επεκταθεί, η ευελιξία πάσχει και τα ομολογουμένως αποτελεσματικά και δυνατά φρένα κάποια στιγμή θα τα βρουν σκούρα. Το καμπανάκι για σβέλτο ρυθμό και οδήγηση με ροή πάνω στην διαδρομή αποτελεί κεντρική ιδέα για τον τρόπο που επιβάλει. Έτσι θα απολαμβάνει κανείς καλό πάτημα, σωστό έλεγχο από ανάρτηση και την ποιοτική του συνολικά εικόνα, εφάμιλλη με τα αυτοκίνητα που καλείται να ανταγωνιστεί, την απολαυστική κύλιση ανοιχτός και κλειστός και την ταξιδιάρικη ανέμελη διάθεση που σερβίρει σε οδηγό και επιβάτες. Άλλωστε, ποιος επιλέγει Cabrio για την extreme πλευρά της οδήγησης;

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

OPEL-CASCADA-TEST

με τη ματιά του Τσιγκρή
Το Cascada αφήνει πίσω του την μόδα της πτυσσόμενης σκληρής οροφής και απλοποιεί την υπόθεση ανοιχτό αυτοκίνητο, υιοθετώντας την κλασική συνταγή της κουκούλας. Λύση πετυχημένη τόσο σε επίπεδο εικόνας και στιλ όσο και σε επίπεδο εφαρμογής. Είναι ελκυστικό στο μάτι είτε ανοιχτό είτε κλειστό και καταφέρνει να σε πείσει για την ποιότητα, το design τους χώρους και την ποιοτική συμπεριφορά του. Φυσικά μην περιμένετε ακλόνητο πλαίσιο, παρά τις ενισχύσεις που εκτοξεύουν το βάρος, ούτε αστραπιαίες επιδόσεις και συμπεριφορά. Η κατηγορία του άλλωστε δεν φημίζεται για τέτοια χαρακτηριστικά. Το Cascada λατρεύει το cruising και σε υποβάλει να το απολαύσεις με τον τρόπο του. Σβέλτο ναι, ευχάριστο επίσης, όμως μην ζητάμε και συμπεριφορά roadster.
γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κομψό και ευρύχωρο σαλόνι
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Βάρος
  • Κατανάλωση
  • Εργονομία κονσόλας
  • Τιμή
go shopping

Υπάρχει και με τον 1.4Τ στα 140 άλογα, όμως η διαφορά τιμής έως τον φρέσκο και ανώτερο σε απόδοση 1.6 SIDI γέρνει την πλάστιγγα προς τον δεύτερο. Από 27 χιλιάδες το μικρό, δυο παραπάνω το προτεινόμενο και για το 6άρι αυτόματο υπολογίστε επιπλέον € 1.500. Ο εξοπλισμός είναι ούτως ή άλλως πλούσιος περιλαμβάνοντας φυσικά την ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή και τα ηλεκτρικά παράθυρα, τους μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους καθώς και το ενεργό σύστημα προστασίας σε περίπτωση ανατροπής, το ESP, τον διζωνικό κλιματισμό, οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι – θερμαινόμενοι και με αναδίπλωση καθρέφτες, το σύστημα Start & Stop, ο υπολογιστής ταξιδίου, οι αισθητήρες φώτων – βροχής – παρκινγκ, οι προβολείς ομίχλης, το Cruise Control, τα χειριστήρια στο τιμόνι και το ηχοσύστημα με υποδοχή Aux και MP3, οι τροχοί ελαφρού κράματος 18’’, και πολλά άλλα. Υπολογίστε ακόμα μια ευρύτατη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού για κάθε γούστο που κάνει το Cascada υπερπλήρες από κάθε άποψη.

συμπέρασμα

Αρκετά προικισμένο για να περιοριστεί στην μικρομεσαία κλάση των cabrio, το Cascada απογειώνει την Opel σε ανώτερες κατηγορίες του είδους χωρίς να έχει να φοβηθεί ιδιαίτερα τον ανταγωνισμό. Αν το δεις έτσι, η τσιμπημένη τιμή δείχνει ελκυστική προσφέροντας ποιότητα και τεχνολογία από το πάνω ράφι γαρνιρισμένη με την ανάλογη «χρυσόσκονη» που αναζητά ο πελάτης τετραθέσιου cabrio. Ο φιλικός, αποτελεσματικός και ασφαλής χαρακτήρας, το ραφιναρισμένο στιλ, οι γενναιόδωροι χώροι και η απόδοση του 1.6 SIDI αποτελούν δυνατά χαρτιά για να το προτιμήσεις αν ψάχνεις κομψό και ολοκληρωμένο …ξεσκούφωτο!

Opel Cascada GOCAR TEST DRIVE

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
84
GOCAR Magazine #84

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...