Νέα Mercedes M-Class

Νέων προτεραιοτήτων

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Πολυτέλεια, πρακτικότητα και οικολογικές πινελιές. Η νέα M-Class δείχνει φρέσκια και στιλάτη χωρίς να κρύβει τον off-road χαρακτήρα της σε οποίον της το ζητήσει

γλυκά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Άνεση - ποιότητα κύλισης
  • Κατανάλωση έκδοσης Μ 250 CDI
  • Πακέτο off-road
  • Λειτουργία κινητήρων V6
ξυνά
  • Βάρος
On&Off-Road package

Το νέο πακέτο εκτός δρόμου -off road pack- για την M-Class ξεκλειδώνει τις εκτός δρόμου ικανότητες των εκδόσεων που εξοπλίζει, εξαντλώντας τις δυνατότητες της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης 4 Matic. Εκτός από τις κοντές σχέσεις και το κεντρικό κλείδωμα του μεσαία διαφορικού, πολύτιμο αγαθό αποδεικνύεται το off-road ABS το οποίο μαζί με το υπόλοιπο πακέτο ηλεκτρονικών κάνει μικρά θαύματα εκτός δρόμου. Επιπλέον, το πλαίσιο είναι ενισχυμένο παντού και το πάτωμα του αυτοκινήτου είναι ακόμα πιο προστατευμένο από τις κακουχίες. Διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη ML το πίσω διαφορικό, το οποίο δεν προσφέρεται με κλείδωμα ούτε στον προαιρετικό εξοπλισμό, αφήνοντας το έργο αυτό εξολοκλήρου στα ηλεκτρονικά κυκλώματα.

Το πακέτο off-road συνδυάζεται ιδανικά με την πνευματική ανάρτηση Airmatic προσφέροντας στον οδηγό, 6 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας:

  • Automatic – για καθημερινή οδήγηση
  • Offroad 1 – για κίνηση σε βατούς χωματόδρομους
  • Offroad 2 – για πιο σκληρές εκτός δρόμους συνθήκες, ανηφόρες κ.τ.λ
  • Winter – για χειμερινές συνθήκες και παγωμένα οδοστρώματα
  • Sport – για σπορ οδήγηση
  • Trailer – οδήγηση με ρυμούλκηση trailer

Οι ρυθμίσεις κάθε προγράμματος απεικονίζονται ιδανικά στην κεντρική οθόνη του ταμπλό, με τον οδηγό να έχει άμεση πληροφόρηση για την επιλογή του, ανάλογα με τις απαιτήσεις της διαδρομής που κινείται.

Active Curve System

Στις 6κύλινδρες εκδόσεις με την πνευματική ανάρτηση Airmatic η νέα M-Class επιφυλάσσει μια νέα καινοτομία. Το Active Curve System στηρίζεται στην λειτουργία των «ενεργητικών» αντιστρεπτικών στον εμπρός και πίσω άξονα. Εκτός από τα προφανή πλεονεκτήματα άρθρωσης σε σκληρές εκτός δρόμου συνθήκες, με την απεμπλοκή των αντιστρεπτικών, προσφέρει επιπλέον άνεση σε οποιοδήποτε τερέν. Επίσης το Active Curve System βοηθά στον έλεγχο και την ευελιξία του αυτοκινήτου στις στροφές, ειδικά με υψηλές ταχύτητες. Ο έλεγχος του roll ξεχωριστά στον εμπρός και πίσω άξονα στηρίζεται σε μια υδραυλική αντλία με ιμάντα και ένα μικρό ρεζερβουάρ λαδιού που βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα. Μια ηλεκτρονική μονάδα και ένας αισθητήρας πλευρικής επιτάχυνσης αναλαμβάνουν να καθοδηγήσουν την λειτουργία των δύο υδραυλικών βαλβίδων που βρίσκονται σε κάθε αντιστρεπτική, ώστε να καθορήσουν τη λειτουργία προς όφελος της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.

Η ιστορία των πολυτελών SUV είναι σαν τα τραγούδια για τις παλιές αγάπες για την ελληνική αγορά, που είχε φερθεί με το γάντι στην προηγούμενη γενιά M-Class. Οι Γερμανοί στο δικό τους ρυθμό κυνηγώντας την τελειότητα, ανανεώνουν σε όλα τα σημεία τη νέα ML, παρουσιάζοντας την τρίτη γενιά του μοντέλου. Κοιτά το σήμερα της διεθνούς αγοράς, προσφέροντας  με το πολυτελές της κουστούμι τις υπηρεσίες της στην Ευρώπη, δίνοντας όμως πλέον ιδιαίτερο βάρος σε αγορές όπως η Αμερική και η Κίνα. Εναρμονισμένη με την οικολογική μόδα, ισχυροποιεί τη θέση της σε ακόμη μια κατηγορία που η Mercedes έχει μάθει να διεκδικεί κορυφή.

 

 

Διακριτικά αλλιώτικη

Ακολουθώντας το σχεδιαστικό μονοπάτι της προηγούμενης γενιάς, η νέα ML πατά πάνω στην κλασσική πλέον σχεδίαση της σειράς M-Class. Το μπροστά μέρος φέρνει την εικόνα της CL-Coupe, με την πίσω όψη να θυμίζει τις πρακτικές καταβολές της Ε-Class Estate. Έχει αυξημένες διαστάσεις από την προκάτοχο της με 4804 mm μήκος, 1926 mm πλάτος, μεταξόνιo 2915 mm  και μόνο το ύψος 1796 mm έχει μειωθεί. Στα σημεία βελτίωσης ανήκει και η αεροδυναμική (cd:0,32).

Στο εσωτερικό η εκμετάλλευση των χώρων ακολουθεί τη μεθοδικότητα των Γερμανών, προσφέροντας μια εξαιρετικά πλούσια καμπίνα επιβατών. Ο χώρος αποσκευών μεταβάλλεται από τα 690 lt της 5θέσιας διάταξης στα 2010 lt με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων. Ο μεγαλύτερος πλέον χώρος αποσκευών επιτρέπει και μια 7θέσια έκδοση, με μια «έξυπνη» τρίτη σειρά καθισμάτων, που θα υλοποιηθεί άμεσα μέσα στην επόμενη χρονιά. H σχεδίαση στο εσωτερικό ξεπερνά κατά πολύ την προηγούμενη γενιά και συμβαδίζει με τα τελευταία δρώμενα στη γκάμα των «saloon» Mercedes. Πλέον δεν χωρά καμιά αμφισβήτηση για την ποιότητα κατασκευής, με το κλίμα στο εσωτερικό –ειδικά στις φορτωμένες εξοπλιστικά εκδόσεις-  να θυμίζει S-Class.

 

Dieselή βενζίνη στο μενού

Ακολουθώντας τα δεδομένα της S-Class η γκάμα της νέας M-Class ξεκινά με τον 4κύλινδρο κινητήρα diesel των 2,2 λίτρων. Στην πιο ισχυρή εκδοχή του από τα ράφια της Mercedes αποδίδει 204 ίππους και 500 Nm ροπής. Η οικολογική συμπεριφορά του, βασίζεται στο πακέτο τεχνολογίας BlueTec, όπως συμβαίνει και με την ισχυρή έκδοση diesel των 3,0 λίτρων (350 BlueTEC). Ο μεγάλος V6 diesel αποδίδει 258 ίππους και 620 Nm ροπής. Προσφέρει επιδόσεις της τάξης των 7,4’’ για τα 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 224 km/h, καταναλώνοντας κατά μέσο όρο μόλις 6.8 έως 7.4 lt/100km/h. Τα αντίστοιχα νούμερα για την 4κύλινδρη 250 CDI είναι 9,0’’ για το 0-100 km/h και 210 km/h τελικής ταχύτητας, ανακοινώνοντας στα τεχνικά χαρακτηριστικά 6.0-6.5 lt/100km μέση κατανάλωση και 158 gr/km εκπομπές CO2. Κοιτωντας με μια πιο πρακτική ματιά, αν κάποιος επιλέξει από τον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού, το μεγάλο ρεζερβουάρ των 93 lt (το std είναι 70 lt), μπορεί να πετύχει 1500 km αυτονομίας με ένα γέμισμα.  Αν και ο μεγαλύτερος V6 diesel μοιάζει πιο ταιριαστός για το ταμπεραμέντο της νέας M-Class, οι άνθρωποι της Mercedes προβλέπουν ότι ο μικρός 4κύλινρος -με το εμφανές πλεονέκτημα σε κατανάλωση και εκπομπές CO2- θα μοιραστεί τα νούμερα πωλήσεων στην Ευρώπη.

Στις βενζινοκίνητες επιλογές στέκει προς το παρόν ο V6 άμεσου ψεκασμού των 3,5 λίτρων που αποδίδει 306 ίππους και 370 Nm ροπής. Πληθωρικός σε κυβικά και απόδοση, υπόσχεται μέση κατανάλωση της τάξης των 8.5 lt/100km. Κοιτώντας τη γκάμα από την κορυφή, η V8 ML 500 και η έκδοση ΑΜG θα συμπληρώσουν τις επιλογές, αλλά μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα για την ευρωπαϊκή πορεία του μοντέλου. Για την βουτηγμένη στο οικολογικό μάρκετινγκ Ευρώπη στα σχέδια είναι και μια νέα υβριδική έκδοση, βασισμένη πάνω στον 4κύλινδρο diesel της 250 CDI και εκπομπές CO2 κάτω από 150 gr/km.

Όλες οι εκδόσεις κινητήρων βενζίνης και diesel συνοδεύονται από το βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων (7G Tronic Plus), του οποίου ο χειρισμός γίνεται με την δοκιμασμένη λύση του μοχλοδιακόπτη στην κολώνα του τιμονιού ή με τα paddles στο τιμόνι.  Εκτός από τα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά στον τρόπο λειτουργίας του, τον προγραμματισμό του για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, το νέο κιβώτιο συνδυάζεται πλέον και με σύστημα Start&Stop.

 

Πανταχού παρών!

Σε αυστριακό έδαφος, όπου έγινε η παρουσίαση του μοντέλου, το ενδιαφέρον πέφτει μοιραία στην μικρή έκδοση diesel των 2,2 λίτρων. Έχοντας ξεχάσει για καιρό την ιδέα μιας 4κύλινδρης M-Class, δέχεσαι με ευχαρίστηση το στάνταρτ 7άρι αυτόματο κιβώτιο και την εκπληκτική καμπύλη ροπής. Στην πράξη ο μικρός κινητήρας δεν κρύβει εντελώς την diesel χροιά του στο εσωτερικό, παρά την εξαιρετική ηχομόνωση. Το κιβώτιο αναλαμβάνει να ξεκλειδώσει της αρετές του, αλλά το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου –αν και δεν έχει αυξηθεί σε σχέση με την περασμένη γενιά- θέτει εν τέλει τα όρια. Σωστό στο δρόμο, δεν διακρίνεται για την εκρηκτικότητα του, αλλά αν χρησιμοποιήσεις με στρατηγική την ροπή του κινητήρα δεν μένεις ξεκρέμαστος. Η κατανάλωση στο trip computer σε κάνει να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε SUV σχεδόν 5 μέτρων και αυτό αν μη τι άλλο είναι το δυνατό χαρτί της συγκεκριμένης έκδοσης.

Ο έτερος V6 diesel των 3,0 λίτρων βρίσκεται ξεκάθαρα σε άλλη διάσταση από πλευράς ποιότητας λειτουργίας και απόδοσης. Μηδέν κραδασμοί, αέρινη ηχητική παρουσία στο εσωτερικό, μικρές απαιτήσεις σε καύσιμο και ροπή που σε στηρίζει παντού και πάντα. Η ιδανική επιλογή για όποιον θέλει και μπορεί να έχει μια ολοκληρωμένη από κάθε πλευρά M-Class νέας κοπής.

Η έκδοση βενζίνης συμπληρώνει την γκάμα. Ο V6 άμεσου ψεκασμού των 3,5 λίτρων είναι ψυχωμένους σε όλο το εύρος λειτουργίας του, δίνει επιδόσεις κρύβοντας το βάρος του μοντέλου σε κάθε περίπτωση. Ήσυχος με ηλεκτρικό τράβηγμα, τα βρίσκει μόνον σκούρα στα νούμερα της κατανάλωσης, απέναντι στις diesel επιλογές.

Αναβαθμισμένο πλήρως το πλαίσιο του νέου μοντέλου, με βελτιωμένο σε αίσθηση τιμόνι, βάζει την άνεση σαν πρωταρχικό στόχο στην άσφαλτο. Οι εξοπλισμένες με το νέο (προαιρετικό) Active Curve System 6κύλινδρες εκδόσεις απλά εξαφανίζουν τις κλίσεις, δίνοντας επιπλέον εμπιστοσύνη σε οποιεσδήποτε συνθήκες κίνησης στην άσφαλτο. Αναζητώντας τις εκτός δρόμου δυνατότητες της προηγούμενης γενιάς, η νέα M-Class δεν απογοητεύει. Το πακέτο off-road με τις κοντές σχέσεις, η δεδομένη ροπή όλων των κινητήρων και η πνευματική ανάρτηση Airmatic μεταμορφώνουν κάθε M-Class εκτός δρόμου. Ειδικά αν έχεις επιλέξει τη σωστή διάσταση και τον τύπο ελαστικών, βλέπεις κατάματα ακόμη και καθαρόαιμα τετρακίνητα με σαφώς πιο σκληρό χαρακτήρα.

 

 

ML 250 BlueTEC

4MATIC

ML 350 BlueTEC

4MATIC

ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY

Κύλινδροι

4

6

6

Κυβικά cc

2143

2987

3498

Ισχύς kW (hp)

150 (204)

190 (258)

225 (306)

Ροπή Nm

500

620

370

Συνδυασμένη κατανάλωση l/100 km -  g CO2/km

 

6.0–6.5

158

 

6.8–7.4

179

 

8.5–8.8

199

0–100 km/h     sec

9.0

7.4

7.6

Τελική ταχύτητα               km/h

210

224

235

Προδιαγραφές εκπομπών

EU6

EU6

EU5

συμπέρασμα

Αν θεωρήσεις την τεχνολογική βελτίωση της νέας M-Class σαν φυσική εξέλιξη της εξαιρετικής δεύτερης γενιάς, τονίσεις την αναβάθμιση σε ποιότητα και χώρους, εντυπωσιάζεσαι κατά βάση με το κόστος κίνησης της μικρής 4κύλινδρης έκδοσης. Οικονομική στη χρήση όσο ποτέ, μπλέκει έντεχνα τις απαιτήσεις της εποχής, χωρίς να σκιάζει το image του μοντέλου. Στο ζουμί πάντως μένει ένα εξαιρετικά πολυτάλαντο SUV, που κοιτά σε ακόμη μεγαλύτερη μερίδα αγοραστών (κυρίως εκτός ελληνικής πραγματικότητας), χωρίς να προσπερνά τους φανατικούς οπαδούς του.

Νέα Mercedes M-Class

New Mercedes M-Class

Mercedes-Benz.tv The Switched Gifts

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...