Opel Astra 1.4T

Ο μικρός υπερτροφοδοτούμενος έχει τη χάρη…

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Ο νέος κινητήρας συμπληρώνει τα πλεονεκτήματα σε ένα ούτως η άλλως άρτιο πακέτο της μικρομεσαίας τάξης.

Γνωρίσαμε το Astra ως μικρό Insignia και γενικά εκτιμήσαμε την προσπάθεια της Opel να γυρίσει σελίδα στα μικρομεσαία και να αποκηρύξει από πάνω της την ρετσινιά του συντηρητισμού. Εντυπωσιακή σχεδίαση, καταιγισμός τεχνολογικών καινοτομιών και φιλότιμο να ανταποκριθεί στις top απαιτήσεις ενός απαιτητικού κοινού. Τι έλειπε από το παζλ; Μα φυσικά ο μικρότερος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας που όλοι περίμεναν πριν κάνουν το βήμα προς την πλησιέστερη έκθεση Opel. Γιατί καλό το Astra αλλά o ανταγωνισμός υιοθετεί το turbo στα 1.4 λίτρα και η Opel μέχρι πρότινος απουσίαζε από την τάξη.

γλυκά
  • Απόδοση
  • Πολιτισμένη λειτουργία
  • Σχεδιασμός
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
ξυνά
  • Μακριές σχέσεις
  • Κατανάλωση

 

Tο πουλέν της Opel

Η Opel ποντάρει πολλά στον νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.4 λίτρων. Δεν είναι μόνο ότι μπαίνει και με τα δυο πόδια στο club του ανταγωνισμού, αλλά καυχιέται για το τελικό αποτέλεσμα και για τον ιδανικό συνδυασμό απόδοσης και οικονομίας. Παράλληλα είναι ο κινητήρας που θα τοποθετηθεί μελλοντικά στην γκάμα μοντέλων της Opel και θα δώσει νόημα στο downsizing, γιατί μέχρι τώρα ο μικρότερος υπερτροφοδοτούμενος ήταν ο 1.6. Ουσιαστικά πρόκειται για έναν 16βάλβιδο τετρακύλινδρο σύνολο 1.364 κ.εκ με υπερσυμπιεστή καυσαερίων με χαμηλή πίεση για ομαλότητα στην λειτουργία, που για την περίσταση αποδίδει 140 ίππους στις 4.900rpm και 200 Nm ροπής στις 1.850rpm . Απόδοση που εξασφαλίζουν 205 km/h τελικής ταχύτητας και επιτάχυνση κάτω από τα 10 δευτερόλεπτα (9,7’’ για την ακρίβεια) έως τα πρώτα 100 km/h από στάση.

 

Άστραψε ο Μοριάς

Στο οδοιπορικό γνωριμίας με τον 1.4Τ φορεμένο στο Astra, οργώσαμε την Πελοπόννησο και από τα πρώτα χιλιόμετρα ο κινητήρας των 140 ίππων ξάφνιασε ευχάριστα. Η τραχιά λειτουργιά και η υστέρηση του μεγαλύτερου 1.6Τ απουσιάζει και αυτό είναι δείγμα πολιτισμού και σύγχρονης μηχανολογίας. Στην πράξη ο 1.4Τ εκφράζεται ομαλά χωρίς σκαλοπάτια και ξεσπάσματα και προσομοιώνει την ατμοσφαιρική λειτουργία ενός καλού 1.8 λίτρων. Γραμμικός και ευδιάθετος να ανεβάσει στροφές καταφέρνει να κινεί αξιοπρεπέστατα την βαριά καρότσα του Astra στον κόσμο των επιδόσεων. Μπορεί να απέχει από την εκρηκτικότητα, όμως πέρα από το βάρος αυτό το οφείλει και στην απλωμένη στο Θεό κλιμάκωση που συμβάλει στην οικονομία και στον ταξιδιάρικο χαρακτήρα αλλά ευνουχίζει τις σπορ δυνατότητες ενός πολύ καλού συνδυασμού πλαισίου ανάρτησης. Η ανάρτηση δουλεύει ποιοτικά και αποφασιστικά χωρίς χτυπήματα και υστέρηση σε αντίδραση και αυτό που του αναγνωρίζεις είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η περίφημη ηχομόνωση. Εμπνέει σιγουριά και είναι ακλόνητο στα πολλά χιλιόμετρα ενώ οι μακριές σχέσεις συμβάλλουν στην οικονομία αρκεί να υπάρχει σταθερός ρυθμός. Αν επιτεθείς στο δεξί πεντάλ οι καταναλώσεις όχι απλά δεν επαληθεύουν τις ανακοινώσεις τις εταιρείας (5,9 lt/100km), αλλά δεν κολακεύουν και το Astra απέναντι στον ανταγωνισμό.

Φυσικά όλα τα στοιχεία εξοπλισμού και ο εσωτερικός κόσμος είναι αντίστοιχα της μεγαλύτερης 1.6Τ έκδοσης, όπως και όλα τα τεχνολογικά εφόδια που κάνουν την διαφορά στον μικρομεσαίο της Opel(AFL+, FlexRide, Opel Eye, Ergonomic Sport Seat). Παράλληλα ο συνδυασμός τιμής –απόδοσης- εξοπλισμού είναι ένα ακόμα κίνητρο για τον ενδιαφερόμενο της κατηγορίας. Το 1.4T είναι διαθέσιμο από € 18.080 έως € 20.110 σε τρεις εκδόσεις(Edition, Sport, Cosmo) με ανταγωνιστικό εξοπλισμό για την κλάση του, ενώ από Σεπτέμβριο αναμένεται και μια πιο ήπια έκδοση του ίδιου κινητήρα με απόδοση στους 120 ίππους.

 

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

συμπέρασμα

Η δυναμική σχεδίαση, το τεχνολογικό επίπεδο και ο σύγχρονος αέρας αποκτά επιτέλους την καρδιά που του έλειπε. Καβαλώντας το άρμα του downsizing, το νέο Astra με τον 1.4Τ κάτω από το καπό του, αποκτά πιο σύγχρονα χαρακτηριστικά λειτουργίας και βάζει γερά θεμέλια, για διάκριση σε επίπεδο πωλήσεων. Στο πολεμικό κλίμα, σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες τη αγοράς, έχει σίγουρα το πάνω χέρι.

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...