Fiat 500L 1.6 Multijet Diesel

Ο big brother του Cinquecento, το 500L, αποκτά επιτέλους τον κινητήρα που του αρμόζει

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,7 sec
Μέση κατανάλωση4,0 lt/100km
Εκπομπές CO2112 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η large έκδοση ενός Fiat 500, σε μικρομεσαία εκτέλεση προσφέρει γενναιόδωρους χώρους και ο 1.6 Multijet ΙΙ γενναιόδωρη ροπή.

Ήρθε ως τρίτο μέλος της οικογένειας Cinquecento, αν και δεν νιώθει στους χαρακτηρισμούς μικρό και χαριτωμένο, σήμα κατατεθέν των 500 και 500C. Οι διαστάσεις το τοποθετούν μεν στην γειτονιά των μίνι MPV όμως πρακτικά ψαρεύει κοινό από την μικρομεσαία κατηγορία που ψάχνεται για κάτι ευρύχωρο και διαφορετικό. Το 500L έχει κάθε λόγο να αισθάνεται πληθωρικό, εξωστρεφές και στιλάτο, ενώ δικαιωματικά βάση της εικόνας του μπορείς να πεις ότι φλερτάρει με τον χαρακτηρισμό premium. Μέχρι πρότινος υπήρχε γκρίνια για αδυναμία από πλευρά κινητήρων, όμως τώρα εκτός του Twin Air των 105 ίππων, στην γκάμα υπάρχει και ο diesel 1.6 Multijet ΙΙ που φοράει το αυτοκίνητο δοκιμής.

 

Τα τρια L

Πριν περάσουμε όμως στα του κινητήρα, η πρώτη εντύπωση παραμένει σημαντική και σε κερδίζει. Το «L» δεν προέκυψε τυχαία, και ουσιαστικά συνοψίζει τις τρεις χαρακτηριστικές έννοιες της προσωπικότητάς του. Large, για την πρακτικότητα και τους χώρους, Light για τη φιλική στη χρήση τεχνολογία και τον οικολογικό προσανατολισμό και Loft για το μοντέρνο περιβάλλον της καμπίνας. Μπροστά η φυσιογνωμία 500 διακρίνεται, χωρίς όμως να ακολουθείται η λογική «ούνα φάτσα», ενώ πίσω προσφέρει κάτι νέο, απόλυτα εναρμονισμένο στην συνολική σχεδιαστική φιλοσοφία και που αποκλείεται να μπερδέψεις με κάτι άλλο. Πέραν της σχεδιαστικής αρμονίας, χωρίς να υπερβάλει σε ακμές και καμπύλες, η ψηλή και φαρδιά σιλουέτα του 500L περιτριγυρίζεται από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που υμνούν την ορατότητα. Από την θέση του οδηγού αντιλαμβάνεσαι ότι οι σχεδιαστές περιόρισαν εξαιρετικά τις τυφλές γωνίες, ενώ παράλληλα η φωτεινότητα της καμπίνας είναι εξαιρετική. Κάθεσαι ψηλά και στην αμφιθεατρική θέση οδήγησης, έχεις απόλυτο έλεγχο της κατάστασης τριγύρω σου. Οι διάσπαρτες θήκες για μικροπράγματα και η χωροταξική γενναιοδωρία που προσφέρει το μεταξόνιο των 2.612 mm, είναι χαρακτηριστικά στοιχεία που συνδέουν ένα αυτοκίνητο με την εργονομία και φιλικότητα στον χρήστη. Οι χώροι για πέντε ψηλούς ενήλικες είναι δεδομένοι, αλλά το 500L δεν μένει μόνο εκεί καθώς σέβεται τόσο τους επιβάτες του όπως και τις αποσκευές τους. Με 400 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, η εκδρομή με την παρέα είναι ξέγνοιαστη υπόθεση, ενώ τα συρόμενα-πτυσσόμενα πίσω καθίσματα και η ανάκληση της πλάτης του συνοδηγού δημιουργούν συνήθειες, χώρους και προσδοκίες που μόνο σε καλά MPV βρίσκεις.
Στο σαλόνι του 500L εκτός από τον νεανικό διάκοσμο της επιλογής του ιδιοκτήτη (υπάρχει χρωματική παλέτα για ταπετσαρίες, διχρωμίες σε ταμπλό, τιμόνι, κ.α) θα βρει κανείς γνώριμα στοιχεία από άλλα μοντέλα του grouppo. Το τιμόνι, το χειρόφρενο, αλλά και την σχεδιαστική λογική σε ταμπλό α λα
Panda, τους διακόπτες στον κλιματισμό καταγωγής Giulietta, και το χρώμα στις γυαλιστερές επιφάνειες του 500. Ως σύνθεση δείχνει αρμονική, ενώ η φιλικότητα στο μάτι και στην χρήση αποζημιώνει τους εμπνευστές, αν και στον πίνακα οργάνων ακολούθησαν λιγότερο τον δρόμο του εντυπωσιασμού. Τουλάχιστον το λευκό περίγραμμα όταν είναι φωτισμένο κολακεύει αρκετά, ενώ σε επίπεδο πληροφορίας δεν τίθεται θέμα. Το καλό επίπεδο εξοπλισμού, ασφάλειας και ανέσεων συνοδεύεται και από ανάλογα ενδιαφέρουσα προαιρετική λίστα που διαμορφώνει το αυτοκίνητο ανάλογα με τις ανάγκες. Μεταξύ άλλων θα βρείτε από γυάλινη οροφή (σταθερή ή ηλεκτρικά ανοιγόμενη) επιφάνειας 1,5 τ.μ., μέχρι …καφετιέρα (και δεν κάνω πλάκα)! Όλα ωραία λοιπόν! Τι χρειάζεται τώρα; Μα έναν αξιόλογο κινητήρα…

 

Ευεργέτης ο 1.6 Multijet

Ο μικρότερος 1.3 Multijet II είναι καλός όταν έχει να μεταφέρει τα μικρότερα ή ελαφρύτερα αμαξώματα της Fiat, όμως χωλαίνει όταν πρέπει να εντυπωσιάσει στο 500L. Αν δεν το φορτώνεις και δεν έχεις ιδιαίτερες απαιτήσεις απόδοσης, πιθανόν να θεωρήσεις υπερβολή την μετάβαση στα 1,6 λίτρα. Αν όμως είσαι από αυτούς που φορτώνουν επιβάτες, αποσκευές και χιλιόμετρα ο μεγάλος και σύγχρονος Multijet II είναι βάλσαμο. Τεχνολογίας common rail και με εξελιγμένο σύστημα ψεκασμού, ο 1.600άρης turbodiesel προσφέρει την απαιτούμενη ψυχή που έλειπε. Δεν είναι τόσο οι 105 ίπποι όσο τα 320 Nm από τις 1.750 rpm που δίνουν άλλο αέρα στο αυτοκίνητο σε επίπεδο τραβήγματος. Πλέον το 6άρι κιβώτιο δεν δείχνει μακρύ, αλλά έξυπνα κλιμακωμένο για να μπορεί να αξιοποιεί τις ρεπρίζ και να προσφέρει οικονομία και επιδόσεις, ενώ η λογική «μια επάνω», δεν χαλάει καθόλου την ισορροπία ανάμεσα στους δυο τομείς. Τα 11,3’’ για τα πρώτα 100 km/h και τα 181 km/h τελικής ταχύτητας επιβεβαιώνουν τις καλές επιδόσεις ενός αυτοκινήτου που ζυγίζει περίπου 1.500 κιλά, ενώ η κατανάλωση είναι στο χέρι ή μάλλον στο πόδι του οδηγού. Τα 4,5 lt/100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για τον μικτό κύκλο μπορεί να είναι αισιόδοξη τιμή, όμως σε φυσιολογική χρήση σπάνια θα δεις τον υπολογιστή ταξιδίου να ξεπερνά τα 6,5 λίτρα, ενώ με λίγο προσοχή πέφτεις εύκολα κάτω από τα 6. Αν επιμένεις στο γκάζι, κάτι που δεν είναι χρήσιμο για τις επιδόσεις, η κατανάλωση σκαρφαλώνει προς τα 8 λίτρα και σύντομα θα καταλάβεις ότι τιμές γύρω από το 6 και 7 είναι ιδανικές αν χρειάζεσαι στην καθημερινότητά σου επιδόσεις.
Στην πράξη, το 500
L προσφέρει ουσία και στιλ σε οποιονδήποτε ψάχνει κάτι παραπάνω από supermini χωρίς να περιοριστεί στα στεγανά ενός σύγχρονου μικρομεσαίου μοντέλου (μεγάλες διαστάσεις χωρίς ανάλογο χωροταξικό αντίκρισμα). Μπορεί να μην έχει καθαρά οδηγοκεντρική φιλοσοφία και προσέγγιση, όμως όποιος βρεθεί πίσω από το τιμόνι θα διαπιστώσει φιλικότητα και ευελιξία στον αστικό κύκλο, παρά τις τροφαντές διαστάσεις και καλό έλεγχο όσο διατηρείς το ρυθμό στο επίπεδο της σβέλτης μετακίνησης. Η ποιοτική ηχομόνωση και κύλιση και η πολιτισμένα ήσυχη και άνετη λειτουργία/συμπεριφορά μιας ανάρτησης γνωστής συνταγής (γόνατα McPherson και ημιάκαμπτος), είναι μέσα στα δεδομένα που αναζητά ο χρήστης από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με αυτές τις δυνατότητες. Το 500L συμπεριφέρεται ευχάριστα, ακολουθεί τις εντολές του οδηγού και χωρίς να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις ολοκληρώνει το έργο του σε ευθείες και στροφές με προτεραιότητα την ουσία και ασφάλεια. Από εκεί και πέρα, αν ψάχνεις δυναμισμό στον τρόπο συμπεριφοράς, ανεβάσεις τον ρυθμό και γίνεις ποιο ορμητικός στις στροφές που έρχονται, εισπράττεις καθυστερημένες αντιδράσεις από την ανάρτηση που ποτέ όμως δεν θα γίνουν ακραίες για το αμάξωμα. Και όλα αυτά πολύ πριν ενεργοποιηθεί το στάνταρ ESP, που ανάλογα με την επιμονή του οδηγού καραδοκεί να δηλώσει το παρόν και να τον προστατέψει. Παρόλα αυτά για το βάρος του, φρένα και τιμόνι δεν χαλάνε χατίρι αν πας με τα νερά του και σε καμιά περίπτωση δεν νιώθεις ότι οδηγείς κάτι ξενέρωτο. Οπότε τώρα, ειδικά με αυτόν τον κινητήρα, το 500L κέρδισε επιπλέον λόγους για να αποτελεί ελκυστική αγορά.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ευρυχωρία
  • Πρακτικές λύσεις
  • Ορατότητα
  • Άνεση και ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
ξυνά
  • Νωθρή οδική συμπεριφορά υπό πίεση
συμπέρασμα
Πελώριο, για να το λες 500, αλλά με «κοινά» χαρακτηριστικά με το μικρό και χαριτωμένο Πεντακοσαράκι. Το 500L, ήρθε για να επεκτείνει την γκάμα Cinquecento και στόχος του είναι οι κουρασμένοι από την ομοιομορφία της κλάσης C, αλλά και όσοι αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα των MPV χωρίς να ζηλεύουν τις διαστάσεις τους. Η γενναιόδωρη χωροταξική μελέτη με τις πρακτικές λύσεις για πέντε καλοζωισμένους ενήλικες, το επιβεβαιωμένο στιλ μέσα και έξω και το λογικό κόστος, συναντά την ποιοτική αύρα και το τεχνολογικό ρεπερτόριο στο πνεύμα της εποχής. Παράλληλα, η προσανατολισμένη στην άνεση οδική συμπεριφορά μπορεί να μην εξιτάρει τα σπορ δεδομένα, αλλά δένει γλυκά με το ταξιδιωτικό, εκδρομικό ύφος που πάει πακέτο με τον 1.6 Multijet ΙΙ των 105 ίππων. Το μεγάλο, αποκτά επιτέλους τις επιδόσεις που χρειαζόταν για να εκδηλώσει τα χαρίσματά του.

Fiat 500L @ Greece

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
81
GOCAR Magazine #81

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...