Γεύση από NISSAN GT-R στα Μέγαρα

200 sec απόλαυσης!

  • -
  • -
με μια ματιά
Τρεις δυναμικοί γύροι στην πίστα των Μεγάρων, που τελειώνουν γρήγορα αν οδηγείς το Nissan GT-R

H ελληνική αντιπροσωπεία της Nissan το τόλμησε! Έφερε τo GT-R στην Ελλάδα και το σέρβιρε σε πιθανούς πελάτες και αρκετούς δημοσιογράφους για μια μικρή αλλά περιεκτική γεύση, από το «τέρας αμάν»! Το πεδίο δράσης έπρεπε να είναι ασφαλές και το αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων επιλέχθηκε για το σκοπό. Οι προσκλήσεις έφτασαν και κάπως έτσι βρεθήκαμε Πέμπτη πρωινή για μια ολιγόλεπτη σκοπιά στην φιλόξενη καμπίνα του GT-R.

 ΔΙΑΒΑΣΤΕ TO ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΟΔΟΠΟΙΡΙΚΟ ΜΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ "SUPERCAR KILLER", ΤΟ NISSAN GT-R

3 γύρους με απ’ όλα

Όση ώρα το team μηχανικών της Nissan - με την εποπτεία του επικεφαλής της συντήρησης των GT-R στην Ελλάδα Μιχάλη Χατζηγρηγορίου - κανάκευαν το θηρίο, κράνη και ενδοσυνεννοήσεις κούμπωναν στις θέσεις τους. Δίπλα μου ο Παναγιώτης Χαλάτσης, με σεβαστή αγωνιστική εμπλοκή με τα χρώματα της εταιρείας, που είχε αναλάβει τον σύνθετο ρόλο του coach - συνοδηγού - χαλινάρι για το Event. Πριν προλάβει η ματιά μου να περιεργαστεί το ποιοτικό και αναβαθμισμένο εσωτερικό, ρυθμίζω γρήγορα - γρήγορα κάθισμα/τιμόνι και παίρνω στο κατόπι το λευκό Juke Nismo RS που ήταν ο πλοηγός για δυο γύρους προθέρμανσης. Και μετά οπλίζω με τέντωμα στο δεξί πόδι και τεταμένη την προσοχή για να μην αστοχήσω στο ιδανικό σημείο φρεναρίσματος, στο σημείο εισόδου και στην ακολουθία της ιδανικής γραμμής. Αν και υπήρχαν σημάδια για όλα αυτά, αν και ακουγόταν η φιλότιμη φωνή από το διπλανό κάθισμα δεν ήταν λίγες οι φορές που έπιανα τον εαυτό μου σαν έφηβο στην πρώτη του βόλτα με μηχανάκι. Πάλευε μέσα μου ο άγγελος με τον διάβολο! «Άκουγα» τον πρώτο να μου λέει: Ήρθαμε εδώ με σκοπό να μείνουμε εντός πίστας και όχι για υπερβολές, άκου τον! Και στο καπάκι πετιόταν ο δεύτερος: Ρε μη τον ακούς, κάνε τα δικά σου, μην υπολογίζεις τίποτα, πάτα και μην αφήνεις! Ευτυχώς στο μεταξύ τους ντέρμπι, με βραχεία κεφαλή βγήκε νικητής ο πρώτος. Απόδειξη πάντως της εντυπωσιακής απόδοσης είναι τα 2.8’’ για τα 0-100 km/h, που είναι ένα δείγμα των κατορθωμάτων από τους άθλους των επιδόσεων που μπορείς να ζήσεις εδώ μέσα. Τα 315 km/h τελικής ταχύτητας, απλά μπορείς να τα φανταστείς! Σε κάθε βύθιση του δεξιού ποδιού τινάζεται μπροστά και κονταίνει τις λιγοστές ευθείες, τη στιγμή που οι αλλαγές στο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι καταιγιστικά γρήγορες και με σαφή λειτουργία. Το twin turbo εργοστάσιο των 3.8 λίτρων προσφέρει ένα βελούδινο βουητό με μελωδία V6 που ενισχύεται από τις εξατμίσεις τιτανίου και οι 570 ίπποι αγκαζέ με τα 637 Nm ροπής βυθίζουν το κορμί σου στο δέρμα της πλάτης των πληθωρικών ημι-bucket.

Τα Dunlop SP Sport Maxx, πάνω σε 20ρηδες τροχούς σχεδόν βεντουζάρουν και σε συνδυασμό με την ψαγμένη τετρακίνηση ATTESA E-TS (μεταδίδεται κατά κανόνα στους πίσω τροχούς, και δίνει μπροστά όταν χρειάζεται), η brutal σιλουέτα του GT-R γίνεται καπνός στις μικρές ευθείες. Με τίποτα δεν μπορείς να διανοηθείς ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο που ξεπερνάει τα 4,7 m μήκους και τους δυο τόνους βάρος με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 74 λίτρων και πλήρωμα δυο ατόμων. Δυνατό, ευκίνητο, φιλικό και πολεμικό ταυτόχρονα! Mε ένα μαγικό τρόπο το GT-R καταφέρνει να συνδυάσει τα ασυνδύαστα! Με σχεδόν 1.800 κιλά ανακοινώσιμα μοιρασμένα σε αναλογία 54:46 εμπρός πίσω και με 3,1 kg/PS το «παιχνίδι» είναι σοβαρό, αντιμετωπίζει με ευκολία το γύρω γύρω των Μεγάρων, αν και δείχνει ότι εκδηλώνει ένα μικρό δείγμα των δυνατοτήτων του. Οι γύροι εξελίσσονται εν μέσω προτροπών και επιβεβαίωσης ότι ακολουθώ σωστά τη διαδικασία φρεναρίσματος και εισόδου στα Κ του σιρκουί, αλλά και παρατηρήσεων εκεί που συμβαίνουν τα λάθη. Αποφεύγω μεν το καβάλημα των κερμπ στην Κ3 και Κ8 που ενδεχομένως να έδιναν το κάτι παραπάνω, αλλά ξεχνάω να κατεβάσω σε 2η στην Κ4. Μικρό το κακό σε αίσθηση γιατί η επιτάχυνση είναι παρούσα και άμεση. Με το πρόγραμμα στο Race, το set-up προσφέρει επιθετικές ρυθμίσεις σε ανάρτηση, κινητήρα, τιμόνι και ηλεκτρονικά, με τα τελευταία να μην είναι τόσο παρεμβατικά και να σε αφήνουν να γλιστρήσεις την ουρά για σεβαστή γωνία μέχρι να επέμβουν. Το έζησα τρεις τουλάχιστον φορές στην Κ2, Κ4 και στην έξοδο της Κ9, όμως το ζύγισμα ήταν άψογο και με απλή διόρθωση στο ζωντανό τιμόνι, το GT-R άκουσε και ποτέ δεν ένιωσα άβολα. Ακόμα και όταν φτάνεις με 190+ στα φρένα της Κ6, το GT-R σε εκθέτει! Οι 6πίστονες δαγκάνες της Brembo εμπρός και οι 4πίστονες πίσω (390 mm και 380mm αντίστοιχα οι δίσκοι) γονατίζουν κυριολεκτικά το θηρίο της Nissan πολύ νωρίτερα απ’ όσο θα περίμενες. Δύσκολο να χάσεις τα φρένα, ευκολότερο να εισβάλεις με παραπάνω ταχύτητα στην κορυφή της στροφής, εξαιτίας της εμπιστοσύνης που σου εμπνέει. Αν κλείνει όμως θα νιώσεις το φιλότιμο turn in να σπαταλά λίγα από τα ωφέλιμα μέτρα. Ίσως να ευθύνεται η μπροστόβαρη κατανομή, αν και πολύ περισσότερο χρεώνω την ευθύνη στην ορμητικότητά μου.

 

Ταμείον

Επι της ουσίας καταφέρνει να είναι φιλικό χωρίς να είναι βαρετά εύκολο, αλλά συμμετοχικό για να επιβραβεύσει τους εραστές της οδήγησης. Διαπιστώνεις ότι οι δυνατότητές του θα δώσουν ταχύτητα και σιγουριά σε λιγότερο εκπαιδευμένους και θα απογειώσουν τις επιδόσεις του ψαγμένου. Για την ιστορία, ο ταχύτερος χρόνος που ακούστηκε στο event ανήκει στον συνοδηγό μας Παναγιώτη Χαλάτση που σε κάποιο διάλειμμα μπήκε και έσπασε το 1’05’’. Σήμερα τα € 165.000 θεωρούνται πολλά, όχι όμως αν συγκρίνεις ανταγωνιστικές προτάσεις που κοστίζουν πολλαπλάσια. Η απάντηση της Nissan στον κόσμο των Supercars ξεχωρίζει από μακριά με την brutal αισθητική και τις εξωπραγματικές δυνατότητες. Έρχεται καταιγιστική, ταχύτατη και απολαυστική και σίγουρα αξίζει υπόκλιση! 



VIDEOS

NISSAN GT-R Megara 2016

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...