Οδηγούμε το Subaru Forester e-Boxer - Νέα εποχή

Η Subaru περνάει στη νέα εποχή της, την ηλεκτρική, διατηρώντας όμως αναλλοίωτες τις αξίες που την καθιέρωσαν στη συνείδηση του κοινού

  • -
  • -

Η Subaru αναμφίβολα έχει συνδέσει το όνομά της με κορυφαίες τετρακίνητες κατασκευές που έδειχναν το δρόμο στον ανταγωνισμό. Η ασφάλεια ήταν και είναι από τις προτεραιότητες της ιαπωνικής εταιρείας, ενώ από το… μενού δεν έλειπαν οι γρήγορες προτάσεις.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα η Subaru δεν είχε ασχοληθεί καθόλου με την ηλεκτροκίνηση. Λέμε μέχρι τώρα, αφού αυτό αλλάζει, με τους Ιάπωνες να μπαίνουν στο παιχνίδι με ένα νέο, ήπιο υβριδικό σύστημα που παρουσιάζουν στο Forester.

O e-Boxer αναλαμβάνει να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά και να μειώσει δραστικά τις εκπομπές ρύπων και φυσικά την κατανάλωση. Ο συνδυασμός περιλαμβάνει τον γνωστό μας, αλλά σημαντικά αναβαθμισμένο, με 80% νέα εξαρτήματα, 2λιτρο ατμοσφαιρικό επίπεδο κινητήρα με απόδοση 150 ίππων και 194 Nm ροπής. Συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 12,3 kW (16,7 ίππων) και 66 Nm ροπής.

Ο τελευταίος είναι τοποθετημένος μέσα στο κιβώτιο, χωρίς να αλλάξει η διάταξη της συμμετρικής τετρακίνησης S-AWD και προκειμένου να διατηρηθεί το κέντρο βάρους χαμηλά και η κατανομή ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα να αγγίξει σχεδόν το ιδανικό 51-49%. Το άθροισμα αυτών των κινήσεων επηρέασε το βάρος, που αυξήθηκε κατά 110 κιλά, φτάνοντας στο σύνολο τα 1.656.

Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών και παρά το γεγονός αυτό ο διαθέσιμος όγκος για τις αποσκευές παρουσιάζεται αυξημένος κατά 4 λίτρα ανεβαίνοντας τώρα στα 509. Η ευρυχωρία είναι αυτό που χαρακτηρίζει την καμπίνα των επιβατών, αφού χάρη στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα το μεταξόνιο κέρδισε 30 mm ανεβαίνοντας τώρα στα 2.670 mm.

Ελαφρώς αυξημένο +5 mm είναι το ύψος που φτάνει τα 1.730 mm, ενώ μεγαλύτερο κατά 20 mm είναι το πλάτος (1.815 mm) και κατά 15 mm είναι το μήκος (4.625 mm). Κερδισμένοι από τις παραπάνω κινήσεις βγαίνουν οι πίσω επιβάτες, οι οποίοι τώρα έχουν περισσότερο αέρα (+33 mm) στα πόδια τους.

Άνετα και αναμφίβολα αναπαυτικά κάθονται και οι εμπρός επιβαίνοντες, αφού τα καθίσματα διακρίνονται για την ποιότητά τους, όχι όμως και για τη στήριξη που προσφέρουν στο σώμα στις στροφές. Σε κάθε περίπτωση, η ποιότητα παρουσιάζεται σημαντικά αναβαθμισμένη και σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλούσιο και η εικόνα παραπέμπει σε μοντέλα premium κατηγορίας. Επιπλέον, απρόσκοπτη είναι η ορατότητα προς όλες τις πλευρές, χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.


Η παρουσίαση του μοντέλου έγινε στην Αθήνα, με προορισμό το Άργος και την πίστα Motocross Park στα Φίχτια Αργολίδας. Το πρώτο κομμάτι οδήγησης αφορά τον ανοιχτό δρόμο, με το Subaru να αποδεικνύεται ταξιδιάρικο, με καλή ποιότητα κύλισης και υποδειγματική άνεση. Ο κινητήρας δείχνει πρόθυμος και διατηρεί χωρίς ιδιαίτερο κόπο ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο.

Το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT φροντίζει να διατηρεί τις στροφές στο κάτω εύρος υπό χαμηλό φορτίο. Ωστόσο, αν πιέσεις και αναζητήσεις το μέγιστο των δυνατοτήτων του κινητήρα, τότε ανεβάζει στροφές και τις κρατάει εκεί ψηλά, με τα db να ακολουθούν το δείκτη του στροφόμετρου. Σε υψηλές ταχύτητες παράγεται και αεροδυναμικός θόρυβος κυρίως από τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέπτες, οι οποίοι κατά τα άλλα φροντίζουν να προσφέρουν καλή ορατότητα προς τα πίσω.

Η ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, με αντιστρεπτική τοποθετημένη πάνω στο αμάξωμα για περιορισμό των κλίσεων, λειτουργεί υποδειγματικά σε κάθε τερέν. Άξια λόγου είναι η υψηλή ακαμψία του αμαξώματος, που αντιλαμβάνεσαι τόσο στην άσφαλτο, όσο και εκτός δρόμου. Κάτι που είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε στο Άργος, εκεί όπου φτάσαμε μετά από το σύντομο ταξίδι μας με το Forester.


Στην πίστα Motocross Park λοιπόν, το Forester έδειξε να βρίσκεται στο στοιχείο του. Το σύστημα Symmetrical All-Wheel Drive φροντίζει για τη σωστή κατανομή ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες, αλλά και με τη βοήθεια του δυναμικού ελέγχου ευστάθειας και σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Με τις ταχύτητες να είναι χαμηλές, λόγω εμποδίων, το mild-hybrid σύστημα συμβάλει με τη σειρά του παρέχοντας ροπή στις χαμηλές στροφές, δίνοντας δύναμη στο ιαπωνικό SUV να ξεπεράσει κάθε δυσκολία με χαρακτηριστική ευκολία.

Με το X Mode στη θέση Snow-Dirt το Forester ανέβηκε και κατέβηκε εκεί που έμοιαζε αδιανόητο για ένα αυτοκίνητο. Το χαμηλό κέντρο βάρους του χαρίζει αξιοσημείωτη σταθερότητα. Ενδεικτικά είδαμε μέσα στην πίστα στο όργανο που μετράει τις μοίρες κλίσης, 30 σε πλάγια θέση. Τα μέγιστα στην κίνηση εκτός δρόμου δίχως άλλο συμβάλουν η μεγάλη καθαρή απόσταση από το έδαφος (22 cm), αλλά και οι μεγάλες γωνίες που έχει το Forester. Πιο συγκεκριμένα έχει 20,2 μοίρες γωνία προσέγγισης, 25,8 αποφυγής και 21,5 ράμπας.

Εν γένει, και όσον αφορά την κατανάλωση είδαμε σε ανοιχτό δρόμο τιμές κοντά στα 8,5 lt/100 km, ενώ με λίγο πιο βαρύ πόδι πλησιάσαμε διψήφιο νούμερο. Ωστόσο, με το σύστημα mild-hybrid να επενεργεί σε χαμηλές στροφές, το όφελος που θα προκύπτει αφορά κίνηση περισσότερο σε χαμηλές ταχύτητες και μέσα στην πόλη. Κάτι που δεν είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι να πάρουμε το αυτοκίνητο για δοκιμή.


Συνολικά το νέο Subaru Forester 2.0 e-Boxer δείχνει και είναι ποιοτικό σε όλους του τομείς, με αξιόλογες δυνατότητες εκτός δρόμου, αλλά και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά τηρουμένων των αναλογιών και με τα δεδομένα της κατηγορίας του. Επιπλέον, η ασφάλεια είναι ψηλά στις προτεραιότητες της Subaru, γεγονός που υπογραμμίζεται με την ανώτερη διάκριση που απέσπασε το Forester στις δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP.

Το νέο Forester διατίθεται με πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση Free που στοιχίζει 39.950 ευρώ και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το πακέτο συστημάτων ασφαλείας EyeSight. Επιπλέον, στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει το DriverFocus, το οποίο αναγνωρίζει τον οδηγό και ελέγχει πιθανή κόπωση. Δύο ακόμα εκδόσεις, Style και Premium, είναι διαθέσιμες, με τιμές 43.950 και 48.950 € αντίστοιχα.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...