ΟΔΗΓΟΥΜΕ στην Ελλάδα το Tesla Model X

To διαστημικό ηλεκτρικό SUV κατάφερε να μας δημιουργήσει πρωτόγνωρα συναισθήματα

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο κόσμος της Tesla δείχνει τόσο μακρινός για την ελληνική πραγματικότητα. Ένας κόσμος όπου τα αυτοκίνητα είναι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, δεν επιβαρύνουν καθόλου το περιβάλλον με ρύπους και ταυτόχρονα χαρίζουν σε καθημερινή βάση μοναδικές εμπειρίες στους οδηγούς τους. Την ώρα που ο Elon Musk παλεύει να κάνει πράξη την αποίκηση άλλων πλανητών, στην Ελλάδα οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων θυμίζουν κάτι από σενάριο ταινίας επιστημονικής φαντασίας.

Υπάρχουν όμως Έλληνες που δεν θέλουν να ακολουθούν τις εξελίξεις αλλά να τις διαμορφώνουν ή να συμμετέχουν σε αυτές. Στην πρώτη κατηγορία ανήκει ο Κωνσταντίνος Λάσκαρης, επικεφαλής σχεδιαστής ηλεκτροκινητήρων στην Tesla, που αυτή την περίοδο «στήνει» το Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της αμερικάνικης εταιρείας στο Δημόκριτο.

Στη δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνονται ορισμένοι ιδιώτες που έχουν όχι μόνο την οικονομική ευχέρεια αλλά και την επιθυμία να αγοράσουν και να εισάγουν στη χώρα μας ένα Tesla. Ανάμεσά τους και ο ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου Model X 100D, ο οποίος μας εμπιστεύτηκε το τιμόνι του διαστημικού SUV για λίγες ώρες. Μία εμπειρία που δεν θα ξεθωριάσει όσο καιρός κι αν περάσει.

Το Tesla Model X δεν είναι ένα ακόμη μεγάλο επταθέσιο SUV. Ούτε ένα συνηθισμένο ηλεκτρικό SUV, η κατηγορία που αναμένεται να γίνει η πιο δημοφιλής στην αυτοκίνηση την επόμενη δεκαετία. Το Model X συνδυάζει τις δυνατότητες ενός ισχυρού υπολογιστή, με την άνεση μίας λιμουζίνας και τις επιδόσεις ενός sports car. Και όλα αυτά με μηδενικό αποτύπωμα στο περιβάλλον. Αν όλα τα παραπάνω εντυπωσιάζουν, η εμπειρία της οδήγησής του προκαλεί ηλεκτροσόκ. Σαν αυτό που έφερε ο Musk στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Το ηλεκτρικό SUV μας «καλωσόρισε» με το δικό του μοναδικό τρόπο. Με το «holiday show», το οποίο συνδυάζει μουσική, φωτορυθμικά και τις δύο πίσω falcon wing πόρτες (ανοίγουν προς τα πάνω ώστε να επιτρέπουν την εύκολη πρόσβαση στις δύο πίσω σειρές καθισμάτων ακόμη και σε στενές θέσεις στάθμευσης) να «χορεύουν». Το «holiday show» μπορείτε να το απολαύσετε στην αρχή του video.

Η συνέχεια ήταν το ίδιο, αν όχι περισσότερο, εντυπωσιακή. Στο εσωτερικό – όπου ανάλογα με τη διαμόρφωση των καθισμάτων μπορούν να φιλοξενηθούν 5,6 ή 7 άτομα – δεν μπορείς παρά να μαγευτείς από την τεράστια οθόνης αφής 17 ιντσών στην κεντρική κονσόλα. Πέρα από τις συνηθισμένες λειτουργίες (έλεγχος του ηχοσυστήματος ή εμφάνιση των χαρτών πλοήγησης) μπορείς να σερφάρεις στο διαδίκτυο, να ανοίξεις ή να κλείσεις τις πόρτες του αυτοκινήτου, να ενημερωθείς για την κατανάλωση της μπαταρίας και την αυτονομία, να ρυθμίσεις την ανάρτηση και τον αυτόματο πιλότο, ακόμη και να κατεβάσεις τις τελευταίες ανανεώσεις στο software της Tesla! Μην ξεχνάμε ότι τα αυτοκίνητα της Tesla, ως άλλοι υπολογιστές, είναι διαρκώς συνδεδεμένα στο internet.

Η έκδοση του Model X που οδηγήσαμε είναι η ισχυρή 100D, με τις μεγάλες μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 100 kWh. Τοποθετημένες στο πάτωμα του αυτοκινήτου συμβάλλουν στην επίτευξη χαμηλού κέντρο βάρους, με σημαντικό όφελος στην οδική συμπεριφορά του ηλεκτρικού SUV. Δίνουν ζωή στα δύο ηλεκτρικά μοτέρ του Model X, ένα σε κάθε άξονα, η λειτουργία των οποίων προσφέρει κίνηση σε όλους τους τροχούς. Με συνδυαστική ισχύ στους 423 ίππους και ροπή 660 Nm χαρίζουν στο βάρους 2.459 kg SUV επιδόσεις που αρμόζουν σε ένα sports car: επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,9 sec και τελική ταχύτητα (περιοριζόμενη) 250 km/h.

Οι αριθμοί αυτοί δείχνουν κάθε άλλο παρά φιλόδοξοι όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι του Model X. Κατά την οδήγηση στην εθνική οδό αλλά και σε επαρχιακό οδικό δίκτυο, βιώνεις απίστευτες επιταχύνσεις κάθε φορά που πατάς το γκάζι. Εδώ δεν έχεις να κάνεις με μία δυσκίνητη λιμουζίνα ούτε με ένα… ράθυμο ογκώδες SUV. Το Model X δείχνει τόσο ανάλαφρο σαν να μην ακουμπάει στο έδαφος. Σαν ένας καταπέλτης να σε εκτοξεύει αστραπιαία στον προορισμό σου. Όσο γρήγορα πλησιάζεις τα υπόλοιπα αυτοκίνητα τόσο γρήγορα γίνονται κουκίδες στους καθρέπτες σου. Το Model X μπορεί να αγγίξει σε ελάχιστα δευτερόλεπτα απαγορευμένες ταχύτητες. Είναι εξαιρετικά σταθερό και ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο, ενώ έξω από αυτόν στρίβει – χάρη και στο χαμηλό κέντρο βάρους και στην ιδανική κατανομή 50-50 στους δύο άξονες – με απίστευτη αποφασιστικότητα.   

Στον αυτοκινητόδρομο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στην πράξη την αποτελεσματικότητα του αυτόματου πιλότου. Το Autopilot είναι μία ακόμη από τις τεχνολογίες που έκαναν γνωστή την Tesla σε όλο τον πλανήτη. Δε διατηρεί απλά το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας και σε σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Αλλάζει μόνο του λωρίδα και μέσω ενός «πλέγματος» καμερών ραντάρ και αισθητήρων σκανάρει τον περιβάλλοντα χώρο κατά 360 μοίρες και προλαμβάνει κάθε σενάριο πριν αυτό γίνει δυσάρεστη πραγματικότητα. Μάλιστα η Tesla προσφέρει συχνά ανανέωση εξ αποστάσεως του λογισμικού του Autopilot ώστε να βελτιώνονται συνεχώς οι λειτουργίες του.

Το Model X δεν είναι μόνο ένα supercar που φορά στολή ενός SUV. Μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μίας οικογένειας τόσο στις καθημερινές μετακινήσεις (σπίτι-σχολείο-γραφείο) όσο και στις αποδράσεις του Σαββατοκύριακου ή του καλοκαιριού. Στις Ηνωμένες Πολιτείες η Tesla ανακοινώνει για τις μπαταρίες χωρητικότητας 100 kWh αυτονομία 475 km, ενώ σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κύκλο NEDC φθάνει τα 565 km. Σε πραγματικές συνθήκες, ο ιδιοκτήτης του Model X διανύει 400-450 km κάθε εβδομάδα με μία φόρτιση, σε διαδρομές από το σπίτι στο γραφείο και το Σαββατοκύριακο για μία εκδρομή στο εξοχικό.

Πόσο αποτιμούνται όλα τα παραπάνω; Το κόστος αγοράς του Model X 100D στην Ευρώπη ξεπερνά τα 130.000 ευρώ, ποσό που δικαιολογείται από την τεχνολογία και τη φιλοσοφία που… κουβαλά το μοντέλο της Tesla. Αν το συναντήσετε στο δρόμο σας ίσως σκεφτείτε και εσείς ότι φέρνει το μέλλον της αυτοκίνησης στη γωνιά της γης που ονομάζεται Ελλάδα.  

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...