ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Honda Jazz 1.5 i-VTEC

Το μικρό της Honda ανανεώθηκε και απέκτησε έναν 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα με 130 ίππους και 0-100 km/h σε 8,7 sec, στοχεύοντας σε ένα πιο νεανικό κοινό

  • -
  • -
με μια ματιά

Ανανέωση στα σημεία και προσθήκη ενός ισχυρού ατμοσφαιρικού κινητήρα 1,5 λίτρων με 130 ίππους που χαρίζει αξιόλογες επιδόσεις στο χρηστικό μοντέλο της Honda.


Το Jazz έχει δημιουργήσει τη δική του σχολή στην κατηγορία, εστιάζοντας με μοναδικό και απόλυτα πετυχημένο τρόπο στην πρακτικότητα. Σε compact διαστάσεις ενός supermini προσφέρει χώρους ανώτερης κατηγορίας, με αξιοσημείωτη ευελιξία και εντυπωσιακή οικονομία, χάρη στους μικρούς αποδοτικούς κινητήρες. Τρεις γενιές μετά, με την πρώτη να κάνει πρεμιέρα το 2001 και με επτά εκατομμύρια ικανοποιημένους ιδιοκτήτες, η Honda πάει ένα βήμα παραπέρα ανανεώνοντας το τρίτο στη σειρά Jazz, έχοντας ως στόχο μεταξύ άλλων, ένα νεανικότερο κοινό.

Πιο εμφατική αισθητική, με σπορ στοιχεία και ένας κινητήρας βενζίνης 1.5 i-VTEC με 130 ίππους είναι το… όχημα, με το οποίο οι Ιάπωνες φιλοδοξούν να πατήσουν νέους δρόμους. Στην καλή έκδοση με τα διακριτικά Dynamic και σε συνδυασμό με τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα οι αλλαγές είναι πιο έντονες. Οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 185/55 αποτελούν χαρακτηριστικό γνώρισμα του γρήγορου Jazz. Επιπλέον συναντάμε κόκκινες λεπτομέρειες στη μάσκα, diffuser στο πίσω μέρος και μια διακριτική αεροτομή στην πέμπτη πόρτα, ενώ στο εσωτερικό οι κόκκινες επίσης ραφές κάνουν τη διαφορά.

Στόχος της Honda όπως φαίνεται ξεκάθαρα είναι αγοραστές μικρότερης ηλικίας, που όμως δεν είναι διατεθειμένοι να βάλουν σε δεύτερη μοίρα την πρακτικότητα. Αδιαπραγμάτευτη για το Jazz και μάλιστα κορυφαία στην κατηγορία, με χώρους που θα βολέψουν άνετα τέσσερα άτομα με αποσκευές όγκου 354 λίτρων σε κανονικές συνθήκες ή 897 με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες σε απόλυτη ευθεία με το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Εναλλακτικά, υπάρχει η δυνατότητα που προσφέρει το σύστημα Magic Seats, να ανασηκώσεις τις έδρες των καθισμάτων και να τοποθετήσεις στο πάτωμα πιο ψηλά αντικείμενα.

Πλούσιο είναι το επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης, με το σύστημα πολυμέσων Honda Connect που έχει οθόνη αφής επτά ιντσών να κυριαρχεί. Η εν γένει εικόνα είναι ευχάριστη, με τα πλαστικά που μπορεί να μην είναι μαλακά, αλλά δείχνουν ότι θα αντέξουν στη σκληρή χρήση και τις κακουχίες που κατά πάσα πιθανότητα θα υποστούν από τους λιλιπούτιους επιβάτες του, αφήνοντας παράλληλα υποσχέσεις για μια μακροχρόνια και απροβλημάτιστη σχέση.

Εστιάζοντας στα σπουδαιότερα και νεότερα όσον αφορά το Jazz, περνάμε στο εμπρός μέρος και πιο συγκεκριμένα κάτω από το καπό. Εκεί βρίσκουμε τον γνωστό μας από το HR-V κινητήρα των 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους, δηλαδή έναν περισσότερο από το νέο τούρμπο 1.000άρη. Δεν είναι όμως η διαφορά στη δύναμη που του έδωσε το πλεονέκτημα, αλλά η τάση στην αγορά της Αμερικής, το κοινό της οποίας δεν δείχνει ιδιαίτερη συμπάθεια στους μικρούς 3κύλινδρους κινητήρες. Έτσι και προκειμένου να καλύψουν ευρύτερο αγοραστικό κοινό, οι άνθρωποι της Honda επέλεξαν τον ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο 1.500άρη.

Το χαμηλό βάρος των 1.104 κιλών αναδεικνύει τις αρετές του συγκεκριμένου κινητήρα, με την τυπική διαδικασία επιτάχυνσης 0-100 km/h που ολοκληρώνεται σε μόλις 8,7 sec να έρχεται ως επιβεβαίωση και τα 190 km/h μέγιστης ταχύτητας να σιγοντάρουν προς την ίδια κατεύθυνση. Το Jazz που απευθύνεται στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, έχει διαφορετικές, «ευρωπαϊκές προδιαγραφές» στις ρυθμίσεις του πλαισίου του, όπως τονίζουν οι άνθρωποι της Honda, με πιο σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση. Αυτή αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, τυπική επιλογή για την κατηγορία, με τις επιμέρους ρυθμίσεις να είναι αυτές που διαμορφώνουν το χαρακτήρα του. Σφιχτό, δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να χαζεύει στο δρόμο, με περιορισμένες υπό πίεση κλίσεις στις στροφές. Τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, σε συνδυασμό με τα σφιχτά αμορτισέρ, το καθιστούν πιο άμεσο στις αντιδράσεις του, ζημιώνοντας όμως εν μέρει την πολύ καλή άνεση που συνοδεύει όλα αυτά τα χρόνια ζωής του το Jazz.

Το εξαιρετικό σε αίσθηση και ακρίβεια κιβώτιο ταχυτήτων δεν το ακολουθεί το λιποβαρές τιμόνι, εστιάζοντας με τη σειρά του περισσότερο στην άνεση. Ο κινητήρας με τη χαρακτηριστική «Honda λειτουργία» αρέσκεται στις υψηλές στροφές, με τη μέγιστη ισχύ να αποδίδεται στις 6.600 rpm. Θα χρειαστεί να πιέσεις για να κινηθείς γρήγορα, με το ξέσπασμα στις 4.600 rpm εκεί όπου βρίσκεις τη ροπή των 155 Nm στο σύνολό της, να συνοδεύεται από έναν έντονο ήχο, πωρωτικό για τους ενθουσιώδεις ή και ίσως ενοχλητικό για κάποιους άλλους. Το τράβηγμά του από τις χαμηλές στροφές χωρίς να είναι το ισχυρό του χαρτί, ικανοποιεί, με τον 1.500άρη κινητήρα να δείχνει πιο πρόθυμος από όσο θα περίμενες διαβάζοντας απλώς τις προδιαγραφές του. Σε κάθε περίπτωση, η κατανάλωση μένει χαμηλά, με την τιμή που είδαμε κατά την πρώτη επαφή με ήπια οδήγηση στις γύρω από τη Ρώμη περιοχές, να είναι 5,6 lt/100 km.

Το ανανεωμένο Honda Jazz θα είναι επίσης διαθέσιμο και στην έκδοση με τον 1.300άρη  ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης, απόδοσης 102 ίππων και 123 Nm ροπής στις 5.000 rpm. Μαζί με τον νέο 1.5 i-VTEC αναμένεται στην ελληνική αγορά μέσα στον Απρίλιο, με τις τιμές τους ωστόσο να μην έχουν ακόμα καθοριστεί.

συμπέρασμα

Το ανανεωμένο Jazz διατηρεί τον υψηλό δείκτη χρηστικότητας που διακρίνεται το μοντέλο στις τρεις γενιές. Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι η προσθήκη του νέου 1.500άρη i-VTEC- κινητήρα, που δίνει πλέον μια άλλη διάσταση στο μοντέλο, με αξιόλογες επιδόσεις και μάλιστα με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Μπορεί να μην διεκδικεί τον τίτλο του σπορ supermini, αλλά σίγουρα αποτελεί μια σβέλτη πρόταση με δίχως καμία αμφιβολία, απαράμιλλη πρακτικότητα.

 

VIDEOS

HONDA CIVC 1.5 i-DTEC and JAZZ 1.5 i-VTEC ROME

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...