Subaru Forester MY 11

Με διακριτικές αλλά ουσιαστικές αλλαγές, το δημοφιλές SUV της Subaru χαμογελάει στο μέλλον

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η 3η γενιά Forester με αμυδρό ρετούς στην εικόνα και γενναίο στην ουσία.

Δέκα τέσσερα χρόνια παρουσίας Forester, έχουν συμβάλει στην φήμη της Subaru για ξεχωριστά αυτοκίνητα επιδόσεων και γήινης περιπέτειας. Με ντεμπούτο στην γειτονιά των οχημάτων ελευθέρου χρόνου το 1997, εκπροσωπούσε την εταιρεία με το δικό του προσωπικό στιλ που προσέγγιζε την υπερυψωμένη λογική ενός wagon με σύστημα συμμετρικής τετρακίνησης AWD και απόσταση 200 mm από το έδαφος. Ένα crossover δηλαδή στην πιάτσα των SUV, αλλά με ικανότητες που πολλοί θα ήθελαν να  διαθέτουν. Δέχθηκε facelift αρχές της νέας χιλιετίας και βρισκόταν πάντα στην επικαιρότητα κυρίως με τον 2.5 υπερτροφοδοτούμενο boxer που γνώρισε πιένες. Στο ίδιο μοτίβο συνέχισε την καριέρα της και η 2η γενιά στα μέσα του 2005 με εμφανώς αναβαθμισμένο υπόβαθρο απόδοσης, την ίδια crossover λογική αλλά μάλλον αδιάφορη, ελαφρώς αμπιγέ σχεδίαση για τον δραστήριο και δυναμικό στιλ των Subaru. Μια τριετία κράτησε όμως η μπογιά της και η 3η γενιά, ήρθε το 2008 να κάνει αλλαγή σελίδας. Εμπνεύστηκε και ακολούθησε το σχεδιαστικό μοτίβο της πιάτσας και πέρα από το οπτικό σκέλος, προσπάθησε να διατηρήσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τα οφέλη της AWD τετρακίνησης, συνδυάζοντάς τα με ανέσεις χώρων και ανάρτησης. Σημείο υστέρησης της σειράς έως τότε στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία.

γλυκά
  • Νέος «καθαρός» και οικονομικός κινητήρας
  • Βελτιωμένη ανάρτηση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Αναβάθμιση καμπίνας
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Κλίσεις ανάρτησης

 

Το ραβδί της εξέλιξης

Τρία χρόνια αργότερα φτάνουμε στην πρώτη ανανέωση που εκ πρώτης όψεως είναι το ίδιο αυτοκίνητο. Αν το κρίνεις επιδερμικά θα διαπιστώσεις μικροαλλαγές στην εμφάνιση που είναι σαν να άλλαξε το μακιγιάζ του. Ουσιαστικά η νέα μάσκα, είναι η σημαντικότερη αλλαγή εικόνας και οι εξωτερικοί καθρέφτες που ενσωματώνουν τα φλας, ενώ ένα νέο σχέδιο προσφέρεται στις ζάντες αλουμίνιου 17’’.  Ποιο σημαντικές και ευδιάκριτες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό της καμπίνας, όπου έχει κερδίσει σε εκλεπτυσμένη εικόνα χάρις την αναβάθμιση εξοπλισμού και design. Σκοπός των ανθρώπων της Subaru ήταν να εκσυγχρονίσουν την εικόνα και εδώ πέτυχαν διάνα με γενναιόδωρες παροχές και αλλαγές. Νέα σχεδίαση, χρωματισμοί και υλικά στο ταμπλό ανεβάζουν την αίσθηση πολυτέλειας, ενώ τα νέα ηλεκτροφωτιζόμενα όργανα με συνδυασμό αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων εκτός από ευδιάκριτα, καλαίσθητα και πλήρη πληροφοριών ανεβάζουν το πρεστίζ του εσωτερικού κόσμου για το Forester. Ο dual zone κλιματισμός και το σύγχρονο ηχοσύστημα με εύρος δυνατοτήτων, οθόνη 4,3’’ και κάμερα οπισθοπορείας είναι η προσφορά στις ευχάριστες στιγμές για τους επιβάτες που ούτως ή άλλως έχουν ένα ευρύχωρο σαλόνι για να συμβιώσουν πέντε ενήλικες. Φυσικά τα 450 λίτρα διαθέσιμου χώρου για αποσκευές πίσω τους επαρκούν για τις εκδρομικές απαιτήσεις, ενώ η δυνατότητα αναδίπλωσης των καθισμάτων προσφέρει έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.660 lt. Πέρα από το εσωτερικό, η επόμενη δουλειά της Subaru ήταν να περιορίσει τις κακές κριτικές που αφορούσαν την λειτουργία της ανάρτησης. Βελτιώνοντας την αντιβύθιση και τα πίσω σημεία στήριξης και υιοθετώντας μια νέα βαλβίδα στην πίσω ανάρτηση, η εταιρεία θεωρεί ότι βελτίωσε την αμεσότητα συμπεριφοράς της ανάρτησης, με αμοιβαίο όφελος στην απόκριση του τιμονιού και την βελτίωση της κύλισης.

 

Με έμφαση στην οικονομία

Εδώ και 45 χρόνια η Subaru παραμένει πιστή στον Boxer κινητήρα και στα οφέλη της τοποθέτησής του (χαμηλό κέντρο βάρους). Στην εξέλιξή του ο επίπεδος κινητήρας γνώρισε την 2η γενιά του στα τέλη της δεκαετίας του 1980, εφαρμόζοντας σταδιακά το τούρμπο, ενώ από το 1997 διανύει την 3η γενιά του με αποδοτικές ατμοσφαιρικές και συναρπαστικές υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις. Σε αυτή τη βάση ο κινητήρας του Forester με την κωδική ονομασία FB, μπήκε σε ανασχεδιασμό και αναβάθμιση έτσι ώστε να πετύχει ένα πιο καθαρό προφίλ χωρίς φυσικά να συμβιβάσει την απόδοση. Ο «τετραγωνισμός» του ήρθε με περιορισμό της διαμέτρου και με αύξηση της διαδρομής, ενώ την βελτίωση της καύσης εξυπηρετούν οι νέες κυλινδροκεφαλές με κοκοράκια για την κίνηση των βαλβίδων, η αναθεωρημένη εισαγωγή και εξαγωγή και φυσικά το νέο σύστημα ψύξης. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στην μείωση των τριβών, χρησιμοποιώντας πιο εξελιγμένα μέταλλα αλλά και ελαφρύτερα κινούμενα μέρη, ενώ η υψηλότερη απόδοση της αντλίας λαδιού εξασφαλίζουν μακροζωία και αξιοπιστία απόδοσης.

Ο αναβαθμισμένος boxer διατηρεί την ίδια ιπποδύναμη (150 PS/6.000 σ.α.λ), έχει κερδίσει ψήγματα ροπής (από 196 τώρα 198 Nm / 4.200 σ.α.λ.), ενώ οι συνολικές βελτιώσεις απλώνουν περισσότερο το εύρος απόδοσης, προσφέρουν περίπου 10% βελτιωμένη οικονομία καυσίμου (από 8,4 τώρα 7,5 lt/100km) σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Φυσικά βελτίωση της τάξεως των 12,6% έχουμε και στις εκπομπές ρύπων (CO2, 173 g/km) κάτι που μεταφράζεται σε ανάλογη μείωση 22,3% στα τέλη κυκλοφορίας.

Η σύντομη οδηγική εμπειρία ήταν αρκετή για να μας πείσει ότι το νέο Forester εκσυγχρονίστηκε και διατηρεί τον αυθεντικό SUV χαρακτήρα του. Δεν διστάζει να ανταποκριθεί σε δυσκολίες περιπέτειας στην φύση και το ίδιο καλά θα φροντίσει να αποζημιώσει τον οδηγό με την σίγουρη αίσθηση που του μεταφέρει πίσω από το τιμόνι. Η άνεση είναι χαρακτηριστική και οι υπαρκτές κλίσεις σε δυναμικό στρίψιμο δεν κατάφεραν να εκδηλώσουν τις αρετές της αναβαθμισμένης ανάρτησης.

Βασισμένη στο τρίπτυχο «ασφάλεια, άνεση, απόλαυση» που αποτελεί τον πυρήνα της κατασκευαστικής αρχής των αυτοκινήτων της, η Subaru κατόρθωσε να εξισορροπήσει τα χαρίσματα του Forester παντρεύοντάς τα με την αναγκαιότητα της εποχής που είναι η φιλικότητα προς το περιβάλλον. Διατηρεί αλώβητες τις τιμές του και στην πλούσια γκάμα εκτός τους boxer βενζίνης και diesel, θα εξακολουθεί να προσφέρεται με το σύστημα υγραεριοκίνησης LPfi. Περισσότερα όμως σε δοκιμή που θα ακολουθήσει.

συμπέρασμα

Το δημοφιλές SUV της Subaru, με την πρόσφατη ανανέωση καταφέρνει να βελτιώσει αισθητικές λεπτομέρειες, να εκσυγχρονίσει την εσωτερική του εικόνα και να κάνει ένα γενναιόδωρο βήμα εμπρός στο σημείο που πονούσε. Ο νέος καθαρότερος και σύγχρονος ατμοσφαιρικός κινητήρας των δυο λίτρων, εκτός από το γνωστό αποδοτικό φάσμα λειτουργίας του τώρα προσφέρει σημαντικά χαμηλότερους ρύπους και τιμές κατανάλωσης. Η νέα εποχή Boxer για τo Forester σημαίνει χαμηλότερα πάγια και σε συνδυασμό με τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα που προσφέρει το πλήθος των ουσιαστικών βελτιώσεων, έχει έναν καλό λόγο για να ανακάμψει στην αγορά των πρωτοκλασάτων SUV.

2011 Subaru Forester (Short) video

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
86
GOCAR Magazine #86

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...