Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Renault Captur

Το νέο Renault Captur φιλοδοξεί να εγκλωβίσει τους ανταγωνιστές του, με όπλα τη σχεδίαση, τις επιλογές εξατομίκευσης και την τεχνολογία του

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Με πάνω από 1,5 εκατ. ταξινομήσεις διεθνώς, το Captur αυξάνει κάθε χρόνο τις πωλήσεις του, από το 2013 όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά. Και αν εκείνη τη χρονιά είχε ως ανταγωνιστή ουσιαστικά μόνο το «αδελφό» Juke, πλέον 20 μοντέλα διεκδικούν μερίδιο στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV.

Περνώντας στη δεύτερη γενιά του, ανανεώθηκε ριζικά στο τεχνολογικό κομμάτι, εξελίχθηκε σχεδιαστικά και μεγάλωσε σε διαστάσεις, ώστε να μην υστερεί στον πάντα υπολογίσιμο τομέα της πρακτικότητας. Καθώς ο Όμιλος Renault «ψήφισε» και πάλι Ελλάδα για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση ενός μοντέλου της, μετά το Dacia Duster στα τέλη του 2017, δε χρειάστηκε να… ξενιτευτούμε για να το γνωρίσουμε. Οδηγούμε λοιπόν το νέο Captur στην Ανατολική Αττική, λίγους μήνες πριν αρχίσει να πωλείται στη χώρα μας (το εμπορικό λανσάρισμα προγραμματίζεται για το Φεβρουάριο του 2020). 

Πέρα από την κοινή πλατφόρμα CMF-B, το Captur μοιράζεται με το νέο Clio σχεδιαστικά στοιχεία, κινητήρες και συστήματα άνεσης, ασφάλειας, ψυχαγωγίας. Οπτικά, αν και δεν κόβει δεσμούς με τον προκάτοχό του, το νέο Captur είναι πιο αθλητικό, με ακμές στο καπό, διακοσμητικά ένθετα χρωμίου, φωτιστικά σώματα full LED σε σχήμα «C». Ακόμη και πριν περάσουν λίγα δευτερόλεπτα αντιλαμβάνεσαι την αισθητή αύξηση στο μήκος, το οποίο φθάνει τα 4,23 μέτρα (+11 εκατοστά σε σχέση με το απερχόμενο Captur). Με 90 συνδυασμούς στο εξωτερικό και άλλους 18 στην καμπίνα των επιβατών, σπάνια θα συναντήσεις δύο πανομοιότυπα Captur. Το μεταξόνιο των 2,64 μέτρων μεταφράζεται σε βελτιωμένους χώρους για τους επιβάτες, ενώ τα συρόμενα πίσω καθίσματα επιτρέπουν στο χώρο αποσκευών να αγγίξει αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας (+81 lt, στα 536 lt).

Στο εσωτερικό τις εντυπώσεις κερδίσουν οι μαλακές επενδύσεις σε αρκετά σημεία και το Smart Cockpit, το οποίο είναι στραμμένο ελαφρά προς τον οδηγό. Περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων (7 ή 10,2 ιντσών) και οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων (από 7 έως 9,3 ίντσες, που θυμίζει tablet). Το σύστημα πολυμέσων υποστηρίζει αναζήτηση μίας γραμμής, ενώ παράλληλα μπορεί να συνδεθεί με smartphone, μέσω πρωτοκόλλου Android Auto και Apple CarPlay. Στα θετικά και οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, όμως το συρόμενο ντουλαπάκι θα αναγκάσει αρκετές φορές το συνοδηγό να σύρει το κάθισμά του προς τα πίσω, προκειμένου να το ανοίξει πλήρως. 

Το πρώτο εξάμηνο του 2020 το Captur θα γίνει το πρώτο μοντέλο στη γκάμα της Renault με την υβριδική τεχνολογία E-Tech. Κινητήρας βενζίνης 1.6 και δύο ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδουν συνδυαστικά 160 ίππους, ενώ η μπαταρία χωρητικότητας 9,8 kWh προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 45 km.

Μέχρι τότε θα μας απασχολήσει η πλούσια γκάμα κινητήρων εσωτερικής καύσης που περιλαμβάνει τους turbo βενζίνης 1.0 TCe 100 ίππων, 1.3 TCe 130 και 155 ίππων, καθώς και τους diesel 1.5 Blue dCi, 95 και 115 ίππων. Στη διάθεσή μας είχαμε τον 1.3 TCe, σε δύο συνδυασμούς: 130 PS/6άρι μηχανικό κιβώτιο και 155 PS/αυτόματο EDC 7 σχέσεων. Κοινός παρανομαστής και στις δύο εκδόσεις ισχύος η άνεση που προσφέρει το νέο Captur, στην μέτριας ποιότητας ελληνική άσφαλτο, ακόμη και με τους – προαιρετικούς – τροχούς των 18 ιντσών. Η ρύθμιση της ανάρτησης, σε συνδυασμό με την απόσταση των 17,4 εκατ. από το έδαφος, δίνει στο προσθιοκίνητο SUV τη δυνατότητα να εγκαταλείψει την άσφαλτο και να αρχίσει τις… αναζητήσεις.

Το Captur δεν θα αρνηθεί πάντως να κινηθεί σβέλτα σε δρόμο με συνεχείς στροφές, όπως στην παραλιακή λεωφόρο Αθηνών – Σουνίου, διατηρώντας την τροχιά του και παρουσιάζοντας περιορισμένες κλίσεις που δεν προβληματίζουν. Στο πρόγραμμα Sport το τιμόνι αποκτά επιπλέον βάρος για πιο γρήγορη οδήγηση, ενώ ο 1.3 TCe έχει επαρκή ισχύ και ροπή για να προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο των 1.300 κιλών (0-100 km/h σε 10,6 sec στο Captur με τους 130 ίππους και σε 8,6 sec για το πιο ισχυρό με τους 155). Μοναδικό «φάουλ» η τοποθέτηση ταμπούρων στους πίσω τροχούς, σε όλες τις εκδόσεις. Στην ερώτησή μας, τα στελέχη της Renault Ευρώπης επεσήμαναν ότι πρόκειται για βελτιωμένα ταμπούρα που δεν υστερούν ουσιαστικά σε απόδοση έναντι των δισκόφρενων, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στην μείωση του συνολικού βάρους.

Με πληθώρα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού στο βασικό (αυτόνομο φρενάρισμα με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και ποδηλατών) ή τον προαιρετικό εξοπλισμό (σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Highway & Traffic Jam Companion), το Captur θέτει ως ξεκάθαρο στόχο τα 5 αστέρια στις δοκιμές του οργανισμού Euro NCAP. Το αν θα ανταποκριθεί στους εμπορικούς στόχους της Renault στη χώρα μας θα εξαρτηθεί και από την τιμή του, η οποία προς το παρόν παραμένει άγνωστη. Στη Γαλλία πάντως η βασική τιμή ορίστηκε στα 18.600 ευρώ.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...