Mercedes Benz Citan

Το νέο ελαφρύ Van της Mercedes και η επιβατική εκδοχή του για όσους αναζητούν ευρυχωρία και πρακτικότητα με σήμα το αστέρι.

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Το alter ego του Renault Kangoo με τις ευλογίες της Mercedes, στέκεται δίπλα στα Vito και Sprinter συμπληρώνοντας την επαγγελματική γκάμα, αλλά προσφέρεται φυσικά και σε επιβατική εκδοχή.

Η επέκταση προς τα κάτω ήταν το επόμενο βήμα για την ολοκλήρωση της επαγγελματικής γκάμας. Τα μεγαλύτερα van της εταιρείας είχαν εξασφαλισμένη πορεία στο κύκλο των επαγγελματιών, όμως το μικρό ελαφρύ κλειστό φορτηγό έλειπε. Η πρόσφατη συνεργασία της Mercedes με την Renault, έδωσε στους Γερμανούς μια καλή βάση για να πετύχει τον στόχο στην κατηγορία των ελαφρών κλειστών φορτηγών. Με βάση το Kangoo, το Citan βάζει δυναμικά την Mercedes σε ένα χώρο που χρειαζόταν ένα δυνατό παίχτη και η εκτέλεση φυσικά υιοθετεί το πνεύμα και την φιλοσοφία της εταιρείας καθώς και την νέα σχεδιαστική εικόνα.

 

Μεταφορές, μετακομίσεις…

Το νέο επαγγελματικό της Mercedes θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος με το μήκος να μεταβάλλεται και την Compact να ξεκινά κάτω από τα 4 μέτρα(3.937 mm), την Long στα 4.321 mm και την Extra Long να διαθέτει 4.705 mm μήκους. Αντίστοιχα διαφέρει το μεταξόνιο(2.313 mm - 2.697 mm – 3.081 mm), αλλά και οι χωρητικότητες στο χώρο φόρτωσης με μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 800 κιλών (2.4 m³ – 3.1 m³ – 3.8 m³), ενώ παραλλαγές με έξτρα θέσεις επιβατών είναι οι εκδόσεις Mixto και Crewbus. Η Mixto διατίθεται στο Extra Long αμάξωμα συνδυάζοντας το επαγγελματικό προφίλ με θέσεις για 5 επιβάτες, ενώ η Crewbus στην Long εκδοχή είναι η αμιγώς επιβατική έκδοση του Citan, με την οποία είχαμε και τις πρώτες οδηγικές στιγμές πέριξ της Κοπεγχάγη. Σχεδιαστικά στο Citan ξεχωρίζει το νέο εταιρικό στιλ, με τους μεγάλους προβολείς και την πληθωρική μάσκα να φιλοξενεί το σήμα κατατεθέν αστέρι. 

Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες περιμετρικά που προσφέρουν σεμιναριακή περιφερειακή ορατότητα, ενώ σχεδιαστικά ο τόνος είναι λιτός αλλά ταυτόχρονα ουσιαστικός και κομψός, χωρίς να απουσιάζουν οι επίκαιρες ανέσεις ασφάλειας και ανέσεων. Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει ταχύμετρο, στροφόμετρο και ενδείξεις θερμοκρασίας ψυκτικού και στάθμης καυσίμου, ενώ ο ενσωματωμένος ψηλά στο ταμπλό επιλογέας και το χειρόφρενο αεροπορικού τύπου συμβάλουν στην φιλικότητα χρήσης που διαθέτει σε μεγάλες δόσεις το Citan. Η έμφαση στη λειτουργικότητα είναι εμφανής στο εσωτερικό και εξασφαλίζεται από πλήθος θηκών και ντουλαπιών(εκτός του συνοδηγού και του χώρου πίσω από το χειρόφρενο, αποθηκευτικές κρύπτες υπάρχουν στο πάτωμα αλλά και πάνω από το παρμπρίζ) που εξασφαλίζουν 77 λίτρα για αντικείμενα της καθημερινότητας, μέσα στην καμπίνα. Η πρόσβαση στο εσωτερικό είναι υποδειγματική χάρις τις συρόμενες πλαϊνές πόρτες, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές γενναιόδωροι ακόμα και για αναστήματα κοντά στα δυο μέτρα. Ενδεικτικά στον πλούσιο εξοπλισμό του Citan συναντά κανείς έως και 6 αερόσακους, ADAPTIVE ESP, φώτα ημέρας και το πακέτο BlueEFFICIENCY που διατίθεται προαιρετικά για τους πετρελαιοκινητήρες και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη λειτουργία ECO start/stop καθώς και την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

 

Πολυεργαλείο

Ο διαθέσιμος κινητήρας είναι για την ώρα ένας turbodiesel 1.5 λίτρων τεχνολογίας common rail και προδιαγραφών Euro V, που προσφέρεται αρχικά σε δύο εκδόσεις(108 CDI και 109 CDI) και αποδόσεις με 75 και 90 ίππους αντίστοιχα. Με αραιά διαστήματα service(40.000 km), χαμηλές καταναλώσεις και ρύπους(4,3 lt/100km και CO2: 112 gr/km )και ροπάτη λειτουργία (180 Nm και 200 Nm), εξασφαλίζουν με το 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων τις επιδόσεις που αναζητά κανείς από ένα αυτοκίνητο του είδους. Μέσα στο 2013 θα ενσωματωθεί ο 111 CDI με 110 ίππους και ένας υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2 λίτρων απόδοσης 114 ίππων που θα συνδυάζονται με 6άρι κιβώτιο και θα συμπληρώσουν την γκάμα των κινητήρων. Στην πράξη και με την έκδοση 109 CDI το Citan απέδειξε την προσαρμοστικότητά του σε όλες τις συνθήκες. Οι μεγάλες διαστάσεις είναι ιδανικές για την ευρυχωρία, αλλά όχι προβληματικές για την φιλικότητα που προσφέρει στον οδηγό έχοντας πάντα τον απόλυτο έλεγχο. Η ανάρτηση απέδειξε στις λιγοστές κακοτεχνίες που μπορεί να βρει κανείς στο Δανέζικο οδικό δίκτυο, ότι διαθέτει γαλλική παιδεία τόσο στον έλεγχο του αμαξώματος όσο και στην προσφερόμενη άνεση, ενώ ο πρόθυμος από χαμηλά και ήσυχος κινητήρας προδιαθέτει για μεγαλοπρεπές φόρτωμα αποσκευών χωρίς ενδείξεις για κόπωση ή λαχάνιασμα. Φυσικά για πιο εκτεταμένα συμπεράσματα θα κάνουμε υπομονή μέχρι τον Νοέμβριο για μια πλήρη δοκιμή στα μέρη μας.

 

συμπέρασμα

Το επαγγελματικό κενό που δημιουργήθηκε από την παύση της παραγωγής του Vaneo ήταν για την Mercedes ένα πλήγμα στην κάτω κλίμακα των light Van. Το καλό νέο άργησε αλλά ήρθε στο πρόσωπο του Citan που εκπροσωπεί την εταιρεία στα ελαφριά κλειστά φορτηγά με μια δοκιμασμένη και πετυχημένη πρόταση σε εκτέλεση Mercedes. Εκτός από τις τρεις επαγγελματικές εκδοχές υπάρχει και η επιβατική που πήραμε μια πρώτη οδηγική γεύση και μας έπεισε για την ευρυχωρία και πρακτικότητα του εσωτερικού του, την αποδοτικότητα κινητήρων και ανάρτησης και την ποιοτική γενική εικόνα στο σύνολο των περιπλανήσεων που είχαμε μαζί του. Με την αποκρυσταλλωμένη εικόνα να διαμορφώνεται στην Ελλάδα, από τα τέλη του χρόνου που θα είναι διαθέσιμο για δοκιμή, το Citan στέλνει μηνύματα αισιοδοξίας με τις τιμές του και τα αραιά διαστήματα service, για να κρατά ζεστό το ενδιαφέρον.

New 2012 Mercedes-Benz Citan

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...