ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Ford Focus

Σχεδιασμένο σε λευκή κόλλα χαρτί, το νέο Ford Focus είναι πολλά περισσότερα από όσα μαρτυρά η νέα του αισθητική

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Εντελώς νέο, το Ford Focus σηματοδοτεί τις εξελίξεις της εταιρείας, φιλοδοξώντας να χαράξει νέα πορεία στην κατηγορία, πιο κοντά στους premium ανταγωνιστές, επενδύοντας στη σύγχρονη τεχνολογία, στην ποιότητα και στην ευρυχωρία, ενώ εξέλιξε ακόμα περισσότερο τα οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά που διέκριναν τους προκατόχους του. Σε αυτά προσθέστε και άνεση κορυφαίου επιπέδου και έχετε μια πρώτη εικόνα για το νέο μικρομεσαίο μοντέλο με σήμα το μπλε οβάλ.


Στην τέταρτη γενιά του το Ford Focus αλλάζει εντελώς. Με μια λέξη έγινε πιο ολοκληρωμένο, όντας πιο εστιασμένο, γεγονός που αντικατοπτρίζεται στις μεγαλύτερες διαστάσεις του, που του χαρίζουν ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό, εξαλείφοντας έτσι το μειονέκτημα του προκατόχου του, ενώ παράλληλα παραμένει ευχάριστο στο δρόμο. Με σοβαρή εξέλιξη στην ανάρτηση διατηρεί τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, τον οποίο μάλιστα γαρνίρει με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και άνεση, αλλά και πλούσια, σύγχρονη τεχνολογία.

Δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς, αφού το Focus είναι ένα από τα σπουδαιότερα μοντέλα της κατηγορίας των μικρομεσαίων μοντέλων και αναμφίβολα της Ford. 20 χρόνια μετά την επίσημη πρώτη του το Focus περνάει στη νέα του γενιά και δεν αποτελεί απλώς την φυσική εξέλιξη του μοντέλου με τη σημαντική ιστορία και την αξιόλογη πορεία, αλλά ένα μοντέλο που θέτει νέα στάνταρ. Με ευρεία γκάμα εκδόσεων αμαξώματος που περιλαμβάνει το κλασικό 5θυρό, το station wagon αλλά και μια πιο περιπετειώδη εκδοχή με τα διακριτικά Active και crossover χαρακτηριστικά, που διακρίνεται για το ψηλότερο κατά 30 mm αμάξωμα και τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος.

Τη βάση των εξοπλιστικών εκδόσεων θα αποτελέσει το Trend, το οποίο πιθανότατα δεν θα δούμε επίσημα στην ελληνική αγορά, αφού οι διαθέσιμες εκδόσεις θα ξεκινούν από την Business, λίγο πιο πάνω θα τοποθετείται η Titanium, ενώ το πλέον ολοκληρωμένο και με σπορ διάσταση ST-Line θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος. Το Vignale με τη σειρά του θα δώσει μια πιο πολυτελή διάσταση στο μοντέλο, με το καθένα από αυτά να έχει το δικό του στίγμα, όπως αυτό αποτυπώνεται στη σχεδίαση της μάσκας και των προφυλακτήρων.

Σχεδιαστικά οι άνθρωποι της Ford απέφυγαν τις υπερβολές, ακολουθώντας πιο βατά μονοπάτια που κάνουν πιο εύπεπτο το σχήμα του νέου Focus. Πιο μακρύ (4.378 mm) και πιο πλατύ, αφήνει το στίγμα του στο δρόμο, με σαφές χωροταξικό όφελος από την επιμήκυνση και του μεταξονίου κατά 52 mm (2.700 mm). Στο εσωτερικό οι αλλαγές αφορούν πέρα από την απτή ποιότητα η οποία είναι σημαντικά αναβαθμισμένη, με χρήση μαλακών υλικών και την εργονομία. 50% λιγότεροι διακόπτες φροντίζουν για αυτό, με τις θήκες για μικροαντικείμενα να είναι περισσότερες.

Η θέση οδήγησης είναι εποπτική, αλλά σχετικά ψηλή, προσφέρει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, με τον οδηγό να έχει για πρώτη φορά στη διάθεσή του και Head Up Display που προβάλει τις πληροφορίες στο οπτικό του πεδίο, πάνω από το τιμόνι. Νέο είναι και το σύστημα πολυμέσων SYNC3, το οποίο σε συνδυασμό με FordPass Connect προσφέρει τη δυνατότητα σύνδεσης με 10 συσκευές μέσα στο αυτοκίνητο. Οι επιβάτες απολαμβάνουν χώρους κορυφαίου επιπέδου σημαντικά μεγαλύτερους από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Ανάλογα αυξημένος είναι και όγκος του χώρου αποσκευών, ο οποίος με κιτ επισκευής ελαστικού, όπως θα έρθει το αυτοκίνητο στην Ελλάδα, είναι 375 λίτρα.

Το Focus πατάει σε μια νέα πλατφόρμα με την ονομασία C2, που προσφέρει καλύτερη ακαμψία κατά 20% και υπόσχεται καλύτερες επιδόσεις σε επίπεδο ασφάλειας. Βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd:0.27, με άμεσο κέρδος στην άνεση όπως αυτή αποτυπώνεται στα χαμηλά επίπεδα θορύβου στην καμπίνα, αλλά και μειωμένες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Νέα είναι και η αρχιτεκτονική της ανάρτησης, με τα γόνατα McPherson εμπρός να αποτελούν σταθερή αξία, ενώ πίσω οι επιλογές είναι δύο.

Ημιάκαμπτος άξονας με μεγάλη ακαμψία και χαμηλό βάρος για τις «μικρές» εκδόσεις 1.0 EcoBoost βενζίνης και 1.5 EcoBlue diesel, αλλά ανεξάρτητη, πολλαπλών συνδέσμων στις πιο ισχυρές κινητήριες εκδόσεις, με νέο υποπλαίσιο και διαφορετικές ρυθμίσεις, ανάλογα με το βάρος που φτάνουν για τις δικές μας, ευρωπαϊκές εκδόσεις τις 45! Επιπλέον, στάνταρ είναι τα νέα Drive Modes με επιλογές Normal, Eco και Sport, που διαχειρίζονται τις παραμέτρους της ανάρτησης, του τιμονιού και του κινητήρα, αλλά και του αυτόματου κιβωτίου. Στις ανώτερες εκδόσεις το CCD (Continuously Controlled Damping) φροντίζει για την άνεση των επιβατών, διαβάζοντας τις λακκούβες στο δρόμο και αντιδρά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, διαθέτοντας δύο επιπλέον Modes, Comfort και Eco Comfort.

Η γκάμα των κινητήρων πλούσια, με τον βενζίνης 1.0 EcoBoost να αποτελεί τη βάση, με απόδοση 85, 100 και 125 ίππων, ενώ πιο πάνω με το ίδιο καύσιμο υπάρχει και η επιλογή του 1.5 EcoBoost με 150 και 182 ίππους. Και στις δύο περιπτώσεις των 3κύλινδρων κινητήρων χρησιμοποιείται σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου, για βελτίωση της οικονομίας. Στο στρατόπεδο των diesel υπάρχει ο νέος 1.5 EcoBlue με 95 και 120 ίππους και ένας μεγάλος 2λιτρος με 150 ίππους. Η μετάδοση περνάει στους εμπρός τροχούς σε όλες τις εκδόσεις ακόμα και στην Active - η οποία αφήνει υποσχέσεις για τετρακίνηση, χωρίς ωστόσο να επιβεβαιώνεται από τους ανθρώπους της Ford -, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων ή εναλλακτικά σε ορισμένες εκδόσεις ενός αυτόματου οκτώ σχέσεων με μετατροπέα ροπής, με τον έλεγχο να γίνεται από ένα περιστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα.

Στο δρόμο το νέο Focus αποδεικνύεται αρχοντικό σε πάτημα, με σπουδαία ποιότητα κύλισης και κορυφαία άνεση, ειδικά στο πρόγραμμα Comfort. Πίσω από το τιμόνι του 1.5 EcoBoost με τους 182 ίππους αρχικά, αυτό με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο με το καλό κούμπωμα που σε προδιαθέτει να παίξει μαζί του για να ξεζουμίσεις το κινητήρα αναζητώντας και τον τελευταίο ίππο. Στην έκδοση ST-Line που οδηγήσαμε η ανάρτηση φέρνει το αμάξωμα 10 mm πιο κοντά στην άσφαλτο, περιορίζοντας και τις κλίσεις του. Ειδικά στην επιλογή Sport, όπου το Focus συνδέεται περισσότερο με τον οδηγό που αναζητά απόλαυση από την οδήγηση. Στους δρόμους της Νίκαιας στη Γαλλία, εκεί όπου τα βράχια από τη μία πλευρά κάνουν ταίρι με τον γκρεμό και το πλάτος χωρά οριακά δύο αυτοκίνητα, το νέο Focus έδειξε ότι βολεύεται μια χαρά.

Γιατί, μπορεί σε αυτή τη γενιά να σε εντυπωσιάζει με την άνεση που προσφέρει, αλλά παραμένει ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο που θα κρύψει το βάρος του και τον όγκο του ακόμα και σε στενά κομμάτια με ταχύτητες που τρομάζουν. Αποκάλυψη ήταν η έκδοση Vignale που οδηγήσαμε στη συνέχεια. Αυτή με τον λιγότερο ισχυρή εκδοχή του 1.5 EcoBoost με τους 150 ίππους και σε συνδυασμό με το νέο αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Ο επιλογέας είναι ένας περιστροφικός διακόπτης, που, σε συνδυασμό με το ηλεκτρικό χειρόφρενο, απελευθερώνουν ακόμα περισσότερο χώρο για μικροαντικείμενα. Ακόμα και με τους τροχούς 17 ιντσών εντυπωσιάζει με την άνεση που προσφέρει, αφού συνδυάζεται και με το CCD (Continuously Controlled Damping) που… ισιώνει τις λακκούβες.

Δεν στέκεται όμως μόνο εκεί. Στρίβει και κρατάει όπως περιμένεις από ένα Focus, τιμώντας τη φανέλα της φίρμας. Το κιβώτιο λειτουργεί όπως περιμένεις από ένα αυτόματο με μετατροπέα ροπής, επιδεικνύοντας όμως ένα μικρό δισταγμό στις εντολές που δίνεις με τα δάκτυλά σου στα μικρά paddles που είναι τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι, το οποίο είναι επικοινωνιακό και με σωστό βάρος.

Εκεί όμως που το νέο Focus κάνει τη διαφορά με τον προκάτοχό του είναι το πλούσιο οπλοστάσιο σύγχρονης τεχνολογίας. Ο… συνοδηγός της Ford με την ονομασία CoPilot360 φροντίζει για την ασφάλεια και άνεση του οδηγού. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τα συστήματα Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go το οποίο διαβάζει το προπορευόμενο όχημα και διατηρεί σταθερή απόσταση με αυτό, με ταχύτητες έως και τα 200 km/h, ενώ παράλληλα ακινητοποιεί το αυτοκίνητο αν χρειαστεί και το ξεκινάει αυτόματα, παρέχοντας τεχνολογία ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Επιπλέον, διαμορφώνει την ταχύτητα ανάλογα με τα σήματα κυκλοφορίας και τα νόμιμα όρια χάρη στο σύστημα Speed Sign Recognision, ενώ ακολουθεί και τις διαγραμμίσεις των δρόμων διατηρώντας το αυτοκίνητο εντός αυτών.

Σε επίπεδο ασφάλειας παρέχει το σύστημα Pre-Collision Assist, το οποίο αναγνωρίζει ακόμα και πεζούς, φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο. Εξελιγμένο είναι το Active Park Assist 2, το οποίο σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο εκτελεί ολόκληρη τη διαδικασία του παρκαρίσματος αυτόματα με το παρατεταμένο πάτημα ενός πλήκτρου. Το νέο Ford Focus έρχεται πάνοπλο και καλά προετοιμασμένο να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό, αναθεωρώντας μάλιστα τους αντιπάλους του και λοξοκοιτώντας με αξιώσεις προς την premium κατηγορία.

συμπέρασμα

Από την πρώτη επαφή καταλαβαίνεις ότι το νέο Focus σχεδιάστηκε σε λευκό χαρτί. Εξελιγμένο αισθητικά αλλά και σε όλους τους τομείς, με διαστάσεις που λειτουργούν ευεργετικά στους διαθέσιμους για τους επιβάτες χώρους και τεχνολογία που δείχνει το δρόμο. Διατηρεί τα κεκτημένα του σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, ενώ παρουσιάζεται και σημαντικά πιο φιλικό στην καθημερινότητα, με καλύτερη ποιότητα κύλισης και άνεση. Επιπλέον, η πλούσια γκάμα αμαξωμάτων και κινητήρων το καθιστούν ολοκληρωμένο. Για μια ακόμα φορά το Ford Focus θα πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του, έχοντας μάλιστα σε αυτή τη γενιά πλούσιο οπλοστάσιο σε όλους τους τομείς που θα δημιουργήσει πονοκέφαλο στον ανταγωνισμό.

  

Ford Focus Pothole Detection

Ford Focus Reveal Highlights 2018

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για αυτοκίνητο της χρονιάς;

  • Alpine A110
  • Citroen C5 Aircross
  • Ford Focus
  • Jaguar I-Pace
  • Kia Ceed
  • Mercedes-Benz A-Class
  • Peugeot 508
60
GOCAR Magazine #60

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...