Lancia Ypsilon 0.9 Twinair

Η αναγέννηση της Lancia γίνεται μέσω του σημαντικότερου μοντέλου της

  • -
  • -
Ισχύς85 PS
Ροπή145 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,9 sec
Μέση κατανάλωση4,2 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το νέο σουπερμίνι της Lancia βασίζεται σε μια επιμηκυμένη εκδοχή του πλαισίου του Fiat 500 και στοχεύει κυρίως στο premium κομμάτι της κατηγορίας.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Σχεδίαση μέσα-έξω
  • Κόμπακτ διαστάσεις
  • Ευρύχωρο για το μέγεθός του
  • Άνεση ανάρτησης
  • Ποιότητα υλικών
  • Ξεχωριστός χαρακτήρας
ξυνά
  • Έλλειψη ESP από το βασικό εξοπλισμό (μέχρι τον Φλεβάρη του 2012)
  • Πρακτικότητα καμπίνας
600 συνδυασμοί

Πιστό στο χαρακτηριστικό της διαφορετικότητας, το νέο Ypsilon προσφέρει τη δυνατότητα διαμόρφωσης με 600 συνδυασμούς εξοπλισμού, επενδύσεων και χρωμάτων:

  • 3 εκδόσεις εξοπλισμού: Silver, Gold και Platinum
  • 16 εξωτερικές αποχρώσεις
  • 4 επιλογές διχρωμίας
  • 6 επιλογές ταπετσαριών για τα καθίσματα
  • 3 τύποι ζαντών αλουμινίου
25 χρόνια Ypsilon

Υ10 • 1985-1996

Για πρώτη φορά η πολυτέλεια γίνεται χαρακτηριστικό ενός μικρού αυτοκινήτου. Οικονομικοί - σπιρτόζικοι κινητήρες και ξεχωριστό ντιζάιν το κρατούν ζωντανό για περισσότερο από μια δεκαετία.

 

Y • 1996-2003

Ιταλική φινέτσα και πολυτελής χαρακτήρας συνδυάζονται αρμονικά για 2η φορά. Ποιος δεν θυμάται τις εκδόσεις Elefantino Blue και Rosso…

 

Ypsilon • 2003-2011

Περισσότερο ώριμο και λιγότερο ριζοσπαστικό σχεδιαστικά, με μια γκάμα κινητήρων που θα μπορούσε να είναι πιο ενδιαφέρουσα.

 

Μπορεί η Lancia να έχει περάσει δύσκολα τις τελευταίες δύο δεκαετίες, ωστόσο το ένδοξο παρελθόν, η πολυτέλεια και το μοναδικό ιταλικό στυλ κρατούν την ιταλική μάρκα ζωντανή στο μυαλό και τις καρδιές πολλών από εμάς. Το νέο ξεκίνημα δεν αφορά μόνο την εταιρεία, η οποία ανταλλάσσει μοντέλα με την “αδερφή” πλέον Chrysler σε Ευρώπη και Αμερική, αλλά και την αντιπροσώπευση στην ελληνική αγορά, η οποία είναι πλέον υπό τη σκέπη του ομίλου Συγγελίδη. Και τι καλύτερο ξεκίνημα από το λανσάρισμα στη χώρα μας του σημαντικότερου μοντέλου της μάρκας, του ολοκαίνουργιου Ypsilon.

 

Ypsilon φρόνημα

Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο. Όταν λοιπόν η πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού επιλέγει 5θυρα σουπερμίνι, το να επιμένεις στη λογική των 3θυρων δείχνει μάλλον τάσεις αυτοκαταστροφής. Προφανώς στη Lancia το σκέφτηκαν καλά το πράγμα και – πολύ σωστά – σχεδίασαν το νέο Ypsilon με 2 επιπλέον πόρτες, ερχόμενοι σε ρίξη με το αποκλειστικά 3θυρο παρελθόν τους στην κατηγορία. Ωστόσο, οι Ιταλοί δεν απώλεσαν τον δυναμισμό των 3θυρων αμαξωμάτων, εφαρμόζοντας με επιτυχία το κόλπο της κρυφής χειρολαβής στις πίσω πόρτες. Γενκά, το Ypsilon ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Delta. Το ψηλόλιγνο σχήμα χαρακτηρίζεται από επίπεδες επιφάνειες, έντονες ακμές, ένα ιδιόμορφο πίσω μέρος και μια σεβαστών διαστάσεων μάσκα που κλέβει την παράσταση εμπρός.

Με μήκος 3,84 m, το νέο Ypsilon μεγάλωσε ελάχιστα (+ 32 mm) και συνεχίζει να βρίσκεται στο μεταίχμιο των μίνι και των σουπερμίνι. Το καλό είναι ότι οι κόμπακτ διαστάσεις του προσφέρουν ευελιξία στην πόλη, τι γίνεται όμως με τους χώρους; Οι Ιταλοί πάντα είχαν τον τρόπο τους με την εκμετάλλευση χώρων, και το Ypsilon δεν αποτελεί εξαίρεση. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με άνεση στην καμπίνα, με το χώρο πίσω για τα γόνατα και το κεφάλι να είναι μια χαρά για άτομα με μέσο ανάστημα (βλέπε γύρω στο 1,75 m ύψος). Για 5ο άτομο τα πράγματα δυσκολεύουν, εξαιτίας κυρίως του μικρού πλάτους. Στα θετικά και το μεγαλύτερο (κατά 30 lt) πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 245 lt και μεγάλο άνοιγμα. Τι θα θέλαμε ακόμη; Ένα πιο πρακτικό πίσω κάθισμα που όταν αναδιπλώνεται να μην αφήνει σκαλοπάτι με το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Τι να κάνουμε όμως, το ξεχωριστό στυλ κάπου πρέπει να έχει και το τίμημά του.

 

Κόσμημα ή faux bijoux?

Η απάντηση έρχεται μόλις καθίσεις στη θέση του οδηγού. Τα ποιοτικά μαλακά υλικά στο επάνω μέρος, η λουσάτη κεντρική κονσόλα, ο πλούσιος εξοπλισμός και η κομψή σχεδίαση δίνουν έναν αυθεντικό και όχι δήθεν αέρα πολυτέλειας. Ο πίνακας οργάνων παραμένει στο κέντρο, ένα στοιχείο που μετά το 1996 συναντάται σε κάθε μικρή Lancia, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων είναι βολικά τοποθετημένος ψηλά στην κεντρική κονσόλα.

Κόσμημα είναι και το “διαμαντάκι” που ακούει στο όνομα Twinair: ο κινητήρας της χρονιάς 2011 των 900 κ.εκ. και 85 ίππων είναι η πιο ενδιαφέρουσα βενζινοκίνητη επιλογή της γκάμας και ταιριάζει χάρμα στον χαρακτήρα του Ypsilon. Η άλλη επιλογή είναι ο 1.200άρης Fire EVO II των 69 PS, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο εξαιρετικός turbodiesel 1.3 MultiJet II 95 PS. Όλοι οι κινητήρες υποστηριζονται με σύστημα Start&Stop, ενώ αργότερα η γκάμα θα εμπλουτιστεί με τον 1.2 Fire EVO II Bi-fuel (βενζίνης & υγραερίου). Εκτός του στάνταρ χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων, προαιρετικά διαθέσιμο στους 0.9 Twinair και 1.3 MultiJet είναι και το ημιαυτόματο κιβώτιο DFN.

Ο 900άρης Twinair, ο οποίος κινούσε το αυτοκίνητο που οδήγησα στην πανελλαδική παρουσίαση του νέου Ypsilon, φέρνει για πρώτη φορά μετά το Υ10 τούρμπο κάτω από το καπό της μικρής Lancia. Μόνο που τώρα στόχος είναι τα green χαρακτηριστικά και όχι οι καυτές επιδόσεις. Όχι ότι δεν κινεί σβέλτα το ιταλικό σουπερμίνι (0-100 km/h σε 11,4 sec). Αντίθετα, του προσδίδει έναν ευχάριστα νευρικό χαρακτήρα καθώς τραβά με δύναμη από χαμηλά. Εκεί που εντυπωσιάζει όμως είναι στις τιμές μέσης κατανάλωσης και εκπομπών CO2: 4,2 lt/100 km και 99 g/km, τα οποία συνεπάγονται και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

 

Εντός, εκτός και ESP

Το Ypsilon παραμένει εργαλείο στην πόλη: το μικρό του μήκος το καθιστά μανιτζέβελο στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις και η άνετη ανάρτηση απορροφά σχεδόν τα πάντα, ταιριάζοντας απόλυτα με τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Για τους πιο απαιτητικούς, διατίθεται προαιρετικά το ημιαυτόματο σύστημα Easy Parking που βοηθά σημαντικά στο παρκάρισμα. Παραέξω, το μικρό της Lancia καλύπτει σβέλτα και ευχάριστα τις αποστάσεις με σύμμαχο του οδηγού το πρόθυμο μοτέρ και τα δυνατά φρένα. Σε πολύ γλιστερό δρόμο μάλιστα παραγίνεται “ευχάριστο”, καθώς δεν διστάζει ακόμη και να ανοίξει την τροχιά του πίσω μέρους αν σηκώσεις απότομα το πόδι από το γκάζι πάνω στη στροφή. Ευτυχώς το καλό τιμόνι βοηθά στον έλεγχο, τουλάχιστον μέχρι το 1ο 3μηνο του 2012 που ο ηλεκτρονικός φύλακας-άγγελος ESP θα είναι στάνταρ. Προς το παρόν χρεώνεται 600 ευρώ και προσωπικά θα πρότεινα την τοποθέτησή του. Άλλωστε, η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει έκπτωση 1.000 ευρώ στο λανσάρισμα του Ypsilon μέχρι τα τέλη του 2011, οπότε θα σας μείνουν και 400 € στην τσέπη…

 

 

 

Δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις και τα στοιχεία του νέου LanciaYpsilon

συμπέρασμα

Το νέο Ypsilon παίζει με επιτυχία σε διπλό ταμπλό: αποτελεί μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική στα premium σουπερμίνι προσφέροντας ίματζ, ντιζάιν και πολυτέλεια, ενώ ταυτόχρονα κλείνει το μάτι στους αγοραστές των “παραδοσιακών” μοντέλων της κατηγορίας προτάσσοντας τα green χαρακτηριστικά του και τον συνδυασμό πλούσιου εξοπλισμού με ελκυστικές τιμές.

Lancia Ypsilon - 25 years of evolution

Lancia Ypsilon

POLL

Τι κίνητρα πρέπει να δοθούν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

  • Έκπτωση τουλάχιστον 5.000 ευρώ
  • Δωρεάν στάθμευση παντού
  • Δωρεάν διέλευση από τους σταθμούς διοδίων
  • Δωρεάν φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς
  • Όλα τα παραπάνω
64
GOCAR Magazine #64

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...