Πρώτη οδήγηση Volvo C40 Recharge: Οικολογικός διακτινισμός

Σε μια νέα εποχή που προτάσσει την οικολογία, η Volvo με βάση το XC40, προσφέρει το C40 Recharge ως πιο ελκυστικά σπορ εκδοχή, ασυμβίβαστη ως προς την ταχύτητά της.

  • -
  • -
με μια ματιά

Ένα φεστιβάλ εκλεπτυσμένης εικόνας, τεχνολογίας και απόδοσης, σερβιρισμένο σε μια σπορ coupe λογική ενός σύγχρονου crossover. Αμιγώς ηλεκτρικό βεβαίως! 

Η διορατικότητα της Volvo ήταν πάντα σε εγρήγορση και η επαφή της με την ηλεκτροκίνηση επίσης. Αν κάνουμε μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν, μπορούμε να πούμε ότι το V60 Hybrid έκανε το ντεμπούτο της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση σε plug-in μορφή, όντας αρχικά έκθεμα της Γενεύης του 2011. Η σουηδική υβριδική πρόταση, συνδύαζε για πρώτη φορά παγκοσμίως πετρελαιοκινητήρα με υβριδική διάταξη και δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης παρέχοντας τη δυνατότητα για 50 km αποκλειστικής ηλεκτροκίνητης αυτονομίας. Την ίδια εποχή την εξέλιξη του V60 Plug-in Hybrid πλαισίωνε αυτή του C30 Electric, του αμιγώς ηλεκτρικού Volvo που απευθύνθηκε μέσω leasing στην ευρωπαϊκή αγορά.

Πρακτικά λοιπόν η άνθηση της ηλεκτροκίνησης και η μετεξέλιξή της που είναι η συνηθισμένη είδηση της εποχής, δεν είναι κάτι ξαφνικό στο δρόμο της Volvo. Με τα πλάνα να προβλέπουν 50% ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025 και το ολοκληρωτικό αντίο στον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030, η σουηδική εταιρεία δεν δείχνει απλά προσαρμογή στο σχέδιο, αλλά δημιουργεί αντικείμενο συζήτησης γύρω από το όνομα και τα κατορθώματά της. Άλλωστε οι plug-in υβριδικές εκδόσεις δεν λείπουν από τη γκάμα της, όπως φυσικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά Volvo.

 

Εποχή Recharge

Το XC40, το SUV που κατέκτησε τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» το 2018, ήταν αυτό που με το συνοδευτικό Recharge έσυρε τον χορό των αμιγώς ηλεκτρικών Volvo και η φυσική συνέχεια ήρθε βασισμένη πάνω σε αυτό.

Στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Volvo στη Γάνδη, που είναι υπεύθυνη για τη συναρμολόγηση όλων των XC40 και V60, προστίθεται ένα ακόμα μοντέλο και αυτό είναι το C40 Recharge. Στην αποστολή μας στο Βέλγιο, εκτός της οδήγησης του C40 βρεθήκαμε και στον τόπο συναρμολόγησής του. Το υπερσύγχρονο εργοστάσιο θα αποτελέσει το ευρωπαϊκό κέντρο παραγωγής των ηλεκτρικών μοντέλων, καθώς ήδη εκεί κατασκευάζεται και το XC40 Recharge. Απασχολούνται 6.500 εργαζόμενοι σε 3 βάρδιες και μέσα στο 2022 η παραγωγή θα αυξηθεί στις 135.000 μονάδες ετησίως, οι μισές από τις οποίες θα αφορούν αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πίσω λοιπόν στο βασικό μας θέμα, την coupe εκδοχή του μικρού SUV της Volvo (XC40), που διατίθεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό. Οπτικά διαφοροποιείται κυρίως στην κουπέ σχεδιαστική γλώσσα του πίσω μέρους, όμως υπάρχει και εμπρός επανασχεδίαση στον προφυλακτήρα και τα φωτιστικά σώματα Pixel LED (με προσαρμοζόμενη λειτουργία ανάλογα των συνθηκών). Μπορεί η κεντρική ιδέα να δίνει καταγωγή από το XC40, όμως ο κομψός δυναμισμός είναι ένα μικρό κέρδος που κατατάσσεται στα προνόμια του C40. Η κλίση της οροφής και της τρίτης κολόνας δημιουργούν τις σπορτιφ αναλογίες που χρειάζεται για να τραβάει τα βλέμματα, ενώ τα hi tech φωτιστικά σώματα και η διακριτική αεροτομή δένουν αρμονικά στο σύνολο μιας σκανδιναβικής ταυτότητας με design και έμπνευση. Και φυσικά εκτός από την εικόνα, προσφέρει μελετημένη αεροδυναμική που στις υψηλές ταχύτητες εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση ενέργειας κατά 4%.



Η εικόνα στο εσωτερικό είναι πανομοιότυπη με XC40 Recharge, κάτι λογικό και ευπρόσδεκτο. Η σωστή ισορροπία ανάμεσα στο μινιμαλ, high-tech και premium είναι εδώ, με τα υλικά, τη συναρμολόγησή τους και το γενικότερο διάκοσμο να επιβεβαιώνουν την πετυχημένη υλοποίηση. Η οικολογική συνείδηση έφερε την κατάργηση του δέρματος από το εσωτερικό, ενώ το ανακυκλωμένο από πλαστικά Fjord blue carpet που συναντάμε στο δάπεδο, αλλά και στις επενδύσεις των θυρών, αν δεν μας το λέγανε ούτε που θα καταλαβαίναμε ότι πρόκειται για υλικό με τέτοια προέλευση.

Με μήκος 4.440 mm και μεταξόνιο 2.702 mm αντιλαμβάνεται κανείς ότι το compact crossover της Volvo αξιοποιεί σωστά τους χώρους του για τους επιβάτες, αλλά και για τις αποσκευές (413 λίτρα). Έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις υπάρχουν επίσης στο δάπεδο του χώρου αποσκευών, στο εσωτερικό, αλλά και εμπρός, εκεί που συνήθως δηλώνει έδρα ένας θερμικός κινητήρας. Ένας υπαρκτός χώρος (31 λίτρων) για αποθήκευση καλωδίων αλλά και άλλων αντικειμένων που θα υπήρχαν σκόρπια πίσω.  

Μέσα σε όλα αυτά υπάρχουν ασφαλώς και οι τεχνολογίες που για τη Volvo είναι σημαντικό πεδίο εφαρμογής, προσφοράς και εξέλιξης. Ο πίνακας οργάνων είναι ο νέος ψηφιακός 12,3 ιντσών, με αρκετές παραμετροποιήσεις, ενώ για την περιορισμένη λόγω σχεδίασης ορατότητα προς τα πίσω, υπάρχει η λειτουργεία κάμερας (360 μοιρών). Η κάθετη οθόνη αφής 9’’ για το infotainment «κοιτάζει» προς τη μεριά του οδηγού, χωρίς φυσικά να περιορίζει τη θέαση και χρήση από το συνοδηγό, ενώ η υιοθέτηση ενός νέου λογισμικού εξελιγμένο σε συνεργασία με την Google, προσφέρει πλοήγηση μέσω Google Maps. Οι φωνητικές εντολές γίνονται άμεσα και αποτελεσματικά με το Google Assistant, ενώ υπάρχει πρόσβαση στις εφαρμογές του Google Play Store. Μέσα στις παροχές φυσικά και όλη η επίκαιρη ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας (ADAS) για οδηγό και επιβάτες, ο έλεγχος του αυτοκινήτου από απόσταση μέσω της εφαρμογής Volvo Cars, η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του τηλεφώνου και το ηχοσύστημα με υπογραφή Harman Kardon.

 

Εκτοξευτήρας C40

Με τις εντυπώσεις φρέσκες από το XC40 Recharge, δεν περιμέναμε κάτι λιγότερο απο το δυναμικότερο alter ego του. Στην αμιγώς ηλεκτρική του ταυτότητα καταγράφονται δύο σύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη τοποθετημένοι έκαστος σε κάθε άξονα και ένας συσσωρευτής ονομαστικής χωρητικότητας 78 kWh, στο πάτωμα. Και τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ είναι ίδιας απόδοσης, 204 PS και 330 Nm κάτι που συνδυαστικά αυτό μεταφράζεται σε συνολική απόδοση 408 PS και 660 Nm ροπής. Νούμερα ικανά να απογειώσουν το C40 με το πάτημα του γκαζιού, ακόμα και αν γνωρίζεις ότι τα πληθωρικά 2.200 kg είναι υπαρκτά και αφορούν το συνολικό του βάρος. Η μοναδική σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων απλοποιεί την κολασμένη επιτάχυνση με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 4,7 sec, ενώ η τελική ταχύτητα, περιορισμένη φυσικά ηλεκτρονικά στα 180 km/h, δεν αργεί να έρθει. Πρακτικά λοιπόν είναι ένα coupe crossover που δικαιολογεί το δυναμισμό του και με το παραπάνω με τις επιδόσεις που προσφέρει. Σπινάρισμα δεν υφίσταται με τα ηλεκτρονικά να το διαχειρίζονται κομψά, ενώ και η διαχείριση της τετρακίνησης κερδίζει τα εύσημα με την αποδοτικότητα που αποτυπώνεται στο δρόμο και στην αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό.



Το καλοστημένο σε γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω στιβαρό πλαίσιο, ανταποκρίνεται θετικά τόσο σε δυναμικές απαιτήσεις όσο και σε άνεση. Με το βάρος τοποθετημένο χαμηλά δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείς για την αμεσότητα και ευέλικτη συμπεριφορά του ηλεκτρικού Volvo. Το ελαφρύ τιμόνι παραμένει σαφές στην πληροφορία, ενώ και τα φρένα δείχνουν να αντέχουν το βάρος που τους αναλογεί να διαχειριστούν.

Κουμπί εκκίνησης, όπως και στο XC40 Recharge, δεν υπάρχει και αρκεί με πατημένο φρένο η τοποθέτηση του επιλογέα στη θέση D, για την έναρξη της βόλτας σου. Ψάχνοντας για προγράμματα οδήγησης, ανακαλύπτεις μόνο τη χρήση one pedal drive, που επιβραδύνει στο άφημα του γκαζιού πουσάροντας την ανάκτηση ενέργειας. Απλοποιημένες καταστάσεις που καθόλου δεν επηρεάζουν το αποδοτικό αποτέλεσμα. Οι συνολικές βελτιώσεις σε σχέση με το XC40 Recharge ωφέλησαν τη λειτουργία της πέδησης και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ενώ αναβάθμισαν και το κύκλωμα υγρόψυξης του συσσωρευτή. Βελτιωμένη εμφανίζεται και ηλεκτρική διαχείριση, η οποία με τον καιρό μέσω αναβαθμίσεων over-the-air, θα γίνεται ακόμα πιο αποδοτική.

Η μπαταρία προσφέρει μία μέση κατανάλωση 20,7 με 22,3 kWh/100km και μια αυτονομία της τάξης των 444 χιλιομέτρων, με βάση το πρότυπο WLTP και σύμφωνα με τον κατασκευαστή.

Χρειάζεται 8 ώρες για μια πλήρη φόρτιση σε οικιακό ταχυφορτιστή AC 11 kW, ενώ μόλις 40 λεπτά αρκούν για το 80% σε σταθμό DC (150 kW). Αν μιλάμε για ταχυφορτιστή DC των 50 kW χρειάζεται μιάμιση ώρα.

Μέχρι τις εντυπώσεις που θα προκύψουν από την οδήγηση στα μέρη μας, το C40 Recharge κερδίζει τις εντυπώσεις. Στην Ελλάδα η ανώτερη τιμή του ορίζεται στα € 66.344, ενώ η λιανική τιμή προ φόρων των € 49.990, αποκτά νόημα για τον εταιρικό χρήστη. Φυσικά επωφελείται από το πρόγραμμα κρατικής επιδότησης, ενώ σημαντικές εγγυήσεις έρχονται από την Volvo Cars για την μπαταρία που τη διασφαλίζει για 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...