Opel Mokka

Απαλή γεύση SUV!

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η προσπάθεια της Opel στα μικρά SUV κουβαλά υποσχέσεις και στρώνει το δρόμο για εμπορικό παιχνίδι

Τετρακίνηση Light!
Μόλις 65 kg ζυγίζει η τετρακίνηση του νέου Mokka, που σύμφωνα με την Opel θα εξαντλήσει τις δυνατοτητες της μόλις το 1% των αγοραστών του. Τα κύρια συστατικά του συστήματος AWD είναι τα διαφορικά εμπρός και πίσω, ο άξονας μετάδοσης, η μονάδα ελέγχου, ο ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης και οι απαραίτητοι αισθητήρες που συντονίζουν τα παραπάνω μέρη. Όταν η επιφάνεια του δρόμου είναι στεγνή, μόνο οι εμπρός τροχοί κινούν το όχημα ώστε η κατανάλωση να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα. Ανάλογα με τις οδικές συνθήκες, η κατανομή ροπής μεταβάλλεται από 100% μπροστά μέχρι 50% στον εμπρός και πίσω άξονα. Οι τετρακίνητες εκδόσεις διαθέτουν διαιρούμενο ημιάκαμπτο άξονα (βλέπε photo). Σημαντικό στοιχείο είναι ότι τα συστήματα Hill Start Assist (HSA) και Hill Descent Control (HDC) για ανάβαση και κατάβαση, κάνουν παρέα στο εξελιγμένο ESP ακόμα και στις εκδόσεις με κίνηση στον εμπρός άξονα.
γλυκά
  • Στιβαρή εμφάνιση
  • Σχεδίαση εσωτερικού
  • Χώροι - Πρακτικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
ξινά
  • Χαμηλός εμπρός προφυλακτήρας

Με αστικό προσανατολισμό και πλούσια στοιχεία ενός κλασσικού SUV το Mokka κοιτάει με φιλοδοξία την αυξανόμενη στην Ευρώπη κατηγορία των SUV. Όπλο του εκτός από τα σύγχρονα σχεδιαστικά στοιχεία, μπόλικη τεχνολογία και μια τετρακίνηση που μπορεί να προσφέρει χείρα βοηθείας σε συνθήκες χαμηλή πρόσφυσης. Χτισμένο με στοιχεία από τα μηχανικά μέρη των Astra και Insignia, βάζει απέναντι του τα Mitsubishi ASX, Skoda Yeti και Nissan Juke και οπλίζει την σκανδάλη, υιοθετώντας τεχνολογίες που πρώτη φορά συναντάς στην κατηγορία. Οι φιλοδοξίες της Opel για το Mokka είναι μεγάλες, αφού το τοποθετούν στην αγορά με στρατηγική σκέψη να φέρει 70% νέους πελάτες στην εταιρεία.

 

Σύγχρονο Opel

Άμεσα αναγνωρίσιμο στο μάτι, το Mokka καυχιέται για τις compact διαστάσεις του (μήκος 4,28 m) που δρουν αντίστροφα προς τους προσφερόμενους χώρους. Πιο εμπνευσμένο από εμπρός, διαθέτει μεγάλα φώτα που κουβαλούν την τεχνολογία προσαρμοζόμενου φωτισμού AFL+. Κοιτώντας από το πλάι οι δυναμικές και σπορτίφ γραμμές ενισχύουν το στιβαρό και μοντέρνο χαρακτήρα που εκπέμπει. Πίσω ακολουθείται η λογική της πρακτικότητας, με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και το προαιρετικό έξυπνο σύστημα μεταφοράς ποδηλάτων FlexFix να κλέβει την παράσταση.

Σύγχρονη η εικόνα στο εσωτερικό του Mokka υπογραμμίζεται από την όμορφη σχεδίαση, που δείχνει ελαφρώς πιο λιτή και αποτελεσματική σε σχέση με τα Astra και Insignia. Κλασσική εργονομία Opel τελευταίας σοδιάς και ποιοτικά υλικά ενισχύουν το συναίσθημα αναβάθμισης που προσφέρει η υψηλή θέση οδήγησης. Στις πλούσιες με εξοπλισμό εκδόσεις, το σαλόνι του Mokka είναι ο παράδεισος του σύγχρονου οδηγού. Τα πλήρως ρυθμιζόμενα εργονομικά καθίσματα AGR, προσφέρουν άνεση και την ανατομική στήριξη των επιβατών. Οι χώροι στο εσωτερικό ικανοποιούν, με τους πίσω να διαθέτουν επαρκή χώρο για κεφάλι και γόνατα. Τα μικροαντικείμενα θα βρουν σχεδόν 19 διαφορετικές θήκες να τοποθετηθούν. Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 356 lt σε 5θέσια διάταξη και μπορεί τα 1372 lt με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

 

Βενζίνη και diesel στο μενού

Τρεις κινητήρες εξοπλίζουν την γκάμα του νέου Mokka. Ο βασικός ατμοσφαιρικός κινητήρα των 1,6 λίτρων με 115 ίππους προσπερνά προς τον παρόν την ελληνική αγορά. Δίκαια επίκαιρος είναι ο 1.4 Turbo με τους 140 ίππους και τα 200 Nm ροπής που συνδυάζεται με ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και τετρακίνηση. Ιδανικός για το βάρος του Mokka προσφέρει ικανοποιητικό ρυθμό επιτάχυνσης. Πλαισιωμένος από την τετρακίνηση καλύπτει καλύτερα το δυναμικό κομμάτι της προσωπικότητας του Mokka.  

Δύναμη οικονομίας ο 1.7 CTDi των 130 ίππων και 300 Nm ροπής δίνει πιο χαλαρή διάθεση στο βάδισμα του Mokka. Προσφέρεται σε δικήνιτες και τετρακίνητητες εκδόσεις, με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο (προαιρετικά και με αυτόματο στο FWD). Oδηγώντας τη δικίνητη έκδοση δεν εντυπωσιάζεσαι από το δυναμικό προφίλ εν κινήσει.Το στενό εύρος λειτουργίας του κινητήρα, επιβάλλει ένα πιο οικονομικό «τέμπο». Αντισταθμίζοντας τις εντυπώσεις, θετικό κλίμα έρχεται από το νούμερο της κατανάλωσης, αφού εύκολα βλέπεις τιμές γύρω στα 5.5 lt/100km στο ταξίδι.

Στιβαρό σε αίσθηση στο δρόμο το Mokka διαθέτει σφιχτή ανάρτηση, η οποία προσπαθεί να συνεργαστεί με τους τροχούς των 18 ιντσών, προς όφελος της σωστής ποιότητας κύλισης και άνεσης. Σε γερμανικό έδαφος που το οδηγήσαμε τα καταφέρνει, με την προσεγμένη αεροδυναμική και τη σωστή ηχομόνωση να προσφέρουν ένα εξαιρετικά άνετο ταξίδι. Η δεύτερη γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye αποτελεί τη βάση για τις λειτουργίες Traffic Sign Recognition (TSR), Lane Departure Warning (LDW) και Forward Collision Alert (FCA), δημιουργνώντας ένα υπερ-ασφαλές περιβάλλον για τον οδηγό. Επιπλέον στην οδήγηση στην πόλη, η υψηλή θέση οδήγησης, οι compact διαστάσεις και το ελαφρύ ηλεκτρικό τιμόνι, δημιουργούν το ιδανικό σκηνικό για να κινείσαι με ένα SUV.

Με πιο απαιτητική ματιά, ανεβάζοντας  λίγο ρυθμό, το βάρος του Mokka δεν κρύβεται, το τιμόνι δεν έχει την ανάλογη πληροφόρηση και τα δυναμικά στοιχεία έρχονται με το σταγονόμετρο. Η έκδοση 1.4 Turbo με την τετρακίνηση προσφέρει με συνέπεια την ανάλογη πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες, που όμως θα αναζητήσουν ελάχιστοι από τους ιδιοκτήτες του νέου Mokka.

 Δείτε τις τιμές, τον εξοπλισμό και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Opel Mokka

συμπέρασμα

Το Μοkka λανσάρει το άρωμα της Opel στα mini SUV. Ακουμπά θετικά το κριτήριο της όρασης, υιοθετεί τα σύγχρονα αισθητικά κόλπα της Opel και προσφέρει την πολυπόθητη υψηλή θέση οδήγησης Στο δρόμο δεν ακροβατεί, αλλά συμπεριφέρεται σαν καθωσπρέπει ασφάλτινο μοντέλο που προσφέρει και κάποια light εκτός δρόμου μετακίνηση. Ιδανικός ο 1.4 turbo κινητήρας για τα μέτρα του, πλαισιώνεται από τον 1.7 λίτρων diesel που προσφέρει πιο ήπιο οδηγικό προφίλ και οικονομία

Νεο Opel Mokka

2013 Opel Mokka

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
87
GOCAR Magazine #87

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...