Οδηγούμε στη Σλοβενία τη νέα Porsche Cayenne Coupe

Η Porsche ακολουθεί τη μόδα, διατηρώντας παράλληλα ψηλά τις αξίες της και δημιουργεί ένα αυτοκίνητο… ποίημα

  • -
  • -

Τα κουπέ μοντέλα ανέκαθεν ήταν πολυτέλεια εξαιτίας του μικρού χρηστικού τους χαρακτήρα. Ωστόσο, πάντα κατάφερναν να τρυπώνουν στις λίστες επιθυμιών των αγοραστών. Αυτών που ήθελαν να ξεχωρίζουν. Η κρίση τους έδειξε την πόρτα της εξόδου, όσον αφορά τα πιο συμβατικά μοντέλα, αλλά με την έκρηξη της δυναμικής των SUV βρήκαν τη δική τους θέση σε αυτή την κατηγορία, δημιουργώντας μια νέα μόδα.

Οι κατασκευαστές δεν έκαναν κάτι παραπάνω από το να… γλυκάνουν λίγο την οροφή στο πίσω μέρος σε υπάρχοντα μοντέλα και όχι να δημιουργήσουν εξαρχής. Ακολουθώντας λοιπόν το ρεύμα της εποχής και η Porsche δημιούργησε με τη σειρά της ένα μοντέλο που ίσως περίμενε αρκετά χρόνια. Βλέπετε ο ανταγωνισμός, όπως αυτός αντικατοπτρίζεται στο πρόσωπο της BMW με το X6 και της Mercedes-Benz με την GLE Coupe, προηγήθηκε με την πρώτη να μετρά πάνω από 10 χρόνια στο… κουρμπέτι.


Στην τρίτη γενιά της Cayenne, του αυτοκινήτου που έφερε πίσω την κερδοφορία στην Porsche, προστέθηκε λοιπόν και η έκδοση Coupe. Για να τη γνωρίσουμε ταξιδέψαμε στην όμορφη Λιουμπλιάνα, με μικρή σύνθεση, μόλις δύο ατόμων. Ο καιρός ιδανικός, με το τοπίο να κλέβει την παράσταση. Νιώθεις ότι βρίσκεσαι στην κεντρική Ευρώπη, στην Αυστρία που δεν απέχει και αρκετά. Όλα καθαρά, τακτοποιημένα, με ανθρώπους χαρούμενους που σε υποδέχονται με χαμόγελο και έναν εγκάρδιο χαιρετισμό.

Οι δρόμοι καλοστρωμένοι, με μαύρη άσφαλτο, χωρίς λακκούβες και μπαλώματα. Δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερα για την παρουσίαση ενός αυτοκινήτου που έχει φτιαχτεί για να το οδηγείς. Την πρώτη μέρα μας περιμένει σε ένα μεγάλο χώρο πάρκινγκ έξω από ένα golf club, η μεγάλη, η “turbo” Cayenne Coupe σε μαύρο χρώμα. Κρύβει τις γραμμές της, χωρίς ωστόσο να κλέβει τα στοιχεία εντυπωσιασμού. Πιο φαρδιά, χαμηλότερη και με αυτή τη χαρακτηριστική γραμμή που χαμηλώνει στο τελείωμά της και της χαρίζει την κουπέ αισθητική.


Δεν περιορίζεται όμως μόνο στο τελείωμα, αφού η Porsche έκανε σημαντικές αλλαγές στη Cayenne για να την κάνει Coupe και φυσικά πιο δυναμική. Εκτός από το εμπρός μέρος που είναι κοινό, όλα τα υπόλοιπα μέρη έχουν ανασχεδιαστεί και εξελιχθεί εκ νέου. Μια ενεργή αεροτομή 135 mm που εκτείνεται μετά τα 90 km/h, ενισχύει την εικόνα, ενώ οι αλλαγές ξεκινούν από την πρώτη κιόλας κολόνα, με το ύψος να είναι κατά 20 mm χαμηλότερο. Ανασχεδιασμένοι είναι οι πίσω θόλοι με μεγαλύτερο πλάτος 18 mm, όπως και οι πίσω πόρτες, με μικρότερα παράθυρα, τα οποία όμως δεν δημιουργούν κλειστοφοβική αίσθηση.

Για αυτό φροντίζει η στάνταρ πανοραμική οροφή 2,16 τ.μ. που κάνει πιο φωτεινό το εσωτερικό. Οι πίσω επιβάτες εξάλλου κάθονται πιο χαμηλά κατά 30 mm σε σχέση με την Cayenne. Η διάταξη των καθισμάτων είναι διθέσια στάνταρ ή χωρίς χρέωση είναι διαθέσιμος ένας τριθέσιος «πάγκος». Ο χώρος για το κεφάλι είναι ικανοποιητικός, ενώ κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει σε αυτόν για τα πόδια. Η πλάτη των πίσω θέσεων είναι ρυθμιζόμενη, από 11 έως 29 μοίρες, ενώ αναδιπλώνονται και κατά 40:20:40. Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 625 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων η τιμή εκτοξεύεται στα 1.540. Επιπλέον, στις ανέσεις προσθέστε και την αυτόματη πόρτα που ανοίγει με το πέρασμα του ποδιού κάτω από το προφυλακτήρα.


Αυτό που σε κερδίζει όμως όταν περάσεις στο εσωτερικό είναι η αψεγάδιαστη ποιότητα. Να την φας με το κουτάλι. Δοσμένη απλόχερα από την Porsche, σε όλα τα μήκη και πλάτη, από την κορυφή μέχρι τα αδιόρατα σημεία. Εκπτώσεις εδώ δεν υπάρχουν και δεν γίνονται, αφού μιλάμε για το κορυφαίο μοντέλο του είδους, δημιούργημα ανθρώπων τελειομανών. Κάθεσαι άνετα, με τα καθίσματα να προσφέρουν καλή στήριξη. Το ταμπλό με την οδηγοκεντρική σχεδίαση ξεχειλίζει από τεχνολογία.

Ο πίνακας οργάνων έχει παραδοσιακά τοποθετημένο το ταχύμετρο στο κέντρο και πλαισιώνεται από δύο ψηφιακές οθόνες υψηλής ανάλυσης επτά ιντσών. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη full HD οθόνη 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Porsche Communication Management (PCM). Το ηχοσύστημα στη βασική του έκδοση είναι 710 watt, με 14 ηχεία και ενισχυτή με ισάριθμα κανάλια, ενώ στην “turbo” έχει την υπογραφή της BOSE. Διαθέσιμη είναι και μια αναβαθμισμένη έκδοση με ισχύ 1.455 watt και 21 ηχεία. Φυσικά συνδέεται τόσο με Android Auto όσο και με Apple CarPlay.


Από τη θεωρία περνάμε στην πράξη. Για την ιστορία, αφού δεν είχαμε τη δυνατότητα να την οδηγήσουμε, υπάρχει η βασική βασική Cayenne Coupe. Με κινητήρα 3,0 λίτρων, ένα τούρμπο και απόδοση 340 ίππους και 450 Nm ροπής. Επιταχύνει από 0-100 km/h σε 6,0 sec και έχει τελική 243 km/h. Εμείς για την αρχή βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι της Porsche Cayenne Turbo Coupe, την ισχυρότερη της παρέας. Κάτω από το εμπρός καπό φωλιάζει ένας V8 κινητήρας με χωρητικότητα 3.996 cc που, με τη βοήθεια δύο τούρμπο, τοποθετημένων στην περιεχόμενη γωνία των κυλίνδρων, αποδίδει 550 ίππους και 770 Nm ροπής! Με την ανάγνωση και μόνο το χαρακτηριστικών… ψαρώνεις. Από την άλλη σκέφτεσαι ότι έχει να κινήσει ένα αυτοκίνητο που ξεπερνάει σε βάρος τους 2,2 τόνους. Ε, και; Οι επιδόσεις είναι εκρηκτικές. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 3,9 sec, τα 160 km/h σε 9,2 sec και τα 200 km/h σε 14,6 sec.

Ανταγωνίζεται την 911 και θα το έκανε και στην τελική ταχύτητα που σταματάει στα 286 km/h κυρίως λόγω μεγάλης μετωπικής επιφάνειας και όχι επειδή της λείπει η δύναμη. Η πρώτη διαδρομή με τη συγκεκριμένη έκδοση ήταν στο εθνικό δίκτυο. Εκεί όπου η Turbo Coupe έχει τα χιλιόμετρα για βούτυρο στο ψωμί της. Επιταχύνει μέχρι τα 200 km/h (ελπίζουμε να μην μας διαβάζουν στη Σλοβενία και να μην μας έπιασαν τα ραντάρ τους) με το χάιδεμα του δεξιού πεντάλ. Σε νορμάλ ρυθμίσεις μάλιστα εντυπωσιάζει με την άνεση και την ησυχία που προσφέρει. Αν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport Plus και βάλεις την εξάτμιση στα δυνατά της, ακούγεται σαν μαχητικό αεροπλάνο.


Όπως επιταχύνει κιόλας. Καταπίνει τα χιλιόμετρα και τρελαίνει την εκτίμηση του χρόνου άφιξης του συστήματος πλοήγησης, κατεβάζοντας τα λεπτά σαν σε αντίστροφη μέτρηση. Η ανάρτηση ακόμα και σε απαγορευτικές ταχύτητες μένει ατάραχη, χωρίς να παρουσιάζει κλίσεις. Το Porsche Dynamic Chassis Control φροντίζει για αυτό, ρυθμίζοντας μεταξύ άλλων και την ακαμψία των αντιστρεπτικών. Το τιμόνι… ακούει τη σκέψη και αντιδρά σε κάθε κίνηση των χεριών. Η μεταβλητή υποβοήθηση το κάνει βαρύ στις υψηλές ταχύτητες, αλλά τόσο άμεσο, όσο μιας αμιγώς σπορ κατασκευής. Αν εξαιρέσεις την ψηλή θέση οδήγησης, δεν νιώθεις ότι οδηγείς ένα SUV.

Η μετάδοση που περνάει και στους τέσσερις τροχούς ελέγχεται από ηλεκτρονικά που είναι ρυθμισμένα να διαβάζουν τις συνθήκες και να προσαρμόζονται ανάλογα. Η τετραδιεύθυνση της κάνει άμεση στα πολλά στρίβοντας τους πίσω τροχούς στην ίδια φορά με τους εμπρός και αντίθετα στις χαμηλές ταχύτητες για περισσότερη ευελιξία.


Ο δρόμος τελείωσε γρήγορα και ο προορισμός μας ήρθε πιο κοντά. Σύντομα ήμασταν στο κάστρο του 13ου αιώνα που έχει… ντυθεί πλέον σε ξενοδοχείο. Η παρουσίαση συνοδεύτηκε με αρκετή συζήτηση, χαλαρή, με ανταλλαγή απόψεων μεταξύ συναδέλφων από διαφορετικές χώρες. Όλοι συμφωνήσαμε για την ταχύτητα της Turbo Coupe, ενώ κάποιοι πιο τυχεροί που είχαν φτάσει από νωρίς το πρωί και είχαν οδηγήσει την S Coupe με το Sport Design πακέτο δήλωσαν ενθουσιασμένοι. Μεταξύ τυρού και αχλαδιού κλείσαμε για το επόμενο πρωινό της S Coupe. Έπρεπε να τη δούμε να έχουμε άποψη.

Σε μια πορτοκαλί έντονη απόχρωση, με μαύρη carbon οροφή, προίκα του πακέτου Sport Design. Οι τροχοί για την περίσταση 22 ιντσών, με τις λεπτομέρειες σε γυαλιστερό μαύρο να κάνουν πιο επιθετική αυτή την Cayenne Coupe. Επιπλέον, έχει υποβληθεί και σε δίαιτα που την έκανε να χάσει 22 κιλά. Από τα πρώτα μέτρα τη νιώθεις πιο ανάλαφρη. Σε σχέση με τη μεγάλη “turbo” είναι περισσότερα από 200 κιλά πιο ελαφριά. Κάτω από το καπό της βρίσκεται ένας μικρότερος κινητήρας με έξι κυλίνδρους σε διάταξη «V». Τα τούρμπο και εδώ είναι δύο, με την απόδοση να φτάνει τους 440 ίππους και 550 Nm ροπής.


Η επιτάχυνση δεν είναι τόσο βίαιη όσο στην “turbo”, αλλά σε κολλάει στο κάθισμα και αυτή με τη σειρά της. Πως αλλιώς να περιγράψεις τα 0-100 km/h σε 5,0 sec, τα 0-160 km/h σε 11,4 sec και τα 0-200 km/h σε 18,8 sec. Επιταχύνει δυναμικά μέχρι την τελική των 263 km/h, με το μεγάλο της ατού να είναι η ομοιογένεια που δείχνει σε κάθε περίπτωση. Η αμεσότητα στις αντιδράσεις της την χαρακτηρίζουν. Οι εντολές από το ντυμένο με αλκαντάρα τιμόνι εκτελούνται με την ακρίβεια χιλιοστού. Το εμπρός μέρος δεν χαζεύει, με το πίσω να ακολουθεί και να βοηθάει. Τα φρένα ακούραστα και δυνατά, θαρρείς πως δεν έχουν να σταματήσουν ένα αυτοκίνητο δυο τόνων.

Βλέπετε σε αυτή τη δεύτερη μέρα η διαδρομή δεν έχει καθόλου ευθείες. Είναι στα προάστια της Λιουμπλιάνα. Σε φιδωτούς δρόμους, όπου η S Coupe δείχνει αυτό που πραγματικά είναι. Ένα πραγματικά σπορ αυτοκίνητο. Αυτό που και εμείς θα επιλέγαμε αν είχαμε τη δυνατότητα να αγοράσουμε ένα αυτοκίνητο αυτής της κλάσης. Μπράβο Porsche!

  

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...