Volkswagen Amarok 2.0 Bi TDI

Λύκος μπήκε στο μαντρί των pick up! Η VW με το Amarok αναζητά την ευκαιρία της ανάμεσα σε πανίσχυρους ανταγωνιστές με ιδιαίτερη φήμη

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η άποψη της Volkswagen στον Ιαπωνοκρατούμενο χάρτη των pick up. Με αποδοτικό και οικονομικό διτούρμπινο 2λιτρο TDI 163 ίππων και με την off road αφρόκρεμα της εταιρίας, προκαλεί τον ανταγωνισμό.   

Η παρατεταμένη απουσία της Volkswagen από τον χώρο των pick up έλαβε τέλος. Πέρασαν 14 χρόνια από τότε που τα Taro δήλωναν συμμετοχή για την εταιρεία στην εν λόγω κλάση, όμως τότε η πρώτη προσπάθεια που σταδιοδρόμησε επι μια εφταετία (΄89-΄96) ήρθε κατόπιν συνεργασίας με την Toyota. Το Taro ουσιαστικά ήταν ένα Hilux με τα σήματα της Volkswagen που παρά την αποδεδειγμένη αξιοπιστία και τις καλές εντυπώσεις στους επαγγελματίες που το προτίμησαν, ποτέ δεν πέρασε σε πρωταγωνιστικό ρόλο σε επίπεδο πωλήσεων.

γλυκά
  • Επιβατική αίσθηση
  • Αποτελεσματική συμπεριφορά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Ποιότητα κύλισης
  • Σκληροτράχηλος χαρακτήρας
  • Δυνατότητες off road
  • Κατανάλωση
ξυνά
  • Απουσία ηλεκτρικών ανέσεων στην Startline
  • Μακριά 3η σχέση

 

 

Amarokandroll

Η Volkswagen ήθελε να χορέψει στον δικό της ρυθμό και το Amarok είναι μια εξ’ολοκλήρου γερμανική πρόταση και κατασκευή. Χτισμένο σε αμάξωμα τύπου σκάλας, δανείζεται την ονομασία του λύκου στην γλώσσα των Εσκιμώων (της φυλής Ίνουιτ) της Αλάσκας, της Γροιλανδίας και του Καναδά και αποκτά με το καλημέρα την δυναμική που του αξίζει. Οι υψηλές φιλοδοξίες όμως αντικατοπτρίζονται από τα χαρακτηριστικά του. Το Amarok σε κερδίζει καλύτερα από κοντά παρά από τις φωτογραφίες. Η επιβατική σχεδιαστική αισθητική μπροστά πορεύεται στο μοτίβο της νέας ταυτότητας των μοντέλων της εταιρείας, ενώ ανάλογη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό. Εξαιρετικοί χώροι για τέσσερις επιβάτες με ποιότητα και αισθητική που θα κερδίσουν τους πάντες, και εσωτερικός κόσμος που διαθέτει φινέτσα, ανέσεις και εξοπλισμό επιβατικού. Οι διαστάσεις του είναι οι μεγαλύτερες της κατηγορίας και στην διπλοκάμπινη μορφή διαθέτει το μεγαλύτερο όγκο φόρτωσης στην κατηγορία του με 2,52 m3. Παράλληλα είναι σε θέση να μεταφέρει 1.000 κιλά ωφέλιμο φορτίο σε κλίση 45 μοιρών (ανηφορική ή κατηφορική), ενώ η δυνατότητα έλξης φτάνει έως και 2.800 kg.

Η καρδιά του γερμανικού pick up είναι ένας προηγμένος τεχνολογικά 2λιτρος Common Rail Bi TDI, όπου δυο υπερσυμπιεστές εξασφαλίζουν 163 ίππους στις 4.000 σ.α.λ  και 400 Nm ροπή στις 1.500 σ.α.λ.. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και πέρα από ικανοποιητική απόδοση και επιδόσεις (0-100: 10,8’’ και 182 km/h τελικής), εξασφαλίζει μέση κατανάλωση της τάξεως των 7,8 lt/100km με μέγιστη αυτονομία έως και 1.000 Km με ένα ρεζερβουάρ. Ταυτόχρονα θα προσφέρεται και με έναν πιο ήμερο TDI μονού υπερσυμπιεστή με απόδοση 122 ίππων και 340Nm ροπής, και με τρεις επιλογές μετάδοσης: κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς, κατ’ επιλογή τετρακίνηση ή αποκλειστικά τετρακίνητο. Αλλά μια και μιλάμε για την διπλοκάμπινη έκδοση που διατίθεται αποκλειστικά με επιλεκτική τετρακίνηση 4MOTION, ο βασικός κινητήριος άξονας είναι ο πίσω και κατόπιν υπάρχει δυνατότητα τετρακίνησης αλλά και υποπολλαπλασιασμού σχέσεων (Low).

Στη μόνιμα τετρακίνητη έκδοση το διαφορικό τύπου Torsen που χρησιμοποιεί το Amarok προέρχεται απευθείας από το Audi Q7, με το 60% της ροπής να μεταδίδεται στον πίσω άξονα υπό κανονικές συνθήκες.

Όλες οι επιλογές κίνησης έχουν ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού και σαν επιπλέον βοήθημα, υπάρχει και το μηχανικό κλείδωμα στον πίσω άξονα.

Στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων περιλαμβάνονται 4 αερόσακοι, ESP, κλιματισμός, ανάρτηση comfort ή heavy duty (επιλογή μιας εκ των δύο χωρίς χρέωση), συστήματα υποβοήθησης αναρρίχησης (Hill Start Assist) και κατάβασης (Hill Desent Control).

 

Πολυεργαλείο

Ανηφορίζοντας μέσα στην ομίχλη τον Όλυμπο, από ξεχασμένους δασικούς ανάμεσα σε έλατα και ρεματιές με κρυστάλλινα νερά, ο λύκος της Volkswagen βρίσκεται στο στοιχείο του. Η ανάρτηση απορροφά τις κακοτοπιές, δεν κοπανάει και δεν μεταφέρει στην καμπίνα αναπηδήσεις. Δίχως να είναι απαραίτητη η πίεση στο μπουτόν της τετρακίνησης το Amarok ανεβαίνει σβέλτα και εκδρομικά μεταξύ 2ης και 3ης σχέσης εκμεταλλευόμενο την ροπή του TDI. Η στιγμιαία «ακύρωση» του ESP αφήνει την ουρά να παίξει το παιχνίδι της πλαγιολίσθησης με την κίνηση στον πίσω άξονα και να ανεβάσει την οδηγική διάθεση. Μην ξεγελιέστε! Η εποπτεία των ηλεκτρονικών δεν θα σας αφήσουν ποτέ να πάρετε εξωπραγματικές γωνίες αλλά τουλάχιστον δεν νιώθεις ότι σου πήραν την μπουκιά από το στόμα.

Τώρα αν επηρεασμένος από την μαγεία της φύσης ξεχαστείς με 3η και 1.600-1.700 σ.α.λ. στο στροφόμετρο, νιώθεις το γκάζι σου «κούφιο», στα ανηφορικά κομμάτια, δείγμα της μακριάς κλιμάκωσης. Μπορεί σε ένα κενό φορτίου Amarok να είναι απλά αίσθηση, όμως με τα βάρη της δουλειάς τι γίνεται; Ο αντίλογος έρχεται με χρήση τετρακίνησης και βοηθητικών σχέσεων που μετατρέπουν τον λύκο της VW σε άρμα για στίβο μάχης.

Το άλλο πρόσωπο του Amarok είναι επίσης εντυπωσιακό. Μπορεί και ταξιδεύει στον ανοιχτό δρόμο σαν επιβατικό προσφέροντας εξαιρετική για την κατηγορία άνεση και ποιότητα κύλισης, ενώ η φιλικότητα και η αποτελεσματική συμπεριφορά μπορεί να σε βάλει στο παιχνίδι της επίθεσης από στροφή σε στροφή δίχως ανασφάλειες και δράματα. Το Amarok μπορεί να ταξιδεύει όλη μέρα με το ταχύμετρο στα 160-170 km/h, το στροφόμετρο λίγο πριν τις 3.000 σ.α.λ και να μην ανεβάζει την κατανάλωση παραπάνω από τα 8 lt/100 km. Αν μάλιστα επιμείνεις στο γκάζι για 500 σ.α.λ. παραπάνω, θα δεις την βελόνα στο κοντέρ να φλερτάρει με την ένδειξη 200 km/h. Φυσικά η κατανάλωση ανεβαίνει αλλά και πάλι δεν θα ξεπεράσει τα 10 lt/100km, κάτι που θα συμβεί μόνο με «κοντά» σε ακραίες off road συνθήκες. Ο εκδρομικός και ξεκούραστος χαρακτήρας σε προδιαθέτει σε αναζήτηση του επόμενου σταθμού περιπέτειας χωρίς να συμβιβάζεσαι σε εντός νομού διαδρομές. Κάπως έτσι διέσχισαν τα αυτοκίνητα της παρουσίασης σχεδόν 4.000 km οργώνοντας την Ελλάδα από την Κρήτη έως την Αλεξανδρούπολη και από την Βάλια Κάλντα μέχρι τον Βόλο.

 

Δείτε ΕΔΩ περισσότερα για τις τιμές, τις εκδόσεις εξοπλισμού, τους κινητήρες και τις μελλοντικές προσθήκες στη γκάμα του Amarok.

συμπέρασμα

Η VW έχει χτίσει ένα καλό όνομα στα επαγγελματικά αυτοκίνητα όμως η απουσία της στα pick up δημιουργούσε ένα πραγματικό κενό στην γκάμα. Το σύντομο πέρασμα του Taro, και ύστερα η απουσία για 14 ολόκληρα χρόνια από την δημοφιλή κατηγορία των pick up έδωσε το έναυσμα για αντεπίθεση και επαναπροσδιορισμό της γερμανικής εταιρείας στον χώρο των ελαφριών φορτηγών, με μονοκάμπινη ή διπλοκάμπινη καμπίνα. Το τετρακίνητο pick-up της Volkswagen ξεκινά την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά με δύο 2λιτρους πετρελαιοκινητήρες και 3 εκδόσεις εξοπλισμού. Η βασική έκδοση Startline των 122 ίππων κοστίζει € 24.950, ενώ η κορυφαία Highline των 163 ίππων, που ήταν και το αυτοκίνητο της παρουσίασης, φτάνει τα € 29.650. Η συνολική αίσθηση που αφήνει το Amarok τοποθετεί την VW σε δυναμική θέση στην κλάση και το μόνο σίγουρο είναι ότι πλέον τα Navara, Hilux και L200 δεν θα αλωνίζουν μόνα τους.

Volkswagen Amarok

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
89
GOCAR Magazine #89

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...