Οδηγούμε το νέο Toyota C-HR στην Ισπανία

Με έμφαση στο συναίσθημα, αλλά και στις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κοινού, η δεύτερη γενιά του δυναμικού ιαπωνικού crossover έρχεται με στόχο να ανεβάσει κι άλλο τον πήχη στην κατηγορία.

  • -
  • -

Η πρώτη γενιά του Toyota C-HR αποτέλεσε ένα από τα πλέον επιτυχημένα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας, όντας μία από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις στην ανταγωνιστική κατηγορία των compact crossover. Γνώρισε σημαντική επιτυχία στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και στη χώρα μας, και δεν είναι τυχαίο πως στην Ελλάδα κυκλοφόρησαν περισσότερα από 14.000 C-HR! Με δεδομένη την καθιέρωση του ιαπωνικού crossover, η δεύτερη γενιά έπρεπε να διατηρήσει την επαναστατική προσέγγιση που διακατέχει το μοντέλο, αλλά ακολουθώντας την πλειονότητα των τάσεων της σημερινής εποχής. Έτσι, σχεδιάστηκε με γνώμονα της απαιτήσεις και τις ανάγκες του πλέον απαιτητικού κοινού, και συγκεκριμένα αυτού της ευρωπαϊκής αγοράς. Μετά από αρκετό διάστημα αναμονής –και προσμονής- ταξιδέψαμε την Ισπανία, και συγκεκριμένα στην Ibiza, όπου και είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη δεύτερη γενιά του ιαπωνικού crossover. 

Σχεδίαση: Τολμηρή προσέγγιση και θελκτικό αποτέλεσμα…

Η πρώτη γενιά του C-HR ξεχώρισε με τη σχεδίαση του αμαξώματος, αφού συνδύαζε με ένα μοναδικό τρόπο τις δυναμικές γραμμές και τα έντονα στοιχεία νεοτερισμού. Αυτή η λογική διατηρείται και στη νεότερη γενιά, αφού μπορεί να υιοθετεί στοιχεία από τη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της Toyota, αλλά διατηρεί ακέραιο το στοιχείο της μοναδικότητας. Δεν μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο και ουσιαστικά θυμίζει περισσότερο ένα πρωτότυπο που πέρασε στη γραμμή παραγωγής. Από κοντά είναι ακόμα πιο επιθετικό και δυναμικό από όσο δείχνει στις φωτογραφίες, ενώ οι κόμπακτ διαστάσεις σε συνδυασμό με το αυξημένο κατά 35 mm φάρδος του χαρίζουν μία ιδιαίτερη γοητεία.

Δείτε ακόμη Όλες οι εκδόσεις και οι τιμές του Toyota C-HR!

Η εμπρός μάσκα μοιράζεται αρκετά στοιχεία με το bZ4X, ενώ η επιγραφή C-HR στη φωτεινή λωρίδα των φωτιστικών σωμάτων στο πίσω μέρος, αποτελεί ακόμα μία όμορφη πινελιά. Εντύπωση προκαλεί και από το πλάι με τη χαρακτηριστική τεχνοτροπία diamondcut, ενώ η δυναμική εμφάνιση ενισχύεται περαιτέρω από τους κοντούς προβόλους και τους μεγάλους τροχούς, με διάμετρο έως και 20 ίντσες. Επιπλέον, αξίζει να σημειώσουμε πως οι σχεδιαστές της Toyota έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στον τομέα της αεροδυναμικής, με το C-HR να έχει το χαμηλότερο συντελεστή στην κατηγορία! 

Εσωτερικό –Τεχνολογίες: Ποιότητα σε φουτουριστικό φόντο

Ανοίγοντας την πόρτα του εσωτερικού, ο διάκοσμος είναι τελείως καινούργιος. Το περιβάλλον είναι απόλυτα ψηφιακό, με τον οδηγό να έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων με σημαντικές δυνατότητες παραμετροποίησης, σε διάσταση 12,3’’. Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί την οθόνη αφής με το σύστημα πολυμέσων, σε διάσταση από 8’’ έως 12,3’’, η οποία μάλιστα ενσωματώνει τη νεότερη γενιά του Toyota Smart Connect. Επιπλέον, εφοδιάζεται με ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό, ασύρματη σύνδεση για Apple CarPlay και Android Auto, όπως και δυνατότητα για απομακρυσμένες ενημερώσεις. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις, με τους πίσω επιβάτες να έχουν ακόμα περισσότερο αέρα για το κεφάλι τους.

Μία ακόμα ευχάριστη προσθήκη είναι η παρουσία του συστήματος ατμοσφαιρικού φωτισμού, το οποίο προσφέρει μία ευρεία γκάμα έως και 64 χρωμάτων, με δυνατότητα εναλλαγής τους ανάλογα με τις ώρες της ημέρας, αλλά και της ηλιοροφής χωρίς σκίαστρο! Ολοκληρώνοντας σε επίπεδο τεχνολογίας, όλες οι εκδόσεις του νέου Toyota C-HR διαθέτουν το Toyota T-Mate, το οποίο περιλαμβάνει την πιο προηγμένη γενιά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης Toyota Safety Sense ως μέρος του βασικού εξοπλισμού!

Μηχανικά μέρη: Πληθώρα εκδόσεων

Το νέο Toyota C-HR θα λανσαριστεί με τέσσερις επιλογές εξηλεκτρισμένων κινητήριων συνόλων. Η γκάμα περιλαμβάνει πλήρως υβριδικές (HEV) εκδόσεις 1,8 και 2 λίτρων και ένα plug-in hybrid (PHEV) μοντέλο 2 λίτρων, με αντίστοιχες ονομασίες Hybrid 140, Hybrid 200 και Plug-in Hybrid 220. Η έκδοση Hybrid 200 θα διατίθεται επιπλέον για πρώτη φορά με την επιλογή έξυπνης τετρακίνησης (AWD-i). Τα νέα συστήματα μετάδοσης κίνησης έχουν ρυθμιστεί με στόχο να προσφέρουν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις επιτάχυνσης και ελέγχου, όπου κύριο χαρακτηριστικό είναι η βελτίωση της απόκρισης και εν συνεχεία η διατήρηση του οδηγοκεντρικού χαρακτήρα. 

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Toyota Prius Plug-in Hybrid! 

Στο δρόμο: Αναβάθμιση!

Στους δρόμους του ισπανικού νησιού είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τις υβριδικές εκδόσεις των 1.800 και 2.000 cc, με τη δεύτερη να συνδυάζεται με το σύστημα AWD-i. Κοινό χαρακτηριστικό και στις δύο περιπτώσεις είναι η ιδιαίτερα θετική και ευχάριστη αίσθηση που αποκομίζεις στο εσωτερικό. Η ποιότητα των υλικών αλλά και η συναρμογή τους είναι εξαιρετική, με μαλακά πλαστικά να καλύπτουν όλο το πάνω μέρος του ταμπλό. Πιο χαμηλά είναι μεν σκληρά, αλλά δείχνουν να έχουν επιλεχθεί προσεκτικά. Η θέση οδήγησης είναι πιο ψηλά τοποθετημένη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, αλλά ακόμα και έτσι κάθεσαι καλά πίσω από το τιμόνι του, με την εργονομία να αποσπά αντίστοιχα πολύ καλό βαθμό.

Δείτε ακόμη: Video - Δοκιμή της Toyota Corolla Cross! 

Και στις δύο περιπτώσεις, το πρώτο στοιχείο που διαπιστώνεις στο δρόμο είναι το χαμηλό επίπεδο θορύβου. Η λειτουργία του υβριδικού συνόλου είναι σαφώς πιο  ραφιναρισμένη, την ώρα που εξαιρετικά βελτιωμένη είναι και η ηχομόνωση στην καμπίνα των επιβατών. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να έχει αναβαθμιστεί σημαντικά η ποιότητα κύλισης. Το επίπεδο θορύβου αυξάνεται μόνο σε πλήρη επιτάχυνση, αλλά χωρίς ο ήχος του κινητήρα –πάντα σε συνδυασμό με τη λειτουργία του CVT– να γίνεται πλέον ενοχλητικός. Πιο συγκεκριμένα, η μικρή έκδοση των 140 ίππων ξεχωρίζει για την ελαστικότητα του κινητήρα που κινεί σβέλτα το C-HR. Το κιβώτιο εξακολουθεί να… διακρίνεται για τις γνωστές παθογένειες αυτής της τεχνολογίας, όπως το χαρακτηριστικό πατινάρισμα, αλλά συμβάλλει στην κατανάλωση καυσίμου. Δεν είναι τυχαίο, πως στα περίπου 80 χιλιόμετρα που καλύψαμε στο ισπανικό νησί η κατανάλωση ήταν κοντά στα 4,5 lt/100 km.

Η δίλιτρη εκδοχή, έχει σαφώς περισσότερη δύναμη, με τους 197 ίππους να μην προβληματίζουν το εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο. Είναι στιβαρό και έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ανεξαρτήτως έκδοσης, επιτρέποντας στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα, ενισχύοντας το συναίσθημα της ασφάλειας. Η ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους έχει εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά και προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης. Παράλληλα, ελέγχει με ιδανικό τρόπο τις όποιες τάσεις του αμαξώματος, με τις κλίσεις να είναι περιορισμένες, την ώρα που η έκδοση με το σύστημα τετρακίνησης αυξάνει περαιτέρω το βαθμό πρόσφυσης. Τέλος, ιδιαίτερα θετική εντύπωση μας έκανε το διαφοροποιημένο σύστημα διεύθυνσης με το νέο λογισμικό, το οποίο έχει βελτιωμένο βάρος, αλλά και αίσθηση. 

Διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά!

Το Toyota C-HR διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά, και μάλιστα συνολικά με τέσσερα διαφορετικά σύνολα και συστήματα μετάδοσης, αλλά και σε πέντε συνολικά επίπεδα εξοπλισμού. Η δεύτερη γενιά δεν αποτελεί απλά μία βελτιωμένη εκδοχή της προηγούμενης. Πρόκειται για μία ολιστική αναβάθμιση σε κάθε επίπεδο, η οποία είναι ικανή να διατηρήσει το ιαπωνικό crossover ψηλά στη λίστα προτίμησης του ευρωπαϊκού κοινού. Περισσότερα, όμως, θα μπορούμε να πούμε μετά την πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους μέσα στους επόμενους μήνες. Μέχρι τότε, δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις & τιμές του Toyota C-HR στην ελληνική αγορά.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...