Οδηγούμε το Citroen C5 Aircross: Είναι το πιο άνετο οικογενειακό SUV;

Η ανανεωμένη γαλλική πρόταση στα C-SUV προσφέρει μεγαλύτερες δόσεις άνεσης και τεχνολογίας, γαρνιρισμένες με πιο αιχμηρή σχεδίαση.

  • -
  • -

Τα αυτοκίνητα της Citroen είναι ούτως ή άλλως ταυτισμένα με την απαράμιλλη άνεση, όμως κάθε νέο μοντέλο είναι και μια ευκαιρία να αναδειχθεί με νέους τρόπους αυτή η εξειδίκευση της γαλλικής εταιρείας. Αυτό συνέβη και στην περίπτωση του ανανεωμένου Citroen C5 Aircross. Το οικογενειακό SUV έγινε ακόμα πιο άνετο, αλλά και πιο αιχμηρό αισθητικά και πιο προσεγμένο σε επίπεδο υλικών, λοξοκοιτώντας και προς την premium πλευρά της κατηγορίας.

Βλέποντας το εμπρός μέρος του C5 Aircross από κοντά, δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι με την ανανέωση δεν κέρδισε και μερικούς πόντους σε φάρδος. Το πλάτος είναι ακριβώς ίδιο (1.840 mm), όμως η νέα αισθητική του εμπρός μέρους, με τις γραμμές από το σήμα της Citroen να συνεχίζουν ως τα φώτα ημέρας και τον πιο ογκώδη προφυλακτήρα με τη μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα, πετυχαίνει το στόχο της. Τα νέα εμπρός και πίσω φώτα έχουν εντυπωσιακή 3D σχεδίαση, την οποία φροντίζουν να αναδείξουν ακόμα περισσότερο τα σκούρα τμήματά τους.

C5 Aircross

Όπως και πριν, τα πλαίσια των εμπρός αεραγωγών και στα αντίστοιχα σημεία στα προστατευτικά των πλαϊνών πορτών (Airbumps) είναι βαμμένα σε διαφορετικό χρώμα από το αμάξωμα, με τον αγοραστή να έχει να διαλέξει ανάμεσα σε τέσσερις επιλογές: Glossy Black, Dark Chrome, Anodized Bronze και Energetic Blue. Η παλέτα χρωμάτων για το αμάξωμα περιλαμβάνει τις πιο δημοφιλείς επιλογές του απερχόμενου C5 Aircross, καθώς και το νέο βαθύ μπλε Eclipse Blue, το οποίο αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τη νέα σχεδίαση του μοντέλου. Φυσικά, η υπογραφή του μεγάλου, χρωμιωμένου «C» στο προφίλ του αυτοκινήτου παραμένει στη θέση της.

Τα πιο άνετα καθίσματα της αγοράς

Στο εσωτερικό, υπάρχουν αλλαγές που βλέπεις με την πρώτη ματιά, και άλλες που τις νιώθεις. Στην πρώτη κατηγορία ανήκει η νέα κεντρική οθόνη αφής 10", που δίνει πόντους τόσο εμφάνιση όσο και σε εργονομία. Δεν είναι πλέον ενσωματωμένη στο ταμπλό, αλλά στέκεται έξω από αυτό, ψηλότερα από πριν και πιο κοντά στα χέρια οδηγού και συνοδηγού. Οι αεραγωγοί βρίσκονται από κάτω της, όπως και κάποια φυσικά χειριστήρια για το χειρισμό του συστήματος κλιματισμού, που κάνουν τη ρύθμισή του πιο εύκολη υπόθεση – ειδικά εν κινήσει.

Δείτε ακόμη Δοκιμή DS 7 Crossback E-Tense 225

Ευπρόσδεκτη είναι η αντικατάσταση του επιλογέα ταχυτήτων από έναν μικρό διακόπτη, που ελευθερώνει κι άλλο χώρο στην ούτως ή άλλως πρακτική κεντρική κονσόλα με το μεγάλο ντουλαπάκι κάτω από το υποβραχιόνιο. Μόνο οι δύο θύρες USB μπορούν να δώσουν λαβή για παράπονα, αφού είναι χωμένες κάτω από το ταμπλό, πίσω από τη θέση ασύρματης φόρτισης, και δύσκολα τις βρίσκεις εν κινήσει. Ο πλήρως διαμορφώσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3” έχει νέα εμφάνιση, και εμφανίζει πληροφορίες για το σύστημα πλοήγησης, τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, τα οδηγικά βοηθήματα κ.ά.

C5 Aircross

Στη δεύτερη κατηγορία, εκείνη των βελτιώσεων που δεν βλέπεις αλλά σίγουρα νιώθεις, περιλαμβάνεται τόσο η βελτιωμένη απτή ποιότητα των υλικών, όσο και τα καθίσματα Citroen Advanced Comfort 2ης γενιάς. Φτιαγμένα από υψηλής πυκνότητας αφρό, με ένα επιπλέον στρώμα αφρού πάχους 15 mm στο επάνω μέρος και με ειδική δομή, μπορούν να διεκδικήσουν με αξιώσεις τον τίτλο των πιο άνετων καθισμάτων της κατηγορίας – αλλά και άλλων κατηγοριών, αφού τοποθετούνται επίσης στα Citroen C4 C-Cross και C5 X.

Τα καθίσματα ντύνονται με νέες, πιο ποιοτικές επενδύσεις υφάσματος, Alcantara ή δέρματος, με μπλε ραφές, ανάλογα με το επιλεγμένο πακέτο «ατμόσφαιρας» για το εσωτερικό: Wild Black, Urban Black, Metropolitan Black ή Hype Black. Παρά το μαύρο όνομα όλων, διαφοροποιούνται και χρωματικά, με την τελευταία και κορυφαία επιλογή να περιλαμβάνει για παράδειγμα μπλε δέρμα Nappa. Την αίσθηση του δέρματος δίνει και η επένδυση του ταμπλό και του υποβραχιονίου, ολοκληρώνοντας την ποιοτική και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού.

Η Citroen περιλαμβάνει και τους επιβάτες του πίσω καθίσματος στη λίστα των προσώπων που πρέπει να απολαμβάνουν τη μέγιστη άνεση. Εκτός από άπλετο χώρο για το κεφάλι και ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια, τους παρέχει τρία ξεχωριστά καθίσματα με ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης, συρόμενη βάση και δυνατότητα αναδίπλωσης, προσφέροντας χαρακτηριστικά πολυμορφικού. Στο ίδιος μήκος κύματος και ο χώρος αποσκευών, με εύρος 580-720 lt στις συμβατικές εκδόσεις και 460-600 lt στις υβριδικές.

Εκδόσεις βενζίνης, diesel και plug-in hybrid

Το Citroen C5 Aircross διατηρεί και μετά την ανανέωση την πλήρη γκάμα κινητήρων που του επιτρέπει να καλύπτει κάθε ανάγκη. Ο κινητήρας βενζίνης 1.2 PureTech 130 ίππων διατίθεται τόσο με χειροκίνητο 6άρι όσο και με αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8, ενώ το ίδιο ισχύει και για το diesel 1.5 Blue HDi 130. Η κορυφαία έκδοσης της γκάμας, η Plug-In Hybrid των 225 PS που προσφέρει επιδόσεις αλλά και ασυναγώνιστη οικονομία στην καθημερινή χρήση, ήταν εκείνη που είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου στη Νίκαια της Γαλλίας.

C5 Aircross

Ένας 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.6 PureTech με 180 PS συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 81 kW (110 PS). Χάρη στη μπαταρία των 13,2 kWh το οικογενειακό SUV μπορεί να διανύσει έως 55 km (κατά WLTP) αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Και η χρήση του ως ηλεκτρικό δεν απαιτεί θυσίες, αφού τα 320 Nm του ηλεκτρικού μοτέρ επαρκούν για να κινηθείς σβέλτα στην πόλη και να αναπτύξεις ταχύτητα έως 135 km/h. Η λειτουργία «Β» του κιβωτίου είναι ιδανική για να βάλει τον οδηγό στο παιχνίδι της ανάκτησης ενέργειας που μεταφράζεται σε όφελος στην αυτονομία, χωρίς να ξενίζει όποιον έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με κάτι τέτοιο. Άλλωστε, δεν μετατρέπει την οδήγηση πραγματικά σε «one-pedal», αφού σε χαμηλή ταχύτητα απενεργοποιείται.

Εκτός από το πρόγραμμα Electric, το υβριδικό C5 Aircross προσφέρει ακόμη το Hybrid (και το πιο εστιασμένο Sport), όπου επιλέγεται αυτόματα το ιδανικό κινητήριο σύνολο για κάθε περίπτωση. Η μετάβαση γίνεται ανεπαίσθητα, αφού χρειάζεται πολύ ήσυχο περιβάλλον και χαμηλή ταχύτητα για να διαπιστώσεις ότι πήρε μπρος ο κινητήρας βενζίνης, ενώ εξίσου ανεπαίσθητες είναι και οι αλλαγές ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου e-EAT8. Το σύνολο ενισχύει το στόχο της άνετης μετακίνησης, ενώ η κατανάλωση παραμένει σε χαμηλότερο επίπεδο απ’ ό,τι θα ήταν σε οποιοδήποτε συμβατικό υβριδικό – στη διαδρομή μας δεν ξεπέρασε τα 3,5 lt/100 km.

C5 Aircross

Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί κι αυτή με στόχο, τι άλλο; Την απόλυτη άνεση. Τα αμορτισέρ με υδραυλικά τέρματα, ή Progressive Hydraulic Cushions κατά τη Citroen, εξαφανίζουν τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου πολύ πριν αυτές φτάσουν στην καμπίνα των επιβατών. Σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι, το πολύ περιορισμένο επίπεδο θορύβου και την καλή ορατότητα, το C5 είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο γράφεις αβίαστα χιλιόμετρα. Για την ασφάλειά σου φροντίζουν 20 συστήματα υποβοήθησης, μεταξύ των οποίων συναντάμε το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Highway Driver Assist, το Adaptive Cruise Control με Stop & Go, και το Active Lane Departure Warning που δουλεύει αρκετά διακριτικά ώστε να μην ενοχλεί σε επαρχιακό δρόμο.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Peugeot 3008 Hybrid 225 PS

Η πλήρης φόρτιση σε Wallbox 7,4 kW ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 2 ώρες, εφόσον έχει επιλεγεί ο ισχυρότερος on-board φορτιστής από τη λίστα του έξτρα εξοπλισμού, ενώ ένα 8ωρο μπορεί να διαρκέσει σε μια απλή πρίζα schuko. Η εφαρμογή MyCitroen δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να προγραμματίζει τη φόρτιση για να εκμεταλλεύεται π.χ. τη χαμηλότερη χρέωση του νυχτερινού ρεύματος, καθώς και να ελέγχει την κατάσταση του αυτοκινήτου και κάποιες λειτουργίες του από απόσταση.

Η ανανέωση του Citroen C5 Aircross δεν είναι επανάσταση. Είναι ενίσχυση των ήδη δυνατών χαρακτηριστικών του, και αλλαγή της εικόνας του έτσι ώστε να γίνει λίγο πιο επιβλητική, αλλά και με πιο προσεγμένες λεπτομέρειες. Φυσικά, η αποστολή πέτυχε. Το αποτέλεσμα είναι μοντέλο που ξεχωρίζει αισθητικά, και που θα ικανοποιήσει απόλυτα όποιον ψάχνει ένα άνετο, οικογενειακό SUV. Η διάθεσή του θα ξεκινήσει μέσα στον Ιούλιο, με ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα σε όλες τις εκδόσεις, σε τιμές που ανυπομονούμε να μάθουμε.

C5 Aircross

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...