ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Honda Civic VTEC Turbo

Με νέους VTEC Turbo κινητήρες μικρού κυβισμού και μεγάλης ισχύος, προηγμένη τεχνολογία και αχανείς χώρους, έρχεται το νέο Civic 10ης γενιάς

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αυτή είναι η 10η γενιά του Honda Civic, ενός από τα σημαντικότερα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας, αλλά και της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Νέο σε όλους τους τομείς, δεν περνά απαρατήρητο με την αισθητική του, ξεχωρίζει για την τεχνολογία του, με την ασφάλεια να έχει την τιμητική της. Εισάγει τη νέα γενιά κινητήρων χαμηλού κυβισμού με τούρμπο που συνδυάζει το γνωστό σύστημα VTEC, προσφέροντας απόδοση και επιδόσεις που κλέβουν την παράσταση.


Μετά από 20.000.000 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους και εννέα γενιές, το Honda Civic περνάει στην επόμενη φάση της ζωής, πιο διαβασμένο από ποτέ, με ολοκληρωμένο χαρακτήρα και χωρίς να αφήνει τίποτα στην τύχη. Στην 10η γενιά του το Civic μεγάλωσε, με τη Honda να ακολουθεί νέα φιλοσοφία όσον αφορά την τεχνολογία. Ασφάλεια στο φουλ, με πληθώρα συστημάτων να συνοδεύουν όλες τις εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένης και της βασικής, και μετά από πολλά χρόνια… εμμονής στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, μετάβαση στους τούρμπο.

VTEC και TURBO

Τέλος λοιπόν οι πολύστροφοι ατμοσφαιρικοί κινητήρες, όχι όμως και στο σύστημα διπλού μεταβλητού χρονισμού, το οποίο συνεχίζει να χρησιμοποιείται από τους μηχανικούς της Honda και στα εντελώς νέα μοτέρ μικρής χωρητικότητας 1,0 και 1,5 λίτρων βενζίνης, με τρεις και τέσσερις κυλίνδρους αντίστοιχα. Τη μεγάλη διαφορά εδώ κάνει η προσθήκη του τούρμπο, που δίνει… φτερά στην απόδοση, με τον 1.000άρη VTEC Turbo να αποδίδει 129 ίππους και 200 Nm ροπής και τον 1.5 να φτάνει τους 182 ίππους και τα 240 Nm ροπής, σε συνδυασμό με το νέο επίσης χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Στην περίπτωση του ισχυρού Civic h επιτάχυνση από 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 8,2 sec με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 220 km/h, ενώ το μικρότερο 1.000άρη απαιτεί για την ίδια διαδικασία 10,4 sec, έχοντας τελική 203 km/h.

Από την άλλη, σε συνδυασμό με το αυτόματο τύπου CVT κιβώτιο ταχυτήτων, με το οποίο θα διατίθεται επίσης το νέο Civic, η ροπή διαμορφώνεται λίγο πιο χαμηλά, στα 180 και στα 220 Nm αντίστοιχα για το 1.000άρη και το 1.500άρη. Τα 0-100 σε αυτή την έκδοση έρχονται σε 10,2 sec για το «μικρό» και στα 8,2 sec για το ισχυρότερο 1.500άρη με την τελική να περιορίζεται και στα δύο στα 200 km/h. Όπως ανακοίνωσαν οι άνθρωποι της Honda δουλειά έχει γίνει και σε αυτό το κιβώτιο το οποίο είναι σημαντικά εξελιγμένο, με νέο λογισμικό, το οποίο προσομοιώνει τη λειτουργία του χειροκίνητου ψηλά και κοντά στον κόφτη, κόβοντας την παροχή καυσίμου στιγμιαία, προκειμένου να δώσει την αίσθηση της αλλαγής.

Σχεδιασμένο σε λευκό χαρτί

Το νέο Honda Civic θα μπορούσαμε να το συγκρίνουμε σε επίπεδο καινοτομίας, με αυτό της 8ης γενιάς που παρουσιάστηκε 10 περίπου χρόνια πριν, το 2006. Όπως εκείνο τάραξε τα νερά σε όλα τα επίπεδα, αλλάζοντας τη ροή στην πορεία του μικρομεσαίου ιαπωνικού μοντέλου, έτσι και το νέο δημιουργεί μια νέα ρότα, με πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα σε όλους μάλιστα τους τομείς. Σχεδιαστικά ξεφεύγει από τη λογική του προηγούμενου και σίγουρα σε καμία των περιπτώσεων δεν περνά απαρατήρητο. Έντονες ακμές, λεπτομέρειες που ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους συνθέτουν επιγραμματικά τη σχεδίαση του νέου Civic, το οποίο είναι σημαντικά μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του.

Πιο συγκεκριμένα το μήκος του ξεπέρασε τα 4,5 m (4.518 mm) που το κάνει 136 mm πιο μακρύ από το προηγούμενο, το πλάτος του αυξήθηκε 30 mm αγγίζοντας τώρα τα 1.799 mm με το ύψος (1.434 mm) να είναι μειωμένο κατά 20 mm. Σημαντική είναι η αύξηση και στο μήκος του μεταξονίου (+102 mm) φτάνοντας τώρα τα 2.697 mm, γεγονός που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη ευρυχωρία για τους επιβάτες, τόσο εμπρός όσο και πίσω. Τα γνωστά Magic Seats έδωσαν τη θέση τους σε συμβατικά πίσω καθίσματα στα οποία φυσικά αναδιπλώνεται η πλάτη, αλλά δεν ανασηκώνεται η έδρα. Τα εμπρός καθίσματα είναι τοποθετημένα πιο χαμηλά, με οδηγό και συνοδηγό να κάθονται αναπαυτικά, έχοντας εμπρός τους ένα ευχάριστο σε σχεδίαση και ποιότητα ταμπλό.

Μαλακά υλικά στο άνω μέρος και στις πιο πλούσιες εκδόσεις στις πόρτες και πιο χαμηλά, παντρεύονται με πιο σκληρά που βρίσκονται σε λιγότερο εμφανή σημεία, με την συναρμογή να μην επιδέχεται κριτικής. Κάτι που ισχύει και για την πρακτικότητα, με τις αμέτρητες θήκες να δίνουν λύση στη μεταφορά αντικειμένων της καθημερινότητας. Τις εντυπώσεις κερδίζει η διπλή θήκη εμπρός κάτω από τον επιλογέα, αλλά και η κεντρική με το μεγάλο βάθος και την δυνατότητα προσαρμογής της που βρίσκεται ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 478 λίτρων, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες φτάνει τα 1.267. Ιδιαίτερη είναι η εταζέρα τύπου κουρτίνας, η οποία αναδιπλώνεται παράλληλα με το πάτωμα του χώρου αποσκευών.

Βελτιωμένη είναι και η εργονομία, με την Honda να εγκαταλείπει την ιδιόμορφη αρχιτεκτονική των οργάνων σε δύο επίπεδα και τον πίνακα τώρα να είναι ενιαίος. Μετά την πρώτη εξοπλιστική έκδοση διαθέσιμο είναι και το νέο Honda Connect με οθόνη επτά ιντσών και αναβαθμισμένη λειτουργία και δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto. Επιπλέον, τα «ελληνικά» Civic θα έχουν και χάρτες για το σύστημα πλοήγησης, με δυνατότητα δωρεάν αναβάθμισης για πέντε χρόνια.

Δρόμο παίρνω δρόμο αφήνω

Μέχρι τα Καλάβρυτα και πίσω ήταν η διαδρομή που είχε φτιάξει η Honda για την πρώτη επαφή με το νέο Civic στη χώρα μας. Αρκετά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του πολυαναμενόμενου ιαπωνικού μοντέλου, με τα πρώτα κιόλας μέτρα να μας δίνουν μια εικόνα. Το νέο πλαίσιο με μονοκόμματο σασί και εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής, που αυξάνει την ακαμψία του αμαξώματος κατά 52%, ενώ περιορίζει το βάρος, το οποίο σε αυτή τη γενιά, παρά την αύξηση των διαστάσεων είναι κατά 16 κιλά πιο χαμηλό. Στα σπουδαιότερα ανήκει η αλλαγή της πίσω ανάρτησης, η οποία τώρα έχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ενώ εμπρός διατηρείται η κλασική με τα γόνατα McPherson. Η ρύθμιση διαφορετική, συνδυάζοντας άνεση με οδική συμπεριφορά, αλλά και καλή ποιότητα κύλισης που σε αφήνει… ατσαλάκωτο, ακόμα και μετά από μεγάλα ταξίδια.

 Ήσυχο, χάρη στην καλή μόνωση και ευχάριστο στο δρόμο, είτε στο εθνικό δίκτυο είτε στο επαρχιακό με πολλές στροφές, το νέο Civic σε κερδίζει από την πρώτη επαφή μαζί του. Μεστή, χωρίς σε καμία περίπτωση να γίνεται κουραστική είναι και η αίσθηση από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι. Το κιβώτιο ταχυτήτων με τις μικρές διαδρομές και τον κοντό επιλογέα έρχεται στη σωστή απόσταση από το δεξί χέρι του οδηγού, κάνοντας τις αλλαγές απροβλημάτιστα και σβέλτα. Πέρα από την αναβαθμισμένη άνεση, το νέο Civic παρουσιάζεται πιο δυναμικό σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στο δρόμο και προσφέροντας παράλληλα την πληροφόρηση που αναζητάς σε διαδρομές με στροφές. Το εμπρός μέρος ακολουθεί την πορεία που θα χαράξει ο οδηγός με το τιμόνι, χωρίς να χαζεύει ακόμα και σε κλειστές στροφές, ενώ το πίσω δείχνει συμμετοχικό και ζωντανό.

Στα θετικά θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και την κατανάλωση, η οποία κυμάνθηκε κατά τη διαδρομή για Καλάβρυτα και πίσω από το τιμόνι του μικρού με τον 1.000άρη κινητήρα στα 6,7 lt/100 km και μάλιστα με το δεξί μας πόδι να φλερτάρει συχνά με την παχιά μοκέτα. Με ανάλογους ρυθμούς κίνησης κατά την επιστροφή η κατανάλωση στο 1.500άρη, το οποίο φαίνεται με την μεγάλη ισχύ του να διαχειρίζεται καλύτερα τις υψηλές ταχύτητες όσον αφορά την κατανάλωση, κινήθηκε λίγο πάνω από τα 7 lt/100 km.

Το νέο Civic ξεχωρίζει και σε επίπεδο τεχνολογίας ασφάλειας, χάρη στο πλούσιο οπλοστάσιο που διαθέτει και ονομάζει Honda Sensing και περιλαμβάνεται στον βασικό του εξοπλισμό. Αυτό περιλαμβάνει σύστημα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίηση οδηγού για μετωπική σύγκρουση, ενημέρωση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, δηλαδή χωρίς φλας, διατήρηση της λωρίδας με τη βοήθεια κάμερας που είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ, προσαρμοζόμενο cruise control το οποίο συμμορφώνεται και με τα όρια κυκλοφορίας διαβάζοντας τα σήματα στο δρόμο. Επιπλέον, διαβάζει την «τυφλή» γωνία στο πλάι του αυτοκινήτου ενημερώνοντας τον οδηγό για να αποφύγει το ατύχημα, ενώ όσον αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία εξοπλισμού, διαθέτει μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου, ESP, έξι αερόσακους, κλιματισμό, ηχοσύστημα.

Με αυτό το πλήρες πακέτο το νέο Honda Civic στη βασική του έκδοση 1.0 Comfort διατίθεται με ένα προοθητικό πρόγραμμα που ισχύει για την αρχική περίοδο λανσαρίσματος του μοντέλου έναντι 20.650 ευρώ, ενώ η 1.5 Sport με πιο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού ξεκινά από τα 25.650 ευρώ. Αναλυτικά τις τιμές του νέου Honda Civic μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ.

συμπέρασμα

Η πρώτη επαφή με το νέο Honda Civic ήταν θετική το δίχως άλλο, με το αυτοκίνητο να είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Σε κερδίζει την ανάρτηση που τα κάνει όλα και φυσικά με τη νέα γενιά κινητήρων VTEC Turbo χαμηλού κυβισμού, αλλά υψηλής απόδοσης. Ευχάριστο στο δρόμο, πάει χωρίς «καίει», ταξιδεύει χωρίς να κουράζει και χωράει όλο το νοικοκυριό σας με χαρακτηριστική άνεση. Η τεχνολογία που κουβαλάει από τη βασική κιόλας έκδοση το βάζουν ψηλά ακόμα και στον τομέα της τιμής, χαρίζοντάς του έτσι ένα σημαντικό ακόμα ατού.

 

HONDA CIVIC 2017 VIDEO CLIP

Honda Civic - Advanced Safety Systems

Honda Civic - Connected Driving Experience

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...