Οδηγούμε το νέο Citroen C4 Cactus

Το C4 Cactus δέχεται ένα εκτεταμένο facelift, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση και αλλάζει στόχευση προς τα μικρομεσαία οικογενειακά χάτσμπακ

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ήταν το C4 Cactus που το 2014 κήρυξε τη γαλλική επανάσταση της Citroen, επαναφέροντας την εκκεντρικότητα ως βασικό στοιχείο του προφίλ της. Τέσσερα χρόνια μετά, το γαλλικό μοντέλο αλλάζει σημαντικά. Αν το πρώτο C4 Cactus ήταν ένας ενθουσιώδης, εξωστρεφής επαναστάτης έφηβος με αντικομφορμιστικό παρουσιαστικό και cool crossover χαρακτήρα, το ανανεωμένο ωριμάζει σε ύφος και εμφάνιση, πλουτίζει σε ανέσεις και τεχνολογία και μετακομίζει στη γειτονιά των οικογενειακών χάτσμπακ.

Οι Γάλλοι κάνουν λόγο για facelift, ωστόσο οι αλλαγές είναι τόσο πολλές και μεγάλες που κάλλιστα θα μπορούσαμε να μιλάμε για νέα γενιά. Για παράδειγμα, εξωτερικά έχει αλλάξει το 90% των μερών του αμαξώματος! Αν θέλαμε να ορίσουμε τους τρεις άξονες στους οποίους κινήθηκε η ανανέωση, αυτοί είναι η άνεση, η σχεδίαση και η τεχνολογία. Εμφανισιακά, το νέο μοντέλο σε γενικές διατηρεί τη διαφορετικότητα του προκατόχου του αλλά τη… φωνάζει λιγότερο. Τα Airbumps με θύλακες αέρα που ήταν το κυρίαρχο στοιχείο εξωτερικά, έδωσαν τη θέση τους σε πιο διακριτικές πλαστικές επενδύσεις, χαμηλά στις πόρτες. Πίσω, η μεγάλη μαύρη φάσα αποτελεί παρελθόν με τα νέα στενόμακρα τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα να πρωταγωνιστούν. Αλλά κι εμπρός συναντάμε πλέον τη χαρακτηριστική μάσκα της Citroen με τις γρίλιες που ξεκινούν από το σήμα και εκτείνονται μέχρι τα φώτα.



Συνολικά, το ανανεωμένο C4 Cactus θυμίζει περισσότερο μικρομεσαίο χάτσμπακ παρά crossover, παρότι οι διαστάσεις του άλλαξαν ελάχιστα: 4,17 x 1,71 x 1,48 m (1,53 με ράγες οροφής). Άλλωστε, στα διαπιστευτήριά του αναφέρεται ξεκάθαρα πως καλύπτει και το κενό που αφήνει το «απλό» C4, του οποίου η παραγωγή σταματά. Με λίγα λόγια, το Cactus αναλαμβάνει να κοντράρει κλασικές επιλογές της κατηγορίας “C” όπως τα Astra, Focus και Auris. Μην ξεχνάμε άλλωστε και το C3 Aircross που πλέον εκπροσωπεί τη γαλλική μάρκα στα B-SUV, οπότε δεν υπάρχει χώρος για ένα ακόμη crossover στη γκάμα της μάρκας.

Για όσους θέλουν να δώσουν το προσωπικό τους στυλ στο Cactus, προσφέρονται 31 χρωματικοί συνδυασμοί για το εξωτερικό, 5 σχέδια ζαντών (16’’ - 17’’) και άλλα πέντε πακέτα για την καμπίνα. Στην τελευταία δεν άλλαξαν πολλά, με εξαίρεση την κονσόλα δαπέδου και τη λαβή του χειρόφρενου. Άλλωστε, το εσωτερικό του Cactus παραμένει το πιο ευχάριστο και μοντέρνο σε αυτή την κατηγορία τιμής. Κυριαρχούν η απέριττη αλλά κομψή σχεδίαση, η ψηλή θέση οδήγησης, ο ευχάριστος διάκοσμος που παίζει με τα χρώματα και ο συνδυασμός προσεγμένων μαλακών υλικών ψηλά στο ταμπλό και μέτριων σκληρών πλαστικών χαμηλότερα.



Πίσω από το τιμόνι υπάρχει η γνωστή μακρόστενη οθόνη στο ρόλο του πίνακα οργάνων, ενώ στο κέντρο της κονσόλας βασιλεύει το infotainment με οθόνη αφής 7’’ που θυμίζει tablet και φροντίζει για ενημέρωση, συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ρυθμίσεις στα συστήματα ήχου και κλιματισμού. Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν διάσπαρτες, ενώ το ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό είναι τεράστιο χάρη στην απουσία του αερόσακου που βρίσκεται στην οροφή. Το στροφόμετρο συνεχίζει να λάμπει δια της απουσίας του αλλά αυτό μάλλον πολύ λίγους νοιάζει. Από την άλλη θα ήταν ευπρόσδεκτες βαθύτερες ποτηροθήκες και νέα πίσω παράθυρα που να κατεβαίνουν αντί να ανοίγουν ελαφρώς προς τα έξω με μεντεσέδες. Δεδομένου του μικρού μήκους πάντως (4,17 m), η εκμετάλλευση χώρων παραμένει δυνατό σημείο του Cactus, τόσο για επιβάτες όσο και αποσκευές (358 lt - 1.170 με αναδίπλωση του καθίσματος). Εδώ να σημειώσουμε πως το πίσω κάθισμα είναι αρκετά φαρδύ και με μαλακό κεντρικό τμήμα για να φιλοξενήσει ακόμη και τρίτο επιβάτη, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει τετραγωνισμένο και εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

 

Citroen Advanced Comfort

Όπως είπαμε στην αρχή όμως, το μότο του Cactus είναι η κορυφαία άνεση. Κάτι που διαπιστώνεις από την πρώτη στιγμή που θα καθίσεις σε ένα από τα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα. Αυτό οφείλεται τόσο στα νέα αφρώδη υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό τους, όσο και στο μεγάλο φάρδος τους. Σημαντικά βελτιωμένη είναι και η ηχομόνωση με παχύτερα κρύσταλλα και καλύτερα μονωτικά υλικά.

Σημαντικό συστατικό στο Advanced Comfort DNA του ανανεωμένου C4 Cactus είναι η νέα ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushion (PHC) που έχει εξελίξει η ίδια η Citroen. Πρωτοπαρουσιάστηκε στο C5 Aircross και θα είναι στάνταρ σε όλη τη γκάμα του μοντέλου πλην της βασικής έκδοσης 1.2 82 PS Feel. Η διάταξη παραμένει με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά η ουσία κρύβεται μέσα στα αμορτισέρ, όπου υπάρχουν διπλά υδραυλικά bump stops. Ουσιαστικά πρόκειται για μικρούς υδραυλικούς αποσβεστήρες στο άνω και κάτω σημείο του αμορτισέρ που απορροφούν τους κραδασμούς στην πλήρη συμπίεση και αποσυμπίεση του εμβόλου, κάνοντας πολύ πιο ομαλό τον τερματισμό της διαδρομής του. Έτσι, δεν υπάρχει το χαρακτηριστικό γκαπ όταν τερματίζει η ανάρτηση στις μεγάλες ανωμαλίες.

Στην πράξη, το σύστημα λειτουργεί αποτελεσματικά δίνοντας εκείνη τη χαρακτηριστική αίσθηση άνεσης των παλιών Citroen, αλλά με καλύτερο έλεγχο στην οδήγηση. Όσοι έχουν εμπειρία από το θρυλικό 2CV ή από την μαγευτική DS, ή και την πιο πρόσφατη BX, θα χαμογελάσουν ευχάριστα από την αρμονία και την ραφιναρισμένη λειτουργία της ανάρτησης, αλλά ταυτόχρονα θα εντυπωσιαστούν από την αποτελεσματικότητά της στις στροφές. Όχι, το C4 Cactus δεν είναι το αυτοκίνητο που θα επιλέξεις για να κυνηγήσεις χρόνους και ευχαρίστηση σε στροφιλίκι. Είναι όμως το οικογενειακό που οδηγείς σβέλτα, με ασφάλεια, ροή και αρμονία, απολαμβάνοντας αθόρυβη και ποιοτική κύλιση σε κάθε είδους διαδρομή. Δεν είναι μόνο η αποτελεσματικότητα της ανάρτησης αλλά και η ποιότητα λειτουργίας που εντυπωσιάζει. Στρογγυλεύει τα πάντα στο διάβα της. Νιώθεις το μαλακό set up να απορροφά εντυπωσιακά καλά τις όποιες ανωμαλίες στο οδόστρωμα, αλλά την ίδια στιγμή οι τροχοί παραμένουν κολλημένοι στην άσφαλτο προσφέροντας πολύ καλό κράτημα. Σίγουρα, όταν πιέσεις πολύ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αισθητές, αλλά όχι όσο θα περίμενες και δίχως να επηρεάζουν τελικά την καλή οδική συμπεριφορά.

Ιδιαίτερα ενισχυμένο είναι και το τεχνολογικό πορτφόλιο του Cactus με 12 τεχνολογίες (υπάρχουσες και νέες) που βοηθούν τον οδηγό συμβάλλοντας σε ασφάλεια και άνεση. Ανάμεσά τους το αυτόματο φρενάρισμα, η ειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, η αναγνώριση σηματοδοτών, η παρακολούθηση της προσοχής του οδηγού, η παρακολούθηση τυφλού σημείου, η υποβοήθηση παρκαρίσματος και η κάμερα οπισθοπορείας. Τέλος, αν κάτι παραμένει να θυμίζει τον crossover χαρακτήρα του προηγούμενου Cactus, είναι το σύστημα Grip Control που χαρίζει αυξημένη πρόσφυση σε γλιστερά και δύσβατα τερέν και θα είναι προαιρετικά διαθέσιμο στην πλούσια έκδοση Shine.



Σε επίπεδο κινητήρων, η γκάμα του Citroen C4 Cactus μεγαλώνει. Εμπλουτίζεται με τον 1.2 PureTech τούρμπο βενζίνης των 130 ίππων και τον 1.6 BlueHDi diesel των 120 ίππων, που πλαισιώνουν τους υπάρχοντες 1.2 PureTech 82 PS (ατμοσφαιρικός) και 110 PS (τούρμπο) και τον 1.6 BlueHDi των 100 ίππων.

Στις υπέροχες διαδρομές της Προβηγκίας όπου έγινε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τους δύο τούρμπο PureTech. Ο ισχυρότερος της γκάμας διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του, έχει δύναμη από χαμηλά και χαρίζει αξιοζήλευτες επιδόσεις (0-100 km/h σε 8,7 sec), ενώ συνεργάζεται με ένα βελτιωμένο σε αίσθηση χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Ο συνδυασμός ωστόσο που ταιριάζει γάντι στον cool χαρακτήρα του C4 Cactus είναι ο 1.2 PureTech των 110 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6. Το 6άρι αυτόματο συμβάλλει τα μέγιστα στον ευχάριστο, αγχολυτικό οδηγικό χαρακτήρα του Cactus με τις εξαιρετικά ομαλές αλλά και γρήγορες αλλαγές σχέσεων. Φυσικά, αν θέλεις μπορείς να κάνεις χειροκίνητα τις αλλαγές μέσω του λεβιέ. Και εδώ οι επιδόσεις είναι πολύ καλές: 0-100 km/h σε 9,9 sec (9,4 με το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο).

συμπέρασμα

Τελικά, το νέο C4 Cactus αλλάζει προσωπικότητα και περιβολή, αποκτά περισσότερη τεχνολογία και δίνει ξεκάθαρα έμφαση, με κάθε του πτυχή, στα στοιχεία που πάντα ξεχώριζαν τη Citroen από τον ανταγωνισμό: την απαράμιλλη άνεση και την εκκεντρικότητα στον χαρακτήρα. Στην Ελλάδα θα το δούμε πολύ σύντομα. Αναμένεται αρχές Απριλίου με όλους τους κινητήρες εκτός του BlueHDi 120 που θα ακολουθήσει τον Οκτώβριο (με στάνταρ το ΕΑΤ6), σε τιμές παραπλήσιες με το απερχόμενο μοντέλο. Εν αναμονή λοιπόν.

  • Citroen C4 Cactus 2018
    CATEGORYCitroen C4 Cactus 2018
  • Citroën C4 Cactus facelift
    CATEGORYCitroën C4 Cactus facelift
  • Citroen C4 Cactus 2018 - Suspension With Progressive Hydraulic Cushions
    CATEGORYCitroen C4 Cactus 2018 - Suspension With Progressive Hydraulic Cushions
  • Citroen C4 Cactus 2018 - Advanced Comfort Seats
    CATEGORYCitroen C4 Cactus 2018 - Advanced Comfort Seats
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine54

GOCAR Magazine #54

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID
 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ