Skoda Citigo 1.0

Η Skoda εισβάλει με αξιώσεις στο παιχνίδι των city cars

  • -
  • -
Ισχύς60 PS
Ροπή95 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,4 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2105 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Τo alter ego του Up! σε Skoda εκτέλεση και με τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.

Το ποδαρικό στην μικρή κατηγορία αυτοκινήτων πόλης για την Skoda σηματοδοτεί και την είδηση που αφορά το πρώτο 3θυρο μοντέλο στα 105 χρόνια ιστορίας της εταιρείας. Φυσικά το Citigo λανσάρεται ταυτόχρονα και σε 5θυρη έκδοση, όμως η τρίθυρη εκδοχή του, ενδεχομένως να ανοίξει τον δρόμο και σε πιο δημιουργικά μονοπάτια που σίγουρα γοητεύουν το νεανικό κοινό. Και μπορεί η εικόνα της εταιρείας, κάτω από την ασπίδα της VW, να βρίσκεται σε υψηλές θέσεις και να μην χρειάζεται πλέον να πείσει για το επίπεδο ποιότητας/αξιοπιστίας/τεχνολογίας και απόδοσης, όμως η φίρμα έχανε ψήφους από τις νεαρότερες ηλικίες. Μέχρι σήμερα. Το Citigo είναι η αρχή της επόμενης μέρας για την ανανεωμένη Skoda και το μικρό αυτοκίνητο στη γκάμα έρχεται με μεγάλες δυνατότητες και προσδοκίες.

Εκδόσεις Easy, Urban και Lounge

Από την βασική Easy περιλαμβάνονται πολλά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας όπως ABS, αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, πλευρικοί αερόσακοι κεφαλής/θώρακα, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμός, ηλεκτρομηχανικό υποβοηθούμενο τιμόνι, ηχοσύστημα MP³ player και Aux-in. Η Urban εξοπλίζεται επιπλέον της Easy με ESP, σύστημα multimedia και πλοήγησης Move&Fun, πίσω διαιρούμενο κάθισμα, στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων, υπολογιστή ταξιδίου, κλιπ φωτογραφίας και θήκες στις εσωτερικές πλευρές των μπροστινών καθισμάτων. Τέλος, η Lounge παρέχει επιπλέον της Urban ζάντες αλουμινίου 15”, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες και εκτεταμένη χρήση χρωμίου στο ταμπλό και τις πόρτες.

Επιπλέον προαιρετικός εξοπλισμός είναι η ηλεκτρική πανοραμική ηλιοροφή, το 5άρι αυτόματο-σειριακό κιβώτιο ASG (840 €), τα θερμαινόμενα καθίσματα, το cruise control, οι πίσω αισθητήρες στάθμευσης, το σύστημα πρόληψης πρόσκρουσης City Safe Drive, ενώ το πακέτο GreenTec (400 €) στοχεύει στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών καυσαερίων περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων συστήματα Start/Stop, ανάκτησης ενέργειας πέδησης και ελαστικά με μειωμένη αντίσταση κύλισης, εξασφαλίζοντας και στις δυο εκδόσεις (60 και 75 ίππων) μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση
  • Αίσθηση ποιότητας και κομψότητας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης-ηχομόνωση
  • Φρένα
  • Χώροι (για το μέγεθος)
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
  • Εγγύηση
ξυνά
  • «Οικονομία» στον διακόπτη παραθύρου συνοδηγού
Move&Fun – Σύστημα Multimedia και Πλοήγησης

Το νέο εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης και Multimedia Move&Fun της Skoda περιλαμβάνει οθόνη αφής 5’’ με λειτουργίες πλοήγησης, τηλεφώνου, φωνητικών εντολών, αναπαραγωγής μουσικής και φωτογραφιών, ενδείξεις λειτουργιών του υπολογιστή ταξιδίου (στιγμιαία / μέση κατανάλωση, αυτονομία, κλπ), αλλά και γενικότερα στοιχεία του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα στροφόμετρο, θερμοκρασία λαδιού, ειδοποίηση για ανοιχτές πόρτες, κλπ. Τέλος, το σύστημα προσφέρει την πολύτιμη βοήθειά του στη διαδικασία του παρκαρίσματος σε συνδυασμό με τους πίσω αισθητήρες.

 

Minimal, νεανικό και μοδάτο

Η κεντρική σχεδιαστική ιδέα που βασίζεται σε απλές γραμμές και επίπεδες επιφάνειες είναι γνωστή από το Up! με το οποίο δανείζονται πλαίσιο, κινητήρες και μηχανικά μέρη, ενώ οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες διαφοροποίησης περνούν από τα αρμόδια τμήματα των εταιρειών. Στην περίπτωση Citigo, μπροστά συναντάμε κυψελωτή μάσκα που έχει αποχωριστεί το ανανεωμένο σήμα της εταιρείας που βρίσκεται στο καπό, ενώ διαφέρει και ο προφυλακτήρας με τον μεγάλο αεραγωγό. Πίσω, η πόρτα του χώρου αποσκευών δεν ακολουθεί την λογική της ενιαίας γυάλινης του αδερφού γερμανικού μοντέλου, ενώ στην τρίθυρη έκδοση το πλαινό παράθυρο δεν έχει την σφηνοειδή σχεδίαση του Up!. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι σαφώς κολακευτικό για το μικρό Skoda που διατηρεί ένα φρέσκο και χαριτωμένο στιλ, πακέτο με κόμπακτ διαστάσεις (μήκος: 3.563 mm, πλάτος: 1.645 mm, ύψος: 1.478 mm). Οι ακροβολισμένοι τροχοί και το μεταξόνιο των 2.420 mm, προϊδεάζουν για την χωροταξική έκπληξη του εσωτερικού. Εδώ, η σχεδιαστική απλότητα είναι δημιουργική σε χώρους και πρακτικότητα και ουσιαστική σε προσφορά ευχάριστης διάθεσης. Καλοφινιρισμένα υλικά, σκληρά μεν, αλλά απόλυτα σωστά τόσο στην αισθητική τους όσο και στην συναρμολόγηση, συνθέτουν ένα όμορφο ταμπλό χωρίς εντυπωσιασμούς. Την ευχάριστη και πλήρη εικόνα του σαλονιού συμπληρώνει η εξαιρετική περιφερική ορατότητα και βέβαια οι χώροι που είναι γενναιόδωροι όπου και να κοιτάξεις. Οδηγός, συνοδηγός αλλά και δυο ακόμα καλοθρεμμένοι ενήλικες στα πίσω καθίσματα θα βρουν ιδιαίτερα φιλόξενη την καμπίνα, όχι μόνο για τις αστικές μετακινήσεις, αλλά και για ποιο μακρινές αποστάσεις. Τα καλά νέα περιλαμβάνουν και τον χώρο αποσκευών όπου με 251 έως 951 λίτρα (με αναδίπλωση των καθισμάτων), προσφέρει λύση σε κάθε μεταφορική απαίτηση, τηρουμένων των αναλογιών.

  

3κύλινδρες, ατμοσφαιρικές υποσχέσεις

Μελλοντικά (μέσα στο 2013) ο τρικύλινδρος των 999 κ.εκ. θα αποκτήσει τεχνολογία TSI και 101 υπερτροφοδοτούμενους ίππους, αλλά και έκδοση CNG, τεχνολογίας Euro6, όπου με φυσικό αέριο ως καύσιμο θα αποδίδει 70 ίππους. Ωστόσο, το λανσάρισμα περιλαμβάνει την ατμοσφαιρική έκδοση του κινητήρα σε εκδόσεις 60 και 75 ίππων. Το 12βάλβιδο μικρό μοτέρ της VW, φυσικά Euro5, καταφέρνει χωρίς άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση να προσφέρει προσδοκίες απόδοσης χάρις την χαμηλόροπη λογική του. Από το ρελαντί διαπιστώνεις τρικύλινδρο ψίθυρο με ραφιναρισμένη λειτουργία και ανεπαίσθητο κραδασμό, που αποχωρεί όσο ανεβαίνουν οι στροφές, ενώ αμέσως δείχνει την προθυμία του από χαμηλά όπου μπορείς να αλλάζεις διαδοχικά σχέσεις στο άριστο σε αίσθηση 5άρι κιβώτιο από τις 2.500-3.000 σ.α.λ.. Με λιγότερα από 900 κιλά βάρους, ακόμα και η 60άρα έκδοση που είχαμε στην πρώτη οδηγική γεύση, αφήνει καλές εντυπώσεις και δεν απαιτεί να εξαντλείς το στροφόμετρο. Μπορεί να μην νιώθεις σπαρταριστές επιταχύνσεις, άλλα δείχνει ότι δεν δυσκολεύεται να διατηρήσει τα χιλιόμετρα στο κοντέρ ακόμα και σε ανηφορική απαιτητική διαδρομή. Πακέτο με την εξαιρετική θέση οδήγησης, ταυτόχρονα απολαμβάνεις την ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος πίσω), που προσφέρει αποτελεσματικό πάτημα και άνεση σε κακής ποιότητας δρόμους, ενώ συνολικά εξασφαλίζει φιλικές αντιδράσεις και αποτελεσματική συμπεριφορά. Φυσικά, το ESP (στάνταρ στις περισσότερες εκδόσεις) ανεβάζει κατακόρυφα την ασφάλεια στις υπερβολές του οδηγού, ενώ τα φρένα και η γενικότερη οδηγική αίσθηση θα ικανοποιήσουν ευρεία γκάμα οδηγών. Η σωστή ηχομόνωση και η απλωμένη κλιμάκωση διευκολύνουν την ταξιδιωτική ικανότητα, αλλά και την μέση κατανάλωση που σύμφωνα με την Skoda περιορίζεται στα μόλις 4,5 lt/100km (4,7 το 75άρι).
Οι πρώτες εντυπώσεις δείχνουν ότι το Citigo προσφέρει περισσότερο αυτοκίνητο από αυτό που περιμένεις, και αυτό είναι ιδιαίτερα κολακευτικό για το μικρό Skoda.

συμπέρασμα

Ο μικρός πρίγκιπας της Skoda διακρίνεται για την σπιρτόζικη διάθεση και την προσεγμένη αισθητική του και ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό με δελεαστικότερα αγοραστικά πακέτα τιμής/εξοπλισμού (και δυο επιπλέον χρόνια εργοστασιακής εγγύησης). Χώροι και αίσθηση μεγάλου αυτοκινήτου, νεανικό σαλόνι, ποιότητα χωρίς συμβιβασμούς και κομψή σχεδίαση παντρεύονται με ποιοτική κύλιση, συμπεριφορά και ηχομόνωση, αλλά και κινητήρες του λίτρου που εξασφαλίζουν απόδοση και οικονομία. Με εξασφαλισμένες αρετές, το Citigo δείχνει ικανό να επιβάλει τους όρους του στην μικρή κατηγορία.

Skoda Citigo Greece

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...