Παρουσίαση: Νέο Nissan Juke

Η επόμενη μέρα για το ανατρεπτικό Juke αποκτά ενδιαφέρον. Ακόμα και για όσους το μίσησαν

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Μεγαλώνει, ελαφραίνει και ξανά προς τη δόξα τραβά! Με σταθερή κεντρική σχεδιαστική ιδέα και όφελος σε χώρους, απόδοση και τεχνολογίες.

Ή θα το λάτρευες ή θα το μισούσες! Το Juke από τη στιγμή που εμφανίστηκε είχε αυτό το «χάρισμα», μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση του όρου life style, ένα αναγνωρίσιμο είδος τοποθετημένο στην κλάση B-SUV, τότε βαφτισμένη crossover. Το μάτι χόρταινε λεπτομέρεια που στο άθροισμα έβγαζε μια πληθωρική σούμα και την αίσθηση του ατρόμητου τσαμπουκά επάνω στον δρόμο. Ένα συμπαγές, κομπακτ και επιβλητικό όχημα με σπορ χαρακτηριστικά που απευθυνόταν στον μοντέρνο και ανατρεπτικό αγοραστή.

Η αλήθεια βέβαια είναι ότι για την εμπορική επιτυχία οφείλεις να στρογγυλέψεις λίγο τις ακμές, ιδίως αυτές που κόβουν και απωθούν και εδώ η Nissan φέρθηκε έξυπνα στην επόμενη γενιά, κρατώντας στα χέρια της μια έτσι και αλλιώς ενδιαφέρουσα υπόθεση.  

 

Fun to look  

Στα νέα του δεδομένα παραμένει fun σε όψη κοιτώντας λίγο παραπάνω βέβαια το αποτέλεσμα. Μπορεί να θεωρήσει κανείς ότι το Juke το νεότερο έχασε την ταυτότητα του, όμως αυτό ισχύει μόνο αν συγκριθεί με το εκκεντρικό παρελθόν και την σχολή που δημιούργησε. Πρακτικά η Nissan σερβίρει ένα επίσης ξεχωριστό σε όψη αυτοκίνητο, το οποίο διατηρεί την κεντρική ιδέα σχεδιασμού και γλυκαίνει την υπερβολή στη λεπτομέρεια. Φυσικά το στιλ είναι μέσα στις προτεραιότητές του, με την αιωρούμενη οροφή και τις κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες να παραμένουν ως highlights, ενώ στο πλαίσιο της ριζικής αναβάθμισης, οι νέοι προβολείς φέρουν τώρα μια υπογραφή LED σε σχήμα Y, που συμπληρώνει αρμονικά τη μάσκα V-Motion της Nissan. Εξακολουθεί να πρεσβεύει το crossover που μπήκε στο σώμα ενός coupe ή και το αντίστροφο αν θέλετε και πλέον έχει να παραθέσει ένα κέρδος σε διαστάσεις που θα του δώσει συγχωροχάρτι από τους όποιους συμβιβασμούς.

Κερδισμένο κατά 75 mm σε μήκος, 29 mm σε πλάτος και 13 mm σε ύψος αισθάνεται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση απέναντι στον ανταγωνισμό που συνωστίζεται στην κατηγορία του. Συν τις άλλοις τα 105 mm που προστέθηκαν στο μεταξόνιο (2.636mm) mm κάνουν τη διαφορά στους εσωτερικούς χώρους, σε ένα Juke που τώρα προσεγγίζει το μήκος του πρώτου Qashqai. Οι μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες αποβάλλουν την κλειστοφοβική αίσθηση, ενώ στον φιλικότερο, πρακτικότερο και ποιο φιλόξενο χαρακτήρα του, συγκαταλέγεται η ευρυχωρία για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, όπως και η εργονομική διαμόρφωση της καμπίνας. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 5,8 εκατοστά, για τα κεφάλια αντίστοιχα κατά 1,1 εκατοστά, ενώ σημαντικά ωφελημένος εμφανίζεται ο χώρος αποσκευών των  422 λίτρων, που πλέον προσφέρει 20% περισσότερο αποθηκευτικό χώρο (+ 68 lt), αλλά και κανονικό άνοιγμα που διευκολύνει τη φόρτωση.  

Δομικά το Juke είναι χτισμένο στην πλατφόρμα CMF-B και θα κατασκευάζεται στο βραβευμένο εργοστάσιο παραγωγής της Nissan στο Sunderland, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι κολόνες Α μεταξύ του παρμπρίζ και των πλαισίων των θυρών έχουν γίνει πιο λεπτές,  χωρίς να θυσιάζεται η ακαμψία τους, λόγω της στρατηγικής χρήσης ελαφρύτερου χάλυβα υψηλής αντοχής που εξασφαλίζει ακαμψία αλλά και μια δίαιτα συνολικά που το ωφελεί κατά 23 kg. 

 

 

Βελτιωμένη σχεδιαστική εικόνα και υλικά συναντάς και στο εσωτερικό με νέα, μαλακής αφής πλαστικά στο ταμπλό, στις επενδύσεις των θυρών και στο πάτωμα, ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις τα monoform σπορ καθίσματα κάνουν τη διαφορά με δέρμα ή  Alcantara. Εδώ συναντάμε και το πρωτοποριακό ηχοσύστημα Bose Personal Plus με οκτώ ηχεία, συμπεριλαμβανομένων δύο μεγάφωνων Ultra Nearfield ενσωματωμένων στα δύο εμπρός προσκέφαλα (α λα Micra). Η έμπνευση γενικότερα δεν απουσιάζει ενώ με το νέο σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας NissanConnect, μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί τα Apple CarPlay και Android Auto για αντανάκλαση των εφαρμογών από το smartphone στην οθόνη αφής 8’’. Παράλληλα, ο οδηγός μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση στους χάρτες TomTom & Live Traffic ή να ενεργοποιήσει το δικό του In-Car Wi-Fi, προκειμένου να επιτρέψει στους επιβάτες να συνδέσουν τους φορητούς υπολογιστές ή τα tablet τους.

Επιπλέον, το Juke προσφέρει ένα πλήρες πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας, όπως η Έξυπνη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης με Αναγνώριση Πεζών και Ποδηλάτων, η Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, η Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, το Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας και η Παρέμβαση Τυφλού Σημείου, ως μια μοναδική «πρεμιέρα» της για την συγκεκριμένη κατηγορία. Η Παρέμβαση Τυφλού Σημείου, προειδοποιεί τον οδηγό όταν ένα αυτοκίνητο μπαίνει στο τυφλό σημείο του (κατά την αλλαγή λωρίδας) και επαναφέρει το Juke πίσω στη λωρίδα του.

Η προηγμένη τεχνολογία ProPILOT της Nissan, η οποία προσφέρει ηλεκτρονική υποβοήθηση στο τιμόνι, την επιτάχυνση και την πέδηση, θα είναι διαθέσιμη στο Juke για πρώτη φορά. Σχεδιασμένο για χρήση σε αυτοκινητόδρομους και σε μία λωρίδα κυκλοφορίας, το ProPILOT επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα, ούτως ώστε ο οδηγός να διατηρεί την σωστή απόσταση και ταχύτητα και με το αυτοκίνητο εντός της λωρίδας κυκλοφορίας. 

 

 

Fun to drive

Το Juke από την αρχική του δημιουργία είχε το σπορ χάρισμα στο dna του, όντας σφιχτό και επικοινωνιακό με τον οδηγό του. Σήμερα στην δεύτερη γενιά του δείχνει ζωηρό και ευχάριστο στις πρώτες εντυπώσεις από Αθήνα μέχρι Λειβαδιά και τούμπαλιν, αλλά και ποιο ώριμο για να ζυγίσει την άνεση με την αποτελεσματικότητα. Αποκλειστικός κινητήρας του μοντέλου της Nissan - τουλάχιστον προς το παρόν - είναι ο νέος 3κύλινδρος 1.0 DIG-T, με ισχύ 117 ίππους και 180 Nm ροπής (200 Nm με λειτουργία overboost). Διαθέσιμος με 6τάχυτο χειροκίνητο ή κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 7 ταχυτήτων (με paddles), ο turbo κινητήρας προσφέρει τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Standard, Sport), προκειμένου ο οδηγός να επιλέξει οικονομία καυσίμου ή επιδόσεις. Η κατανάλωση υπόσχεται 5,9 lt / 100 km (WLTP) για το  χειροκίνητο 6άρι και 6,0 lt /100 km με το DCT (WLTP). Οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί, ξεκινώντας από 135g/km (WLTP) για το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και 138g/km (WLTP) για το DCT.

Στην πράξη, οδηγώντας το με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο έδειξε καλοτάξιδο με σωστή ηχομόνωση και κύλιση, διατηρώντας τις εντυπώσεις με το μέρος του. Ο χιλιάρης δεν έχει κανένα πρόβλημα να σε ταξιδέψει από τη μια μεριά του χάρτη στην άλλη, διατηρώντας τη βελόνα στο ταχύμετρο προς τα δεξιά και την αντίστοιχη του στροφόμετρου προς τα αριστερά, κάτι που σημαίνει ταχύτητα και οικονομία. Ταυτόχρονα η ευθυβολία είναι παρούσα και η αίσθηση ασφάλειας υποστηρίζεται αρχικά κυρίως από την ενεργητική, δηλαδή το συνολικό στήσιμο και τη σωστή δόση επικοινωνίας από το συνδυασμό τιμόνι - ανάρτηση - φρένα και απόδοση κινητήρα και κατά δεύτερον από την πλούσια ομπρέλα ηλεκτρονικών συστημάτων.  Μπορεί να είναι νωρίς για αποκρυσταλλωμένα συμπεράσματα μιας και οι εντυπώσεις περιορίστηκαν αποκλειστικά στον αυτοκινητόδρομο, όμως το Juke δείχνει εύστοχο στον ρόλο του ως μοναδικό αυτοκίνητο στην οικογένεια κάτι που είχε απόσταση από το προηγούμενο.  

Οι τιμές αρχίζουν από τα 17.900 ευρώ για τη βασική έκδοση Energy με το χειροκίνητο κιβώτιο και από τα 20.900 ευρώ στην έκδοση Acenta με το αυτόματο DCT. Οι επόμενες, πιο πλούσιες, εξοπλιστικές εκδόσεις είναι η N-Connecta, η N-Design και η Techna.




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
78
GOCAR Magazine #78

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...