Οδηγούμε το νέο Jeep Wrangler: Go Anywhere / Do Anything

Σε άσφαλτο, χώμα και off road δοκιμασίες με την 4η γενιά του αμερικανικού 4WD Icon

  • -
  • -
Ισχύς200 PS
Ροπή450 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,6 sec
Μέση κατανάλωση7,9 lt/100km
Εκπομπές CO2202 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η τέταρτη γενιά παρουσιάστηκε στα τέλη του 2017 με 2-θυρο και 4-θυρο αμάξωμα, εκδόσεις Sport, Sahara και Rubicon και με τρεις κινητήρες, ένα 2λιτρο Turbo βενζίνης 270 ίππων, ένα 3.6 V6 Pentastar και ένα Turbodiesel 2,2 λίτρων και 200 ίππων, οι οποίοι συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Το 2020 αναμένεται και έκδοση plug-in hybrid.

Ως Wrangler γράφει ιστορία από το 1986 αλλά έχει παράδοση που πάει πολύ πιο πίσω στο χρόνο, στο 1941 και το θρυλικό Willys. Όπως και να το δεις, το πιο χαρακτηριστικό σύγχρονο Jeep έχει κατακτήσει άξια τον τίτλο του τετρακίνητου icon. Είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια καλή γεύση από την νέα, 4η γενιά οδηγώντας τη σε άσφαλτο, χώμα και off road δοκιμασίες στα πλαίσια του Camp Jeep 2019.

Εμφανισιακά το νέο Wrangler είναι φρέσκο παραμένοντας ωστόσο πιστό στη σχεδιαστική λογική των προκατόχων του. Οδηγικά, γνωρίζαμε ότι είναι από τα λίγα πραγματικά 4x4 που μπορούν να κινηθούν στα πιο ακραία εδάφη. Και μας το απέδειξε, τόσο σε χωμάτινες διαδρομές των ιταλικών Άλπεων όσο και στην off road πίστα που είχαν στήσει οι εκπαιδευτές της Jeep Academy.



Κορμοί δέντρων συνέθεταν ειδικές δοκιμασίες που σκοπό είχαν να αναδείξουν την ελευθερία άρθρωσης της ανάρτησης που βοηθά κάθε τροχό να διατηρεί επαφή με το έδαφος, την αποτελεσματική λειτουργία της τετρακίνησης που μεταφέρει τη ροπή στους τροχούς που έχουν πρόσφυση και δεν αφήνει αυτούς που είναι στο αέρα να γυρίζουν τρελά και να σπαταλούν δύναμη, την ικανότητα και την αντοχή των ελαστικών, το μεστό τράβηγμα των κινητήρων από πολύ χαμηλά που σε βοηθά να σκαρφαλώνεις και να περνάς εμπόδια χωρίς άσκοπα μαρσαρίσματα, και φυσικά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως το hill descent που αναλαμβάνει πλήρως τον έλεγχο των φρένων όταν κατεβαίνεις πολύ απότομες πλαγιές.

ΕΙΔΑΜΕ ΤΟ GLADIATOR, ΤΟ PICK UP ΤΗΣ JEEP

Δυσκολίες που στο video και τις φωτογραφίες φαίνονται παιχνιδάκι, γιατί απλά το Wrangler τις κάνει να δείχνουν έτσι! Στο τιμόνι όμως, χωρίς ορατότητα και με τους τροχούς έτοιμους να γλιστρήσουν κάτω από τους βρεγμένους κορμούς, πιστέψτε με μόνο εύκολο δεν ήταν… Και δεν μιλάμε για την έκδοση Rubicon που είναι καλύτερα στημένη για περιπέτεια, αλλά για την πιο “προσγειωμένη” Sahara. Ακόμη κι αυτή πάντως έχει αρκετά εφόδια για να τα βάλει με τη φύση: Τετρακίνηση Command-Trac, κοντές σχέσεις, 242 mm απόσταση από το έδαφος, δυνατότητα κίνησης σε υδάτινο κώλυμα 762 mm, 2.495 kg ικανότητα έλξης και γωνίες προσέγγισης, προσπέλασης και αποχώρησης 35,4,  20 και 30,7 μοίρες αντίστοιχα.

Αυτό που δεν περιμέναμε ήταν η συγκροτημένη συμπεριφορά του Wrangler στην άσφαλτο! Παρότι παραμένει ένα από τα πιο σκληροτράχηλα 4x4 της αγοράς και το βάρος του φτάνει τους 2 τόνους, έχει βελτιωθεί σημαντικά τόσο σε άνεση όσο και σε κράτημα. Οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές, η πρόσφυση πολύ καλή και η γενικότερη αίσθηση αυτή ενός σύγχρονου ψηλού αυτοκινήτου. Φυσικά και δεν μεταμορφώθηκε σε σπορ SUV που πετάγεται με χάρη και ταχύτητα από στροφή σε στροφή. Αν όμως το οδηγείς όπως το οικογενειακό σου αυτοκίνητο με τα παιδιά σου μέσα, νιώθει το ίδιο άνετα στην άσφαλτο όπως και στο χώμα.

Ειδικά με τον νέο 2.2 diesel της FCA κάτω από το καπό (είναι ο ίδιος που γνωρίζουμε από τις Giulia και Stelvio), προσφέρει δύναμη και επιδόσεις χωρίς να θυσιάζει την κατανάλωση καυσίμου. Ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 2.143 cc αποδίδει 200 ίππους και 450 Nm ροπής, συνεργάζεται ιδανικά με το ομαλό και σβέλτο σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και επιταχύνει το τετράθυρο Wrangler από στάση στα 100 km/h σε 9,6 sec και μέχρι την τελική των 180 km/h. Παράλληλα, σύμφωνα με τη Jeep η μέση κατανάλωση είναι 7,7 lt/100 km.

Σημαντικά αναβαθμισμένος είναι και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, με στοιχεία όπως το αυτόματο φρενάρισμα, το Blind-Spot Monitoring, το Rear Cross Path detection και το προσαρμοζόμενο cruise control. Για ψυχαγωγία, πλοήγηση και συνδεσιμότητα φροντίζει η καλαίσθητη και εύκολη στο χειρισμό οθόνη αφής του infotainment Uconnect, με διάμετρο έως 8,4 ίντσες, πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto και κάμερα οπισθοπορείας. Όμορφος είναι και ο πίνακας οργάνων, ενώ η κεντρική κονσόλα με τους διάσπαρτους διακόπτες συνηθίζεται γρήγορα. Τα πλαστικά έχουν αναβαθμιστεί, σε κάποια σημεία που δεν πέφτει το μάτι ωστόσο όπως χαμηλά στη μεσαία κολόνα, υστερούν σε συναρμογή. Καλή είναι η εικόνα και σε χωροταξικό επίπεδο. Τέσσερις ενήλικες βολεύονται με άνεση στην καμπίνα ενώ ο χώρος αποσκευών ξεκινά από 533 λίτρα και φτάνει τα 1.044 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Φυσικά, οι πόρτες της καμπίνας (από κράμα αλουμινίου) μπορούν να αφαιρεθούν και το παρμπρίζ αναδιπλώνει προς τα εμπρός, όπως αρμόζει σε ένα Wrangler.

συμπέρασμα

Πιο άνετο, περισσότερο ασφαλές και με όλα τα τεχνολογικά καλούδια που περιμένεις από ένα σύγχρονο 4x4, το πρόσφατο Wrangler διατηρεί αναλλοίωτο τον σκληροτράχηλο Jeep χαρακτήρα του και ταυτόχρονα έγινε πιο εύκολο στην καθημερινή συμβίωση.


Είσαι ιδιοκτήτης ή ψάχνεις για Jeep; Δες εδώ όλα όσα πρέπει να ξέρεις

Camp Jeep 2019

Όσα έγιναν στο Camp Jeep 2019

Jeep Wrangler 2018 Super Bowl

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...