ΟΔΗΓΟΥΜΕ το Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 MIVEC TURBO 2WD

Η Mitsubishi με τη μακρόχρονη ιστορία στα SUV παρουσιάζει ένα μοντέλο με δυναμική σχεδίαση και αρκετή τεχνολογία

  • -
  • -
Ισχύς163 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,3 sec
Μέση κατανάλωση6,6 lt/100km
Εκπομπές CO2151 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ένα νέο SUV από τη Mitsubishi που δείχνει τη στροφή σε σχεδιαστικό επίπεδο, αλλά και τεχνολογικό. Αναβαθμισμένη είναι και η ποιότητα, με την ευρυχωρία να μην επηρεάζεται από το «κουπέ» του σχήματος.


Η Mitsubishi έχει καταφέρει στη μακρόχρονη ιστορία της να συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με τα τετρακίνητα οχήματα. Στην αρχή, 80 περίπου χρόνια πριν, με… εργαλεία που είχαν ως στόχο να νικήσουν τις δυσκολίες του δρόμου και αρκετά μετά, στη σύγχρονη εποχή και με μοντέλα που δεν ήταν απαραίτητα εκτός δρόμου, όπως το Lancer EVO. Το σύστημα S-AWC (Super-All Wheel Control) παρουσιάστηκε το 1987 και από τότε έχει εξελιχθεί αρκετά εφοδιάζοντας τα μισά από τα αυτοκίνητα που πουλάει η ιαπωνική εταιρεία. Η δυναμική της στα SUV υπογραμμίζεται από τις συνολικές πωλήσεις της Mitsubishi στην Ευρώπη, που δείχνουν ότι 8 στα 10 οχήματα ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

Επί του προκειμένου και όσον αφορά το νέο Mitsubishi Eclipse Cross, έρχεται να πλαισιώσει και να σταθεί ανάμεσα στο μικρότερο ASX και το μεγαλύτερο Outlander. Πιο… SUV από το ASX, το οποίο πλέον διατίθεται στην αγορά μας αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς και έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης και με μήκος 4,4 m και πλάτος 1.805 mm πιο… compact από το μεγάλο Outlander το οποίο στην υβριδική του έκδοση κυριαρχεί στην αγορά της Ευρώπης. Να σημειώσουμε ότι στο άμεσο μέλλον αναμένεται να ανοίξει ακόμα περισσότερο η ψαλίδα σε επίπεδο μεγέθους με τα δύο μοντέλα που το πλαισιώνουν, αφού το ASX θα μικρύνει και το Outlander θα μεγαλώσει.

Το Eclipse Cross είναι προϊόν της Mitsubishi, χωρίς εμπλοκή των Nissan-Mitsubishi με τις οποίες ανήκει στον ίδιο όμιλο πλέον. Η εξέλιξή του εξάλλου ξεκίνησε νωρίτερα από την «ένωση» των τριών εταιρειών, και χρονολογείται από το 2013, όταν και παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο. Δύο χρόνια μετά το 2015 σε μια έκδοση πιο κοντά στην παραγωγή το είδαμε στην Έκθεση της Γενεύης, ενώ πέρυσι τον Οκτώβριο έκανε την πρεμιέρα του στην τελική του μορφή ως μοντέλο παραγωγής.

Διακρίνεται για τη δυναμική του σχεδίαση, με την έντονη προσωπικότητα και την κουπέ αισθητική. Υιοθετεί στοιχεία από το μεγάλο Outlander, φέρνοντας παράλληλα και νεοτερισμού που αφορούν κυρίως το πίσω μέρος. Εμπρός συναντάμε το χαρακτηριστικό «Χ» που σχηματίζεται από τις νίκελ λεπτομέρειες, τις οποίες βρίσκουμε σε αφθονία πάνω στο αμάξωμα. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED κάνουν αντίθεση με τους μεγάλους προβολείς ομίχλης, δημιουργώντας, σε συνδυασμό με τις εισαγωγές αέρα μια επιθετική εικόνα. Αυτό όμως που κάνει ξεχωριστό το Eclipse Cross είναι το πίσω μέρος του, με την κουπέ αισθητική.

Αίσθηση που ενισχύει το νεύρο που διατρέχει τα «πλευρά» του αυτοκινήτου και ανεβαίνει προς τα επάνω παρασύροντας μαζί του και τη γραμμή των παραθύρων, με τα πίσω να είναι εμφανώς πιο μικρά από τα εμπρός. Ανασηκωμένη δείχνει και η ουρά, με τα φωτιστικά σώματα στιλ μπούμερανγκ να είναι τοποθετημένα ψηλά. Το ιδιαίτερο πίσω κρύσταλλο «κόβεται» στη μέση, κάτι που ισχύει και για την ορατότητα του οδηγού, με το μεγαλύτερο κέρδος από αυτή την κίνηση να αφορά την αισθητική. Ως αντίβαρο στην κομψότητα οι σχεδιαστές της Mitsubishi έβαλαν τα πλαστικά προστατευτικά που ενισχύουν την άλλη διάσταση του μοντέλου, που εστιάζει στην περιπέτεια.

Στο εσωτερικό η τυπική καλή ποιότητα της Mitsubishi έχει ανέβει ένα σκαλί επάνω, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι μαλακά στο πάνω μέρος. Ακόμα και τα σκληρά που θα βρεις ρίχνοντας τη ματιά σου πιο χαμηλά δεν χαλάνε την εν γένει καλή εικόνα, αφού η ποιότητά συναρμογής τους δεν επιδέχεται κριτικής. Από την άλλη την καλή συνολικά εργονομία έρχεται να χαλάσει η θέση για τους διακόπτες των παραθύρων, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι εμπρός από τις μεγάλες χειρολαβές των θυρών και απαιτούν ιδιαίτερη ευλυγισία για να τους προσεγγίσεις.

Οδηγός και συνοδηγός κάθονται ψηλά και αναπαυτικά στα καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη, με τον πρώτο να έχει εμπρός του ένα όμορφο περιβάλλον, όπου δεσπόζει η λεπτή έγχρωμη οθόνη αφής επτά ιντσών. Το Head Up Display προβάλει με καλή ευκρίνεια εμπρός από το οπτικό πεδίο τις βασικές πληροφορίες του αυτοκινήτου, συμβάλλοντας με τη σειρά του στην ασφάλεια, την οποία έχει δώσει ιδιαίτερη σημασία η Mitsubishi. Ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων γίνεται εύκολα μέσα από την οθόνη, ενώ στις ανώτερες εκδόσεις υπάρχει και ένα touch-pad στην κεντρική κονσόλα πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Διακρίνεται για την καλή λειτουργία του, αφού δεν είναι τόσο ευαίσθητο ώστε να κάνει άσκοπες αλλαγές απλώς με το πέρασμα του χεριού πάνω από αυτό. Φυσικά είναι συμβατό με τα πρωτόκολλα Aplle CarPlay και Android Auto για να ταιριάξετε το κινητό σας με το σύστημα.

Παρά την κεκλιμένη οροφή, οι πίσω επιβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν χωροταξικό πρόβλημα, αφού τα πιο ψηλά τοποθετημένα από τα εμπρός καθίσματα μετακινούνται κατά τον διαμήκη άξονα σε εύρος 200 mm, αυξομειώνοντας αντιστρόφως ανάλογα τον διαθέσιμο χώρο για τα πόδια τους και τις αποσκευές. Έτσι, ο όγκος του χώρου αποσκευών διαμορφώνεται ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων από τα 341 έως τα 448 λίτρα, τιμή ικανοποιητική αλλά όχι ιδιαίτερα μεγάλη για την κατηγορία. Επιπλέον αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν διάσπαρτοι στο εσωτερικό και θα φιλοξενήσουν περισσότερα από τα πράγματα που συνήθως μεταφέρετε στην καθημερινότητά σας.

Το Mitsubishi Eclipse Cross εφοδιάζεται με ένα νέο τούρμπο βενζίνης κινητήρα 1,5 λίτρων. Με τη βοήθεια του συστήματος MIVEC με διπλό χρονισμό βαλβίδων και τον συνδυασμό άμεσου και έμμεσου ψεκασμού, όπως και ξεκινάει στην πρώτη του φάση ο κινητήρας κυρίως για λόγους αξιοπιστίας, αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.800 έως τις 4.500 rpm. Για τη μετάδοση που περνάει στους εμπρός τροχούς (υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση) φροντίζει ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με έξι σχέσεις. Ένα σύνολο που δείχνει πρόθυμο από χαμηλά, με ομαλή λειτουργία και χωρίς κομπιάσματα. Για την τυπική μέτρηση της επιτάχυνσης από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h απαιτεί 10,3 sec και τα 205 km/h τελικής ταχύτητας, αποτελούν στοιχεία ενδεικτικά των δυνατοτήτων του. Σε κλειστά κομμάτια θα εκτιμήσεις την προθυμία του κινητήρα, ενώ όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν το μακρύ κιβώτιο που πασχίζει να κρατήσει την κατανάλωση χαμηλά, βγάζει κάποιες αδυναμίες του… στην κυριολεξία. Από την άλλη το καλό σε αίσθηση κιβώτιο ταχυτήτων, με τις σαφείς διαδρομές αποτελεί καλό σύμμαχο στην προσπάθειά σου να κινηθείς γρήγορα. Ο θόρυβος που περνάει στην καλά μονωμένη καμπίνα των επιβατών είναι περιορισμένος, με μοναδικό μεμπτό στοιχείο τον αέρα από τις κολόνες που θα σε συνοδεύσει στις υψηλές ταχύτητες ταξιδιού.

Το Eclipse Cross πατάει σε ανάρτηση που αποτελείται από Γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η ρύθμιση είναι σφιχτή, με τα αμορτισέρ να ελέγχουν καλά τις κινήσεις του αμαξώματος και να περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές. Οι πολλές κακοτεχνίες των δρόμων αποσβένονται ικανοποιητικά και ακόμα καλύτερα όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, με τη μορφή ενόχλησης που περνάει στον οδηγό να είναι μόνο ηχητική και όχι ουσιαστική που αφορά την άνεση. Η αίσθηση από το τιμόνι με την ηλεκτρική μεταβλητή υποβοήθηση είναι ανάλογη της ταχύτητας. Δηλαδή ελαφρύ στις χαμηλές για εύκολο χειρισμό, ενώ βαραίνει για πιο μεστή αίσθηση όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, με μια μικρή ωστόσο ασάφεια γύρω από την ευθεία στην πράξη. Δυνατά και αποτελεσματικά με καλή αίσθηση είναι και τα φρένα που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός με διπλά έμβολα και μονά πίσω με συμπαγείς δίσκους.

Ταξιδεύεις άνετα και με κεκτημένη ταχύτητα χωρίς να καταβάλεις κόπο, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν τα αναπαυτικά καθίσματα χωρίς να αντιμετωπίζουν χωροταξικά προβλήματα. Αυτό που ενδεχομένως να προβληματίσει είναι η κατανάλωση, η οποία στην εργοστασιακή της τιμή είναι 6,6 lt/100 km, αλλά στην πράξη κυμαίνεται ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και τις ορέξεις του οδηγού για γρήγορη οδήγηση, κοντά στα 10 lt/100 km. Όπως υποστηρίζουν οι Ιάπωνες όμως το Eclipse Cross θα κάνει απόσβεση σε βάθος χρόνου με την αξιοπιστία που θα δείξει και δεν πρόκειται να προβληματίσει το ιδιοκτήτη του.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Τεχνολογία
  • Πλούσιος εξοπλισμός
  • Ποιότητα
ξινά
  • Χώρος αποσκευών
  • Κατανάλωση

Το Mitsubishi Eclipse Cross της δοκιμής μας με τον τούρμπο κινητήρα 1,5 λίτρων, το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και τη μετάδοση της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς στοιχίζει 24.900 ευρώ στη βασική του, αλλά κάθε άλλο παρά φτωχή, έκδοση Inform. Μεταξύ άλλων πολλών περιλαμβάνει επτά αερόσακους, σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης, και ακούσιας αλλαγής λωρίδας, A/C, αισθητήρες φώτων και βροχής, keyless entry, φώτα ημέρας LED, ηχοσύστημα με τέσσερα ηχεία και τροχούς αλουμινίου 16 ιντσών. Αν τώρα το touch-pad που δίνει πρόσβαση στο σύστημα infotainment σας φαίνεται πολύ ελκυστικό και τότε θα πρέπει να πάτε στην επόμενη έκδοση Invite Plus η οποία στοιχίζει 27.500 ευρώ και περιλαμβάνει επίσης και επιπλέον της βασικής, μεγαλύτερους τροχούς αλουμινίου 18 ιντσών, νέες επενδύσεις από δέρμα σε τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και κάμερα οπισθοπορείας.

Διαθέσιμα ωστόσο είναι και ακόμα περισσότερα καλούδια, ανάλογα των ορέξεων του ιδιοκτήτη, με συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως προσαρμοζόμενο cruise control, ειδοποίηση για «τυφλή» γωνία στο πλάι του αυτοκινήτου, διατήρηση λωρίδας, Rear Cross Traffic Alert, αυτόματα φώτα, Forward Collision Mitigation για αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης. Στάνταρ σε κάθε περίπτωση είναι η ασφάλεια πέντε αστέρων που κουβαλάει μαζί του το Mitsubishi Eclipse Cross, από τα αποτελέσματα του Euro NCAP.

συμπέρασμα

Μεγάλο, αλλά με συμπαγείς διαστάσεις, πατάει ωραία στο δρόμο και σίγουρα ξεχωρίζει με τη σχεδίασή του. Το Eclipse Cross αποτελεί το μέλλον της Mitsubishi, όπως αποτυπώνεται και στη σχεδίασή του. Κάτω από το περιτύλιγμα θα βρεις καλή ποιότητα, άνετους χώρους για τους επιβάτες, με κάποιες παραχωρήσεις όσον αφορά τις αποσκευές, και αρκετή τεχνολογία, άνεσης και ασφάλειας. Επιπλέον, η Mitsubishi επενδύει στην αξιοπιστία της, με έναν κινητήρα ο οποίος δεν διακρίνεται για τη χαμηλή του κατανάλωση, αλλά υπόσχεται, σύμφωνα με τους Ιάπωνες πολλά απροβλημάτιστα χιλιόμετρα.

 

Mitsubishi Motors 2017 Eclipse Cross

Mitsubishi Eclipse Cross Technology

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...