Honda Jazz Hybrid

Από € 17.890, στην Ελλάδα τον Μάρτιο

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η υβριδική έκδοση του supermini της Honda είναι το μικρότερο και πιο προσιτό υβριδικό της αγοράς

γλυκά
  • Οικονομία καυσίμου
  • Εκπομπές CO2
  • Απόδοση
  • Κιβώτιο CVT
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση, ποιότητα κύλισης
  • Ευρυχωρία και πρακτικότητα
  • Τιμή/ εξοπλισμός
ξυνά
  • Θόρυβος κινητήρα στην φουλ επιτάχυνση
  • Πορτμπαγκάζ με ρεζέρβα ανάγκης (223 lt)
  • Αν είχε χαμηλότερες κατά 5 g/km εκπομπές CO2, δεν θα πλήρωνε τέλη κυκλοφορίας
Πρόγραμμα ECON

Πιέζοντας τον διακόπτη ECON στο ταμπλό, το Jazz Hybrid εισέρχεται στο πρόγραμμα «καλύτερης οικονομίας», όπου συμβαίνουν τα εξής:

  • η ισχύς περιορίζεται και η ροπή μειώνεται κατά 4% (εκτός εάν ο οδηγός πατήσει τέρμα το γκάζι),
  • εξομαλύνεται η λειτουργία της πεταλούδας γκαζιού και των στροφών του κινητήρα,
  • γίνονται πιο ομαλές οι αλλαγές σχέσεων στο CVT,
  • αυξάνεται η ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης,
  • το air-condition λειτουργεί πιο οικονομικά και
  • κατά τη διάρκεια του προγράμματος Idle Stop (ο κινητήρας σβήνει όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο), το air-condition απενεργοποιείται.
Υβριδικό σύστημα ΙΜΑ

Το Jazz Hybrid μοιράζεται τον ίδιο κινητήρα και το σύστημα IMA με το Insight, που έχει αποδειχτεί εξαιρετικά αξιόπιστο. Η τεχνολογία Integrated Motor Assist λανσαρίστηκε με την 1η γενιά του Insight το 2000. Περιλαμβάνει ένα κινητήρα 1,3 λίτρων, έναν πολύ λεπτό ηλεκτροκινητήρα, μία ελαφριά και συμπαγή μπαταρία και συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση. Η τελευταία έκδοση του ηλεκτροκινητήρα και η IPU στο Jazz Hybrid είναι 24% πιο συμπαγής από το σύστημα της προηγούμενης γενιάς, ώστε  να μην υπονομεύεται η πρακτικότητα.

Κατά την επιβράδυνση, όταν οι κύλινδροι του κινητήρα 1.3 i-VTEC δεν έχουν φορτίο η καύση σταματά στους τέσσερις κυλίνδρους και σφραγίζονται όλοι οι θάλαμοι. Αυτό, ουσιαστικά καταργεί τις απώλειες υποπίεσης, μειώνοντας το «φρένο του κινητήρα» ώστε να μπορεί ο ηλεκτροκινητήρας/γεννήτρια να λειτουργεί πιο αποδοτικά και να αυξάνει την ανάκτηση της ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας. Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται για το «σφράγισμα» των κυλίνδρων, Μεταβλητή Διαχείριση Κυλίνδρων - VCM (Variable Cylinder Management), χρησιμοποιείται επίσης όταν απαιτείται μικρή ροπή – σε μια διαδρομή με σταθερά χαμηλή ταχύτητα. Σ’ αυτό το πρόγραμμα, το Jazz παίρνει ισχύ μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, με τα έμβολα να κινούνται στο ρελαντί, που σημαίνει ότι δεν καταναλώνεται καύσιμο ούτε παράγεται CO2. Οι οδηγοί μπορούν να βλέπουν πότε το αυτοκίνητο έχει μπει σε EV mode μέσω της Οθόνης Πολλαπλών Πληροφοριών - Multi-Information Display (MID) όπου ένα γραφικό διάγραμμα δείχνει πότε το αυτοκίνητο παίρνει ισχύ από τον κινητήρα, τον ηλεκτροκινητήρα ή από το συνδυασμό και των δύο.

Οι εποχές είναι δύσκολες, είτε κρίνοντας από την τσέπη, είτε από τις επιστημονικές διαπιστώσεις και προβλέψεις για το περιβάλλον. Στην αυτοκίνηση, τα υβριδικά θεωρούνται σήμερα μια καλή λύση για να αντιμετωπίσεις τις δύσκολες αυτές εποχές, όποια έννοια και αν δίνεις στον χαρακτηρισμό “δύσκολες”: οικονομική ή οικολογική. Μα, τα υβριδικά, δεν είναι ακριβά; Όχι λέει η Honda. Και αν οι Ιάπωνες δεν έπεισαν άπαντες με το πρώτο βήμα που λέγεται Insight, με το Jazz κλείνουν όλα τα στόματα: Υβριδικό για όλους, με τιμή κάτω από 18.000 ευρώ.

Πως τα κατάφεραν; Κρύβονται συμβιβασμοί και παγίδες πίσω από αυτό; Μήπως είναι ένα απλό τρικ του marketing; Για να βρούμε απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω μα και σε άλλα πολλά ερωτήματα, ταξιδέψαμε στη Φρανκφούρτη για να οδηγήσουμε το πρώτο μικρό, αλλά και το πιο προσιτό υβριδικό της αγοράς – στις ελληνικές εκθέσεις Honda από τον Μάρτη του 2011, με τιμή από € 17.890 και με αυτόματο κιβώτιο CVT στάνταρ!

 

Πόσο green είναι;

Όσο φαίνεται και στις φωτογραφίες, θα μπορούσε να είναι η απάντηση. Σοβαρά όμως, η αλήθεια είναι πως οι μηχανικοί της Honda είχαν πολύ δύσκολη δουλειά. Έπρεπε να κάνουν ένα ήδη οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον μοντέλο, ακόμη πιο green. Με το τωρινό Jazz να καταναλώνει κατά μέσο όρο 5,3 με 5,4 lt/100 km και να εκπέμπει 125-128 γραμμάρια CO2 ανά km, ανάλογα την έκδοση (1.2 ή 1.4), το να πετύχεις ακόμη πιο χαμηλά νούμερα είναι πραγματική πρόκληση. Η λύση βρίσκεται φυσκά στο σύστημα ΙΜΑ, γνωστό από τα Insight και Civic Hybrid, χάρη στο οποίο το υβριδικό Jazz έχει μέση κατανάλωση 4,5 lt/100 km. Ακόμη πιο εντυπωσιακή, είναι η κατανάλωση στην πόλη (4,6 lt/100 km)! Μεγαλύτερη είναι η διαφορά στις εκπομπές CO2, οι οποίες είναι κατά μέσο όρο 104 g/km. Μάλιστα, σε χαμηλές ταχύτητες έως 50 km/h και με μικρό φορτίο, το Jazz Hybrid μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με το ηλεκτρικό μοτέρ εκπέμποντας σε αυτή την περίπτωση μηδενικούς ρύπους. Αν πάλι θέλεις να κινείσαι συνεχώς όσο πιο οικολογικά γίνεται, αρκεί να πιέσεις το διακόπτη ECON στο ταμπλό (βλέπε δίπλα).

Σε νορμάλ οδήγηση πάντως, η συνδυαστική ισχύς των 98 ίππων (88 PS αποδίδει ο 1.3 βενζινοκινητήρας, 14 PS ο ηλεκτροκινητήρας), φροντίζει έτσι ώστε να μην υπάρχουν συμβιβασμοί στις επιδόσεις. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 12,6 sec, ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο ταχύτερα από το τωρινό αυτόματο Jazz 1.4 i-Shift, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 177 km/h.

 

Και στο δρόμο; Τι επιπτώσεις έχει το επιπλέον βάρος;

Φυσιολογικά, το επιπλέον βάρος των 70 κιλών θα έπρεπε να επηρεάζει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Στην πράξη, οι νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο του Jazz εκμηδενίζουν οποιαδήποτε ανησυχία. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά σε κάθε περίπτωση και το μόνο που αντιλαμβάνεσαι οδηγώντας το Hybrid, είναι πως συγκριτικά με το βενζινοκίνητο Jazz είναι λίγο πιο σφικτό. Πατάει γερά, ακούει πρόθυμα στις εντολές του οδηγού και αρνείται να ξεκολλήσει από την άσφαλτο, ακόμη κι αν μέσα στη στροφή υπάρχουν εγκάρσιες ανωμαλίες.

Στα συν το εξαιρετικό κιβώτιο CVT που γνωρίζουμε από το προηγούμενο Jazz (2002-2008), με τα δύο προγράμματα λειτουργίας: κλασικό κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης (“D” mode, σαν τα αυτόματα σκούτερ δηλαδή) και σειριακό 7 σχέσεων με μοχλούς αλλαγών στο τιμόνι (“S” mode). Το άμεσο τιμόνι, τα δυνατά φρένα και το υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης ολοκληρώνουν την πολύ καλή εικόνα του Jazz Hybrid στο δρόμο.

 

Υβριδικό σύστημα και μπαταρία σημαίνουν μικρότεροι χώροι;

Η μπαταρία του ΙΜΑ βολεύτηκε μια χαρά κάτω από τον χώρο αποσκευών, οπότε το πορτμπαγκάζ παραμένει μεγάλο με 300 lt (με κιτ επισκευής ελαστικού, 223 με ρεζέρβα ανάγκης). Την ίδια στιγμή η καμπίνα διατηρεί την κορυφαία ευρυχωρία και πρακτικότητα που χαρακτηρίζουν κάθε Jazz, χάρη στα Magic Seats (βλέπε δοκιμή του 1.4). Το σκουρόχρωμο ταμπλό περιλαμβάνει τη λειτουργία Eco Assist, η οποία χρησιμοποιεί το φωτισμό του ταχύμετρου για να προτρέπει τον οδηγό να οδηγεί οικονομικά: όσο πιο πράσινα, τόσο καλύτερα. Τα υλικά είναι σκληρά αλλά καλά συναρμολογημένα, ενώ η θέση οδήγησης θα βολέψει κάθε ανάστημα.

Εξωτερικά, το Hybrid διαφέρει από τα υπόλοιπα Jazz κυρίως από την εμπρός μάσκα, τα πίσω φώτα και το χρώμιο στο πορτμπαγκάζ, ενώ οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες είναι παρόμοιοι με του Jazz facelift. Νέο είναι και το μεταλλικό χρώμα Lime Green (βλέπε φωτογραφίες).

 

Μήπως η χαμηλή τιμή προϋποθέτει συμβιβασμούς στον εξοπλισμό;

Όχι, είναι η απάντηση. Μάλιστα, τολμώ να πω πως η τιμή του υβριδικού Jazz είναι ίσως μεγαλύτερο επίτευγμα ακόμη και από αυτό της εξέλιξης του ίδιου του μοντέλου. Γιατί, στα 17.890 ευρώ της βασικής έκδοσης, υπάρχουν στάνταρ όλα τα βασικά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας (6 αερόσακοι, ABS, ράδιο-CD/MP3, ηλεκτρικές ευκολίες κλπ) αλλά και αυτόματο κιβώτιο CVT, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VSA, αυτόματος κλιματισμός και Hill Start Assist. Πολυτέλειες όπως το cruise control, οι ηλεκτρικά ανακλινόμενοι καθρέπτες και οι αισθητήρες βροχής/φωτός υπάρχουν στην πλουσιότερη έκδοση Elegance (€ 18.900), ενώ η κορυφαία Exclusive διαθέτει επιπλέον πανοραμική γυάλινη οροφή, με την τιμή της να παραμένει κάτω από 20.000 ευρώ (€ 19.620).

 


Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1.3 SOHC i-VTEC

 

2 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Μέγιστη ισχύς (Κινητήρας)

PS/ rpm

88/ 5800

Μέγιστη ροπή (Κινητήρας)

Nm/ rpm

121/ 4500

Μέγιστη ισχύς (Ηλεκτροκινητήρας)

PS/ rpm

14/ 1500

Μέγιστη ροπή (Ηλεκτροκινητήρας)

Nm/ rpm

78,5/ 1000

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

 

Μπαταρία (Κινητήρας)

Μπαταρία (IMA)

Μολύβδου, 12V 28Ah

110.8V Ni-MH

Εναλλάκτης

35A

ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ

 

Στους εμπρός τροχούς

CVT

Συμπλέκτης

Πολύδισκος υγρός συμπλέκτης

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

Εμπρός

Γόνατα MacPherson

Πίσω

Ημιάκαμπτος Άξονας

ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

 

Τύπος

Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση

Στροφές από τέρμα σε τέρμα

3,29

ΚΥΚΛΟΣ ΣΤΡΟΦΗΣ

 

Τροχών

5,11

Από τοίχο σε τοίχο

5,41

ΦΡΕΝΑ

 

Εμπρός

Αεριζόμενοι δίσκοι (262mm)

Πίσω

Δίσκοι (260mm)

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΒΑΡΗ, ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ

 

Μήκος/ πλάτος/ ύψος

mm

3900/ 1695/ 1525

Μεταξόνιο

mm

2500

Χώρος αποσκευών:

καθίσματα διπλωμένα, κιτ/ρεζέρβα

lt

 

848/ 722

μέχρι την οροφή

 

1320

καθίσματα όρθια, κιτ/ρεζέρβα

 

300/ 223

Απόβαρο

kg

1162

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ

lt

40

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - ΡΥΠΟΙ

 

Στην πόλη

lt/100km

4,6

Εκτός πόλης

lt/100km

4,4

Μικτός κύκλος

lt/100km

4,5

Εκπομπές CO2

g/km

104

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

 

Τελική ταχύτητα

km/h

177

Επιτάχυνση 0-100km/h

sec

12,6

 

 

συμπέρασμα

Προσιτό υβριδικό χωρίς συμβιβασμούς. Σε αυτή την τιμή, παίρνεις ένα από τα καλύτερα supermini με αυτόματο κιβώτιο και bonus το υβριδικό σύστημα. Καλοστημένο, καλοφτιαγμένο, με χώρους για μια μικρή οικογένεια και εξοπλισμό για όλες τις ανάγκες και επιθυμίες.

Honda Jazz Hybrid

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...